Rada pri vyberu auta A4

Audi, BMW, Mercedes, Porsche, Volkswagen ad.
Ichajdek
Spolujezdec
Příspěvky: 6
Registrován: ned 28 bře 13:08

Rada pri vyberu auta A4

Příspěvek od Ichajdek »

Rad bych Vas oprosil o radu pri vyberu.
Pozadavky:
  • manual
    Navigace
    Slusny vykon
    Spolehlivost, konfort
    Najezd tak, aby bylo kryto zarukou na min. jeden rok (auto bude kupovano na firmu)
    Nahon na vsechna ctyri kola je nezanedbatelny plus.
    Digital cocpit + HeadUp display jako zajimavy vyznamny doplnek :-*

Najezd okolo 20K+, Rozlozeni 30% mesto, 60% dalnice, 10% zbytek.

V podstate mi je typ vyrobce ci auta ukradeny. Osobne bych preferoval nove auto, ale v manualu a se slusnym vykonem proste nejsou. Nejakym zpusobem jsem dospel / me to haze k AUDI.

Dival jsem se v Ceske republice a k dispozici jsou pouze TFSI 185KW ve strasne konfiguraci. Jedna se vetcinou o predvadeci ci referencni vozy primo od vyrobce. Takze jsem se musel poohlidnout nekde jinde.

Mam v merku dve auta Audi A4 B9. Maji uplne stejnou konfiguraci krome motoru a par doplnku:
  • A4 Avant 2.0 TDI Quattro 140kW - navic vetrane sedadla, MATRIX svetla, nezavisle topeni, 17" kola, Bang & Olufsen
    A4 Avant 2.0 TFSI Quattro 185kW -pouze LED svetla, stresni okno, 19" kola, najezd 59.200Km, o 2.5K Euro drazsi.
Smozrejme premyslim o tunning a pro obe verze to vypada celkem zajimave.

Muzete mi dat nejake voditka, nazory, co by jste volili a proc? Ani se mi nejedna o psotrebu jako takovou, ale o mozny dojezd. Benzin 58l a nafta 54l. V benzinu hadam spotrebu (hodne optimisticky) 10+l, nafta 8l Uvazuji o moznosti prestavby na LPG, CNG z duvodu rozsireni dojezdu a ne s pohledu ceny (v podstate by se mi toto zaplatilo na vratce DPH, jen pro zajimavost).
Uživatelský avatar
delphin
Pan Řidič
Příspěvky: 236
Registrován: pon 04 črc 23:01

Re: Rada pri vyberu auta A4

Příspěvek od delphin »

Z těchto dvou bych sahal po TDI kvůli výbavě.
Nejdřív Pionýr, pak Favorit, Fabia, Focus, Superb, Kodiaq a teď Octavia se Superbem. Ale Pionýr mi pořád zůstal...
Ichajdek
Spolujezdec
Příspěvky: 6
Registrován: ned 28 bře 13:08

Re: Rada pri vyberu auta A4

Příspěvek od Ichajdek »

delphin píše:Z těchto dvou bych sahal po TDI kvůli výbavě.
Muzu se zeptat, nejaka zkusenost s temi motory?
To, ze budu mit lepsi vybaveni a budu porad stat, neni to prave orechove O:-)

Dekuji.
Uživatelský avatar
Snowman000
Letec
Příspěvky: 5658
Registrován: čtv 17 bře 09:36
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Rada pri vyberu auta A4

Příspěvek od Snowman000 »

Mne teda 140kW neprisla nicim extra, urcite nie ako o 30kw silnejsia oproti 110kw a do takej A4 trosku "neadekvatna" motorizacia, a pre mna by moc nesplnala poziadavku na "slusny vykon". To uz bych asi ozelel ten manual a pohladal nejaku 3.0 TDI...(a to hovorim ako niekto kto AT fakt nemusi)
2.0 TSI je uz ina, ale neviem ako moc si rozumie s prestavbou na LPG.
V takom pripade by mi viac zmyslu davala original prestavba na CNG ktora sa robila...ma ale iba 170k (v realite pojde asi ako ta 190k TDI)...
https://www.audi-boerse.de/gebrauchtwag ... I-1398.htm
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
retron
Letec
Příspěvky: 1412
Registrován: pát 13 dub 10:44

