Táhneme na Brusel
Re: Táhneme na Brusel
A hlavně EU ve své idiocii SUV podporuje a malá úsporná auta trestá pokutami. Takže nevím co se na to nelíbí.
EU to přece dělá dobře, nebo ne?
EU to přece dělá dobře, nebo ne?
Re: Táhneme na Brusel
Člověk to konání dobra vnímá nejvíc v oblastech o které se zajímá. Jak vypadá zbytek si domyslí.
Kupříkladu přístup k ekologii osobních aut je tak neuvěřitelně od základu špatně, že to nejde nijak okecat, omluvit ani zlehčovat. Že džina z lahve pomohly vypustit samy automobilky s vidinou ochrany trhu je více než možné, ale krutě se to vymklo z únosných mezí.
Eliminace reálně nejekologičtějších miniaut typu Citigo budiž důkazem.
Proč k ní došlo snad není nutné na tomhle místě rozebírat.
Bylo by méně zvrácené prosadit brutální zdanění paliv, rok po roku rostoucí třeba do desítek %. Pak by se zákazníci naprosto přirozeně orientovali na reálně nejefektivnější řešení pro své potřeby a výrobci se ho snažili nabídnout.
Ale tak triviální koncept by byl prostě moc přímočarý a nevytvořil snad ani jediné úřednické místo navíc.
A ještě by mohl narazit na stejně přímočarý odpor veřejnosti.
Kupříkladu přístup k ekologii osobních aut je tak neuvěřitelně od základu špatně, že to nejde nijak okecat, omluvit ani zlehčovat. Že džina z lahve pomohly vypustit samy automobilky s vidinou ochrany trhu je více než možné, ale krutě se to vymklo z únosných mezí.
Eliminace reálně nejekologičtějších miniaut typu Citigo budiž důkazem.
Proč k ní došlo snad není nutné na tomhle místě rozebírat.
Bylo by méně zvrácené prosadit brutální zdanění paliv, rok po roku rostoucí třeba do desítek %. Pak by se zákazníci naprosto přirozeně orientovali na reálně nejefektivnější řešení pro své potřeby a výrobci se ho snažili nabídnout.
Ale tak triviální koncept by byl prostě moc přímočarý a nevytvořil snad ani jediné úřednické místo navíc.
A ještě by mohl narazit na stejně přímočarý odpor veřejnosti.
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27897
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Táhneme na Brusel
...a celé to končí pak tak, že německý občan té velké jednotné Unie si díky dotacím koupím iD3 za cca 7000€ a ten český, za 800t až milion (ceny již od).
Celé je to špatné, křivé a k ničemu.
A když už jsme na autoforu, tak si dovolím rýpnout i do dopravních pravidel, kdy alespoň ten základ, jako např. jízda křižovatkou nebo semtamfory, atd. by mohly býti jednotné. Ale chápu - pravomoce
Celé je to špatné, křivé a k ničemu.
A když už jsme na autoforu, tak si dovolím rýpnout i do dopravních pravidel, kdy alespoň ten základ, jako např. jízda křižovatkou nebo semtamfory, atd. by mohly býti jednotné. Ale chápu - pravomoce
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Táhneme na Brusel
Spotřebitelům to jedno není viz. klesající prodeje aut. Tisíce již propuštěných z automotive jsi taky nějak zapoměl a bude hůř. Už i ti Němci, kteří jsou jinak zvyklí následovat své vůdce až do hořkého konce se začínají ozývat. Média to zatím nazývají demonstracím proti rouškám, ale všichni tam vědí, že důvod k nespokojenosti je mnohem hlubší. A to se ještě nezačalo pořádně propouštět, ještě bude veselo...ExFun píše:Myslíš to "rozvrácení" auto průmyslu nad kterým pláčou tady petrolhedi a někteří technici a 90% spotřebitelům je úplně u prdele, že se auta změní?
Kdo nevidí tu ekonomickou sebevraždu EU, podřezávání si větve pod sebou, musí být hodně zaslepený nebo žít v dobré soc. bublině. Prostě EU si bude tak dlouho hrát na zachránce planety a soustředit se při tom hlavně na auta, až nás ekonomicky převálcuje z jedné strany US a z druhé čína a pak teprve eko dostane na prdel...
3.0 B58 & 2.2 M54 & TSI
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27897
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Táhneme na Brusel
.Z3 ale zapomíná, že EU přece vznikla jako protipól k těm ekonomickým gigantům USA a Čičína
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Táhneme na Brusel
Prodeje teď nejsou kvůli něčemu úplně jinému.
Autoprůmysl se na HDP EU podílí cca. 7%... Ano, odsere to CZ a SK, ale to není vina EU, že jsme byli tupí a podstatnou část výroby zaměřili na 1 průmysl. To Bruselu nepřipíšeš.
