HondaMan píše:Podobný osud imho čeká výrobce drahých mechanických hodinek. Ať už v CZ, nebo na západ od nás moc lidí se "Swiss made" na ruce nepotkávám.
to je jen tvou socialni bublinou. vzhledem k nepokrivenosti trhu s hodinkami se manufakturam s hodne vysokymi cenami naopak dari. a stejne tak se dari mechanicke sekci velikanu, treba Seika.
je to jak s gramofony a vinyly. ty se taky skoro absolutnim upadku zvedly a utesene rostou.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Jestli sou fšici (nebo aspoň většina) jako já, tak hodináři prostě pudou (do kytek). Od doby co sem pořídil svůj první mobil (ca 1995), sem hodinky neměl na ruce, nepotřebuju. Čili už 25let hnijou v sejfu.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
ExFun píše:
Nikdo nepíše, že auto nikdo nepotřebuje, ale z luxusního statku se stal běžný spotřebák. A to sráží cenu a bere ziskovost. Na to, aby zase mohli zvednout ceny a zisky na prémiovou úroveň potřebují inovaci zásadní. Proto se tak upírají k autonomnímu řízení nebo aspoň elektromobilům.
Až na to, že elektromobil není inovace, ale snaha zavděčit se uměle a ještě k tomu debilně vymyšleným normám, které v reálném důsledku jdou přesně proti prezentované, zelené, myšlence.
Honza42 píše:Zle se na to díváš, soudruhu. Máme přece princip subsidiarity:
3 první pododstavec zní: „Podle zásady subsidiarity jedná Unie v oblastech, které nespadají do její výlučné pravomoci, pouze tehdy a do té míry, pokud cílů zamýšlené činnosti nemůže být dosaženo uspokojivě členskými státy na úrovni ústřední, regionální či místní, ale spíše jich, z důvodu jejího rozsahu či účinků, může ...
Hned Ti to objasním. Nedaleko od nás stojí rozhledna, ze které je vidět úplně to samé co od její paty ze země, bo stojí na temeni holého kopečku, kde je pole. Na to by místní samospráva nestačila, protože taková pitchovina by neprošla ani úplně ožralým zastupitelstvem. Tož stojí tam na základě subsidiarity, dole krásně ozdobená modrou cedulí se svatozáří zlatých hvězd.
Dlužno uznat, že po stavbě rozhledny je z rozhledny přece jen vidět více než od její paty, protože ve výhledu přes celý horizont nyní vadí právě ta rozhledna. Čímž takzvaným důkazem kruhem dospějeme k závěru, že byla její stavba požehnaná, možná i nutná. Nyní se též mohou rozhlédnout euroliliputáni, kteří jsou vzrůstem menší než obilný klas. Rozhledna zabrala tedy kus pole + přístupová cesta, ale to neva. Obec tak totiž získala rozhlednu nadnárodního významu.
Meleš blbosti. Ta ceduje udává, že rohledna byla postavena za dotace poskytnuté EU. Rozhlednu tam postavil nějaký z tvých sousedů a pěkně se na tom napásl, ne bruselský úředník, jak tady podstrkuješ.
Takže když mi někdo nabízí prachy za to, že budu dělat blbosti a já ty blbosti začnu dělat, jsem já ten špatný?
Že Brusel / MPO nastaví podmínky tak hloupě, že se vyplatí postavit fabriku uprostřed krajskýho města, 5 let ji držet na přístrojích, a po konci udržitelnosti ji zbourat a rozprodat pozemky, je teda chyba příjemce dotace?
Že Brusel pošle prachy na projekt, kde s 10% spoluúčastí můžeš kupovat byty na pronájem sociálům, akorát je tam udržitelnost jenom 5 let, takže za půl dekády to můžeš pronajmout za tržní nájem nebo bouchnout zpátky na trh za plnou cenu a máš desetinásobek, že by i Viktor Kožený čuměl, je chyba toho, kdo na tom těží?
