Elektromobily a vse kolem nich
Re: Elektromobily a vse kolem nich
rhinos: https://www.flightradar24.com
Podívej se, kolik těch transatlantických letů je. Každý den. Každý jeden je cca ekvivalentem jednoho startu. Cílová kapacita Falconu je 100 tun, což je opět srovnatelné s velkými nákladními letadly.
sulcik: Tesla nedostává po držce za kvalitu? Mluví o tom všichni. Koupíš si Teslu a každý "autař" nekouká na auto, ale na spáry, zdali se Ti rosí světla, zdali ti trojka nerezne...
VW nedělá z uživatelů betatestery? Těch posraných motorů, které pustili do provozu je mraky (skoro všechna TSIčka před pár lety; předtím 2.5V6TDI) Bavorák je na tom s motory ještě hůře a o Britech ani nepmluvím. Škoda a jejich kauzy s nefunkčními airbagy, kdy zákazníky poslali do (_!_), aktuálně nefunkční infotainmenty, nebo id3, kdy podepisuješ že auto není kompletní? Ještě když jsem měl O3, tak za 4 roky užívání nebyli schopni/ochotni vyřešit profukování okolo A sloupku. Aktální Insignia byla více než třetinu prvního roku v servisu a nikdo nevěděl co s ní...
Ad letadlo: který ze současných startupů tak nefunguje? AirBnB, Uber donedávna Amazon a Tesla. Můžeme se v našem severním Balkánu říkat že to není správné a koukat jak nám ujíždí svět, nebo nasednout a trochu se na té vlně povozit. Rozjel by Čupr Dámejidlo nebo Rohlík bez dluhů a peněz od investorů?
Nepovažuji se za Muskova fanouška, ale to jak si vodí "svět" je fascinující.
Podívej se, kolik těch transatlantických letů je. Každý den. Každý jeden je cca ekvivalentem jednoho startu. Cílová kapacita Falconu je 100 tun, což je opět srovnatelné s velkými nákladními letadly.
sulcik: Tesla nedostává po držce za kvalitu? Mluví o tom všichni. Koupíš si Teslu a každý "autař" nekouká na auto, ale na spáry, zdali se Ti rosí světla, zdali ti trojka nerezne...
VW nedělá z uživatelů betatestery? Těch posraných motorů, které pustili do provozu je mraky (skoro všechna TSIčka před pár lety; předtím 2.5V6TDI) Bavorák je na tom s motory ještě hůře a o Britech ani nepmluvím. Škoda a jejich kauzy s nefunkčními airbagy, kdy zákazníky poslali do (_!_), aktuálně nefunkční infotainmenty, nebo id3, kdy podepisuješ že auto není kompletní? Ještě když jsem měl O3, tak za 4 roky užívání nebyli schopni/ochotni vyřešit profukování okolo A sloupku. Aktální Insignia byla více než třetinu prvního roku v servisu a nikdo nevěděl co s ní...
Ad letadlo: který ze současných startupů tak nefunguje? AirBnB, Uber donedávna Amazon a Tesla. Můžeme se v našem severním Balkánu říkat že to není správné a koukat jak nám ujíždí svět, nebo nasednout a trochu se na té vlně povozit. Rozjel by Čupr Dámejidlo nebo Rohlík bez dluhů a peněz od investorů?
Nepovažuji se za Muskova fanouška, ale to jak si vodí "svět" je fascinující.
2.9T RWD
Re: Elektromobily a vse kolem nich
a jsme zase u toho...řeší se auta a neřeší se letadla a lodě
Citroen C4 GP
Re: Elektromobily a vse kolem nich
To bude velmi snadné spočítat, pokud ten start CO2 vůbec produkuje (netuším, na jaké bázi mají palivo). Prostě vezmeš hmotnost paliva, zjistíš, jaké má složení a kolik z toho váží uhlík a z toho spočítáš hmotnost CO2.řidičBOB píše:Mne by zajímalo, kolik let a kolik konvenčních aut by muselo produkovat ten hnusný CO2, než by se dostaly na produkci jednoho startu SpíčeX.
EDIT: A koukám, že odpovídám na něco, co už bylo zodpovězeno, inu, kdo pozdě chodí, píše zbytečně
Re: Elektromobily a vse kolem nich
rhinos: Nemáš pravdu. Jak USA, tak EU pracují na restrikcích v letecké dopravě. V námořní pravidla již dávno fungují.
2.9T RWD
Re: Elektromobily a vse kolem nich
neřekl bych Tvůj přístup je klasicky manazersky Ale rád se nechám poučit konkrétními daty.
