Elektromobily a vse kolem nich
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Hele oni většinou podnikatelé nejsou úplně blbý. A nevozí si zboží přes půl světa, když by bylo levnější ho získávat lokálně.
A pokud chceš říct, že si máme kupovat lokální produkty i za cenu vyšších nákladů (než u importu), tak se tě rovnou zeptám, v čem seš lepší než magoři do elektroaut? Oni taky mají svojí pravdu a prosazují ji. Na úkor ostatních. Systémová změna. To žeru.
A pokud chceš říct, že si máme kupovat lokální produkty i za cenu vyšších nákladů (než u importu), tak se tě rovnou zeptám, v čem seš lepší než magoři do elektroaut? Oni taky mají svojí pravdu a prosazují ji. Na úkor ostatních. Systémová změna. To žeru.
Naposledy upravil(a) Stepan dne čtv 18 úno 11:28, celkem upraveno 1 x.
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Honza42 - Souhlas! s tvými příspěvky nemám problém..
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Stepan - Jenže jste přehlédl zcela zásadní větu od Honza42. Píše že se musí zrušit hlavně DOTACE!!! pak teprve uvidíte ty správné ceny!! Pravý kapitalismus nezná slovo "Dotace", taky je celá EU neomarxistická i s námi!
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Potřeba přepravovat zboží je řízena z 99% právě tržními mechanizmy, které umožňují extrémně levné dopravy.Maggic píše:Třeba věty - "Momentálně nemáme potřebu vyšší efektivity přesunu, ale potřebu chránit veřejný prostor." Dle velké většiny lidí je situace přesně opačná! Lidi se zdravým rozumem dobře ví, že minimálně polovina kamionů tu jezdí zcela zbytečně a to těmto zeleným mozkům vůbec nedochází, že se to dá řešit.
Další tržní princip. Dnešní společnosti potřebují plochu. Kde najdeš ve městech plochu X desítek tisíc metrů na výrobu? Nebo jsi ochotný platit mnohonásobky za lokální, ale většinou mbnohonásobně dražší a mnohdy méně kvalitní produkt?Maggic píše:A ochrana veřejného prostoru?? no co je to za ochranu, když jsme zcela vylidnili centra měst a to i pěší zony. Zbyly tu jen hospody, kavárny, drogerie, banky, pojišťovny a Vietnamci. Lidi jsme přesunuli na bývalé pole s ornou půdou, které jsme si zasrali půdu tisíci betonovými velko krabicemi na rozlohách mnoha km2, kde nekoupíte ani pořádný voňavý chleba ke tlačence.
Bavil jsi se v posledních letech s někým náctiletám případně s čerstvým dvacátníkem? Kolik z nich má na stěně plakáty aut? Kromě pár venkovanů málokdo. I mezi třicátníky je petrolheadů méně a třeba z mého VŠ kruhu jsme byli tak 2.Maggic píše:"Auta už nezajímají, netáhnou a těch pár petrolheadů skončí stejně jako koňáci. Automotive v současné podobě je ve smrtelné agonii." Je to dle mě zase zcela opačně!(ono tito lidé to jinak ani neumí) Právě že auta nás táhnou, jako nikdy předtím. Jejich vybavení je na špičkové úrovni a dá se jimi zvládat i velké vzdálenosti bez větší únavy. Dokonce i zátěž pro životní prostředí se za ty roky vývoje dramaticky snížila a pořád se ve vývoji postupuje dál. No a co způsobilo zelené šílenství dementních šílenců sedících v EU všichni víme. Zcela ignorují postupný pokrok a vývoj tisíce výzkůmných pracovišť po celém světě, který by sám logicky určil "nenásilný" vývoj a nástup moderních technologií i alternativního pohonu...
Na kamion se vejde 24 000 Kg. Import z Belgie stojí něco přes 20tKč. Náklad na cestu tam a zpět je <2 Kč/km Kde je problém?Honza42 píše:Snad si nemyslíš, že vepřovou kotletu jde vyrobit v Belgii a dovézt do Čech na pult za 99Kč/kg v normálním tržním prostředí.
Kniha se dá psát o tom jak to nefunguje a proč. To ano.
Stejné je to v průmyslu. Na kamionu vozíš zboží za miliony a přeprava stojí desítky tisíc. Podobně jako u toho masa bude přeprava tvořit velmi nízká procenta z ceny. Dotace jsou zlo, ale kamiony na cestách jsou spíše dílem vytěžování kapacit podniků a dumpingových cen práce.
2.9T RWD
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Tak začni u sebe. Já maso nakupuji u sedláka z druhé strany kopce. Chleba který jím se peče asi 40m od místa kde ho jím a k přepravě se používají nohy. Zákusky a dorty ke mě jedou < 1 km a pivo kupuji ve vedlejší vesnici. Zeleninu kupuji z daleka, protože mě baví pestrá strava po celý rok.Maggic píše:Třeba maso, doufám že si nemyslíš, že tak obrovské převozy jen tohoto zboží jsou nutné pro obživu Evropy? A můžeš tak postupovat dál, třeba zelenina. A zrovna toto jsou komodity, kterých jsme schopni sami pro sebe vyproduktovat daleko více a tím více šetřit planetu bez zbytečného převážení. Dá se o tom psát kniha..
Jak jsi na tom ty?
