mmira píše:jen se zeptam, jestli jen teoretizujes nebo uz ti mala chodi do skoly. myslim ale, ze A je spravne a zatim ti prcek sedi doma, popr sotva nastoupil do prvni tridy.
mame za sebou tu snad nejjednodussi situaci, tedy jaro s prvnakem na distancni vyuce v ramci vyberove tridy zastitenou spolecnosti, ktera se k tomu posatvila celem a zaridila fakt kvalitni technicke zazemi. stejne to bylo v podstate k nicemu a co jsme s nim neprosli my, to se dalkove neudelalo. navic nas to vsechny frustrovalo, protoze rodic je nejhorsi ucitel/trener/vedouci krouzku atd. az na vyjimky deti skolu potrebuji, ne kvuli uceni, ale kvuli socializaci a schopnosti pracovat v kolektivu. to plati minimalne do 10 let.
u starsich je zase problem s neschopnosti samostatne prace a samostudia. to se dle mych zkusenosti z vedeni sportovniho klubu da ocekavat nejdrive na stredni.
Teoretizuju. Malá jde do školy až za 2 roky. V žádném případě ani nepopírám potřebu školy, socializace, f2f komunikace, teamové práce... Dnes je tu ale situace, kdy je třeba dočasně omezit kontakty, většina zemí začínala od škol, protože fungují jako petriho misky. V podstatě nikde není těsnější kontakt mezi lidmi. Hodně lidmi. Ve většině případů bezpříznakovými, kteří nákazu šíří dál.
Se spoustou lidí jsem se bavil o distančním vzdělání. Za mě jedním slovem tragedie. Shrnul bych to:
- "Naučte se látku od strany 100 po 140"
- Učitel se natáčí a káže tak jako v běžné hodině. Ani ve škole tohle nikoho nebaví
Tragické školství se ukazuje v plné nahotě. Frontální výuka v 21. století je mrtvá.
Soukromá sféra si musela poradit. Školství pláče že to jinak nejde. Zredukovat množství učiva, především pro malé děti vnést více interaktivity, zábavy, škola hrou.
Pokud to nejde, je třeba vymyslet jak to udělat aby to šlo.
Ti nejlepší, nejpřitažlivější ať učí celé ročníky, "prezentace pro 20 a pro 100 000" se moc neliší, vytvořené materiály můžeme používat ještě několik let pro děti v izolaci, v zahraničí, dlouhodobě nemocné...
Dnešní technologie umožňují velké množství interaktivních prvků, okamžitý automatizovaný feedback, kontrolní otázky s okamžitým vyhodnocením...
btw. brácha strávil část první a celou druhou třídu v nemocnici. Učil se jen trochu a během roku vše dohnal bez jakýchkoliv trvalých následků. Takže řeči o obětech či hloupé generaci mi přijdou zcela mimo.