Elektromobily a vse kolem nich
Re: Elektromobily a vse kolem nich
A to je dobře, nebo špatně?
- Lachende Bestien
- Letec
- Příspěvky: 1988
- Registrován: sob 18 čer 15:13
Re: Elektromobily a vse kolem nich
To se nejspíš bude třeba zeptat pana Shitnera jako experta na odhalování "tajemství řidičova pohodlí" a člověka s nadpřirozenými schopnostmi spočívajícími v překonávání stovek km v ëtronu s vybitými akumulátory.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Ford Europe bude na baterky https://media.ford.com/content/fordmedi ... tabil.html
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Už jsem to psal
+ info od šéfa Audi + sdílená ekonomika= jasný směr -> elektromobily s menšíma baterkama, které se budou lokálně sdílet a na větší vzdálenosti hromadná přeprava (v zájmu ekologie).
po vytlačení spalovacích motorů -> větší tlak na autopiloty v zónách -> osobní auta se změní v automatické "taxiky" -> nebude potřeba auto vlastnit, nebudou potřeba garáže, parkovací domy, parkovací stání na ulicích.
Autoprůmysl to nezruinuje, protože výrobci nebudou auta prodávat, ale budou je provozovat v režimu "automatického taxiku". Proto proti tomu ani nebrojí.
+ info od šéfa Audi + sdílená ekonomika= jasný směr -> elektromobily s menšíma baterkama, které se budou lokálně sdílet a na větší vzdálenosti hromadná přeprava (v zájmu ekologie).
po vytlačení spalovacích motorů -> větší tlak na autopiloty v zónách -> osobní auta se změní v automatické "taxiky" -> nebude potřeba auto vlastnit, nebudou potřeba garáže, parkovací domy, parkovací stání na ulicích.
Autoprůmysl to nezruinuje, protože výrobci nebudou auta prodávat, ale budou je provozovat v režimu "automatického taxiku". Proto proti tomu ani nebrojí.
Back to basics.
Příčina -> následek
Příčina -> následek
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Nepochybně jde šéf Audi příkladem a do práce jezdí sdíleným autem a na delší vzdálenost jede autobusem.
....Osobní auta se změní v bezpilotní taxíky... Tak v tom má hoch pravdu. Protože to zatím nikdo neumí, tak se auta budou muset holt změnit sama. Geniální nápad. Jen nevím jestli už to ta auta vědí a jestli budou chtít.
....Osobní auta se změní v bezpilotní taxíky... Tak v tom má hoch pravdu. Protože to zatím nikdo neumí, tak se auta budou muset holt změnit sama. Geniální nápad. Jen nevím jestli už to ta auta vědí a jestli budou chtít.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Hele já to nekomentuju, píšu, že je zřejmé, kam se to ubírá. Je to trend, kam to směřuje. Jestli se to komu líbí, nebo ne, to je věc každého.
Před 15 lety taky všichni remcali, že telefon musí vydržet dýl než 1, 2 dny a dnes se běžně dobíjí každý den a nikoho to už netrápí. Když si chceš v Londýně/NY koupit byt, myslíš, že stačí se domluvit s prodávajícím a zaplatit ho? Houby, musíš projít pohovorem s výborem sousedů a lustrací tvé bonity a minulostí, a sousedé musí odsouhlasit, že si byt můžeš koupit...
Jeden z velkých problémů autopilotů je nevyzpytatelný element člověka - pokud by nemuseli řešit chování člověka -řidiče, ale autopiloty si mezi sebou předávaly informace, celá věc by byla výrazně jednodušší... K tomu musí vyhnat současná auta ze silnic.
Před 15 lety taky všichni remcali, že telefon musí vydržet dýl než 1, 2 dny a dnes se běžně dobíjí každý den a nikoho to už netrápí. Když si chceš v Londýně/NY koupit byt, myslíš, že stačí se domluvit s prodávajícím a zaplatit ho? Houby, musíš projít pohovorem s výborem sousedů a lustrací tvé bonity a minulostí, a sousedé musí odsouhlasit, že si byt můžeš koupit...
Jeden z velkých problémů autopilotů je nevyzpytatelný element člověka - pokud by nemuseli řešit chování člověka -řidiče, ale autopiloty si mezi sebou předávaly informace, celá věc by byla výrazně jednodušší... K tomu musí vyhnat současná auta ze silnic.
Back to basics.
