Elektromobily a vse kolem nich
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Hele, tady se furt mele o dotacích, ale třeba Tesla už v USA na dotace nedošáhne (takové ty, kdy dostaneš od státu příspěvek na koupi EV) a třeba v UK musí EV stát pod nějakou sumu, aby mělo nárok na jejich dotace (takže z Tesel na to dosáhne jenom ten nejlevnější Model 3).
A přesto si to lidi kupujou a upřímně, já budu jako další daily po Golfu R dost zvažovat elektro (a prosím ať mi tady nějaký chytrolín vysvětlí, jak mi to vlastně zadotuje za aktuálních podmínek), ale zatím vyčkávám, protože myslím, že se v nejbližších letech objeví několik zajímavých modelů a bude to tlačit cenu dolů (navíc ceny baterií jdou taky dolů, pořád a dost).
Můj požadavek je, aby to ujelo nějakých 300-400 km na jedno nabití (podle podmínek) a aby to podporovalo rychlonabíjení ve velkém rozsahu nabití baterie (třeba E-Tron nemá nějak zázračný dojezd, ale nabíjecí křivkou to trochu vyrovnává). Bude to na delších trasách pomalejší než spalovák? Jasně, počítám tak s hodinou navíc ke každým pěti hodinám ve spalováku, ale reálně mě to bude trápit jenom na dlouhých cestách, kde pojedu sám, protože s rodinou musím zastavovat tak jako tak. A ty dlouhé štreky nejezdím zase tak často, oproti tomu ve městě bude pro mě EV mnohem užitečnější než spalovák (můžu dobíjet doma) a budu jezdit tak za čtvrtinu ceny.
Ze zkušeností ježdění po Německu stejně nejezdím víc než 160 tempomat a hodně velkou část cest jsou tak jako tak omezení na 120.
A přesto si to lidi kupujou a upřímně, já budu jako další daily po Golfu R dost zvažovat elektro (a prosím ať mi tady nějaký chytrolín vysvětlí, jak mi to vlastně zadotuje za aktuálních podmínek), ale zatím vyčkávám, protože myslím, že se v nejbližších letech objeví několik zajímavých modelů a bude to tlačit cenu dolů (navíc ceny baterií jdou taky dolů, pořád a dost).
Můj požadavek je, aby to ujelo nějakých 300-400 km na jedno nabití (podle podmínek) a aby to podporovalo rychlonabíjení ve velkém rozsahu nabití baterie (třeba E-Tron nemá nějak zázračný dojezd, ale nabíjecí křivkou to trochu vyrovnává). Bude to na delších trasách pomalejší než spalovák? Jasně, počítám tak s hodinou navíc ke každým pěti hodinám ve spalováku, ale reálně mě to bude trápit jenom na dlouhých cestách, kde pojedu sám, protože s rodinou musím zastavovat tak jako tak. A ty dlouhé štreky nejezdím zase tak často, oproti tomu ve městě bude pro mě EV mnohem užitečnější než spalovák (můžu dobíjet doma) a budu jezdit tak za čtvrtinu ceny.
Ze zkušeností ježdění po Německu stejně nejezdím víc než 160 tempomat a hodně velkou část cest jsou tak jako tak omezení na 120.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Už sem to tu spal: ač sem závislák na benzínových výparech, nákupní tašku v elektrice bych si dokázal představit. U mně to ale havaruje na dvou věcech: doma sem na konci "slabého" rozvodu, který by auto-nabíječku (zřejmě) neutáhnul (pustím cirkulu a blikají žároffky) + bych se musel naučit žít s tím že nabíjení přes noc (= bez dozoru, fčíl nenechávám bez dozoru na nabíječce ani mobil).
Ale dotace by mi byly šumák (= určitě by to nebylo kriterium mého rozhodování).
Ale dotace by mi byly šumák (= určitě by to nebylo kriterium mého rozhodování).
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Neboj, to se vyřeší. Až na začátku toho slabého rozvodu někdo připojí elmobil k nabíječce, na konci toho rozvodu Ti to blikat přestane.
