Elektromobily a vse kolem nich
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Nevíte, proč mají mít elektromobily výrazně levnější povinné ručení? Když zkouším xxxxxxxxxxxx hned několik modelů, tak mi to vychází vždy diametrálně jinak oproti benzínu. Dotace na elektro jsou u nás kulový, ale tohle asi nějak dotované je??
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Jediná markantní celospolečenská výhoda elektroaut je přesun smogu a hluku z měst. Centrální výroba elektrické energie rozprostře emise více po krajině a lokální situace se zlepší. Většinou jako další auto v rodině, která má kde nabíjet.
Ostatní je politika a hlavně zájmy velmi silné lobby výrobců a distributorů elektrické energie (EON, RWE atd.). Tam budou ty tučné zisky. Tato lobby v současnosti v politice přelobovala automotive, která šlape vodu. Ale dostane šanci jít k lizu pomocí dotací a tím prodejem drahých elektroaut. Vše zaplatí samozřejmě jako vždy ti nejchudší. Bylo to někdy v historii jinak?
Omílání CO2 je jen politická mantra. Nikdo normální tomu nemůže věřit. Protože pokud by to mysleli jen trochu vážně, první budou omezovat leteckou a kamionovou dopravu a ne soukromé uživatele, jejichž podíl je menší. Navíc vliv omezení po Evropě na celosvětové emise CO2 marginální.
O uhlíkové stopě, kterou zanechá výroba elektroauta, ani nemluvě. A o otrocké práci a zasviňování životního prostředí v rozvojových zemích při těžbě surovin pro baterie už jsem psal. Ale když si poslechnu sdělovací prostředky, tak se vracím do dětských let a povídaček soudruhů. Mleli stejné nesmysly.
Ostatní je politika a hlavně zájmy velmi silné lobby výrobců a distributorů elektrické energie (EON, RWE atd.). Tam budou ty tučné zisky. Tato lobby v současnosti v politice přelobovala automotive, která šlape vodu. Ale dostane šanci jít k lizu pomocí dotací a tím prodejem drahých elektroaut. Vše zaplatí samozřejmě jako vždy ti nejchudší. Bylo to někdy v historii jinak?
Omílání CO2 je jen politická mantra. Nikdo normální tomu nemůže věřit. Protože pokud by to mysleli jen trochu vážně, první budou omezovat leteckou a kamionovou dopravu a ne soukromé uživatele, jejichž podíl je menší. Navíc vliv omezení po Evropě na celosvětové emise CO2 marginální.
O uhlíkové stopě, kterou zanechá výroba elektroauta, ani nemluvě. A o otrocké práci a zasviňování životního prostředí v rozvojových zemích při těžbě surovin pro baterie už jsem psal. Ale když si poslechnu sdělovací prostředky, tak se vracím do dětských let a povídaček soudruhů. Mleli stejné nesmysly.
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Ano, tohle je velká výhoda.jerry píše:Jediná markantní celospolečenská výhoda elektroaut je přesun smogu a hluku z měst. Centrální výroba elektrické energie rozprostře emise více po krajině a lokální situace se zlepší. Většinou jako další auto v rodině, která má kde nabíjet.
Pár let jsem bydlel v Praze na nábřeží. Jít si ráno zaběhat na jaře/podzim v mlze bylo na poblití. Splodiny držící se v mlze z 99% produkované auty. Upřímně lepší vzduch byl i v centru Ostravy, kam jsem se následně stěhoval.
2.9T RWD
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Já jsem zapřisáhlý zastánce benzínu (v autech), ale jaxem spal, v hlavě semito už natolik přerovnalo, že bych si i elektrickou nákupní tašku doma dokázal představit. Bohužel není splněno to nabíjení + kdyby bylo, měl bych problém to nechávat připíchlé na nabíječku bez dozoru (třeba přes noc - nenechávám tak ani mobil).jerry píše: v rodině, která má kde nabíjet.
