Dojezd je samozřejmě dát bateriemi, což je vcelku drahá položka v ceně vozu. Kdyby to mělo baterky jako Tesla, tak je ten dojezd stejný.MadJoe píše: eGolf je velmi lowcost. Rozumej, aby EV k necemu bylo, musis vybirat z jinych modelu, nez z tehle ryboraku, predelanych z klasickych aut. To je velka nevyhoda EV. Jsou proste drahe.
Jinak mam dlouhodobe zkusenosti s Teslou 3P, X, Jaguar I-Pace a to uz jsou pouzitelne auta.
300km kdykoliv, do 400km kdyz se snazis.
Elektromobily a vse kolem nich
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27876
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily a vse kolem nich
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27876
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily a vse kolem nich
On to asi ani Meggie nemyslel tak, že EV je chujovina. Jenom to neobratně řekl.MadJoe píše: Ale tvrdit, ze EV celkove je nesmysl a kdyz tady ctu ty ruzne nesmysly jedna pani povidala, chce se mi blejt. 90% lidi by jakekoliv EV stacilo na jezdeni do prace a jeste k tomu cumeli s otevrenou hubou jak dobre to EV funguje
Já bych to formuloval tak, že chujovina to je samozřejmě z pohledu ekologie, skrze kterou je to tlačeno dopředu. Dnes už je mnoho studií, které jednoznačně ukazují, že EV má mnohem vyšší ekologickou zátěž, než klasický spalovák. Ono je fajn, že to v místě pohybu nic nevypouští, ale pokud bude Evropa závislá na hnědém uhlí, tak se není o čem bavit. Jo, kdyby bylo 70%+ energie z jádra...ale takhle jsou to jenom kecy. Ale někdo žije a pracuje i v lokalitách, kde se uhlí těží a kde se z něj vyrábí elektřina. Takže navíc ta ekologie má v sobě pachuť sobectví.
O likvidaci baterií vzhledem k ekologii - to by byla asi také velmi zajímavá diskuze.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Elektromobily a vse kolem nich
BOB: Uhlí končí tak jako tak. Otázkou je kdy. Nejlevnější el. energie je z obnovitelných zdrojů, kam nemíří jen západní Evropa, ale ve větší či menší míře celý svět. Jádro je mnohonásobně dražší a jsi stále závislý na zdrojích mimo Evropu.
Vypouštět splodiny mimo centra měst mi přijde jako velký benefit elektromobility. Ano, neřeší to globální oteplování jako celek, ale alespoň ve městech nedýcháš sračky.
Baterie jdou recyklovat případně použív v úložištích, které vyrovnávají špičky. Úložiště a stabilita sítě je imho největší výzvou, ale řešení se nejde. Třeba kombinace přečerpávací elektrárny a slapových jevů. Balt případně středozemní moře nejsou úplně malé nádrže
Asi nikdo neříká, že je současná situace ideální. IMHO je to cíl na příštích 30+ let, ale jako celek mě to baví...
Vypouštět splodiny mimo centra měst mi přijde jako velký benefit elektromobility. Ano, neřeší to globální oteplování jako celek, ale alespoň ve městech nedýcháš sračky.
Baterie jdou recyklovat případně použív v úložištích, které vyrovnávají špičky. Úložiště a stabilita sítě je imho největší výzvou, ale řešení se nejde. Třeba kombinace přečerpávací elektrárny a slapových jevů. Balt případně středozemní moře nejsou úplně malé nádrže
Asi nikdo neříká, že je současná situace ideální. IMHO je to cíl na příštích 30+ let, ale jako celek mě to baví...
2.9T RWD
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27876
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Už vidím, jak z obnovitelných zdrojů krmíš fabriky, města, auta Toho se zcela jistě nedožiju.
Ano, v centru města je nedýcháš, protože je dýchají ti, co bydlí tam, kde je těžba uhlí a zpracování na elektřinu. Ale rozumím - co mě je do ostatních
Jdou recyklovat a jdou použít. Praxe je ale trochu jiná, než teorie.