Re: Rada pri vyberu auta A4

Příspěvek od retron »

Normálně bych řekl vem benzín, ale v případě Quattra je to na zvážení protože minimálně v posledních letech výroby je to tak, že TDI má ještě klasické torsen quattro, kdežto TFSI má ultraquattro, což je ekvivalent haldexu ovšem s podélným motorem. Pozná se to v katalogu akorát u pohonu: trvalý pohon všech kol vs. trvale připojitelný pohon všech kol. Nemusím asi vysvětlovat, že Torsen je Torsen. Jinak ja byl z B9 oproti B8 zklamán. Subjektivně je to auto o třídu níž, stará B8 byla k A6 blíž než toto.
Ichajdek
Spolujezdec
Příspěvky: 6
Registrován: ned 28 bře 13:08

Re: Rada pri vyberu auta A4

Příspěvek od Ichajdek »

@retron

Mas pravdu, ale bohuzel se jedna jen o tri litrove motory a mam pocit, ze jen do urciteho roku.
2.0 TDI ma quattro mit ultra-Technologie - znamena, ze je to v .......

B8 nemuzu, protoze nema E6d sracku a vetcinou ma najezd v radu statisicu. Nedostanu na ni takovou debilni zelenou nalepku s $ v kruhu.

Muzu se zeptat, proc benzin? Ja mam strasnou obavu, ze se nedostanu pod 10l (osobne si myslim, ze budu rad za 11l) a to pri 58l nadobe je strasne maly najezd na nadrz. S naftou to vypada podstatne lepe.
K tomu naftaku me take hazi predni MATRIX-Led.

Dekuji.
risomas
Autoškolák
Příspěvky: 39
Registrován: čtv 04 úno 21:07

Re: Rada pri vyberu auta A4

Příspěvek od risomas »

tak tych 140kw by som ako slusny vykon nenazval. Je to tak akurat na zrychleny presun ale nic viac. A ak ti ide o dojazd tak ani jedno nic moc. Uz sa nerobia 70+ nadrze? Mam 73l nadrz a zobral by som kludne aj 100l.
C5 Tourer Excl 2.2 biturbo, BMW R1250GS HP, Honda VT750
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27861
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Rada pri vyberu auta A4

Příspěvek od řidičBOB »

kvůli výbavě TDI. Ale zrovna 140kW je děsný motor svým naladěním - dole to ještě nejede a nahoře to už nejede. Měl jsem to snad ve všech koncernových autech a trága to je všecko.
U toho TSI je otázkou, jakým stylem jezdíš. Není problém s tím jet za 8. I svižně, ALE plynule. Brzda - plyn - honění otáčkoměru - to jsi tam na 15 ani nevíš jak. Já tedy jezdím ještě silnějšími 2.0TSI, ale ono to nebude jiné :-)
BTW: já mám v Passatu 200kW TSI taky 73l (nebo na kolik to je, ale 70l tam natankuju v poho) nádrž.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27861
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Rada pri vyberu auta A4

Příspěvek od řidičBOB »

risomas: u auta se 100l nádrží, se ti ten dojezd moc neprodlouží. Když srovnám Touarega a Passata, tak dojezd mají cca stejný oba dva - jeden 70l a druhý 100l nádrž
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
Předseda
Letec
Příspěvky: 1490
Registrován: stř 16 úno 11:20

Re: Rada pri vyberu auta A4

Příspěvek od Předseda »

naftová 140kW = o tom se dá načíst dost, že na ten výkon nejede. Viděl jsem článek od někoho kdo dělá chip a výsledek byl, že první kody motorů opravdu těch 140kW nedosahovali. Další kody motorů už byly (i dle měření) ok.
Odpovědět