Elektromobily a vse kolem nich
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27934
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily a vse kolem nich
jaké argumenty? jaká fakta? Ty jsem chtěl po tobě já, pokud si vzpomínám...a ty jsi sem postnul úplné píčoviny. Jestli nevíš, proč píčoviny, tak opravdu je každá diskuze marná. Ale pochybuji, že jsi tak velký debil, že bys to nevěděl.
BTW: dnes čtu tři prdele článků o čemkoliv a taky jsem 99,9% těch pisatelů neviděl. A vlastně- proč bych měl?
1) protože tohle řeší lokální problém. Zkus se zajet podívat tam, kde se těží a zpracovává uhlí Tu elektřinu z větráčku na louce neupečem.
2) protože výrobci tvrdí, že to je ekologické. Přitom dnes již nejedna studie (a dokonce i z krajin, jako je SWE) říká, že ekologická zátěž elektromobilu je větší, než u klasického spalováku.
BTW: dnes čtu tři prdele článků o čemkoliv a taky jsem 99,9% těch pisatelů neviděl. A vlastně- proč bych měl?
1) protože tohle řeší lokální problém. Zkus se zajet podívat tam, kde se těží a zpracovává uhlí Tu elektřinu z větráčku na louce neupečem.
2) protože výrobci tvrdí, že to je ekologické. Přitom dnes již nejedna studie (a dokonce i z krajin, jako je SWE) říká, že ekologická zátěž elektromobilu je větší, než u klasického spalováku.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Turbo - Nejsem sice tázán, ale BOB ti určitě odpoví. Tážeš se - "1.Proč vám vadí snaha regulovat množství škodlivin, které vypouštějí auta v ulicích? (zlý Brusel)"
Protože se ve skutečnosti o žádnou regulaci škodlivin nejedná, jenom o přesunutí bordelu o pár km dál, většinou do přírody. Nesmíš posuzovat étron vs. fosil jenom podle toho, kdo co při jízdě vypouští. Každý to velmi vítá, že z étrona nejdou škodliviny, aspoň ty okem viditelné, ale jelikož to EU tlačí nasilu pro nás všechny, automaticky musíš zhodnotit vše velmi objektivně, což je spíše pro odborníky. Od materiálů, těžby surovin, cenu, max.dojezd, kolik let vydrží do sešrotování, rychlost dobíjení vs. tankování, možnosti tankování vs dobíjení, bezpečnost při nehodě, možnosti samovznícení, doba uhašení atd...až po samotnou recyklaci. Jestli ti ještě pořád vychází étron jako čistější, ekologičtější a praktičtější technologie, tak potom je to těžké.. Ale třeba nám to tu vysvětlíš.
Protože se ve skutečnosti o žádnou regulaci škodlivin nejedná, jenom o přesunutí bordelu o pár km dál, většinou do přírody. Nesmíš posuzovat étron vs. fosil jenom podle toho, kdo co při jízdě vypouští. Každý to velmi vítá, že z étrona nejdou škodliviny, aspoň ty okem viditelné, ale jelikož to EU tlačí nasilu pro nás všechny, automaticky musíš zhodnotit vše velmi objektivně, což je spíše pro odborníky. Od materiálů, těžby surovin, cenu, max.dojezd, kolik let vydrží do sešrotování, rychlost dobíjení vs. tankování, možnosti tankování vs dobíjení, bezpečnost při nehodě, možnosti samovznícení, doba uhašení atd...až po samotnou recyklaci. Jestli ti ještě pořád vychází étron jako čistější, ekologičtější a praktičtější technologie, tak potom je to těžké.. Ale třeba nám to tu vysvětlíš.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Proč řešíš kdo zná Prokopce? Jako že by si ho vymysleli? Myslím že psal už někdy před 15 lety pro českou odnož Autocaru.
Pokud se vážně ptáš, proč by se měly započítávat emise na výrobu elektřiny místo toho, aby se elektromobil do flotilového průměru započítával jako ne jedna, ale dokonce více nul, je jasné že jsi fanatik a diskuse s tebou nikam nepovede.
Tak jako jsou rozmanité emise na výrobu a distribuci paliva, tak jsou rozmanité energetické mixy jednotlivých regionů. Z propočtů, kde se uvažuje opravdu se vším, včetně samovybíjení a snížené efektivity v nízkých teplotách, by momentálně elektromobily dopadly neslavně.
