Elektromobily a vse kolem nich
Re: Elektromobily a vse kolem nich
U těch JE bych zdaleka nepočítal za neekologické jen jak a kde uložit vyhořelé palivové články, ale i při samotné výstavbě takové atomky, kdy se dříve stavěla 10 -15 let se spotřebovalo mnoho barelů nafty, benzínu, tisíce domíchávačů betonu, mnoho "elektřiny".. a taky se během stavby za ty roky znečišťovalo životní prostředí, protože je to kolos, na to se nesmí zapomínat. Přesto je to ve výsledku pořád výrazně nejlepší možné řešení.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Kdyby sis o tom něco zjistil, tak bys věděl, že na stavbu větrníku se spotřebuje asi 10x víc betonu, než na jaderku.Maggic píše:U těch JE bych zdaleka nepočítal za neekologické jen jak a kde uložit vyhořelé palivové články, ale při stavbě takové atomky kdy se dříve stavěla 10 -15 let se spotřebovalo mnoho barelů nafty, benzínu, tisíce domíchávačů betonu, mnoho "elektřiny".. a taky se během stavby za ty roky znečišťovalo životní prostředí, protože je to kolos, na to se nesmí zapomínat. Přesto je to ve výsledku pořád výrazně nejlepší možné řešení.
https://www.youtube.com/watch?v=8NULH-W ... el=LLionTV (čas 57minut )
U obnovitelné energie platí, že je nesmírně "řídká", takže na instalovaný výkon jsou potřebná obrovská zařízení, velké plochy a hodně materiálu.
https://www.youtube.com/watch?v=8NULH-W ... el=LLionTV (čas 37 minut)
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Honza42 píše - "Kdyby sis o tom něco zjistil, tak bys věděl, že na stavbu větrníku se spotřebuje asi 10x víc betonu, než na jaderku."
Si děláš srandu.., že?
Si děláš srandu.., že?
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Samozřejmě na jednotku výkonu, ty trumpeto. Máš to v těch odkazech.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Aj jsem si Drába poslechl, ale nevydržím ji dlouho poslouchat..
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Hele, mně to nedalo a trochu jsem počítal, kolik že elektřiny navíc bychom vlastně potřebovali, kdyby se najednou všechna osobní auta stala elektrickými.
Nevylučuju nějakou chybu ve výpočtu nebo ve vstupních odhadech, ale vychází mi to jako že potřebujeme jednu jadernou elektrárnu navíc (pro zájemce - 6.100.000 osobních aut (statistika) průměrný nájezd 15.000 km, průměrná spotřeba 20 kWh/100 km. Nájezd a spotřebu jsem nastřelil - průměrný nájezd se mi nikde nepodařilo najít a spotřebu jsem střelil od boku (ale zase to není hausnumero odtržené od reality).
Vychází mí celková roční spotřeba elektroaut za těctho podmínek 18,3 TWh, přičemž Temelín v roce 2017 dodal 16,48 TWh a Dukovany v roce 2019 14,48 TWh.
Samozřejmě platí, že je třeba nadimenzovat přenosovou soustavu, ale to lze dělat postupně, stejně jako se tady nenahradí ze dne na den šest mega osobáků.
Pro mě osobně je jedinou slabinou elektromobilů cestování na dlouhé vzdálenosti, když jedu sám, kde budu mít reálně delší dobu cestování (a tudíž na každodenní dojíždění například někam 300 km je to na hraně a ještě musím mít možnost v cíli pohodlně dobít před cestou těch 300 km zpátky). Při cestování s rodinou to chce jenom trošku plánování, děcko mi stejně nevydrží 300 km v kuse sedět.
Naopak pro ježdění po městě a okolo na výlety nevidím žádnou výhodu spalováku (teď nemluvím o lahodném zvuku šestiválce či jiných subjektivních dojmech) v momentě, kdy to můžu mít doma píchnuté přes noc do zásuvky.
