Elektromobily a vse kolem nich
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Jo, baterka 10 let vydrzi, akorat bude mit tak 20-30 % kapacity.
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Brácha když prodával po 8 letech hybrida, tak měly okolo 90%.
2.9T RWD
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Průměrné stáří aut v ČR je 15 let. Takže jaký bude mít průměrný dojezd průměrné elektroauto s 15 let starou průměrně opotřebovanou baterkou?
Re: Elektromobily a vse kolem nich
a kolik to průměrné auto za těch 15 let spolklo na servise motoru, převodovky, spojky, výměnách mot. olejů? Jasně ta baterka bude dražší a je blbý, že je to prostě pecka najednou, ale bylo by dobré uvádět obě strany mince
20-30 procent kapacity za těch 10 let určitě neztratí, alespoň podle dat nasbíraných z tesel.
20-30 procent kapacity za těch 10 let určitě neztratí, alespoň podle dat nasbíraných z tesel.
Nejhezčí pohled na silnici je skrz prorezivělou podlahu na dvojitou plnou čáru.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Jedna věc je průměrný věk a druhá je průměrný věk na ujetý km. V mé sociální bublině najíždí porce kilometrů auta do 5 let.
2.9T RWD
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Malá levná auta byla překvapivě spolehlivá a levná na servis a tvořila základ běžné motorizace pro běžné lidi._sulcik_ píše:a kolik to průměrné auto za těch 15 let spolklo na servise motoru, převodovky, spojky, výměnách mot. olejů? Jasně ta baterka bude dražší a je blbý, že je to prostě pecka najednou, ale bylo by dobré uvádět obě strany mince
20-30 procent kapacity za těch 10 let určitě neztratí, alespoň podle dat nasbíraných z tesel.
Typické auto (i německého bohatého) maloměsta či venkova byla třeba Corsa. I když se v elektromobilech nemění olej, zapomeň na to, že bude servis levnější.
Bude li elektromobilita záležitost nějaké sociální bubliny, není s ní problém. Teda pokud si to ta bublina navíc zaplatí ze svého.
Současní evropovládci jsou jiného názoru.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Všiml sis, že už nejsou 90.léta, že jo....
Back to basics.
Příčina -> následek
Příčina -> následek
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Scala 1,5 TSI 110 kW; rozvor 263; delka 436; sirka 179 cm; cena akcni CZK 478.000_sulcik_ píše:a kolik to průměrné auto za těch 15 let spolklo na servise motoru, převodovky, spojky, výměnách mot. olejů? Jasně ta baterka bude dražší a je blbý, že je to prostě pecka najednou, ale bylo by dobré uvádět obě strany mince
20-30 procent kapacity za těch 10 let určitě neztratí, alespoň podle dat nasbíraných z tesel.
Nissan Leaf 40 kWh 110 kW; rozvor 270; delka 449; sirka sirka 179 cm; cena akcni CZK 859.000
Podobne velka auta, rozdil cen 381.000 / 15 let = 25.400 /rok prumer
Skoda
Predplaceny servis Standard na 5 let, do 100 000 km ~ 23.000 (tj. 4.600 /rok)
Predplaceny servis Plus na 5 let, do 100 000 km ~ 45.200 (tj. 9.040 /rok)
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Ještě teda do toho započítej nájezd a cenu benzínu vs. cenu elektřiny. To už ti ten rozdíl klesá. Ono to pořád bude dražší ta elektrika v součtu nejspíš, pak je samozřejmě na místě i otázka prodejní ceny.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Předplacený servis je služba a nejsou to skutečné servisní náklady. Výměnu oleje pořídím do tisícovky, ale když si to někdo chce předplatit za čtyřku, jeho volba. V ceně elektřiny není spotřební daň, ale brzo bude, holenkové. Navíc elektřina bude v Evropě velmi nedostatkové zboží, to už je jasné.
Elektro auto je skvělé, když náklady platí soused, který se nemůže bránit.
Elektro auto je skvělé, když náklady platí soused, který se nemůže bránit.