Mě je to jedno. Nejsem ani pro a ani proti. Je to vývoj. To beru. Ale neberu ty kecy kolem toho, které jsou upravené na míru toho, co se smí a hodí říkat.
Ano, v centru města je nedýcháš, protože je dýchají ti, co bydlí tam, kde je těžba uhlí a zpracování na elektřinu. Ale rozumím - co mě je do ostatních
Jdou recyklovat a jdou použít. Praxe je ale trochu jiná, než teorie.
Mě je to jedno. Nejsem ani pro a ani proti. Je to vývoj. To beru. Ale neberu ty kecy kolem toho, které jsou upravené na míru toho, co se smí a hodí říkat.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Elektromobily a vse kolem nich
A což teprve podmínky, za kterých se v rozvojových zemích těží lithium a kobalt. To i otroctví bylo lepší. Ale západní koncerny a politici se tváří zeleně. No znal jsem doby, kdy se tvářili politici zase rudě. Ale vždy slibovali světlé zítřky, v tom jsou stejní.
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Hlavně představa, jak automobily strašně znečišťují vzduch ve městě je stará asi 30 let.
Ten problém je dneska v podstatě marginální.
I kdybych měl na účtě 100 mega, těžko bych hledal nějaký racionální důvod ke koupi elektro. Snad jedině na pojížďky kolem komína, do samošky a tak. Což znamená další auto do domu, spíš chápáno jako hračka.
Kdyby stála energetika na jádře (jediný stabilní čistý zdroj), byl bych ochoten to přehodnotit.
Ten problém je dneska v podstatě marginální.
I kdybych měl na účtě 100 mega, těžko bych hledal nějaký racionální důvod ke koupi elektro. Snad jedině na pojížďky kolem komína, do samošky a tak. Což znamená další auto do domu, spíš chápáno jako hračka.
Kdyby stála energetika na jádře (jediný stabilní čistý zdroj), byl bych ochoten to přehodnotit.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Znecisteni z aut vyresit nebo ne planetu asi nezachrani, stejne jako debata z jakeho zdroje energie pochazi.
Ale jako napriklad zajimavost - v Norsku jsou EV obecne velmi podporovane statem.
Je tam cca 50% elektro aut.
V Oslu je obrovske mnozstvi aut celkove a velky provoz. A vysledek? Proti napr Praze apod krasne ticho a klid. Neuveritelny balzam na dusi, kdyz uz asocialni clovek musi byt ve meste mezi spoustou lidi
EV proste nevyresi problemy sveta, ale je to k urcitym ucelum lepsi alternativa mez spalovaky. A k necemu samozrejme horsi. Neni to pro kazdeho a pro vsechno.
Ale to snad chape kazdy a zatvrzele tvrdit, ze bych si nekoupil EV ani kdybych mel xy mio, protoze uhli apod, hovadiny
Chce to osobni zkusenost, pak clovek muze rict, ze mu to nevyhovuje.
Ale jako napriklad zajimavost - v Norsku jsou EV obecne velmi podporovane statem.
Je tam cca 50% elektro aut.
V Oslu je obrovske mnozstvi aut celkove a velky provoz. A vysledek? Proti napr Praze apod krasne ticho a klid. Neuveritelny balzam na dusi, kdyz uz asocialni clovek musi byt ve meste mezi spoustou lidi
EV proste nevyresi problemy sveta, ale je to k urcitym ucelum lepsi alternativa mez spalovaky. A k necemu samozrejme horsi. Neni to pro kazdeho a pro vsechno.
