- pomalé předjíždění
Za pomalé předjíždění považuji vše, co naplní podmínku, že omezuje vozidla za sebou.
- však jsem napsal, co jsem napsal. To předjíždění co ty popisuješ je jen zlomek veškerého předjíždění, co probíhá. To čisté předjíždění ty logicky nevidíš (protože když už to vidíš, jedná se o tebou zmíněný příklad)
Pak samozřejmě, že se občas předjede nečistě - protože to jinak prostě nejde. A nemyslím kvůli provozu, ale protože na to třeba navazuje zákaz předjíždění pro kamiony, kopec, nebo prostě ten fakt, že pokud ubere, už nepředjede.
Což je už pak jenom o tom, jak je kdo tolerantní a zeptat se toho řidiče osobáku za sebou nejde
- nevěnování se řízení
Myslím zejména čumění na filmy apod. Každou chvíli se píše, že kamion sešrotoval auto v odstavném, případně napálil do silničářů, najel zezadu do kolony...
- to nemusí s filmama mít nic společného. Bohatě stačí když se vrátíme k bodu, že osobní auta považují blinkr za signál "šlápni na to".
Ano, taky jsem málem do šipky vlétl, když osobní Mercedes musel prostě ještě předjíždět
- ohrožování a omezování při změně pruhu
Děje se zejména při předjíždění na dálnici. Vyhodím blink a hodím to do levého. Tohle je snad největší kamioňácká klasika. Že vozidlo s levým blinkrem nesmějí začít předjíždět, platí pouze na silnicích s jedním pruhem v každém směru:
Viz bod výše - blinkr znamená "šlápni na to", takže pak se spousty řidičů naučilo ty blinkry prostě nepoužívat. Taky mám občas choutky to udělat stejně protože vím, že již vyhlédnutou mezeru min dotyčný okamžitě zavře.
Ve městech je to lepší, tam se to tak neděje. Což je taky tím, že z limitu 50 je každej posranej, narozdíl od limitu 130 a že měštáci chápou, že asi budu odbočovat doleva a tak asi není dobrej nápad, abych v tom pravém pruhu zastavil a čekal.
Provoz na dálnici není řízen pouze §35 a §36 - platí i tebou zmíněný odstavec §17
Můžeš se ted odvolávat na §12 ohledně jízdy v jízdních pruzích - jenže zase se dostaneme k tomu, že v levém pruhu mimo obec nemáš co dělat, pakliže nepředjíždíš
- nedodržování bezpečné vzdálenosti
Když mám kamion 2 metry za prdelí, protože jedu v obci 50, tak je jasné, že v případě nouzového brzdění ubrzdí leda prd. To je objektivní skutečnost.
A proč bys nouzově brzdil? Pokud budeš nouzově brzdit, on ten důvod uvidí podstatně dřív než ty (má lepší přehled, než ty sám)
Čímž neříkám, že to je dobře! Ale pravdou je, že přiblížení z 80% bohatě stačí.
A když si bezpečnej rozestup nechám, stejně se přede mě někdo nacpe.
Však to je v případě kamionu dílem i jeho funkce:
(2) Řidič motorového vozidla o maximální přípustné hmotnosti převyšující 3 500 kg, jízdní soupravy, jejíž celková délka přesahuje 10 m, a zvláštního vozidla2) musí mimo obec zachovávat za vozidlem jedoucím před ním takovou vzdálenost, aby se předjíždějící vozidlo mohlo před něj bezpečně zařadit; to neplatí, připravuje-li se k předjíždění, při předjíždění a při souběžné jízdě. (na Jižní spojce tedy neplatí)
Jasně, ale to se děje pořád dokola. Jeden se zařadí, zvětším mezeru - a další.
Což znamená, že bych reálně nikam nedojel. Koneckonců - víš proč ted často stává celej okruh?
Protože je tam omezení, a všichni s osobákama vlevo. Hned za tím je používanej sjezd na Barrandov - no a všichni se z toho levýho cpou do pravého a výsledek znáš... Kolona až do Loděnice
- netvoření uličky pro IZS
Já mám spíše zkušenost, že se dělá, až když IZS jede.
Tak to asi každej jezdíme jinde.
Něco jinýho je, když stojí pouze pravej a levej jede... Ale to stejně povinnost dělat uličku neplatí
- neuklízení ledu z návěsu
No jo. A je to dostatečná výmluva, když se stane tohle?
Když ho není kde uklidit, prostě se to dít bude.
Ono se to bude dít i tak, protože je prostě zima. Led se tam udělá bezpečně i během jízdy (nebo během skákání v koloně). Stejně tak se udělá i na autobusu MHD - a ne skutečně řidič neleze po střeše autobusu během přestávky na obratišti a ani nejezdí po každém kole do garáže vyměnit autobus.
Kdyby byl zájem to řešit, dávno můžou bejt povinné střechy ložných prostor, které by nesměly být ploché - ale šikmé.
Tady jde v první řadě o hození zodpovědnosti na někoho, zejména kvůli plnění škody.
Ony ty rampy mohli klidně existovat už dřív - i bez zákona.
Video:
1:37 Tady proběhlo zipování jak má - a podlě mě od tebe očekával, že se tam budeš cpát taky. Taky tě začal zavírat až v moment, jak jsi začal troubit
Jinak video pěkný. Všechno běžný excesy, co se prostě stávaj - typu že tě přehlídne apod.
Jinak u prasomenévrů si taky všímej SPZ - češi tam byli v menšině (co jsem se RZ všim). Což se zase vracíme k tomu, že není kde parkovat a snaží se ČR projet za každou cenu, aby nemuseli řešit, že tu právě není kde stát.
Další věc je, že pokud se nepletu - PL své řidiče pro správní řízení nevydává, takže si tu můžou dělat co chtěj, navíc pokuty jsou v porovnání třeba s D skutečně směšné.
A ještě k tomu předjíždění - kdy PČR vymáhala dodržování tebou zmíněného odstavce? Snad nikdy... Takže co se opět divit, že zejména PL, RO a SK řidiči na to serou
A myslím že tam byl záběr šutru od kola? No tak s tím taky nic neudělám, zametat silnici fakt nebudu