Únava za volantem
Únava za volantem
Poslední dobou toho mám až příliš. A tak se mi docela často stává, že při jízdě domů z práce (většinou kolem 17-20h) kdy musím jet asi 80km po dálnici, dostávám mikrospánek. Samozřejmě když to na mě přijde, tak se snažím co nejdříve zastavit, a většinou jsem pak zas alespoň na chvíli svěží. Ale dneska sem na těch 80km musel 3x zastavit.
A teď k otázce, máte nějaký tipy, jak bojovat s únavou za volantem? Občas sjíždím z dálnice dřív a jedu po okreskách. Sice to trvá delší dobu, ale člověk se na to musí víc soustředit a tedy neusíná. Ale co dělat na dálnici...
A teď k otázce, máte nějaký tipy, jak bojovat s únavou za volantem? Občas sjíždím z dálnice dřív a jedu po okreskách. Sice to trvá delší dobu, ale člověk se na to musí víc soustředit a tedy neusíná. Ale co dělat na dálnici...
Re: Únava za volantem
Mě pomáhají energetické žvýkačky, no a nejjistější je, si na 15min zdřímnout.
GTS 992
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
Re: Únava za volantem
Zařídit se tak, abys toho měl méně? Pokud to nedáš sám co nějaký kouč nebo terapeut?
2.9T RWD
Re: Únava za volantem
Resil bych pricinu te unavy, ne jak oddalit nasledek.
R4...258k
R3...261k
EV...264k
R3...261k
EV...264k
Re: Únava za volantem
Tak tak. V takovém případě je důležité řešit příčinu a ne následek.
Jinak když mám nějakou dlouhou trasu, tak pomůže takzvaný "powernap". To je, že někde zastavíš a na 10-20 minut si zdřímneš. Nesmíš přesáhnout 30 minut, protože zhruba po té době už tělo přechází do hlubšího spánku a kdyby ses vzbudil po krátké době hlubokého spánku, tak jsi ještě víc unavený.
Popřípadě nějaký ten silný energiták, energetické žvýkačky či takové ty energetické bonbóny pro kamioňáky. Nic z toho ale není dlouhodobé řešení a osobně to využíváním jen občas při opravdu dlouhých trasách. Při denním používání to je jen oddalování katastrofy a ještě si k tomu ničíš zdraví.
Jinak když mám nějakou dlouhou trasu, tak pomůže takzvaný "powernap". To je, že někde zastavíš a na 10-20 minut si zdřímneš. Nesmíš přesáhnout 30 minut, protože zhruba po té době už tělo přechází do hlubšího spánku a kdyby ses vzbudil po krátké době hlubokého spánku, tak jsi ještě víc unavený.
Popřípadě nějaký ten silný energiták, energetické žvýkačky či takové ty energetické bonbóny pro kamioňáky. Nic z toho ale není dlouhodobé řešení a osobně to využíváním jen občas při opravdu dlouhých trasách. Při denním používání to je jen oddalování katastrofy a ještě si k tomu ničíš zdraví.
Re: Únava za volantem
Já mám ještě vysledováno, že mám v téhle době zhruba 2 úseky 30 min dlouhé, kdy to na mě opravdu padá. Takže se vyhýbám tomu, abych v tu chvíli byl na cestě. Raději vyjedu o chvíli dřív nebo později.
Nejdřív Pionýr, pak Favorit, Fabia, Focus, Superb, Kodiaq a teď Octavia se Superbem. Ale Pionýr mi pořád zůstal...
Re: Únava za volantem
Energeťáky, kafe, apod. jsou sice dobrým sluhou, ale zlým pánem. Jak rychle od únavy pomůžou, tak rychleji přijde další kolo (ale ne, že bych při cestě na dovolenou, kdy jsem za volantem 12 + 2-3 hodiny přes noc a dohromady třeba 30 hod. nespím dělal něco jiného).
Pokud si potřebuješ najít něco, co tě zbaví stereotypu, chroupej zeleninu. Pusť si chladnější vzduch do vozu, ale ne směrem na oči. Žvýkačky jsou fajn, ale ono tělu taky nedělá dobře, když sežvýkáš balíček za noc.
Pokud není problém stereotyp, ale už máš unavené oči, tak na dálnici nejvíc trpí tím, jak se míhají čáry. Pokud není moc silný provoz, snaž se koukat ne přímo před sebe, ale mimo hlavní proud čar a cestu před sebou sleduj jen "periferně".
Pokud si potřebuješ najít něco, co tě zbaví stereotypu, chroupej zeleninu. Pusť si chladnější vzduch do vozu, ale ne směrem na oči. Žvýkačky jsou fajn, ale ono tělu taky nedělá dobře, když sežvýkáš balíček za noc.
Pokud není problém stereotyp, ale už máš unavené oči, tak na dálnici nejvíc trpí tím, jak se míhají čáry. Pokud není moc silný provoz, snaž se koukat ne přímo před sebe, ale mimo hlavní proud čar a cestu před sebou sleduj jen "periferně".
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 28035
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Únava za volantem
asi méně pracovat a více odpočívat...
HM: kouč, terapeut - to jako vážně?
HM: kouč, terapeut - to jako vážně?
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Únava za volantem
To znam, mne pomahalo, kdyz jsem se na neco tesil. Tzn bud me doma cekala pichacka, nebo alespon nekde po ceste domu.
Rozhodne se mi nechtelo spat ani trosku.
Rozhodne se mi nechtelo spat ani trosku.
A6 C7 3.0tfsi na steroidech 416hp
ex. A6 C6 2.8fsi 210hp
ex. A6 C6 2.8fsi 210hp