Nevylučuju nějakou chybu ve výpočtu nebo ve vstupních odhadech, ale vychází mi to jako že potřebujeme jednu jadernou elektrárnu navíc (pro zájemce - 6.100.000 osobních aut (statistika) průměrný nájezd 15.000 km, průměrná spotřeba 20 kWh/100 km. Nájezd a spotřebu jsem nastřelil - průměrný nájezd se mi nikde nepodařilo najít a spotřebu jsem střelil od boku (ale zase to není hausnumero odtržené od reality).
Vychází mí celková roční spotřeba elektroaut za těctho podmínek 18,3 TWh, přičemž Temelín v roce 2017 dodal 16,48 TWh a Dukovany v roce 2019 14,48 TWh.
Samozřejmě platí, že je třeba nadimenzovat přenosovou soustavu, ale to lze dělat postupně, stejně jako se tady nenahradí ze dne na den šest mega osobáků.
Pro mě osobně je jedinou slabinou elektromobilů cestování na dlouhé vzdálenosti, když jedu sám, kde budu mít reálně delší dobu cestování (a tudíž na každodenní dojíždění například někam 300 km je to na hraně a ještě musím mít možnost v cíli pohodlně dobít před cestou těch 300 km zpátky). Při cestování s rodinou to chce jenom trošku plánování, děcko mi stejně nevydrží 300 km v kuse sedět.
Naopak pro ježdění po městě a okolo na výlety nevidím žádnou výhodu spalováku (teď nemluvím o lahodném zvuku šestiválce či jiných subjektivních dojmech) v momentě, kdy to můžu mít doma píchnuté přes noc do zásuvky.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Ano, matematicky to souhlasí. Vynásobíme, podělíme a dobrý. Nesmí ovšem 90 procent z nich zapnout nabíjení odpoledne, po návratu z práce a z nákupu.
Kontrolní příklad:
Když dva zedníci postaví dům za rok, za jakou dobu postaví stejný dům 2685 zedníků..?
Kontrolní příklad:
Když dva zedníci postaví dům za rok, za jakou dobu postaví stejný dům 2685 zedníků..?
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Však to a) nehrozí (vzhledem k tomu, kde lidi bydlí) b) smart-grid se už afaik aktivně řeší (a to s tím oborem nemám vůbec nic společného). Nicméně „po návratu z práce“ je optimální čas vzhledem k tomu, že večer a v noci je nižší odběr, ne?Ferdas99 píše:Ano, matematicky to souhlasí. Vynásobíme, podělíme a dobrý. Nesmí ovšem 90 procent z nich zapnout nabíjení odpoledne, po návratu z práce a z nákupu.
Kontrolní příklad:
Když dva zedníci postaví dům za rok, za jakou dobu postaví stejný dům 2685 zedníků..?
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Tak zas 2 Temelíny by to spravily, to by pro vyspělou zem není problém. Pokud to pro nás problém je.....
Elektroauto do města nemá žádnou nevýhodu, akorát stojí 3x tolik a nikdo neví kolik bude další investice po 8-10 letech, protože průměrný věk aut je vysoko nad a řešit se to bude muset. Možná vyhozením celého auta. Je to zajímavé jak takové úplné banality některé lidi mohou odradit.
Elektroauto do města nemá žádnou nevýhodu, akorát stojí 3x tolik a nikdo neví kolik bude další investice po 8-10 letech, protože průměrný věk aut je vysoko nad a řešit se to bude muset. Možná vyhozením celého auta. Je to zajímavé jak takové úplné banality některé lidi mohou odradit.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
A proč by jsi ho musel po 10 letech vyhazovat? Životnost elektromotorů problém nebývá. Baterie zatím také nevypadají, že by šly po 10 letech do kopru. Se vzrůstajícím rozšířením pujde vše opravit. Možná snadněji než současné spalováky s přímým vstřikem, turby, mild hybridy, dpf, gpf... náběh nové technologie bolí vždy.
2.9T RWD