Stejně jako v méně pokřiveném tržním prostředí bez sankcí pro spalovací auta na jedné straně a dotací pro elektro auta na druhé.
Totiž v méně zvrhlém socialismu by se prostě jen zvýšilo zdanění paliv, čímž by se tlačilo na skutečnou efektivitu konvenčních aut.
Ale to by bylo příliš jednoduché, samoregulační, a nešlo s tím čarovat na 100 způsobů jako s tabulkovými emisemi.
Kontrolní otázka - jak budou vlády kompenzovat výpadek ze zdanení paliv?
Tragikomickým důsledkem dnešních pravidel je zánik těch v praxi nejúspornějších a nejlevnějších malých aut tipu Citigo, které jsou dále penalizovány za svou nízkou hmotnost = efektivitu. Také se je nevyplatí osazovat mikrohybridními nebo hybridními systémy, které fungují především na papíře.
Nebo se pak auto za 260 tisíc zdraží skokově na 315 jako Suzuki u Swiftu s mikrohybridem.
A jiná auta, s hmotností přes 2 tuny, mají glanc bezemisních spasitelů planety
Logickou přípravou před nástupem elektromobility by bylo posílení jaderné energetiky, ale to naráží na ideový odpor. Raději ať obyvatelstvo třeba omezí luxování.
Pokud se vážně ptáš, proč by se měly započítávat emise na výrobu elektřiny místo toho, aby se elektromobil do flotilového průměru započítával jako ne jedna, ale dokonce více nul, je jasné že jsi fanatik a diskuse s tebou nikam nepovede.
Tak jako jsou rozmanité emise na výrobu a distribuci paliva, tak jsou rozmanité energetické mixy jednotlivých regionů. Z propočtů, kde se uvažuje opravdu se vším, včetně samovybíjení a snížené efektivity v nízkých teplotách, by momentálně elektromobily dopadly neslavně.
Stejně jako v méně pokřiveném tržním prostředí bez sankcí pro spalovací auta na jedné straně a dotací pro elektro auta na druhé.
Totiž v méně zvrhlém socialismu by se prostě jen zvýšilo zdanění paliv, čímž by se tlačilo na skutečnou efektivitu konvenčních aut.
Ale to by bylo příliš jednoduché, samoregulační, a nešlo s tím čarovat na 100 způsobů jako s tabulkovými emisemi.
Kontrolní otázka - jak budou vlády kompenzovat výpadek ze zdanení paliv?
Tragikomickým důsledkem dnešních pravidel je zánik těch v praxi nejúspornějších a nejlevnějších malých aut tipu Citigo, které jsou dále penalizovány za svou nízkou hmotnost = efektivitu. Také se je nevyplatí osazovat mikrohybridními nebo hybridními systémy, které fungují především na papíře.
Nebo se pak auto za 260 tisíc zdraží skokově na 315 jako Suzuki u Swiftu s mikrohybridem.
A jiná auta, s hmotností přes 2 tuny, mají glanc bezemisních spasitelů planety
Logickou přípravou před nástupem elektromobility by bylo posílení jaderné energetiky, ale to naráží na ideový odpor. Raději ať obyvatelstvo třeba omezí luxování.
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Zajda: to na co se ptáš je tu už 100x zodpovězeno.
Metodika výpočtu emisí je pro ev i spalovák stejná. Spalováku také nepočítáš zátěž těžby, přepravy, zpracování, distribuce... Ale souhlasím, že to není pro spalováky fair.
Ad další jaderka: Celosvětově se podíl obnovitelných zdrojů blíží 30% a stále roste; náklady na výrobu jednotky energie z obnovitelných zdrojů rychle klesají, dostavba Dukovan bude stát min. 160 MLD, životnost 30 - 50 let, MWh z JE je 20x dražší než ze slunce...
Pokud bych se měl rozhodnout, zdali JE nebo uhlí, tak určitě JE. JE vs. obnovitelné zdroje už tak jednoznačně ale nevychází a nedivím se vůbec nikomu, že se mu nechce do výstavby další JE.
