Elektromobily a vse kolem nich
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Turbo - Ten konec toho dlouhého příspěvku je šupa.. Ani větru a dešti neporučíš, natož fašistické EU!
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Pominu teď že je to populismus na nejvyšší úrovni - jednoduchá řešení složitých věcí, neznalost problematiky, lichváři "bojující" proti lichvě atd.Maggic píše: Bohužel je to pravda, že jen ona..a je to moc smutné pro náš stát! Vím ,je to tu o autech, ale všechno souvisí se vším, tak napiš aspoň jedinou věc, v čem jde SPD proti většině lidí! Nemáš šanci..
Ale ty fakt věříš, že se v ČR bude mít průměrný občan po vystoupení z EU a NATO "líp"? Nedochází ti jaká je to od těch "vlastenců" vlastizrada?
Máš vůbec ponětí kolik se tady vyrobí zboží pro trhy EU a jaký by to mělo dopad?
Byl bys vůbec rád kdyby na tebe zbyl flek v těch uranových dolech, co by jsme tady pro Rusáky zase otevřeli.
Samozřejmě myšlenka, že kdybychom vylezli z EU, tak by se nás uprostřed Evropy netýkaly emisní limity je naprostá útopie, to snad nikoho s IQ alespoň 20 nemůže ani napadnout...
Re: Elektromobily a vse kolem nich
turbo: obehraná písnička a ze strany zastánců aut odrhovačka: to doděláme potom. Až budou mít všichni elektro, tak už to bude "samo" nebo to pak nad tím budeme přemýšlet.
Tak či onak = zůstává fakt, že přenosová soustava je stará, stačí trošku tužší zima nebo naopak teplé leto a klimatizace / topení jedou naplno a už jsou blackouty. Které se teda daří vykrývat s napětím všech sil.
Představa, že už za 9 let se zakážou auta se spalovákem a všichni budeme jezdit vysavačem, je "hezká" ale právě dle mého nedotažená do konce.
Zmiňuješ, že nebyly benzínky. A? Ten benzín sis mohl koupit v drogérce. Což je logisticky něco úplně jiného než to, že státy doslova nutí spotřebitele koupit si auto, ale pro ten "benzín" do drogérky už si zajít vlastně nemůžou. Resp. nebudou moct, protože nebude kde nabíjet.
Představa, že auta nestojí ve frontách na benzín je taky uplně mimo. Stačí se podívat na ONO - tam je fronta furt. Ale hlavně, člověk je tvor pohodlný a jak to bude dělat? No přijede do práce a píchne do nabíječky. Příjede do kaufu, píchne do nabíječky. Přijede na sídliště a bude to chtít nechat přes celou noc napojeny u trafačky. Určitě to nepůjde ve 2 ráno přeparkovat, aby se mohl nabít soused.
Je nasnadě, že s počtem aut bude přibývat dobíjecích stanic. To by provozovatelé byli asi idioti, kdyby to nereflektovali. Ale už jen udělat dobíjecí stanici pro elektro kola je na rok práce co se povolení týče a všeho okolo. Benzínka má zkrátka nespornou výhodu, že je to obrovský akumulátor energie. Zavezeš cisternu a od té doby jede samostatně. Do doby než se jí vyprázdní podzemní zásobník.
Za rok 2018 se prodaly 2 miliardy litrů benzínu. Ne každý bere od 0 do plna, takže beru 30l na natankování. To vychází, že denně k pumpě zajede cca 185-190 tis. aut.
E-golf má kapacitu 36kWh, tak řekněme, že "dotankuje" 20kWh. To vychází denně na 3650 MWh. Měsíčně to dělá nějakých 0,11 teraWatthodin. JE Temelín vyprodukuje měsíčně cca 1,25 TWh. Tedy jen na dobíjení el.aut by šlo cca měsíčně 11% energie, kterou JET vyrobí.
A teď si vemte, že stejně tak jako tankování aut není rozloženo lineárně v čase, tak ani "tankování" el. aut nebude. Peaky spotřeby elektřiny jsou ostatně i dnes patrné.
Tak či onak = zůstává fakt, že přenosová soustava je stará, stačí trošku tužší zima nebo naopak teplé leto a klimatizace / topení jedou naplno a už jsou blackouty. Které se teda daří vykrývat s napětím všech sil.