To že se soused chová jako prase neznamená, že se tak budu chovat taky. Navíc podle mě nemáš pravdu. Ještě před tím, než začalo řešit EKO, byly studie o tom, že přežije jen několik koncernů.
Krize autoprůmyslu byla jasná už dlouho. PRavá příčina je v tom, že jak jsem psal - změnil se pohled na auta jako taková. Novou generaci vesměs nezajímají. AUtomobilky zároveň dosáhly vrcholu a ztratily inovační potenciál. Jen se přidávají asistenti, ale nic zvláštního. Auto staré 20 let bude plnit účel podobně jako nové. Automobilky proto začaly tlačit cenu viz kolik stály Mercesedy dřív v porovnání s kupní silou a jak levné jsou dnes.
Automobilovému průmyslu prostě došel dech a podmínky. I kdyby udělali za 600tis. auto, co bude jezdit 400 a zrychlovat za 2s a to celé za 6l/100km, tak jsi stejně omezený limitem silnic, kde to nevyužiješ.
Tohle je podstata úpadku autoprůmyslu.
Asi to někomu došlo a když zjistil, že inovace nepřichází, tak to spojil s EKO a řekl, že inovace bude v elektřině, to je sázka, která se může a nemusí vyplatit. Každpádně Evropa nemá moc ropy a geopoliticky být závislý na dovozu není zrovna výhodná pozice, takže snahu o alternativní cestu snad pochopíš.
Autoprůmysl se na HDP EU podílí cca. 7%... Ano, odsere to CZ a SK, ale to není vina EU, že jsme byli tupí a podstatnou část výroby zaměřili na 1 průmysl. To Bruselu nepřipíšeš.
To že se soused chová jako prase neznamená, že se tak budu chovat taky. Navíc podle mě nemáš pravdu. Ještě před tím, než začalo řešit EKO, byly studie o tom, že přežije jen několik koncernů.
Krize autoprůmyslu byla jasná už dlouho. PRavá příčina je v tom, že jak jsem psal - změnil se pohled na auta jako taková. Novou generaci vesměs nezajímají. AUtomobilky zároveň dosáhly vrcholu a ztratily inovační potenciál. Jen se přidávají asistenti, ale nic zvláštního. Auto staré 20 let bude plnit účel podobně jako nové. Automobilky proto začaly tlačit cenu viz kolik stály Mercesedy dřív v porovnání s kupní silou a jak levné jsou dnes.
Automobilovému průmyslu prostě došel dech a podmínky. I kdyby udělali za 600tis. auto, co bude jezdit 400 a zrychlovat za 2s a to celé za 6l/100km, tak jsi stejně omezený limitem silnic, kde to nevyužiješ.
Tohle je podstata úpadku autoprůmyslu.
Asi to někomu došlo a když zjistil, že inovace nepřichází, tak to spojil s EKO a řekl, že inovace bude v elektřině, to je sázka, která se může a nemusí vyplatit. Každpádně Evropa nemá moc ropy a geopoliticky být závislý na dovozu není zrovna výhodná pozice, takže snahu o alternativní cestu snad pochopíš.
Back to basics.
Příčina -> následek
Příčina -> následek
Re: Táhneme na Brusel
.Z3: Žádný strom neroste do nebe. Posledních několik let i automotive jede na dopingu. Slevy v desítkách procent, operativní leasingy pro každého, půjčky na auta s minimálními úroky nebo na úvěr levněji než za cash... On to není jen automotive, takhle fungují skoro všechny obory. Pak se nemůžeš divit, že "to" brzdí nad poměry když "to" někde zaškobrtne.
Také je třeba si uvědomit, že pro nastupující generaci už auta nejsou klíčovou komoditou. Když se podívám na spolužáky z VŠ, tak auto mají v podstatě jen ti, kteří ho dostali služební. A to jsem chodil na techniku. Na humanitních oborech to bude ještě výraznější. Stejně tak generace dnešních dvacátníků.
Také je třeba si uvědomit, že pro nastupující generaci už auta nejsou klíčovou komoditou. Když se podívám na spolužáky z VŠ, tak auto mají v podstatě jen ti, kteří ho dostali služební. A to jsem chodil na techniku. Na humanitních oborech to bude ještě výraznější. Stejně tak generace dnešních dvacátníků.
2.9T RWD
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27897
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Táhneme na Brusel
ExFun: není pravda, že prodeje nejsou kvůli Covidu a pravda rovněž není, že prodeje nejsou kvůli emisním limitům a tlačence na elektro. Pravda je totiž někde uprostřed.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time