Suzuki obecně
Re: Suzuki obecně
Taky jsem dlouho vybíral olej, až jsem skončil u Valvoline 5w-40 - parametry v pořádku a je za super cenu a poctivě měním po 10kkm. Jinak mezi 5W-40 a 5W-30 je u Valvolinu rozdíl minimální.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).
Re: Suzuki obecně
Super, díky páni, verím vám a kúpim tiež Valvoline 5W-40 (aj do druhého Swifta 1.2 v rodine). Akurát ja tam vidím 3 druhy: allclimate, synpower a maxlife. V príručke sa píše kvalita SL, SM a SN a práve najlacnejší maxlife (červené balenie) je SN, čo mi nejak nesedí. Allclimate je SM/SN ale zase pre diesle.
Suzuki Swift Sport 1.6 5D ZC32S
Re: Suzuki obecně
No, ani v datasheetech Valvoline se člověk rozdíl pořádně nedozví. Mezi 2 produkty může být klidně jen v tom, že jeden nějaké normě pouze vyhovuje a druhý má na ni i zaplacenou licenci ("schválení").
Mě by zajímala třeba třída základového oleje (není syntetika jako syntetika) a u auta na řádění pak HTHS viskozita při 150°C. Letní číslo oleje udává stav při 100°C. Jak řídne dál už vpodstatě neřeší.
Jedině v tom, že od xW40 a výš je jistota nesnížené HTHS tj. >3,5 mPa*s.
Ravenol RCS 5W-40 má třeba 4,26, více než některé 50ky.
Allclimate jsou minimálně 2 verze. ACEA C3 znamená méně určitých (popelnatých) aditiv chránících motor, ale v případě větší spotřeby oleje požírajících DPF a katy.
http://www.lubstar.cz/upload/files/cs/t ... 45_05f.pdf Allclimate C3
"Plnoaditivované" oleje s ACEA A3/xx
http://www.lubstar.cz/upload/files/cs/t ... 45_03e.pdf Allclimate A3
http://www.lubstar.cz/upload/files/cs/t ... 033_08.pdf Maxlife pro ojeté motory, tak může mít třeba aditiva pro změkčení gufer apod.
http://www.lubstar.cz/upload/files/cs/t ... 24c-gr.pdf Synpower má hodně schálení, tak tipuju že bude nejdražší
A celou tu akademickou otázku bych utnul tím, že jestli Valvoline nebo cokoliv jiného je vpodstatě jedno, hlavně ať to není panč a plní parametry co má. Na světě je několik málo rafinerií, dodávajících aditivační balíčky pro všechny. Výrobce si jen naporoučí podle požadavků a použitého základového oleje. Takže za mě je výhodné kupovat méně známé značky ale přes oficiální distribuci. Skalní nadšenci koupí něco s PAO/ester základovými oleji, které mají zajímavé vlastnosti, mimo jiné třeba větší smáčivost (déle ulpí na kovu pro případ studeného startu) apod.
Mě by zajímala třeba třída základového oleje (není syntetika jako syntetika) a u auta na řádění pak HTHS viskozita při 150°C. Letní číslo oleje udává stav při 100°C. Jak řídne dál už vpodstatě neřeší.
Jedině v tom, že od xW40 a výš je jistota nesnížené HTHS tj. >3,5 mPa*s.
Ravenol RCS 5W-40 má třeba 4,26, více než některé 50ky.
Allclimate jsou minimálně 2 verze. ACEA C3 znamená méně určitých (popelnatých) aditiv chránících motor, ale v případě větší spotřeby oleje požírajících DPF a katy.
http://www.lubstar.cz/upload/files/cs/t ... 45_05f.pdf Allclimate C3
"Plnoaditivované" oleje s ACEA A3/xx
http://www.lubstar.cz/upload/files/cs/t ... 45_03e.pdf Allclimate A3
http://www.lubstar.cz/upload/files/cs/t ... 033_08.pdf Maxlife pro ojeté motory, tak může mít třeba aditiva pro změkčení gufer apod.