Představa, že už za 9 let se zakážou auta se spalovákem a všichni budeme jezdit vysavačem, je "hezká" ale právě dle mého nedotažená do konce.
Zmiňuješ, že nebyly benzínky. A? Ten benzín sis mohl koupit v drogérce. Což je logisticky něco úplně jiného než to, že státy doslova nutí spotřebitele koupit si auto, ale pro ten "benzín" do drogérky už si zajít vlastně nemůžou. Resp. nebudou moct, protože nebude kde nabíjet.
Představa, že auta nestojí ve frontách na benzín je taky uplně mimo. Stačí se podívat na ONO - tam je fronta furt. Ale hlavně, člověk je tvor pohodlný a jak to bude dělat? No přijede do práce a píchne do nabíječky. Příjede do kaufu, píchne do nabíječky. Přijede na sídliště a bude to chtít nechat přes celou noc napojeny u trafačky. Určitě to nepůjde ve 2 ráno přeparkovat, aby se mohl nabít soused.
Je nasnadě, že s počtem aut bude přibývat dobíjecích stanic. To by provozovatelé byli asi idioti, kdyby to nereflektovali. Ale už jen udělat dobíjecí stanici pro elektro kola je na rok práce co se povolení týče a všeho okolo. Benzínka má zkrátka nespornou výhodu, že je to obrovský akumulátor energie. Zavezeš cisternu a od té doby jede samostatně. Do doby než se jí vyprázdní podzemní zásobník.
Za rok 2018 se prodaly 2 miliardy litrů benzínu. Ne každý bere od 0 do plna, takže beru 30l na natankování. To vychází, že denně k pumpě zajede cca 185-190 tis. aut.
E-golf má kapacitu 36kWh, tak řekněme, že "dotankuje" 20kWh. To vychází denně na 3650 MWh. Měsíčně to dělá nějakých 0,11 teraWatthodin. JE Temelín vyprodukuje měsíčně cca 1,25 TWh. Tedy jen na dobíjení el.aut by šlo cca měsíčně 11% energie, kterou JET vyrobí.
A teď si vemte, že stejně tak jako tankování aut není rozloženo lineárně v čase, tak ani "tankování" el. aut nebude. Peaky spotřeby elektřiny jsou ostatně i dnes patrné.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Netvrdím nedělat nic, a po několikáté tady píšu, že nejsou EVčka dnes pro každého, ale to strašení až všichni budou naráz nabíjet atd. je prostě demagogie.Předseda píše:
Za rok 2018 se prodaly 2 miliardy litrů benzínu. Ne každý bere od 0 do plna, takže beru 30l na natankování. To vychází, že denně k pumpě zajede cca 185-190 tis. aut.
E-golf má kapacitu 36kWh, tak řekněme, že "dotankuje" 20kWh. To vychází denně na 3650 MWh. Měsíčně to dělá nějakých 0,11 teraWatthodin. JE Temelín vyprodukuje měsíčně cca 1,25 TWh. Tedy jen na dobíjení el.aut by šlo cca měsíčně 11% energie, kterou JET vyrobí.
A teď si vemte, že stejně tak jako tankování aut není rozloženo lineárně v čase, tak ani "tankování" el. aut nebude. Peaky spotřeby elektřiny jsou ostatně i dnes patrné.
Ty peaky mají EVčka právě potenciál vyhlazovat, technicky je to už připravené (HDO), ale dá se to samozřejmě vylepšovat (smartgird).
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Pointa je v tom, že ten argument je blbě. Můžeme říkat, že je infrastruktura nedostatečná v momentě, kdy je/bude jasné, že nestačí/nebude stačit, ale taková situace není a ani nenastává. Prostě tu nemáme samé elektromobily, které není kde dobíjet.Předseda píše:el_xel: aha.. a nemělo by to tedy být tak, že to jde ruku v ruce? Jakože s postupným promořováním el.aut se zlepšuje na základě poptávky i přenosová soustava? Protože se brutálně tlačí kára el.autům a přenosová soustava dotace smutně kouká. Jinak: brutálně zadotujeme jednu věc penězi lidí, aby pak ti stejní lidé platili už ale napřímo zlepšení přenosové soustavy. To je výhra. (a tím se nijak nedotýkám toho, že třeba bez dotací by spousta lidí topila ještě pneu v kamnech namísto pořízení nového kotle).