Příčina -> následek
Příčina -> následek
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Tak to v Audi a Tesle asi nepochopili a jdou opacnym smerem baterek velkych.ExFun píše:Už jsem to psal
+ info od šéfa Audi + sdílená ekonomika= jasný směr -> elektromobily s menšíma baterkama, které se budou lokálně sdílet a na větší vzdálenosti hromadná přeprava (v zájmu ekologie).
Jinak tedy, nez ta vysnena globalni elektromobilita prejde do toho sdileni, za situace tech mensich baterii, ktere jakoze budou stacit vsem na to dojizdeni z domu do prace - vsiml si nekdo z tech planovacu, ze vetsina populace bydli v bytech?
Sem ted zacal pocitat parkovaci mista na jednom random sidlisti, no prestalo me to bavit u cisla 300. Pro uplnost dodavam, ze na tom sidlisti neni zadna cerpaci stanice na PHM. Uplne si vystaci s tim co nabizi siroka aglomerace, kde je asi do 10 benzinek, coz staci zcela ~ 50.000 lidi.
Tak by me zajimalo, kolik nabijecich stojanu bude potreba pro ty malobateriova vozidla co tu kapacitu vymlati za 2-3 dny a kdyz dneska prijedou se spalovakem k bytovemu domu, tak nehledaji volny nabijeci stojan, ale vubec nejake parkovaci misto.
Asi za sto korun ceskych mam prodluzku s sesti sloty. Cimz ti naznacuji, ze to tve prirovnani je vadne. Telefon i auto lezi cast dne, kdyz jeho majitel spi, ladem. To ze existuje casovy usek, kde se da dele nabijet, tedy neni absolutni problem (i kdyz je to otravne, a to obzvlaste v produktivni casti dne). Problem je, ze neni kde.ExFun píše:Před 15 lety taky všichni remcali, že telefon musí vydržet dýl než 1, 2 dny a dnes se běžně dobíjí každý den a nikoho to už netrápí…
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Na druhou stranu, to že je něco k hovnu přece nebrání tomu, abychom to prosazovali, ať už pozitivní nebo negativní dotací
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Budoucnost vidím podobně jako Ex a se stále sílící pozicí státu to nemusí trvat tak dlouho jak předpokládáme.
ctrl_j: To sídliště je relativně snadno řešitelné. Dnešních 300 aut můžeš, především ve městech/sídlištích, nahradit méně než polovinou sdílených. Když to dobře nadesignuješ, tak 1 nabíječka obslouží v průměru 2 - 3 místa. Teoreticky 4 - 6, ale to nebude průměr.
==> 300 vlastněných ==> 150 sdílených ==> 50 nabíječek/stojanů
Dneska wallbox koupíš od 15 tisíc, + připojení, stojany... Za nižší miliony kč máš parkoviště připravené pro elektromobilitu.
IMHO se stále hledají problémy tam kde existují snadná řešení.
Stepan: +1
ctrl_j: To sídliště je relativně snadno řešitelné. Dnešních 300 aut můžeš, především ve městech/sídlištích, nahradit méně než polovinou sdílených. Když to dobře nadesignuješ, tak 1 nabíječka obslouží v průměru 2 - 3 místa. Teoreticky 4 - 6, ale to nebude průměr.
==> 300 vlastněných ==> 150 sdílených ==> 50 nabíječek/stojanů
Dneska wallbox koupíš od 15 tisíc, + připojení, stojany... Za nižší miliony kč máš parkoviště připravené pro elektromobilitu.
IMHO se stále hledají problémy tam kde existují snadná řešení.
Stepan: +1
2.9T RWD
Re: Elektromobily a vse kolem nich
HM: Jo, ale řešil by to stát. Takže nominálně to máš dobře. Akorát to bude v EURech, ne CZK.
A pak ještě takovej detail já nevím jestli jste si všimli, ale ono je "málo" elektriky. Jakože fakt. Chtěli jsme na hotelu supercharger, nedají nám rozvaděč. Na silnější přípojku do fabriky jsme čekali 2 roky a skoro sme se o ní museli soudit.
A Texas ukázal, že čím víc eko, tím víc naprd
A pak ještě takovej detail já nevím jestli jste si všimli, ale ono je "málo" elektriky. Jakože fakt. Chtěli jsme na hotelu supercharger, nedají nám rozvaděč. Na silnější přípojku do fabriky jsme čekali 2 roky a skoro sme se o ní museli soudit.
A Texas ukázal, že čím víc eko, tím víc naprd
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))