2.9T RWD
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Že jsi debil není vina EU, ale maximálně tvých rodičů.Maggic píše:Stepan - Jenže jste přehlédl zcela zásadní větu od Honza42. Píše že se musí zrušit hlavně DOTACE!!! pak teprve uvidíte ty správné ceny!! Pravý kapitalismus nezná slovo "Dotace", taky je celá EU neomarxistická i s námi!
2.9T RWD
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Pod tohle se podepíšu.Stepan píše:Mně ještě teda zaráží, jak všichni tyhle plánovači nějak zapomínají, že ne každej má prachy na to, aby nějak dramaticky měnil svůj způsob přepravy / že existují takový věci jako vesnice, kde to pokrytí službama prostě není...
Protože jasně, když jsem vyšší střední z Prahy, tak mi možná vyjde, že než 30k operák na Q7, tak je lepší jezdit Ubrem / nějakou službou. Akorát na vesnici mají lidi většinou auta typu jedničková ovce, platí jenom naftu a drobnej servis (=řádově míň než je amortizace novýho auta, ať už financována jakoliv). Protože na víc prostě nemají. A nějakou transportní službu tu nabízí akorát meziměstské autobusy.
A on ten přestup, kdy už na tebe poskytovatelé služeb tak nějak serou protože to nedává ekonomicky smysl, není geografiky tak daleko. Když jsem se na chvíli bydlel na Černým mostě, namísto na Vinohradech jako předtím, tak jsem čuměl, že na tom DámeJídlo prostě nic není
Když budu prosazovat EV, tak i Exova autonomní sdílená mobilita vyjde každého mnohonásobně výhodněji.
1 km mé jízdy spalovákem stojí okolo 8 kč. Autonomní EV nebude jezdit o mnoho dráž a pokud budu cestou pracovat, tak už při cestě do práce jsem v plusu. Navíc ušetřím čas a pokud bude zdroj energie eko, tak je vše zalité sluncem.
Lidé provozující O1 TDI na/za hranou způsobilosti k provozu dojíždějící do fabriky s nízkou přidanou hodnotou a ještě nižšími mzdami do systému pasují o poznání méně...
2.9T RWD
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27934
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily a vse kolem nich
HM: co by taky na těch plakátech měli? Golf8 s 1.5eTSI? To bych asi ani já nechtěl
Maso kupuji u exKšány na P6; modří vědí. Pro chleba si jezdím do Artic Bakeries. Sladké nejím a když, tak mi to žena upeče. Zeleninu, pokud lze, tak farmářské trhy. Teď převážně košík.cz - ostatně, jako jiný typ zboží, které je nutné koupit. Supermarket k životu nepotřebuji a nikdy jsem vlastně nepotřeboval.
Maso kupuji u exKšány na P6; modří vědí. Pro chleba si jezdím do Artic Bakeries. Sladké nejím a když, tak mi to žena upeče. Zeleninu, pokud lze, tak farmářské trhy. Teď převážně košík.cz - ostatně, jako jiný typ zboží, které je nutné koupit. Supermarket k životu nepotřebuji a nikdy jsem vlastně nepotřeboval.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27934
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Ten podmiňovací způsob je asi správně. Zatím jsme u toho, že běžné EV ti nevydrží ani obyčejné projížďky po Pze. Jak já včera nadával...HondaMan píše: Když budu prosazovat EV, tak i Exova autonomní sdílená mobilita vyjde každého mnohonásobně výhodněji.
1 km mé jízdy spalovákem stojí okolo 8 kč. Autonomní EV nebude jezdit o mnoho dráž a pokud budu cestou pracovat, tak už při cestě do práce jsem v plusu. Navíc ušetřím čas a pokud bude zdroj energie eko, tak je vše zalité sluncem.
Lidé provozující O1 TDI na/za hranou způsobilosti k provozu dojíždějící do fabriky s nízkou přidanou hodnotou a ještě nižšími mzdami do systému pasují o poznání méně...
Ale, pokud to vzejde legitimně jako vývojová alternativa, bude to OK. Pokud to bude násilím prosazovaná strategie (jak je tomu nyní), tak je to špatně, ať je kýžený cíl jakkoliv bohulibý.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Tak já měl na stěně Countach, VW W16, NSX a nějaké 90's šílenosti z Tuning magazínu Dnes by to mohl být Chiron, Sian nebo třeba i8. Zajímavá auta se pořád dělají. Jen je nikdo nekupuje. Viz Toybaru.řidičBOB píše:HM: co by taky na těch plakátech měli? Golf8 s 1.5eTSI? To bych asi ani já nechtěl
Maso kupuji u exKšány na P6; modří vědí. Pro chleba si jezdím do Artic Bakeries. Sladké nejím a když, tak mi to žena upeče. Zeleninu, pokud lze, tak farmářské trhy. Teď převážně košík.cz - ostatně, jako jiný typ zboží, které je nutné koupit. Supermarket k životu nepotřebuji a nikdy jsem vlastně nepotřeboval.
Ad lokální potraviny, ano, ale tenhle setup nepoužije někdo kdo má 20 btto. A pokud jde o co nejnižší cenu, tak je ta doprava, v jejíž ceně nejsou plně zohledněny externality, potřeba.
Naposledy upravil(a) HondaMan dne čtv 18 úno 12:38, celkem upraveno 1 x.
2.9T RWD