http://www.lubstar.cz/upload/files/cs/t ... 24c-gr.pdf Synpower má hodně schálení, tak tipuju že bude nejdražší
A celou tu akademickou otázku bych utnul tím, že jestli Valvoline nebo cokoliv jiného je vpodstatě jedno, hlavně ať to není panč a plní parametry co má. Na světě je několik málo rafinerií, dodávajících aditivační balíčky pro všechny. Výrobce si jen naporoučí podle požadavků a použitého základového oleje. Takže za mě je výhodné kupovat méně známé značky ale přes oficiální distribuci. Skalní nadšenci koupí něco s PAO/ester základovými oleji, které mají zajímavé vlastnosti, mimo jiné třeba větší smáčivost (déle ulpí na kovu pro případ studeného startu) apod.
Naposledy upravil(a) Zajda dne pon 23 lis 19:46, celkem upraveno 2 x.
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
Re: Suzuki obecně
Mám tam Valvoline Synpower 5W-40. Stejný mám i v miatě, kdyby bylo třeba dolévat, tak ať se to neplete. Ale netřeba, spotřeba zatím tak 2 deci na 10.000 km.
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Re: Suzuki obecně
denis: Už jsem sportíka přezul na větší zimáky (odpovídá to prodloužení převodu o 4,4 %) a auto jede významně hůř. Jestli dáš ten převod od mfactory se zkrácením skoro 10 %, tak to pojede jak utržený z řetězu.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).
Re: Suzuki obecně
Chcem to určite skrátiť ale netuším kto mi to prehodí.
Myslím, že si to tu už písal, ale aké máš rozmery letných vs zimných? Ja mám na leto 195/45 r17* =607mm priemer vs zimné 195/50 r16 =601mm čo je rozdiel <1% a iné rozmery tam nemám zapísané. Môže to byť aj hmotnosťou kompletov, nie? Ja som zo zvedavosti porovnal moje letné ~15kg vs letné 17" na ibize fr 215/45 ~20kg čo je obrovský rozdiel.
*Ked raz dojazdím tie letné tak by som ich rád vymenil za iný, bežnejší rozmer napr 205/45 r17 len neviem či si ich mám dať zapísať, ale to je ešte ďaleko..
Myslím, že si to tu už písal, ale aké máš rozmery letných vs zimných? Ja mám na leto 195/45 r17* =607mm priemer vs zimné 195/50 r16 =601mm čo je rozdiel <1% a iné rozmery tam nemám zapísané. Môže to byť aj hmotnosťou kompletov, nie? Ja som zo zvedavosti porovnal moje letné ~15kg vs letné 17" na ibize fr 215/45 ~20kg čo je obrovský rozdiel.
*Ked raz dojazdím tie letné tak by som ich rád vymenil za iný, bežnejší rozmer napr 205/45 r17 len neviem či si ich mám dať zapísať, ale to je ešte ďaleko..
Suzuki Swift Sport 1.6 5D ZC32S
Re: Suzuki obecně
Po tom co jsem prorazil 195/45R17, tak už jsem chtěl jen větší profil a běžnější levnější gumu. Letní mám 205/45R16 a zimní 205/45R17 - oboje maj komplet 16,5kg/ks. Zimní teda nemám v TP, ale k těm R16 mi zapsali 205/50, 205/45. Mě to přehazovali v typer.cz, jen to máš asi z ruky...
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).
Re: Suzuki obecně
Fakt mas zimak 205/45R17? Ne 205/40R17 (Ja vim ze malo gumy uz, ale obvod prakticky do 1 %)?
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Re: Suzuki obecně
205/40 kvůli malýmu profilu nepřicházely v úvahu, takže jo 205/45 - některý R17 ji mají schválenou.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).
Re: Suzuki obecně
Tiež neplánujem ísť nižšie s výškou bočnice, keď už tak vyššie. Včera som trafil jamu a bol som rád, že som na zimných 195/50 R16. Ale vyzerajú komicky oproti 18" na takej Fieste ST mk8
Suzuki Swift Sport 1.6 5D ZC32S