Tobě to příjde jako blbej argument, ale druhým dechem potvrzuješ to co říkám. Totiž, že tu ta infrastruktura zkrátka není. A rozhodně se nezlepšuje tak rychle, aby sekundovala plánu od roku 2030 vyrábět jen el.auta.
Pokud je mi známo, tak pro masivní rozvoj elektromobility je klíčový „smart grid“ a nějaké kroky jsou v tomto směru už podnikány (nevím, v jaké fázi, mám to z druhé ruky). Zjednodušeně řečeno EV se budou nabíjet v domácích podmínkách přes nějaký protokol ve vhodnou dobu, aby nedošlo k přetížení sítě. Neznamená to, že nemáš možnost si dobít kdykoliv, ale (předpokládám), že to pak bude dražší, resp. bude levnější se přizpůsobit chytré síti. (a upřímně, v typické situaci je ti fakt jedno, jestli těch třeba 20 kWh dobiješ mezi půlnocí a třetí ráno nebo mezi druhou a pátou ráno).
Jiná věc je, že jsem si kdysi hrál s kalkulačkou, nějakými statistikami apod. a vyšlo mi, že pro uspokojení elektromobilů, které by plně nahradily spalováky, budeme potřebovat ještě jedny Dukovany. Tam jsem upřímně zvědavý, kde budeme brát (ale netuším, na kolik procent současné jaderky jedou, není to můj obor).
Re: Elektromobily a vse kolem nich
turbo: prosím tě, jak přesně by mohly EV vyhlazovat peaky? Bez dalšího zásahu těžko, protože nabíjení bude probíhat tak jak říkám: přijedeš domu a jebneš to do nabíječky. A peak vzroste, protože už teď příjdou lidi domu a zapnou v létě klimu, co má odběr jako kráva.
Způsob naznačil el_xel: tedy, že sice budeš mít možnost si nabít auto "kdykoliv" ale za úplně jiné částky v peaku vs. ve 2 ráno. Benzín mě stojí stejně v poledne, večer i ve 4 ráno. Ani u něj není obsluha, self-pumpa.
el_xel: Ten argument není blbě. Blbě je to, že se všichni zaštiťují jak je EV super a tlačí ho přes mrtvoly. S tou infrastrukturou mi to příjde jako když se přidává na důchodech a neřeší se, že je to dlouhodobě neúnosné. Se slovy nebo spíš nadějí: to ať si vyřeší budoucí generace. Ať víc vydělávají a víc odvádí na daních. Však ono to nějak půjde..
Způsob naznačil el_xel: tedy, že sice budeš mít možnost si nabít auto "kdykoliv" ale za úplně jiné částky v peaku vs. ve 2 ráno. Benzín mě stojí stejně v poledne, večer i ve 4 ráno. Ani u něj není obsluha, self-pumpa.
el_xel: Ten argument není blbě. Blbě je to, že se všichni zaštiťují jak je EV super a tlačí ho přes mrtvoly. S tou infrastrukturou mi to příjde jako když se přidává na důchodech a neřeší se, že je to dlouhodobě neúnosné. Se slovy nebo spíš nadějí: to ať si vyřeší budoucí generace. Ať víc vydělávají a víc odvádí na daních. Však ono to nějak půjde..
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Kolik toho OZE vyrobí v zimě o půlnoci a/nebo ve tři ráno? A pro kolik aut? Díky budoucímu nadměrnému zastoupení těhle zdrojů je vázání se JEN na elektromobilitu strkání hlavy do oprátky. A s tím že nás Němci a Rakušáci nechají dostavět a spustit nový blok JE bych taky moc nepočítal. Takže nám zbyde docházející uhlí a plyn.
Tyhle věci s přesahem 20-30 let dnes nikdo neřeší, stejně jako důlchodový systém, přitom to celou společnost může srazit do kolen.
Tyhle věci s přesahem 20-30 let dnes nikdo neřeší, stejně jako důlchodový systém, přitom to celou společnost může srazit do kolen.
last of the V10
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Všichni tři tu píšete tolik nesmyslů.., je to pro pobavení a zasmátí.., ale jen pokračujte! Reagovat je zbytečné, vidíme to všude kolem sebe, samé lži, třeba jako ty o Krymu, o kterém pisálek Předseda neví absolutně nic!