Ale to snad chape kazdy a zatvrzele tvrdit, ze bych si nekoupil EV ani kdybych mel xy mio, protoze uhli apod, hovadiny
Chce to osobni zkusenost, pak clovek muze rict, ze mu to nevyhovuje.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Nechápu nač osobní zkušenost. Třeba si taky nestrkám hřebíky do bot, nepotřebuji to zkoušet. Jo, nerad jezdím k pumpě, nebaví mne to. Zlatej Peugeot 405 nebo Sharan, kde to stačilo jednou za 1000km a i s placením to bylo do 5 minut. Tahat se s nějakým kabelem každých 300km a ještě hledat kde jo a kde ne - nepotřebuji tuto zkušenost, mám dost představivosti. Navíc když vím, že to je ekologicky celkem k hownu. Máš to jinak, užívej si to, nezávidím.
Jo a taky jsem stará konzerva. A když už tedy náhodou něco nového, musí to pro mne být přínosem. Nevidím ho.
Jo a taky jsem stará konzerva. A když už tedy náhodou něco nového, musí to pro mne být přínosem. Nevidím ho.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Taky jsem na to nadával zezačátku, ale co s tím celkem pravidelně jezdím musím říct, že uživatelsky je to lepší než spalovák ve spoustě věcech. Každý nadává na dojezd, ale malé procento lidí jezdí víc jak 200 km denně a 200 km není u kloudného elektra problém při jakémkoliv zacházení, navíc lidi co nabíjí doma ušetří zase čas tím, že nemusí na benzínku. Ano, pro lidi co bydlí v paneláku je to momentálně nepraktické. Ale pokud vyjedu s nabitou baterkou na trasu řekněme 500km a mám to v cíli kde nabít, zdržení celkem minimální. Teď k těm výhodám. Krásné ticho. Je zima sednu a jedu, topím hned, nemusím čekat až se ohřeje motor abych tomu dal. Při předjíždění nemusím přemýšlet jestli je potřeba domáčknout kickdown nebo jaký kvalt tam mám dát. Nevím jak ostatní auta, ale jízdně je třeba Enyaq docela zábavný, když to porovnám se spalovacími SUV a dá se s tím letět až překvapivě rychle díky nízkému těžišti, na to kolik to váží a ani to člověku nepřijde, samosebou není to miata, ale rozhodně to není jízdně míň zajímavé než běžná šeď, jak každý tvrdí.
Co jsem tím chtěl říct: má to spoustu výhod a taky nevýhod. Člověk se na to nesmí dívat tak černobíle a dogmaticky to odmítat. Pro běžného člověka je elektroauto jízdně mnohem přívětivější, ale samozřejmě momentálně to není pro každého a nesouhlasím s tím, jakým způsobem se to legislativně vnucuje.
P.S. jsem hodně velký petrolhead, sám doma mám hodně oldschoolové auto s manuálem, nemálo koňmi, co žere i kvítí kolem cesty, ale rád se dívám na věci objektivně.
Co jsem tím chtěl říct: má to spoustu výhod a taky nevýhod. Člověk se na to nesmí dívat tak černobíle a dogmaticky to odmítat. Pro běžného člověka je elektroauto jízdně mnohem přívětivější, ale samozřejmě momentálně to není pro každého a nesouhlasím s tím, jakým způsobem se to legislativně vnucuje.
P.S. jsem hodně velký petrolhead, sám doma mám hodně oldschoolové auto s manuálem, nemálo koňmi, co žere i kvítí kolem cesty, ale rád se dívám na věci objektivně.
Nejhezčí pohled na silnici je skrz prorezivělou podlahu na dvojitou plnou čáru.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Asi souhlas. Musím uznat, že můj odpor bude dát zejména tím, že nechci nikomu platit oběd a taky nechci, aby ho někdo platil mně. Bez politického pozadí bych možná se zájmem sledoval, jak se výrobcům na tomto poli daří. Takhle mne akorát séřou.
No a jako technik jsem přesvědčen, že by se jim bez politického a ekonomického podšprajcungu nedařilo ani trochu.
No a jako technik jsem přesvědčen, že by se jim bez politického a ekonomického podšprajcungu nedařilo ani trochu.