Jinak to (bezhlavé, technicky a ekologicky nepodložené/nelogické) prosazování "silou moci" elmobility v EU (např. úvahy o zákazu prodeje spalováků po 2025, zaobalené do emisních limitů CO2) mně samozřejmě taky séře, fest.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Prosíravě mám jednu zásuvku u cesty asi 30m od baráku, to by problém nebyl. Když náhodou shoří...... Auto velikosti Tvé Pandy s 30kW elektromotorem a dojezdem 100km za nevýrazný peníz, ano to je bratelné jako druhé auto na nákupy. Je hloupost startovat kvůli 1km tam a 1km zpátky spalovák. Když to dojede i do okresního města je to +
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Cokoliv se tlačí silou přes závit je špatně. Družstevní hospodaření není vůbec špatné, pokud je to dobrovolné. Třeba v Itálii pěstitelé jablek. Ale víme, jak dopadla JZD pod praporem pokroku. A EU tlačí fest. Proto je jasné, že za tím je výrazný prospěch určitých zájmových kruhů. O ekologii jim vůbec ani trochu nejde, jen o prachy.pavproch píše:Jinak to (bezhlavé, technicky a ekologicky nepodložené/nelogické) prosazování "silou moci" elmobility v EU (např. úvahy o zákazu prodeje spalováků po 2025, zaobalené do emisních limitů CO2) mně samozřejmě taky séře, fest.
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Nejen o prachy. Zapomínáš, že Zelení Khmerové, vulgo "melouni" = navrch zelený a uvnitř rudý, chtějí především regulovat, přikazovat a zakazovat. Už teď běží přípravy poskytovatelů el. energie na systém, řídící nabíjení elektromobilů tak, aby se rozprostřelo do celého dne a nepřetěžovalo síť v hodinách, kdy už je tak jako tak špička, když všichni přijdou z práce, zapnou topení/klima, začnou vařit a surfovat a vrazí e-mobil do zásuvky. Takže dostaneš "bumážku" (já vím digitální) na časový slot, kdy budeš nabíjet, nebo naopak tě budou vypínat a zapínat, kdy se jim to hodí. Takže přijedeš vybitý ze služebky a budeš potřebovat dvě hodiny dobít, abys zajel nakoupit a přivezl děti z kroužků, ale útěr, bobánku. Nebo si dojdeš na Zelený Občanský výbor pro povolenku. Pokud už nebudou rozebrané kamarády Zelených předsedů OV.
V Německu už to dali do nového návrhu energetického zákona, ale vyvolali tím takový pobouření, že už to radši stáhli. A nebo někomu docvaklo, že by tím odbytu e-mobilů moc nepomohli.
V Německu už to dali do nového návrhu energetického zákona, ale vyvolali tím takový pobouření, že už to radši stáhli. A nebo někomu docvaklo, že by tím odbytu e-mobilů moc nepomohli.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
406 Coupe - Souhlas.., přemýšlím podobně.. Budoucnost el.aut vidím maximálně jako okrajovou záležitost 3.auta v rodině, jako rychlá nákupní taška na kolech na krátké vzdálenosti. Něco jako el.koloběžka, el.skateboard, el.kolo akorát, že u kol je omezení! A žádné problémy s nabíjením a stavěním dalších Temelínů.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Zajda píše:Snowboard určitě k rozšíření nepotřeboval tržní regulace lyží a dotace vybrané z kapes lyžařů.
Jinak Maggic tu předvádí celkem medvědí službu když plamenně přesvědčuje lidi co maji z většiny podobný názor.
Díky za názor.., jsem tu téměř nováček, takže jsem ani netušil, že většina na EV smýšlí podobně, ale potěšilo to. Jinak v diskuzích jsem zastáncem, aby každý vyjádřil svůj jakýkoliv názor, žádný ani jiný mě neurazí a jsem rád za každý názor. Taky nemusím mít ve všem pravdu a proto se snažím pochopit každého s opačným názorem. Třeba nechápu ManHonda který říká - "Teď už vím že levicový je i EV. Poradíš mi čemu dalšímu se vyvarovat, abych byl správným pravičákem?" Já bych se přece snažil být jen normální, na to nepotřebuji být ani levičák ani pravičák. Levičáci většinou myslí jen sami na sebe, abych měl ten svůj komfoft zajištěný.. a po mě potopa.