Předseda píše - magic: jestli pak ty nebudeš jeden z těch, co si doteď myslí, že Krym neobsadili Rusové? Tvé mentální postoje tomu odpovídají. Říkáš, že jim nefandíš, ale zároveň jim fandíš. A nevadí ti, že hlásají přímou demokracii a sami přitom ve své partaji přímou demokracii neaplikují?
Krym i Ukrajina byli pod SSSR. Ke 300 výročí dar Ukrajině. Přitom na krymu, který měl částečnou samostatnost, žije 58% Rusáků, 24% Uktajinců. O ochranu v 2014 požádal Krym, v REFERENDU 96,8% občanů Krymu (2,3 mil.obyv.) schválilo připojení k RUSKU! Hlasovalo 84% ze všech občanů! TAK O JAKÉM VPÁDU RUSKA NA KRYM MLUVÍŠ, KDYŽ O OCHRANU PŘED Ukrajinskými fašisty požádali sami občané Krymu, který tvoří hlavně občané Ruské národnosti? Co je na tom nedemokratického? Naopak, Rusko se zachovalo správně, že dokáží ochránit své občany a REFERENDUM na KRYMU to jen potvrdilo! Takže k doktorovi s hlavou bych doporučoval jedině tobě! A lhaní o SPD je zbytečné komentovat..
Předseda píše - magic: jestli pak ty nebudeš jeden z těch, co si doteď myslí, že Krym neobsadili Rusové? Tvé mentální postoje tomu odpovídají. Říkáš, že jim nefandíš, ale zároveň jim fandíš. A nevadí ti, že hlásají přímou demokracii a sami přitom ve své partaji přímou demokracii neaplikují?
Krym i Ukrajina byli pod SSSR. Ke 300 výročí dar Ukrajině. Přitom na krymu, který měl částečnou samostatnost, žije 58% Rusáků, 24% Uktajinců. O ochranu v 2014 požádal Krym, v REFERENDU 96,8% občanů Krymu (2,3 mil.obyv.) schválilo připojení k RUSKU! Hlasovalo 84% ze všech občanů! TAK O JAKÉM VPÁDU RUSKA NA KRYM MLUVÍŠ, KDYŽ O OCHRANU PŘED Ukrajinskými fašisty požádali sami občané Krymu, který tvoří hlavně občané Ruské národnosti? Co je na tom nedemokratického? Naopak, Rusko se zachovalo správně, že dokáží ochránit své občany a REFERENDUM na KRYMU to jen potvrdilo! Takže k doktorovi s hlavou bych doporučoval jedině tobě! A lhaní o SPD je zbytečné komentovat..
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Tak se nám sem vloudil putintrol a kremlobot! Aspoň kdyby přišel s něčím novým a ne tisíckrát vyvrácenými nesmysly.
Ale k tématu:
https://www.garaz.cz/clanek/formule-e-j ... .seznam.cz
Ale k tématu:
https://www.garaz.cz/clanek/formule-e-j ... .seznam.cz
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Dobíjet v noci? A prý "chytře". V noci většinou moc nefouká a určitě nesvítí. Takže zapomeňte na nějakou ekologii. Auta budete dobíjet v noci ruským plynem, s uvážením, že jádro je v EU pořád fuj. A dobíjet budete s mizernou celkovou účinností řetězce a pěkně draze, nebojte. A nebo můžete dobíjet ve dne, když svítí, a s autem jezdit "chytře" v noci.
Je dobré si uvědomit, že zelený úděl je čistě politické zadání a v současnosti nemá žádné ucelené technické řešení.
Krásně to řekl ředitel ČEZU ve své jedné přednášce "nazeleno". Volně přeloženo: "Politické zadání je jasné a neměnné, teď už je jen na technicích, aby to vymysleli a realizovali."
Zkrátka jako všechno v dnešním světě je i toto naruby.
Je dobré si uvědomit, že zelený úděl je čistě politické zadání a v současnosti nemá žádné ucelené technické řešení.
Krásně to řekl ředitel ČEZU ve své jedné přednášce "nazeleno". Volně přeloženo: "Politické zadání je jasné a neměnné, teď už je jen na technicích, aby to vymysleli a realizovali."
Zkrátka jako všechno v dnešním světě je i toto naruby.