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27948
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily a vse kolem nich
V pátek dorazil iD4. Byl jsem to včil omrknout a tváří se to hezky. Předek tedy ne úplně podle mého, ale z boku a zadek pěkné. Po plném nabití tam svítí dojezd 570km, což reálně 400-420 bude. A to už je tak nějak použitelné. Uvnitř mi to přijde tedy lepčí, než iD3 - materiály působí rozhodně lépe. Maximální nabíjení je tuším 125, což u 70tky verze je nabito "vcelku" rychle.
Na podzim/v zimě má přijít čtyřkolka - bude o 80 kolíků dražší.
Na podzim/v zimě má přijít čtyřkolka - bude o 80 kolíků dražší.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Tak tenhle to nepochvalil.
Ta hmotnost je fakt psycho, kdyz si uvedomim, ze uplne stejne velky Touran ma o pul tuny min.
Ta hmotnost je fakt psycho, kdyz si uvedomim, ze uplne stejne velky Touran ma o pul tuny min.
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Ale jízdě ti to přijde mnohem lehčí pocitově, kvůli nižšímu těžišti. Obzvlášť na suchu se s tím dá letět dost kudla na to že to je SUV. Jenom nesmíš zapomenout na fyziku
Jinak jezdil jsem v obou a Enyaq mi přijde mnohem lepší, jak podovozkově, tak celkově jako auto. Nesnaží se hrát si na futurismus s kravinama jako elektrický kliky a kapacitní kde co, ale je to prostě funkční a ergonomický auto. Ale to je spíš moje osobní preference.
Jinak jezdil jsem v obou a Enyaq mi přijde mnohem lepší, jak podovozkově, tak celkově jako auto. Nesnaží se hrát si na futurismus s kravinama jako elektrický kliky a kapacitní kde co, ale je to prostě funkční a ergonomický auto. Ale to je spíš moje osobní preference.
Nejhezčí pohled na silnici je skrz prorezivělou podlahu na dvojitou plnou čáru.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Což mi připomíná, je možný mít Enyaqa s nejlepšíma světlama (tj. nějaký ty matrixy) a zároveň nemít tu svítící věc uprostřed? Podle konfigurátoru to vypadá, že jo. (ale třeba ta svítící věc uprostřed v reálu vypadá líp než na fotkách, co já vím)
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Překvapuje mě, že německá veřejnoprávní televize má na programu poměrně často dokumenty, kde se opírají do elektroaut. Ve smyslu podmínek, za jakých se těží ve třetím světě potřebné suroviny (otrocká práce, často i dětská, devastace krajiny). A mají to zdokumentováno přímo na místě. Zrovna tak nešetří automobilky za dieselgate. Zrovna v Německu bych to nečekal.
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Ono je to dobře.
Sice to tady asi není úplně populární názor a v konečném důsledku to znamená zvýšení ceny spousty produktů, ale IMHO není od věci si uvědomovat, že některé naše ušetřené koruny a Eura jsou na vrub utrpení jiných lidí nebo našich děcek.
Nechci úplně znít jako ekopomatenec a vím, že tohle není černobílé, ale takové ty kecy, jak to trh vyřeší přestávají platit v momentě, kdy ty externality člověk nevidí přímo (pokud teda za trh nepovažujeme celou společnost a její tlak na nějakou formu „slušného“ businessu).
Sice to tady asi není úplně populární názor a v konečném důsledku to znamená zvýšení ceny spousty produktů, ale IMHO není od věci si uvědomovat, že některé naše ušetřené koruny a Eura jsou na vrub utrpení jiných lidí nebo našich děcek.
Nechci úplně znít jako ekopomatenec a vím, že tohle není černobílé, ale takové ty kecy, jak to trh vyřeší přestávají platit v momentě, kdy ty externality člověk nevidí přímo (pokud teda za trh nepovažujeme celou společnost a její tlak na nějakou formu „slušného“ businessu).