Všechny tyhle příklady akorát ukazují na to, že čím víc úředníků rozdává cizí prachy, tím víc se šmelí a vymejšlí kokotiny. To je lidská přirozenost, neuděláš s tím níc.
HondaMan píše:Podobný osud imho čeká výrobce drahých mechanických hodinek. Ať už v CZ, nebo na západ od nás moc lidí se "Swiss made" na ruce nepotkávám.
to je jen tvou socialni bublinou. vzhledem k nepokrivenosti trhu s hodinkami se manufakturam s hodne vysokymi cenami naopak dari. a stejne tak se dari mechanicke sekci velikanu, treba Seika.
je to jak s gramofony a vinyly. ty se taky skoro absolutnim upadku zvedly a utesene rostou.
O bublině je to vždy, ale v té mé je chronomagorů několik. Většina ale spíše redukuje včetně mě. S auty je to imho podobné. Autům s 8 a více místnými cenovkami se také daří.
Gramofonové desky sice znovu zažívají boom, ale jejich soc. bublina je stále velmi malá a pokud přijde nějaký nový hype, tak skončí "ze dne na den".
Brusel vypíše programy. V rámci těchto programů stanoví obecné podmínky a určí celkovou částku a období k vyčerpání. V praxi to vypadá tak, že ČR může vyčerpat 6mld. korun v letech 2018-2020 na program podpory cestovního ruchu, přičemž program je určen malým a středním podnikatelům a musí sloužit k rozvoji lokální turistiky.
Další administrace je na národních státech. Ty vypisují konkrétní programy, národní úředníci posuzují soulad se zadáním a splněním podmínek, které vypsali oni. K národnímu úředníku se dávají žádosti o čerpání. Národní úředník rozhoduje a na základě jeho rozhodnutí žádá EU o poslání prostředků. EU zpětně kontroluje, jestli národní úředník rozhodl v souladu s programem, nikoliv konkrétní provedení projektu.
Takže zjednodušeně - za čerpání prostředků zodpovídají národní státy, které taky rozhodují o jejich přiznání a použití.
Vaše uvažování je na úrovni, že za vykradený dům a ukradené auto může majitel, který si auto/dům nezamkl, a ne zloděj.
Jestli 6m někdo vyčerpá na poznávací stezku, nebo zbytečnou rozhlednu fakt není problém Bruselu, ale českých úředníků, kteří zbytečnou rozhlednu zařadili do programu a dovolili ji postavit.
Je fajn, že se tak oháníte individuální svobodou, ale taky se to chce podívat na odpovědnost a nekoukat na kabát, ale taky na košili.
Pokud někdo ztratí peníze a nálezce si je nechá ač je vrátit mohl, tak je to asi frajer, ne? Však proč by si je nenechal, když mu je náhoda přihrála...
Ty programy se nemusí vyčerpat a ani se nevyčeprávají, takže nesmyslné stavby jsou opravdu jen problém českých úředníků a místních lumpů. kteři mají morální vlastnosti dělat obecně špatné věci k vlastnímu prospěchu.
A když jsme u tématu - ČR neplní závazek NATO investovat do obrany tuším 2% HDP. Nedávno jsem četl zajímavý článek, podle kterého se do investic NATO počítá i vojensky důležitá dopravní infrastruktura. ČR je v rámci NATO významná právě pro tranzit jednotek. Myslíte si, že rekonstruované mosty na D1 splňují požadavky NATO? Nesplňují - ani po rekonstrukci nemají dostatečnou nosnost, takže náklady na ně se nedají do investic pro NATO započítat. Pokud by započítat šly, tak závazek investic vůči NATO splníme...
Zase to je český problém. Tohle jsou naše vlastní průsery, za které nemůže EU, ani NATO
u Hodinek bych spíš nevěřil levným hodinkám, ty nejspíš vytlačí smart produkty. Luxusní hodinky jsou do značné míře brány investice, nevybije se jim baterka, dokáží hodnotu uchovat líp, než smart hodinky. Luxusní zboží za prémiovou cenu bude mít svoji niku.