Duel kombíků
Duel kombíků
Ahoj, mám v bazaru vyhlídnutá 2 auta a nemůžu se rozhodnout. Příští týden mám domluvenou prohlídku, ale rád bych znal váš názor.
1. Hyundai i30 combi - 2018, 96 000 km, 1,6 diesel (81 kW), 257 000 kč.
2. Octavia 3 combi - 2013, 112 000 km, 1,2 tsi 77 kW, 220 000 kč.
Výbavy obě cca stejné (střední). Nájezd mám ročně cca 15 tisíc km, auto si plánuji nechat delší dobu (min. 5-10 let).
Recenze na netu jsem pročetl, obě auta se zdají být srovnatelně dobrá. Rád bych znal váš názor hlavně na ta uvedené čísla - je lepší starší levnější nebo mladší dražší? (za předpokladu že jsou obě auta nebouraná, se serviskou atd. .. to se dozvím až na prohlídce)
1. Hyundai i30 combi - 2018, 96 000 km, 1,6 diesel (81 kW), 257 000 kč.
2. Octavia 3 combi - 2013, 112 000 km, 1,2 tsi 77 kW, 220 000 kč.
Výbavy obě cca stejné (střední). Nájezd mám ročně cca 15 tisíc km, auto si plánuji nechat delší dobu (min. 5-10 let).
Recenze na netu jsem pročetl, obě auta se zdají být srovnatelně dobrá. Rád bych znal váš názor hlavně na ta uvedené čísla - je lepší starší levnější nebo mladší dražší? (za předpokladu že jsou obě auta nebouraná, se serviskou atd. .. to se dozvím až na prohlídce)
Re: Duel kombíků
Srovnáváš velmi různá auta.
O3 je za mě lepší auto.
naftu nepotřebuješ
Srovnávat 3 vs. 8let staré auto není fér.
Co novější O3 byť za vyšší cenu? Pokud řešíš peníze, koukni se i po Leonu/Golfu. Pokud neupřednostňuješ koncern, tak Focus/Astra.
O3 je za mě lepší auto.
naftu nepotřebuješ
Srovnávat 3 vs. 8let staré auto není fér.
Co novější O3 byť za vyšší cenu? Pokud řešíš peníze, koukni se i po Leonu/Golfu. Pokud neupřednostňuješ koncern, tak Focus/Astra.
2.9T RWD
Re: Duel kombíků
O3 by už vždy mala mať remeň. MQB mali vždy novšiu gen. TSI (EA211).
Prisadím si k rade od HM, novší rok a kľudne iný model, za podobné peniaze môže byť napr. 1,4TSi s podobným nájazdom.
Iba príklady:
https://www.sauto.cz/osobni/detail/seat ... oFrom=list
https://www.sauto.cz/osobni/detail/seat ... oFrom=list
Prisadím si k rade od HM, novší rok a kľudne iný model, za podobné peniaze môže byť napr. 1,4TSi s podobným nájazdom.
Iba príklady:
https://www.sauto.cz/osobni/detail/seat ... oFrom=list
https://www.sauto.cz/osobni/detail/seat ... oFrom=list
Re: Duel kombíků
Zeptám se možná trochu obecně na to "naftu nepotřebuješ". Chápu, že nafta má levnější provoz (spotřeba, cena nafty) a dražší pořizovací cenu. Taky tak nějak obecně tuším, že náklady na servis nafťáků jsou vyšší než atmosferické benziňáky a tyhlety oturbené benzíňáky (TSI) jsou spotřebou i servisem něco mezi atmosférou a dieselem. Je to tak? Takže při hodnocení výhodnosti neřeším jen nájezd versus pořizovací cena, ale správněji spíše nájezd versus pořizovací cena + servis.
Původně jsem do toho bazaru chtěl kvůli té octávii, ale když jsem si řekl, že stačí přidat 40 tisíc a mám skoro nové auto, tak mi to dost zamotalo hlavu. Je něco, v čem je i30ka vyloženě horší než octa?
