Zdravím všechny motoristy. Již delší dobu vyhledávám auto ke koupi. Má představa je prostorné auto vhodné k cestování s rodinou a zároveň pro pracovní cestování, všechno spíše v dieselu. (Roční nájezd 15-30 tkm, většinou po okolí a z ,3x ročně zahraničí) Nyní jsem na internetu narazil na pěknou bazarovou Caddy 2.0 ecofuel 2009 (169tkm) právě na CNG, s jehož provozováním nemám já ani nikdo v mém okolí zkušenost. Na internetu se mi něco najít podařilo něco ne,... Proto bych se chtěl poradit se zkušenějšími. Známý z autorizovaného servisu mi tuto myšlenku vyvrátil, s tím, že co ušetřím na benzínu, to 3x vrazím do oprav, drahé servisy i neideální dostupnost dílů. Nerad bych se znovu spálil a pořídil studnu na peníze. Rád bych věděl co provoz takového auta obnáší, jaké jsou rizika, případně nástřel kolik peněz mohu do auta investovat během dalších 100 tis. km.
Předem děkuji za jakýkoliv poznatek, radu, kritiku.
Zdar a sílu všem!
VW Caddy 2.0 ecofuel - strach z CNG.
Re: VW Caddy 2.0 ecofuel - strach z CNG.
Zjisti si cenu CNG lahví, které běžně korodují a brzo tě to přejde.
GTS 992
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
Re: VW Caddy 2.0 ecofuel - strach z CNG.
Lahve jsou měněny při svolávací akci v roce 2016, "známka" do 2037... Já to auto plánují tak na 3 roky by očko
Re: VW Caddy 2.0 ecofuel - strach z CNG.
Auty na CNG jsem jezdil jako služebáky,. Byly to první OIII na CNG, takže s Caddy neposloužím. Jezdilo se s tím příjemně. Člověk musel hlídat, na kolik kilometrů má plyn a benzín. Když se vešel do dojezdu na plyn, jel za kačku na kilometr. Konverze byly tovární, nějaké velké problémy si nepamatuju.
Ken Kesey: "To Vic Lovell for telling me that dragons don't exist, and then leading me to their lair."
Re: VW Caddy 2.0 ecofuel - strach z CNG.
V těch tvých počtech mi cosi nesedí...
Jednak náklady na dalších 100kkm jsou ve hvězdách, bavíme se o 12letém autě, pak je otázka, čemu říkáš "pěkná bazarovka" a jaký je reálný stav. To platí obecně. Svolávačku jsi našel, to auto na ní bylo? Navíc ty to plánuješ na 3 roky, s nájezdem 15-30kkm, tzn. třeba nějakých 50kkm, ale náklady tě zajímají na dvojnásobný nájezd?
Já bych strach z CNG (nebo čehokoliv podobného) měl už jenom z principu a složení mých cest - nutnost plánovat tankování, podzemní garáže KO, zahraničí KO. Ale třeba tohle máš nastavené jinak.
Jednak náklady na dalších 100kkm jsou ve hvězdách, bavíme se o 12letém autě, pak je otázka, čemu říkáš "pěkná bazarovka" a jaký je reálný stav. To platí obecně. Svolávačku jsi našel, to auto na ní bylo? Navíc ty to plánuješ na 3 roky, s nájezdem 15-30kkm, tzn. třeba nějakých 50kkm, ale náklady tě zajímají na dvojnásobný nájezd?
Já bych strach z CNG (nebo čehokoliv podobného) měl už jenom z principu a složení mých cest - nutnost plánovat tankování, podzemní garáže KO, zahraničí KO. Ale třeba tohle máš nastavené jinak.
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
Re: VW Caddy 2.0 ecofuel - strach z CNG.
Náklady jsou ve hvězdách, ale člověk který má zkušenost s podobnou koupí, či autem by mohl nastrelit že po 250 tkm měnil to a to a to a jelikož je to plyňák, tak to stojí tolik a tolik což je oproti dieselu víc,... Stát se cokoliv může a nemusí, to je ve hvězdách je. Jinak svolávačku jsem si ověřil sám. A Ty 3 roky jsem nastřelil, kdyby pěkně šlapalo tak nebude důvod prodávat,... Jinak můj roční nájezd je neodhadnutelný, podnikání se nyní celkem rozjíždí, otázka je co bude.
V každém případě bych chtěl poděkovat za diskuzi.
V každém případě bych chtěl poděkovat za diskuzi.
Re: VW Caddy 2.0 ecofuel - strach z CNG.
Kdyby ses zeptal na náklady u 3letého auta, tak na to se dá odpovědět. Po 12 letech bůhvíjakého provozu můžeš jezdit 3 roky zadarmo, nebo za cenu auta. Tam už to není o plynu, ale o stáří všeho. O aktuálním stavu při koupi (ne vizuálu na fotkách).
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
Re: VW Caddy 2.0 ecofuel - strach z CNG.
Kamarádi ho mají už asi 6 nebo 7 let. po cca 2 letech jim v rámci svolávačky vyměnili lahve, jinak žádné větší akce, co vím. Jel jsem s tím, ten 2.0 je výkonově hodně stažený, takže podle mě by měl vydržet dlouho, přitom na ten Caddy bohatě stačí. A co jsem záviděl, když kamarádka naložila kočárek aniž by ho nějak skládala.
Nejdřív Pionýr, pak Favorit, Fabia, Focus, Superb, Kodiaq a teď Octavia se Superbem. Ale Pionýr mi pořád zůstal...
Re: VW Caddy 2.0 ecofuel - strach z CNG.
Záleží, kolik máš v plánu najet a kde. Jezdím Passatem Ecofuel, v minulosti Touranem s totožným 2.0 motorem - spotřeba byla 5-6 kg/100 km. V současné době je cena kilogramu plynu mimo Prahu 28-29 Kč (v Praze 25-26 Kč). Mohou odejít ventily na plynových nádržích. Mně odešly během posledních dvou let dva ventily (ze tří), stáří auta 10 let, najeto ~300 tisíc). Caddy má, myslím, čtyři (krátká možná jen tři). Výměna ventilu v autorizáku 14 tisíc. Nebo lze odpojit a jezdit s menší kapacitou nádrží. V minulosti se měnila ještě čerpací koncovka. Nádrže musí být nové, vyměněné na svolávačku.