Tady máš taky něco...řekl bych že těch lodí je i víc než letadel...
https://marinetraffic.live/cs/
Tady máš taky něco...řekl bych že těch lodí je i víc než letadel...
https://marinetraffic.live/cs/
Citroen C4 GP
Re: Elektromobily a vse kolem nich
rhinos: Nákladní doprava mě tak trochu živí a tento odkaz znám velmi dobře. Ale i tak díky.
Množství přeprav je řízeno trhem. Žádná z nákladních lodí ani letadel není prázdná. Stejně tak kamiony na silnicích nebo sklady kolem velkých měst.
Dnes neexistuje efektivnější druh dopravy než dálková námořní. Palivem je odpad (těžké topné oleje), který je těžko upotřebitelný kdekoliv jinde...
Cíle na omezování emisí jak lodí tak letadel jsou také velmi ambiciózní. Hlavní rozdíl je, že k individuální automobilové dopravě existuje mnohem více alternativ než k nákladní. Alternativou nemá být letadlo/vlak/kamion/loď, ale nepřepravovat. Tam se ale vracíme zpět k trhu a extrémně levné dopravě.
Množství přeprav je řízeno trhem. Žádná z nákladních lodí ani letadel není prázdná. Stejně tak kamiony na silnicích nebo sklady kolem velkých měst.
Dnes neexistuje efektivnější druh dopravy než dálková námořní. Palivem je odpad (těžké topné oleje), který je těžko upotřebitelný kdekoliv jinde...
Cíle na omezování emisí jak lodí tak letadel jsou také velmi ambiciózní. Hlavní rozdíl je, že k individuální automobilové dopravě existuje mnohem více alternativ než k nákladní. Alternativou nemá být letadlo/vlak/kamion/loď, ale nepřepravovat. Tam se ale vracíme zpět k trhu a extrémně levné dopravě.
2.9T RWD
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Nejenom k levné dopravě, ale i k levné pracovní síle. Jinými slovy, to, že si tady kupujeme kde co je vykoupeno tím, že v Bangladéši makají děcka v otrockých podmínkách (například) a pak se to vyplatí i dovézt.HondaMan píše:rhinos: Nákladní doprava mě tak trochu živí a tento odkaz znám velmi dobře. Ale i tak díky.
Množství přeprav je řízeno trhem. Žádná z nákladních lodí ani letadel není prázdná. Stejně tak kamiony na silnicích nebo sklady kolem velkých měst.
Dnes neexistuje efektivnější druh dopravy než dálková námořní. Palivem je odpad (těžké topné oleje), který je těžko upotřebitelný kdekoliv jinde...
Cíle na omezování emisí jak lodí tak letadel jsou také velmi ambiciózní. Hlavní rozdíl je, že k individuální automobilové dopravě existuje mnohem více alternativ než k nákladní. Alternativou nemá být letadlo/vlak/kamion/loď, ale nepřepravovat. Tam se ale vracíme zpět k trhu a extrémně levné dopravě.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
odkaz byl nejen pro tebe
Pro me to bylo neco noveho a docela jsem prekvapen kolik je tam lodi...ale jestli to chapu dobre jsou tam "vsechny" lode nejen ty komercni.
Nemusi se jednat jen o levnou dopravu zbozi co je "levne" i kdyz teda radobyznackove obleceni site v Asii zrovna levne neni.
My treba vozime dily z Indie nebo polotovary z Ciny. A dost se resi jestli letadlem nebo lodi.
Ten rozdil je docela markantni.
Me by teda nevadilo kdyby ta lodni doprava z Indie byla drazsi
Pro me to bylo neco noveho a docela jsem prekvapen kolik je tam lodi...ale jestli to chapu dobre jsou tam "vsechny" lode nejen ty komercni.
Nemusi se jednat jen o levnou dopravu zbozi co je "levne" i kdyz teda radobyznackove obleceni site v Asii zrovna levne neni.
My treba vozime dily z Indie nebo polotovary z Ciny. A dost se resi jestli letadlem nebo lodi.
Ten rozdil je docela markantni.
Me by teda nevadilo kdyby ta lodni doprava z Indie byla drazsi
Citroen C4 GP
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27900
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily a vse kolem nich
HM: lety mne nezajímají, pokud je neprovozuje GreenPeace, který zároveň bere dotace za to, jak ekologocký je.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Elektromobily a vse kolem nich
rhinos: všechny určitě ne. Je tam filtr, kde si můžeš vybrat. Tankery, kontejnerové, rybářské...
Aby rozdíl nebyl markantní. Kapacita lodě je více než 1000x větší a náklady . Mě by osobně také nevadilo, pokud by se více vyrábělo lokálně, ale to je v dnešní Evropě/US utopie.
Aby rozdíl nebyl markantní. Kapacita lodě je více než 1000x větší a náklady . Mě by osobně také nevadilo, pokud by se více vyrábělo lokálně, ale to je v dnešní Evropě/US utopie.
2.9T RWD