Původně jsem do toho bazaru chtěl kvůli té octávii, ale když jsem si řekl, že stačí přidat 40 tisíc a mám skoro nové auto, tak mi to dost zamotalo hlavu. Je něco, v čem je i30ka vyloženě horší než octa?
Re: Duel kombíků
Uvnitř o hodně menší, horší sedačky a není z toho vidět ven. Jinak se Hyundai líbí víc, to zas jo.
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 28152
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Duel kombíků
03 je určitě větší, než i30. Na druhou stranu, ten motor je na to slabý. 77kW ok, ale ta 1.2 je s tím hodně udýchaná. To je motor tak pro Golfa.
Koukal bych po 1.4TSI.
U tohoto konkrétního i30 bych podle nájezdu tipoval, že to byl služebák.
Koukal bych po 1.4TSI.
U tohoto konkrétního i30 bych podle nájezdu tipoval, že to byl služebák.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Duel kombíků
Tak jsem se byl dneska podívat a projet.
i30 jsem vyřadil rovnou. Asi to bylo dáno nižší výbavou, ale přestože exteriér i projev motoru se mi moc líbil, interiér mi připadal jak objednaný z aliexpressu. Hlavně materiál volantu z hnusného lepkavého plastu. A řízení hodně přeposilované. Jedinou výhodou oproti octě (a to pro mě velikou) byl kufr - sedačky se dají sklopit tak, že vznikne dokonalé rovná plocha (mám v plánu v autě i spát).
Octa uvnitř působila mnohem lépe, tedy až na ten kufr s hranou jak blázen. Hlavně jsem ale byl dost v šoku z toho, že auto auto bylo fakt poodírané jak blázen. Vnitřní prostor kufru poškrábaný, plasty kolem zadních sedadel taky. Prostor řidiče naopak úplně čistý. Přední i zadní nárazník podřený od něčeho (vzadu od nakládání čehosi do kufru), co se stalo vpředu netuším. Dále pak liťáky - každý tak 2 větší odřeniny od obrubníku. To vypadalo extra blbě, protože jsou nabarvené na černo + jedna pneumatiky byla dokonce nějak naštíplá.
Prodejce tvrdil, že část škrábanců se zachrání čištěním a renovátorem plastů (auto čerstvě dovezené), ale že jinak právě kvůli těmto vadám je auto za tuhle cenu (octa 3 1,2 tsi 77 kW, výbava elegance, 2013, nájezd 113 tisíc km, nebourané, 1 majitel, dovoz z německa z jakési aukce, serviska z autorizáku jen do 50 tisíc km).
Prosím o radu zda vzít či nevzít. Nerad bych to zbagatelizoval, ale kromě té nekompletní servisky se mi to zdá jako souboj špatného vizuálního stavu vs. vyšší výbavy než na jakou bych jinak dosáhl. Technický stav samozřejmě neznám, před koupí bych ještě zajel do autorizáku, ale bazar má zde v Č. Budějicích dobrou pověst a dává 2 roky záruku.
i30 jsem vyřadil rovnou. Asi to bylo dáno nižší výbavou, ale přestože exteriér i projev motoru se mi moc líbil, interiér mi připadal jak objednaný z aliexpressu. Hlavně materiál volantu z hnusného lepkavého plastu. A řízení hodně přeposilované. Jedinou výhodou oproti octě (a to pro mě velikou) byl kufr - sedačky se dají sklopit tak, že vznikne dokonalé rovná plocha (mám v plánu v autě i spát).
Octa uvnitř působila mnohem lépe, tedy až na ten kufr s hranou jak blázen. Hlavně jsem ale byl dost v šoku z toho, že auto auto bylo fakt poodírané jak blázen. Vnitřní prostor kufru poškrábaný, plasty kolem zadních sedadel taky. Prostor řidiče naopak úplně čistý. Přední i zadní nárazník podřený od něčeho (vzadu od nakládání čehosi do kufru), co se stalo vpředu netuším. Dále pak liťáky - každý tak 2 větší odřeniny od obrubníku. To vypadalo extra blbě, protože jsou nabarvené na černo + jedna pneumatiky byla dokonce nějak naštíplá.
