Mercedes - auto pro masy
Mercedes - auto pro masy
Tak nějak nevím, co na to říct...
http://auto.aktualne.centrum.cz/clanek.phtml?id=699916
http://mytyfakta.cz/
BMW už nechce být sportovní, Mercedes už nechce být luxusní, Jaguar je hypermoderní...
http://auto.aktualne.centrum.cz/clanek.phtml?id=699916
http://mytyfakta.cz/
BMW už nechce být sportovní, Mercedes už nechce být luxusní, Jaguar je hypermoderní...
Back to basics.
Příčina -> následek
Příčina -> následek
Re: Mercedes - auto pro masy
K tomu Jaguaru mam milu prihodu.
Nedavno sme sli s priatelkou okolo peknej renovovanej vily v style rokov 1920, pred ktorou stalo Jaguar XJ predposledna generacia (cca 2005) v zelenej metalize.
Priatelka vravi pekne auto, tak ma napadlo spytat sa jej ako laika aky stary je ten Jaguar podla nej (kedze vsade sa pise o jeho prilisnom konzervatizme). A ona ze 60-te roky?
Nedavno sme sli s priatelkou okolo peknej renovovanej vily v style rokov 1920, pred ktorou stalo Jaguar XJ predposledna generacia (cca 2005) v zelenej metalize.
Priatelka vravi pekne auto, tak ma napadlo spytat sa jej ako laika aky stary je ten Jaguar podla nej (kedze vsade sa pise o jeho prilisnom konzervatizme). A ona ze 60-te roky?
Re: Mercedes - auto pro masy
quasi: okolie palisád???
Re: Mercedes - auto pro masy
EF: Je to zajimave, mozna mi neco nedochazi, porad se mi to ale zda stejne kontraproduktivni. Alespon ja vnimam vec tak, ze je lepsi cilit na konkretni skupinu zakazniku, ktere maximalnim "trefenim se" do jejich vkusu ucinim velmi loajalnimi k me znacce. Protoze jen ta nabizi presne co chteji, jsou za to ochotni zaplatit a nemusim je dokola ziskavat, treba nizkymi cenami.
Dnes ale jede presne opacny postup - rozvolneni nabidky, oslovovani vsech a nikoho, coz sice vede k vetsim prodejum, ale mensim marzim a mensim ziskum. Nebo i stejnym ziskum, ale znacne sloziteji ziskavanym.
Rozumim tomu v jinych oblastech, "chvala prumernosti" leti uz od pradavna. Ale proc zrovna u automobilek, ktere mely davno ziskanou relativne sirokou a dobre platici klientelu, to vazne nechapu. Je to opravdu pristup "nechci byt takovy jaky jsem"...
Dnes ale jede presne opacny postup - rozvolneni nabidky, oslovovani vsech a nikoho, coz sice vede k vetsim prodejum, ale mensim marzim a mensim ziskum. Nebo i stejnym ziskum, ale znacne sloziteji ziskavanym.
Rozumim tomu v jinych oblastech, "chvala prumernosti" leti uz od pradavna. Ale proc zrovna u automobilek, ktere mely davno ziskanou relativne sirokou a dobre platici klientelu, to vazne nechapu. Je to opravdu pristup "nechci byt takovy jaky jsem"...
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n
Re: Mercedes - auto pro masy
brasci: okolie KE
Re: Mercedes - auto pro masy
Pavel:
Souhlasím s Tebou a taky to nechápu. Vypadá to, že MB a BMW chtějí zákazníky VW... Ostatně (bez ohledu na jiná východiska) měli i stejný problém - laciný interiér.
Začínám přemýšlet, jestli tady není nějaký hlubší problém. Třeba, že je Evropa příliš sociální a individuální úspěch, potažmo bohatsví, nechce být viděn. V 80, začátku 90 let byla Evropa ještě silně kapitalistická a troufnu si tvrdit, že právě v těchto dobách se MB a BMW silně profilovalo. Tak mi přijde,že čím víc je Evropa teď socialistická a snaží se stírat rozdíly mezi zeměmi i lidmi, stírají automobilky rozdíly mezi sebou... Náhoda?
