Vodíkový pohon - hydridová pasta

Elektromobily, hybridy, alternativní paliva a vše kolem emisí nebo spotřeby paliva.
Odpovědět
Uživatelský avatar
ExFun
Letec
Příspěvky: 2117
Registrován: stř 02 bře 15:36

Vodíkový pohon - hydridová pasta

Příspěvek od ExFun »

Back to basics.
Příčina -> následek
Honza42
Letec
Příspěvky: 1540
Registrován: pát 27 kvě 11:47

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od Honza42 »

Ukládání vodíku do hydridů různých kovů je stará známá věc. Dělaly se s tím pokusy někdy v 70-80 letech minulého století. Tuším MB se s tím zabýval. Tehdy myslím na bázi Fe a Ni, takže to bylo těžké. Hořčík bude lehčí. A hlavně od té doby nastoupily nanotechnologie, to by tady mohlo být zásadní.
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16736
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Vodíkový pohon - hydridová pasta

Příspěvek od pavproch »

Článek fčera tu na AF.cz

Otázka: nebude náhodou kilogram té pasty stát (výrobně) "milion"?
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
otjaros
Dítě v autě
Příspěvky: 1
Registrován: ned 14 úno 11:11

Re: Vodíkový pohon - hydridová pasta

Příspěvek od otjaros »

Němečtí soudruzi opět na čele vývoje? Tůdle... zadejte si do vyhledávače Magnesium hydride nebo jen MgH2. A uvidíte, kdo, kde a odkdy na tom maká..
http://ww.chemicke-listy.cz/docs/full/2 ... 78-683.pdf
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16736
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Vodíkový pohon - hydridová pasta

Příspěvek od pavproch »

Zdrojový public-relation text přímo z Frauenhofera.

Esli sem to nepřehlíd, tak je mi podezřele divné, že o ceně/výrobních nákladech ani slovo. Ftom asi bude zakopaný hák jaxfiň.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
Maggic
Řidič začátečník
Příspěvky: 164
Registrován: pát 01 led 19:12

Re: Vodíkový pohon - hydridová pasta

Příspěvek od Maggic »

Tak zas nevýhodné a nebezpečné jako baterky to určitě nebude.
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16736
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Vodíkový pohon - hydridová pasta

Příspěvek od pavproch »

 Low manufacturing costs (estimated down to ~ 2 EUR/kg POWERPASTE)
Celé tu.

Tak to by opravdu mohla být cesta.... nebo tam je zakopaný ještě nějaký jiný pes někde inde?
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
mim1978
Dítě v autě
Příspěvky: 1
Registrován: stř 24 úno 00:15

Re: Vodíkový pohon - hydridová pasta

Příspěvek od mim1978 »

Zaujalo mne to, tak jsem to pročetl. Chtělo by to asi nějakého chemika, ale moc mi to jako cesta nepřipadá.

1) Co jsem tak koukal, tak vodíková auta mohou potřebovat asi tak 1kg vodíku na 100 km. (možná trochu méně, neřeším zaokrouhluji)
2) Dle toho popisu potřebují cca 10 kg pasty na 1kg vodíku a to si asi ještě fandí, když člověk koukne do periodické tabulky prvků, tak je ten poměr MgH2 spíše 12/1.
3) Cenově při 2 eur/kg by to i při té lepší variantě vycházelo tak na 520 Kč / 100 km dle aktuálního kurzu a bude to dle mne ještě horší
4) Tu ekonomiku může asi výrazně zlepšit ta voda. V té rovnici je MgH2 + 2H2O a vzniká 2H2 + Mg(OH)2, tedy kromě té pasty se polovina vodíku tvoří ještě z přidané vody, ale kdo ví, jak to v těch číslech zohledňují a interpretují, třeba to tam už je
5) V každém případě v té reakci je molární hmotnost MgH2 = 26 a 2H2O = 36, jestli na to správně koukám, tak na 10 kg pasty by to chtělo takových 13,5 kg vody, aby ta reakce proběhla za celou tu pastu? Takže na možná 2kg vodíku a tedy 200 km budu potřebovat cca 25 kg a z toho 40% pasta a 60 voda? (možná fakt plácám kraviny, kdo ví)
6) Asi je to výrazně lehčí než baterie a možná tak 3x těžší než nafta nebo benzín (na 200 km cca 10 litrů, i když někteří místní by možná potřebovali na 200 km spíše těch 25 litrů :-)...), ale baterku nabiju, pohonnou hmotu dotankuji, tady u toho řešení budu dotankovávat vodu a z auta vyndávat takových 6kg Mg(OH) na 100 km? To by byla pěkná posilovačka :-) a co s ním, to se nějak recykluje?
7) Asi také není bez zajímavosti, že vodík jde do palivového článku, jehož účinnost je dle netu někde mezi 40-60%, zatímco baterie předává tu energii s účinností okolo 90%, tedy skoro dvojnásobek.

Celkově to asi bude i tak vycházet na váhu podstatně lépe než baterky, možná i násobně, ale ten komfort výměny plus čert ví, co obnáší samotná výroba. Na ty kola a motorky a drony by to tak ještě sedělo, když má baterka třeba 10 kilo, tak tedy by to mohlo být buď lehčí nebo se při stejné hmotnosti výrazně prodloužit dojezd. Vyměnit 5kg pastu a dojít vodu by asi šlo, auto si moc představit neumím, ale ekonomika vypadá fakt dost bída. Ale třeba plácám ...

Závěr:
Co to KURVA je ten způsob registrace na tomhle webu. Dvě kontrolní otázky a jedna blbější než druhá bez jasné odpovědi ve smyslu co tam napsat. Strýčka googla používat umím, ale o tom to fakt není.
Odpovědět