Snazime se mit vzdy neco navic, novinky jsou jen zaklad. Navic i mezi temi se snazime objevit temata, kterymi se ostatni nezabyvaji a pokud ano, snazime odlisit zpracovanim. Nase zpravodajstvi je obvykle komentovane a snazi se tedy rici vice nez hola fakta. Co delame nadto:
1) Testy a dalsi podobne zkusenosti s auty. To neni tak vyjimecna zalezitost, snazime se ale o vyjimecne zpracovani, jak podrobnostmi, tak snahou neco rici. Vetsina novinaru pise testy tak, aby nerekli pokud mozno nic.
2) Rozlicne zajimavosti. Neco, co neni bezne zpravodajstvi a snazi se informovat o necem, co se jinde nepise. Tento tyden treba:
http://www.autoforum.cz/zajimavosti/nej ... i-desitce/, ale jsou tu i zajimavejsi veci. Treba na zitra pripravujeme jedno podobne tema a snazim se vzdy, aby jich bylo nekolik za tyden.
3) Ruzne komentare, analyzy, technike zalezitosti... Tento tyden jsem se pridal ja
http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/ab ... alni-smejd, ale venujeme se tomu pravidelne, ostatne i rade zajimavych veci z historie jsme se uz venovali. Treba
http://www.autoforum.cz/fascinace/allfa ... ano-fiatem nebo
http://www.autoforum.cz/fascinace/volks ... ty-sportak
Ze by toho mohlo byt vice? Jiste. Ale moznosti jsou omezene a vzhledem k nasi strategii musime zacit u plnhodnotneho zpravodajsi. A kdyz mu budete venovat pozornost, zjistite, ze je obvykle o dost jine nez jinde.
Rozhodne neni bezne, ze by:
- nekdo pri prilezitosti pouheho oznameni strategie VW rozebral plug-in hybridy ze vsech stran
http://www.autoforum.cz/technika/volksw ... dvou-svetu
- nekdo pri predstavovani Fiatu 500 TwinAir venoval tolik pozornosti pozadi jeho vzniku
http://www.autoforum.cz/predstaveni/fia ... ym-krejcim
- nekdo pri uvadeni downsizovaneho motoru Mercedesu komentoval duvody, ktere k takovemu kroku skutecne vedly
http://www.autoforum.cz/technika/merced ... kem-strihu
- nekdo pri informovani teto udalosti rekl vice, nez co se zkratka stalo
http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/se ... jen-pravdu
- se nekdo z obecneho hlediska banalnim udalostem venoval se vsi peclivosti, protoze pro toho, kdo je cte, jsou dulezite, treba
http://www.autoforum.cz/bleskovky/vw-to ... o-rok-2011
- nekdo treba i obycejnemu predstaveni noveho modelu venoval takovou pozornost (a to je to uplne nejbanalnejsi)
http://www.autoforum.cz/predstaveni/sub ... e-odhalena
Mohl bych takto pokracovat dlouho. Snazime se zpravodajstvi delat rychle, peclive, nepapouskovat primo PR materialy automobilek a rikat vlastni pohledy na vec, ktere prave vychazeji ze zkusenosti autoru, kteri o nich pisi. Prave spojeni zkusenosti a nejakeho nadhledu se zpravoajstvim povazuji za dulezite.
Neni to nas vrchol, ale takto pojate zpravodajstvi je zakladni kamen, na kterem chceme stavet a jeste porad nevypada tak, jak si predstavuji. Dalsi k tomu pridavame v mire aktualne realizovatelne s cilem s tomto smeru dale pridavat. Ale to zkratka nejde ze dnes na den, pracuji s omezenym rozpoctem, je to umeni mozneho. Pokud se nam nyni podari rychle najit dalsiho schopneho zpravare do redakce (viz vedle), budeme mit zase trochu volenjsi ruce k rozsireni zaberu.
S ohledem na to, jakou pozornost si ziskala treba vetsina z vyse zminenych clanku, to dle meho soudu dopada na urodnou pudu. Pokud to pro Vas neni dost dobre
![Wink ;)](./images/smilies/3.gif)
, budeme se snazit i Vam nabidnout vice. Ale to chce cas, i tak jsme - po mem soudu - byli schopni za velmi kratky cas udelat magazin schopny konkurovat vetsine tech, ktere existuji mnohem dele. Srovnavat nas s nimi je presto spravne, chceme se dostat i dale, ale za dane ekonomicke reality to bude chtit vice casu nez tri mesice...
Milovník starých pořádků.
Skanz3n