Metodika výpočtu emisí je pro ev i spalovák stejná. Spalováku také nepočítáš zátěž těžby, přepravy, zpracování, distribuce... Ale souhlasím, že to není pro spalováky fair.
Ad další jaderka: Celosvětově se podíl obnovitelných zdrojů blíží 30% a stále roste; náklady na výrobu jednotky energie z obnovitelných zdrojů rychle klesají, dostavba Dukovan bude stát min. 160 MLD, životnost 30 - 50 let, MWh z JE je 20x dražší než ze slunce...
Pokud bych se měl rozhodnout, zdali JE nebo uhlí, tak určitě JE. JE vs. obnovitelné zdroje už tak jednoznačně ale nevychází a nedivím se vůbec nikomu, že se mu nechce do výstavby další JE.
2.9T RWD
Re: Elektromobily a vse kolem nich
http://www.hybrid.cz/nemecko-v-breznu-2 ... ma-zasuvkuStepan píše:Jenom tak na rychlo z telefonu.Turbo píše:řidičBOB píše: A jen tak na okraj: nějaký zdroj k tvrzení o těch prodejích by byl?Máte problém s Googlem?Stepan píše: Přidávám se k BOBovi a rád bych viděl zdroj k tomuhle tvrzení...
https://www.auto.cz/tesla-model-3-je-hi ... ady-132524
https://fdrive.cz/clanky/tesla-model-3- ... tanii-6363
https://elektrickevozy.cz/clanky/tesla- ... -prehledem
https://cleantechnica.com/2020/01/19/te ... y-in-2019/
První článek mluví o USA, tys v úvodním postu mluvil o EU.
Druhý článek mluví o jedné zemi, v kontextu jednoho mesice. Such wow.
Třetí článek vůbec nemluví o tom, co píšeš v úvodním postu.
Čtvrtý clanek ukazuje na brutálně pokrivene trhy. Mluvit na jejich základě o celé EU je dost vtipné.
Vy jste v tý vaší sektě takhle blbí všici?
Našel jsem si ten kanál na YouTube. To je mazec
Tohle musí být pro Diesse a spol hodně velká noční můra, a to zatím ještě GF Berlín nic nechrlí.
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27934
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily a vse kolem nich
A kde je tam něco o tomhle tvrzení?
Navíc - když už tolik umíš s tím Googlem, tak se mrkni, jaké dotace tam na tyhle vozy jsou. To se nám pak prodává, když nám to dotují. Zkus si sehnat auto v hodnotě 58 000€ se spalovákem, za 280€/měsíc, jako je teď např. za iD.4
Plácáš hrozné kraviny.
Že je každé 4. auto do zásuvky neznamená, že je nejprodávanější.Pár let zpátky uvádí Tesla na trh Model 3, který i na zásadních trzích v EU dohání, nebo dokonce převyšuje prodeje modelů aut jako BMW 3, MB C, Audi A4 atd.
Navíc - když už tolik umíš s tím Googlem, tak se mrkni, jaké dotace tam na tyhle vozy jsou. To se nám pak prodává, když nám to dotují. Zkus si sehnat auto v hodnotě 58 000€ se spalovákem, za 280€/měsíc, jako je teď např. za iD.4
Plácáš hrozné kraviny.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Chtěli jste důkazy, že je Model 3 úspěšný a že na některých trzích poráží i zavedené modely splaováků - data jsem dodal, pro vás to jsou píčoviny - OKřidičBOB píše:jaké argumenty? jaká fakta? Ty jsem chtěl po tobě já, pokud si vzpomínám...a ty jsi sem postnul úplné píčoviny. Jestli nevíš, proč píčoviny, tak opravdu je každá diskuze marná. Ale pochybuji, že jsi tak velký debil, že bys to nevěděl.
To je právě ten problém, že dnes většina automatický věří všemu co si přečte na internetu.řidičBOB píše: BTW: dnes čtu tři prdele článků o čemkoliv a taky jsem 99,9% těch pisatelů neviděl. A vlastně- proč bych měl?
