Dálniční kočár na příštích deset let
Re: Dálniční kočár na příštích deset let
Oživím starší téma...
Zatím jsem ještě nic nového nepořídil, stará dobrá Croma už překročila 230 tkm a pořád věrně a dobře slouží. Ale zdá se, že pokud pomine koronavirus a nic jiného se nezmění k horšímu, bude v následujících letech těch dlouhých cest o něco víc, než doposud. Takže výměna auta zůstává na stole.
Výběr se v podstatě zúžil na dvě alternativy:
- Peugeot 308 SW 2.0 HDI 150 koní manuál GT-Line, v podstatě jeden konkrétní kus v Německu, pěkně vybavený, rok 2018 (novější v téhle konfiguraci už nejsou), prý ve vynikajícím stavu a s najetými jen asi 26 tkm, u ofiko dealera Peugeotu, za 17.600 euro. Musel bych ho koupit hned nebo co nejdřív. Další takhle zachovalý už asi nebude.
Jo a je to jen Euro 6, nikoliv 6d-temp, takže o něco míň senzorů a ekonesmyslů.
nebo
- Insignia, 2.0 nafta 170 koní, případně 1.6 turbo 200 koní. Těch je v Německu hromada, hlavně dieselů, tam bych mohl klidně počkat a vybírat. Například je teď k mání pěkný kombík z roku 2019 se slušnou výbavou (např. vyhřívaný volant, což 308 vůbec neumí), nájezdem kolem 30 tkm za necelých 21 tis. euro, možná by se dala ještě domluvit nějaká sleva. Dají se ale sehnat i pěkné kusy pod 20 tis. euro.
1.6 Turbo bývá obvykle lehce dražší a je jich mnohem míň.
Překvapuje mě, že Insignia, auto o třídu výš než 308, o generaci novější, o 20 koní silnější, lépe vybavené, plnící novější normu a ještě německé značky je relativně jen o málo dražší. Na druhou stranu já tak obrovské auto vlastně ani nepotřebuju, 308 je velikostně zcela dostačující: jezdím sám nebo ve dvou, na zadní sedačky dávám leda bundu a kufr mají obě auta velký až dost. A taky se mi Insi už jen tak tak vejde do garáže (na šířku i na délku), 308 v pohodě.
Tak co, klofnout poslední 308 s pořádným motorem a manuálem? Nebo v klidu hledat nejhezčí / cenově nejlepší Insignii?
Zase když teď koupím 308 a za rok nebo dva už mě nebude bavit, můžu ji prodat a koupit Insi, ty ještě budou. Naopak by to nefungovalo, protože 308 už je jen se slabými motory (nepočítám GTI, to není auto pro mě).
Zatím jsem ještě nic nového nepořídil, stará dobrá Croma už překročila 230 tkm a pořád věrně a dobře slouží. Ale zdá se, že pokud pomine koronavirus a nic jiného se nezmění k horšímu, bude v následujících letech těch dlouhých cest o něco víc, než doposud. Takže výměna auta zůstává na stole.
Výběr se v podstatě zúžil na dvě alternativy:
- Peugeot 308 SW 2.0 HDI 150 koní manuál GT-Line, v podstatě jeden konkrétní kus v Německu, pěkně vybavený, rok 2018 (novější v téhle konfiguraci už nejsou), prý ve vynikajícím stavu a s najetými jen asi 26 tkm, u ofiko dealera Peugeotu, za 17.600 euro. Musel bych ho koupit hned nebo co nejdřív. Další takhle zachovalý už asi nebude.
Jo a je to jen Euro 6, nikoliv 6d-temp, takže o něco míň senzorů a ekonesmyslů.
nebo
- Insignia, 2.0 nafta 170 koní, případně 1.6 turbo 200 koní. Těch je v Německu hromada, hlavně dieselů, tam bych mohl klidně počkat a vybírat. Například je teď k mání pěkný kombík z roku 2019 se slušnou výbavou (např. vyhřívaný volant, což 308 vůbec neumí), nájezdem kolem 30 tkm za necelých 21 tis. euro, možná by se dala ještě domluvit nějaká sleva. Dají se ale sehnat i pěkné kusy pod 20 tis. euro.
1.6 Turbo bývá obvykle lehce dražší a je jich mnohem míň.
Překvapuje mě, že Insignia, auto o třídu výš než 308, o generaci novější, o 20 koní silnější, lépe vybavené, plnící novější normu a ještě německé značky je relativně jen o málo dražší. Na druhou stranu já tak obrovské auto vlastně ani nepotřebuju, 308 je velikostně zcela dostačující: jezdím sám nebo ve dvou, na zadní sedačky dávám leda bundu a kufr mají obě auta velký až dost. A taky se mi Insi už jen tak tak vejde do garáže (na šířku i na délku), 308 v pohodě.
Tak co, klofnout poslední 308 s pořádným motorem a manuálem? Nebo v klidu hledat nejhezčí / cenově nejlepší Insignii?
Zase když teď koupím 308 a za rok nebo dva už mě nebude bavit, můžu ji prodat a koupit Insi, ty ještě budou. Naopak by to nefungovalo, protože 308 už je jen se slabými motory (nepočítám GTI, to není auto pro mě).
