Snowman000 píše:Ked uz sa to tu rozbehlo, tak sem pridam aj ja svojou troskou.
Fiat Panda 100HP, 1.4 16v 74kW, 2007, klima, bez ESP, čierna farba, 178tisic km.
Nove komplet brzdy, nove predne tlmice a nejake nove diely na prednej naprave (z hlavy nepamatam co vsetko). Mam k nej aj zimne gumy.
Chcelo by to novy tlmic zadneho vyfuku, hrdza, ale neprdi. Inak auto prekvapivo bez viditelnej korozie.
Moc sa mi jej zbavovat nechce, no uz ju predsa len moc nevyuzivame ked uz sme styria, takze keby niekomu mala urobit este sluzbu tak ju pustim za nejakych 70000 czk.
Vůbec to nepotřebuju, ale chtěl bych ji Za 60 ji vemu na splátky
pavproch píše: Hučení zpod auta potvrzeno i Michalem (= nemám halucinace), nic tam ale nikde není špatně, podezřelé je (zřejmě) ložisko kardanu (150tis km @15let) - bohužel to znamená koupit celý nový OEM kardan (druhovýroba nenisu) za dvacku. Uffff.
Tak mi tolerance (nepatřičného hluku vydržela jen 2 měsíce, asi, no.... pošťouchlo mě, že si a) junior stěžoval, že to fuckt hučí fest a b) dyž fčíl s pindicou bude jezdit i juniorka (dyž už má papíry), tak ať není obtěžována nepatřičným hlukem = kardan objednán, pindica pude příští týden k Michalovi... pesimista ve mně ale "řve nahlas" - jen se neraduj, aby to by bylo to středové ložisko, ať nevyletí skoro třicka z wokna....
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
a to já mám za studena škytavku. Tuhle jednou jsem Pandisko trošku prohnal do kopce abych to po zimním opatrném jezdění rozhýbal a zamrkala na mě kontrolka motoru. Jen asi třikrát blikla, nezůstala svítit. Ale já jsem všetečnej, zapích jsem do toho diagnostický ústav a ono to hlásí sporadické vynechání zážehu. No jo, potřebuje to po zimě dostat do kondice, vyhnat pavouky. A radši mrknu na svíce. Zjistil jsem pozoruhodně velkou mezeru na elektrodách, bylo tam dobře 1,5mm, na všech svíčkách, to by mohlo dělat horší jiskru. Tak jsem to upravil asi na 1mm, taky když už tak jsem vyndal vzduchový filtr a vyfoukal z něj chcíplý muchy a pápěří z pumpeléřky. Jenže ono to dostalo škytavku. Ono to jaksi nemá rádo teploty kolem nuly, po startu to neví jak se zachovat a chvíli kolísá volnoběh. Jenže teď to vyloženě škytá jak kdyby se po půl sekundách prudce pumpovalo plynem. Po chvíli se to uklidní ale v první chvíli to je hrozný, dokonce to asi chvilku blbě spaluje nebo moc obohacuje směs protože to hrozně smrdí z vejfuku. Vypadá to, že se asi řídící jednotka učí pracovat s jinou jiskrou svíček a ten studený volnoběh nějak nezvládá uřídit. Uvidíme, snad se to brzy naučí nebo se oteplí. Asi by pomohlo vyresetovat to, ať se učí s čistou hlavou ale já zapomněl jak se to dělá.
Taky se v Tipu chystám trochu pošťourat. Mám v plánu pěkně po staru po zajetí (1,5-2kkm) vyměnit olej, tak jsem zvědavej co z toho vyteče. Když jsem koukal co se do toho leje, tak jsem byl velmi příjemně překvapenej - v dnešní době to dle manuálu chce normální 5W-40 Selenii - žádnou lehkoběžnou vodičku typu 0W-20. A co mě ještě potěšilo, tak servisní intervaly jsou nastaveny normálně po roce/15kkm a i v převodovce se má prý měnit olej a není tam doživotně . Prostě obyč normální auto. Za mě velký palec nahoru pro Fiat, v dnešní době věc nevídaná.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).
Tak snad fuckt jo, zřejmě to bylo středové ložisko kardanu, fčíl "virgin ride" s novým kardanem ca 10km a ... nehučí, ani při vyšší rychlosti/mírném pravém rejdu, kdy to řvalo nejvíc.
Kéžby!
EDIT: A Michal mě i "příjemně" překvapil s cifrou na faktuře, čekal sem číslo ještě vyšší, i tak je to ale ranec, ale co už, peníze tu budou my tu nebudem.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Je vidět jak pindica stárne a děraví - zatímco dříff stačilo freon do klimy dofouknout co ca 5-7 let, neska sem zistil, že kamna už skoro netopí (čti skoro to nechtělo chladit), taxem byl dofouknout freon a nebylo tam už skoro nic (a to sem naposled dofukoval 2018). No nic no, 460 grms freonu je tam (za litr, nekup to) a za tři roky zase nashle. Doufám.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Pindica mě vystrašila, doufám, že to byla jen nějaká jednorázová nahodilost a ne první náznak trvalých problémů ( z jejího stáří - že někde něco umřelo/umírá): sem jel pro benzín, zastavil na Benzině, zhasnul, načepoval, vlezu do Pindice, klíček do zapalování a chcu nastartovat a... nic, palubka se rozsfítila ale jinak ticho, mrtvo. Až asi na čtvrtý pokus se zadařilo. Tipuju, že immo si nepřečetl klíč a proto bylo ticho. Po příjezdu dom sem se to opakovaně pokoušel vyvoval, ale vše už fungovalo tak jak má.... startovala vždy na první pokus.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.