Zajímalo by mě jak to funguje třeba v USA nebo JP ?
Souhlasím s Tebou a taky to nechápu. Vypadá to, že MB a BMW chtějí zákazníky VW... Ostatně (bez ohledu na jiná východiska) měli i stejný problém - laciný interiér.
Začínám přemýšlet, jestli tady není nějaký hlubší problém. Třeba, že je Evropa příliš sociální a individuální úspěch, potažmo bohatsví, nechce být viděn. V 80, začátku 90 let byla Evropa ještě silně kapitalistická a troufnu si tvrdit, že právě v těchto dobách se MB a BMW silně profilovalo. Tak mi přijde,že čím víc je Evropa teď socialistická a snaží se stírat rozdíly mezi zeměmi i lidmi, stírají automobilky rozdíly mezi sebou... Náhoda?
Zajímalo by mě jak to funguje třeba v USA nebo JP ?
Back to basics.
Příčina -> následek
Příčina -> následek
Re: Mercedes - auto pro masy
To neviem ale myslim ze v Cine to problem zatial nie je
Je ale zvlastne ze dnesna mladez zapadnej a juznej Europy 20-28rokov hoci bola vychovavana pocas kapitalistickeho obbodia, silno inklinuje k socializmu
Je ale zvlastne ze dnesna mladez zapadnej a juznej Europy 20-28rokov hoci bola vychovavana pocas kapitalistickeho obbodia, silno inklinuje k socializmu
Re: Mercedes - auto pro masy
Uvazoval jsem o podobnem vysvetleni. Lide z automobilek nejsou "hloupi", proto se porad snazim nachazet v jejich jednani nejakou racionalitu (v tomto pripade spise kalkul) a toto by bylo vysvetlenim. Je mozne, ze v tak socialistickem prostredi (osobne povazuji dnesni stav za extremni, tady uz se i umirnene levici rika pravice, v Evrope neni jedina zeme se skutecne pravicovou vladou, tady dokonce neni ani jedina vyznamna pravicova strana...) je ocekavan vyvoj smerujici k odmitani "neprumernosti", a proto si hledaji dlouhodobe udrzitelne misto na trhu.ExFun píše: Začínám přemýšlet, jestli tady není nějaký hlubší problém. Třeba, že je Evropa příliš sociální a individuální úspěch, potažmo bohatsví, nechce být viděn. V 80, začátku 90 let byla Evropa ještě silně kapitalistická a troufnu si tvrdit, že právě v těchto dobách se MB a BMW silně profilovalo. Tak mi přijde,že čím víc je Evropa teď socialistická a snaží se stírat rozdíly mezi zeměmi i lidmi, stírají automobilky rozdíly mezi sebou... Náhoda?
Jen se opet divim, ze to delaji zkratka vsichni. Ze to nekoho napadne, to by me neprekvapilo, ale kdyz najednou vsichni vyrazi stejnym smerem... Asi v tom bude jeste neco jineho.
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n
Re: Mercedes - auto pro masy
Ještě jedna varianta mě napadla.
BMW i MB jsou malé koncerny s omezeným sdílením technologií (oproti velkým koncernům). Jestli třeba je Bruselské restrikce a na ně navázaný tlak na vývoj určitým směrem nestojí tolik prostředků, že si prostě už nemohou dovolit udržovat pozici luxusu... Třeba u Audi se zdá, že tlačení se nahoru nepolevuje...
BMW i MB jsou malé koncerny s omezeným sdílením technologií (oproti velkým koncernům). Jestli třeba je Bruselské restrikce a na ně navázaný tlak na vývoj určitým směrem nestojí tolik prostředků, že si prostě už nemohou dovolit udržovat pozici luxusu... Třeba u Audi se zdá, že tlačení se nahoru nepolevuje...
Back to basics.
Příčina -> následek
Příčina -> následek
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27861
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mercedes - auto pro masy
Jo, to už se Karel Gott nebude moci pozastavovat nad tím, proč si ten Mercedes pořizuje tak málo lidí, když jsou to tak hezká a komfortní auta
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time