To je přece vůči elektromobilům úplně lichá argumentace ne? Za 1. spalovací auto nepotřebuje pro svůj provoz nějak významně méně elektřiny než elektromobil. A za 2. právě ty lokální emise jsou u spalováků ten největší problém ne? Máš doma NTB s baterkou, nebo ti vrčí v obýváku centrála?řidičBOB píše: 1) protože tohle řeší lokální problém. Zkus se zajet podívat tam, kde se těží a zpracovává uhlí Tu elektřinu z větráčku na louce neupečem.
To je fakt hloupost, zkus nad tím ještě jednou pořádně zamyslet.řidičBOB píše: 2) protože výrobci tvrdí, že to je ekologické. Přitom dnes již nejedna studie (a dokonce i z krajin, jako je SWE) říká, že ekologická zátěž elektromobilu je větší, než u klasického spalováku.
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27934
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily a vse kolem nich
končím s tebou diskuzi...nemám na to. Meleš pořád stejné píčoviny dokola.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Ano, elektromobil není rozhodně vhodný pro každého za všech podmínek. Je samozřejmě rozdíl, když někdo jezdí pravidelně městské šolichačky třeba do 100km/den, má možnost levně nabíjet doma přes noc, nebo dokonce z vlastní FVE - tady nemá smysl už o spalováku vůbec uvažovat.Maggic píše:Turbo - Nejsem sice tázán, ale BOB ti určitě odpoví. Tážeš se - "1.Proč vám vadí snaha regulovat množství škodlivin, které vypouštějí auta v ulicích? (zlý Brusel)"
Protože se ve skutečnosti o žádnou regulaci škodlivin nejedná, jenom o přesunutí bordelu o pár km dál, většinou do přírody. Nesmíš posuzovat étron vs. fosil jenom podle toho, kdo co při jízdě vypouští. Každý to velmi vítá, že z étrona nejdou škodliviny, aspoň ty okem viditelné, ale jelikož to EU tlačí nasilu pro nás všechny, automaticky musíš zhodnotit vše velmi objektivně, což je spíše pro odborníky. Od materiálů, těžby surovin, cenu, max.dojezd, kolik let vydrží do sešrotování, rychlost dobíjení vs. tankování, možnosti tankování vs dobíjení, bezpečnost při nehodě, možnosti samovznícení, doba uhašení atd...až po samotnou recyklaci. Jestli ti ještě pořád vychází étron jako čistější, ekologičtější a praktičtější technologie, tak potom je to těžké.. Ale třeba nám to tu vysvětlíš.
Pak je tu druhý případ, kdy dotyčný bydlí na sídlišti, jezdí dálniční štreky, vrací se pozdě večer domu, a je rád že vůbec zaparkuje - tady elektromobil v současném vývojovém stadiu není optimální řešení.
Jako ČR (v podstatě to platí ale pro celou EU) to máme komplikované tím, že spotřebu ropy jsme schopni pokrýt pouze ze 3% (ano, pouze tří procent) a jsme tudíž závislí na exportu, jednak na dlouhé vzdálenosti, což tu emisní stopu spalováku značně navyšuje, ale hlavně ti dodavatelé jsou často jednoduše řečeno magoři, kteří za utržené peníze budují armády, cvičí agenty, vyvíjí jaderné zbraně, a nebo platí trolly, které nemají problém použít proti nám - a tohle mě osobně na tom přijde ta největší absurdita.
S elektřinou jsme s přehledem soběstační, přebytky ještě navíc exportujeme, je tu obrovský potenciál výroby z OZE (na rozdíl od ropy), hotová (téměř) infrastruktura, proto stále nerozumím, proč bychom měli dále nutně udržovat závislost ropě.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
To je přece dětinská argumentace.HondaMan píše:Zajda: to na co se ptáš je tu už 100x zodpovězeno.
Metodika výpočtu emisí je pro ev i spalovák stejná.
Pojďme třeba místo CO2 měřit, kolik spálí auta během jízdního testu elektřiny a navázat pokuty na to, stejná metodika pro všechny.
Někdo i věří, že výsledky budou podobné, viz:
Turbo píše:To je přece vůči elektromobilům úplně lichá argumentace ne? Za 1. spalovací auto nepotřebuje pro svůj provoz nějak významně méně elektřiny než elektromobil.
Naposledy upravil(a) Zajda dne pát 23 dub 14:18, celkem upraveno 1 x.
《》1.5 dCi & 0.9 TCe