Italská auta jsou nespolehlivá, KSČM je demokratická strana, člověk způsobuje globální oteplování a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat!
Re: Dálniční kočár na příštích deset let
Než P308 to už radši Astru, a skoro novou.
https://www.sauto.cz/osobni/detail/opel ... oFrom=list
https://www.sauto.cz/osobni/detail/opel ... oFrom=list
Re: Dálniční kočár na příštích deset let
Pokud nepotřebuješ velké auto, tak bych vzal Peugeota.
Insignia je opravdu zbytečně velká a Astra extrémně nezajímavá.
Naftovou Insignií s FWD jsem jezdil asi měsíc a to auto Ti vážně nemá moc co nabídnout. AWD v CT nebo gsi je jiná písnička, ale tam to zase chce ideálně biturbo aby to trochu jelo.
Insignia je opravdu zbytečně velká a Astra extrémně nezajímavá.
Naftovou Insignií s FWD jsem jezdil asi měsíc a to auto Ti vážně nemá moc co nabídnout. AWD v CT nebo gsi je jiná písnička, ale tam to zase chce ideálně biturbo aby to trochu jelo.
2.9T RWD
- Snowman000
- Letec
- Příspěvky: 5661
- Registrován: čtv 17 bře 09:36
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dálniční kočár na příštích deset let
Pokial nevadi ten pre mna osobne dost priserny posed/architektura palubky v 308, tak bych do ni sel.
Hlavne ak neni vyslovene treba vacsie auto a ta cena je tiez velmi fajn si myslim.
Hlavne ak neni vyslovene treba vacsie auto a ta cena je tiez velmi fajn si myslim.
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Re: Dálniční kočár na příštích deset let
Z tohoto (P308/insignia/Astra) bych bral také 308.
Konkrétní kus jsi neukazal, tak těžko soudit, ale z te trojice jednoznačně. Otázkou, jestli bych to nazval stejně jako název topicu, tedy “dálniční kočár”, ale pokud sedi velikostne...
Jinak sorvnanvas neporovnatelne, insignia má sice o 20koni výkonu více, ale také bude o dost těžší. Pomerove výkon na kilo bude mít 308 lepší. Vstupují do toho ale i další faktory než jen výkon na papíře.
Konkrétní kus jsi neukazal, tak těžko soudit, ale z te trojice jednoznačně. Otázkou, jestli bych to nazval stejně jako název topicu, tedy “dálniční kočár”, ale pokud sedi velikostne...
Jinak sorvnanvas neporovnatelne, insignia má sice o 20koni výkonu více, ale také bude o dost těžší. Pomerove výkon na kilo bude mít 308 lepší. Vstupují do toho ale i další faktory než jen výkon na papíře.
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
Re: Dálniční kočár na příštích deset let
Astra by mi v principu nevadila, ale naftová 1.6 CDTI je slabá, dynamika by mi nestačila. Uvažoval jsem nad benzínovou 1.6 T 200 koní, ale těch je málo a jsou poměrně drahé, v podstatě za cenu Insignie v naftě. Totéž 1.6 BiTurbo 160 koní, tam se z dlouhodobého hlediska bojím drahé dvojice turbodmychadel.Honza42 píše:Než P308 to už radši Astru, a skoro novou.
https://www.sauto.cz/osobni/detail/opel ... oFrom=list
Italská auta jsou nespolehlivá, KSČM je demokratická strana, člověk způsobuje globální oteplování a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat!
Re: Dálniční kočár na příštích deset let
Koukám na tenhle kus:petr_riha píše:Z tohoto (P308/insignia/Astra) bych bral také 308.
Konkrétní kus jsi neukazal, tak těžko soudit, ale z te trojice jednoznačně. Otázkou, jestli bych to nazval stejně jako název topicu, tedy “dálniční kočár”, ale pokud sedi velikostne...
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... 5b5ee248cf
Problém je, že je to přes celé Německo a dnes i tam řádí korona...
Italská auta jsou nespolehlivá, KSČM je demokratická strana, člověk způsobuje globální oteplování a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat!
Re: Dálniční kočár na příštích deset let
Nevím, jaké jsou aktuální podmínky vstupu do Německa (či te které spolkové země), ale cena za koronatest se v ceně toho auta trochu ztratí, ne?
Nebo, jakou souvislost s tím má korona?
Nebo, jakou souvislost s tím má korona?
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27879
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dálniční kočár na příštích deset let
...že tam z důvodu koupi auta nesmí jet Ani s C- testem.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
- Snowman000
- Letec
- Příspěvky: 5661
- Registrován: čtv 17 bře 09:36
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dálniční kočár na příštích deset let
A nebude lepsia varianta benzin?
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... =290099062
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... =313452631
...iked 1.6 THP kedysi neplatili za uplne drzaky...nespravili s tym uz nieco?
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... =290099062
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... =313452631
...iked 1.6 THP kedysi neplatili za uplne drzaky...nespravili s tym uz nieco?
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Multak se vsim vsudy
...tbd...