Prodejce tvrdil, že část škrábanců se zachrání čištěním a renovátorem plastů (auto čerstvě dovezené), ale že jinak právě kvůli těmto vadám je auto za tuhle cenu (octa 3 1,2 tsi 77 kW, výbava elegance, 2013, nájezd 113 tisíc km, nebourané, 1 majitel, dovoz z německa z jakési aukce, serviska z autorizáku jen do 50 tisíc km).
Prosím o radu zda vzít či nevzít. Nerad bych to zbagatelizoval, ale kromě té nekompletní servisky se mi to zdá jako souboj špatného vizuálního stavu vs. vyšší výbavy než na jakou bych jinak dosáhl. Technický stav samozřejmě neznám, před koupí bych ještě zajel do autorizáku, ale bazar má zde v Č. Budějicích dobrou pověst a dává 2 roky záruku.
Re: Duel kombíků
Záruka od bazáru je s otázkou ak nemáš dobrého právnika a čas sa naťahovať.
Auto z De + dražby bez kompletnej histórie... tých 113tisíc môže byť len aktuálna nálada človeka, ktorý to číslo upravoval... "koľko je hodín? za dve bude štvrť... tak tá oktáva bude mať 113tis"...
Túto skúsenosť s oboma autami ber ako prínos - zistil si, že nechceš Kórejca, ale oktu. Tak sa vykašli na auto s podretými diskami (čo to môže povedať o stave podvozka?), z dovozu (tam je vždy riziko podvodu vyššie, autá na vývoz sa stáčajú bežne + miestni šikulovia čo dovážajú a stáčajú tiež... v extréme stočené 2x), bez doloženej histórie a pod... a nájdi si podobné s CZ pôvodom, doloženým servisom v dobrom stave - ideálne si nechaj pomôcť od niekoho, kto s autami robí.
O3 je všade veľa a vyberať je z čoho... možno bude trvať týždeň kým nájdeš kus čo sa zapáči, možno bude stáť o 15-20tis viac, ale ušetríš si problémy aj peniaze (paradoxne možno aj tým, že si priplatíš). Ak ide o čo nižšiu cenu pozri sa na Leony/Golfy. Ak hľadáš konkrétne O3, odporúčam FB skupiny o octaviách, prípadne priamo o Octavii III.
Veľa šťastia.
Auto z De + dražby bez kompletnej histórie... tých 113tisíc môže byť len aktuálna nálada človeka, ktorý to číslo upravoval... "koľko je hodín? za dve bude štvrť... tak tá oktáva bude mať 113tis"...
Túto skúsenosť s oboma autami ber ako prínos - zistil si, že nechceš Kórejca, ale oktu. Tak sa vykašli na auto s podretými diskami (čo to môže povedať o stave podvozka?), z dovozu (tam je vždy riziko podvodu vyššie, autá na vývoz sa stáčajú bežne + miestni šikulovia čo dovážajú a stáčajú tiež... v extréme stočené 2x), bez doloženej histórie a pod... a nájdi si podobné s CZ pôvodom, doloženým servisom v dobrom stave - ideálne si nechaj pomôcť od niekoho, kto s autami robí.
O3 je všade veľa a vyberať je z čoho... možno bude trvať týždeň kým nájdeš kus čo sa zapáči, možno bude stáť o 15-20tis viac, ale ušetríš si problémy aj peniaze (paradoxne možno aj tým, že si priplatíš). Ak ide o čo nižšiu cenu pozri sa na Leony/Golfy. Ak hľadáš konkrétne O3, odporúčam FB skupiny o octaviách, prípadne priamo o Octavii III.
Veľa šťastia.