Táhneme na Brusel
Re: Táhneme na Brusel
ono zalezi v jake zijes socialni bubline.
Vsichni vi ze treba Tesla je mnohdy jen nalestena bida ,ale priznej jako koncovy zakaznik kdyz jsi do toho vrazil nemalou castku.
Jobs kdysi neco vymyslel a tehda to bylo neco vyjimecneho. Ale dnes uz ani ten Apple neni to co byval a to rikam jako pomerne nadseny uzivatel jablecnych zarizeni.
No a automatizace a robotizace? O Industry 4 se mluvi od roku 2013. Nerikam ze je to uplne mrtve ale vetsinou jde jen o to ze ti na to Top Managment da prachy do rozpoctu a ty jen na konci kvartalu musis udelat prezentaci abys dostal aspon to co posledne
Vsichni vi ze treba Tesla je mnohdy jen nalestena bida ,ale priznej jako koncovy zakaznik kdyz jsi do toho vrazil nemalou castku.
Jobs kdysi neco vymyslel a tehda to bylo neco vyjimecneho. Ale dnes uz ani ten Apple neni to co byval a to rikam jako pomerne nadseny uzivatel jablecnych zarizeni.
No a automatizace a robotizace? O Industry 4 se mluvi od roku 2013. Nerikam ze je to uplne mrtve ale vetsinou jde jen o to ze ti na to Top Managment da prachy do rozpoctu a ty jen na konci kvartalu musis udelat prezentaci abys dostal aspon to co posledne
Citroen C4 GP
Re: Táhneme na Brusel
Přesně tak. Vždycky, když nějakej politik mluví o automatizaci, robotizaci (...) jenom se směju a říkám si, ať se jede podívat do Škodovky.
Výrobní firma, se sériovým výrobním programem, velmi bohatá, se zázemím VW, trvale bojující s nárustem mzdových nákladů... No prostě princezna automatizace, kdo jinej by na to měl mít prachy a kapacity než oni...
A stejně má desítky tisíc zaměstnanců. Protože to prostě se současnou technologií asi není možný nahradit. A C-level může říkat co chce, nakonec si bude muset počkat na to, až to technici vymyslí.
Když jsme se tak pár stránek hádali o těch dotacích. Když MPO dalo posledně dotace na automatizaci, jedním z hodnotících kritérií bylo "kolik vznikne nových pracovních míst" a "kolik z toho bude pro ženy".
Výrobní firma, se sériovým výrobním programem, velmi bohatá, se zázemím VW, trvale bojující s nárustem mzdových nákladů... No prostě princezna automatizace, kdo jinej by na to měl mít prachy a kapacity než oni...
A stejně má desítky tisíc zaměstnanců. Protože to prostě se současnou technologií asi není možný nahradit. A C-level může říkat co chce, nakonec si bude muset počkat na to, až to technici vymyslí.
Když jsme se tak pár stránek hádali o těch dotacích. Když MPO dalo posledně dotace na automatizaci, jedním z hodnotících kritérií bylo "kolik vznikne nových pracovních míst" a "kolik z toho bude pro ženy".
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
Re: Táhneme na Brusel
Vzpomínám si na svoje kamarády - programátory v předmětu Manažerské IT. Přišli úplně rozčílení, že ten kokot jim dal zadání a myslí si, že to bude trvat čas 0. Opakovaně. Nakonec se našlo řešení s časem 0,0001... Dodnes nepochopili.Stepan píše:A nebude to tím, že technik prostě nemůže akcionářům / zákazníkům, v rámci nějaké profesní cti, naslibovat takový píčoviny, aby působil dostatečně radikálně a byl akceptován? Vidíme to dnes a denně v politice, v soukromých výběrových řízeních (...). Kdo slíbí větší kokotinu, ten vyhrává. Realizace a následky už jsou někde jinde.HondaMan píše:Honza: Technici mají velkou nevýhodu nedostatečné imaginace. Jsou hodně zaseknutí v současnosti. Proto jich na CxO pozicích najdeš mnohem méně než lidí z oborů humanitních...
Jsem absolvent VUT a ČVUT.
Druhým důvodem bude to, že už "střední technik" bere slušnou škváru a nemá důvod se cpát vejš. "střední management" je, co se týče odměn, k hovnu
Příliš oborového vzdělání brzdí invenci. Člověk je svázaný současným stavem poznání a postupy. Technici jsou špatní manažeři ve svém oboru. Stejně tak je dobrý právník špatný manažer - uvědomuje si příliš rizik a to ho brzdí.
Obávám se, že spadneme do letité debaty, že technici jsou géniové, kteří spasí svět a manažeři budižkničemu. Technické vs humanitní vidění světa. Osobně si teda myslím, že vlády techniků bychom možná právě vymysleli dálkový ovladač k elektronkové televizi, ale vztahově by byl svět jednodušší
Back to basics.
Příčina -> následek
Příčina -> následek
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27929
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Táhneme na Brusel
Ano - manažeři jsou budižkničemové. U nás v korporátu se předhání, kdo je větší kretén a vymyslí větší <>
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Táhneme na Brusel
Pamatuji si, jaké bylo ve 2015 u nás v korporátu haló, když veddení stanovilo, že do roku 2020 vyděláme 20M EUR. Tehdy jsme byli cca na 13. Po 2017 se cíl do 2020 zvyšoval na 30M, protože jsme dosáhli 21
2.9T RWD
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27929
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Táhneme na Brusel
Se stanovováním cílů nemám problém. Mám problém s tím, že z 99,9% jsou to lidé, kteří ničemu nerozumí. Jenom jim někdo nakukal, že to řídí. Vymýšlí kraviny, zásobují tabulkami, rádi se poslouchají a jsou mistř v PowerPoint karaoke. Živého zákazníka nikdo z nich nikdy neviděl.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Táhneme na Brusel
Velmi přesné.řidičBOB píše:Se stanovováním cílů nemám problém. Mám problém s tím, že z 99,9% jsou to lidé, kteří ničemu nerozumí. Jenom jim někdo nakukal, že to řídí. Vymýšlí kraviny, zásobují tabulkami, rádi se poslouchají a jsou mistř v PowerPoint karaoke. Živého zákazníka nikdo z nich nikdy neviděl.
Technici mají nevýhodu nedostatečné imaginace, protože jin v tom brání znalosti.
A taky se potýkají s hloupým požadavkem zákazníka, že to musí fungovat.
Humanitní vizionáři nejsou těmito nesmyslnýmy požadavky nikterak vázáni.
Mimochodem Musk je spíš hochštapler než vizionář. Tesly si jako výrobku vůbec nevážím a není na něm nic objevného.
Pouze ukazuje, že neumí vyrobit automobil, ať už má pohon jakýkoliv.
Jeho vesmírný program budiž vyjímkou. Tam hluboká úklona.
Pokud jde o automatizaci, žádná revoluce, nic se nekoná. Taky není proč. Od vynálezu mikroprocesoru nepřišel žádný objev, který by mohl něco změnit. Možná masové nasazení laserů (řezání, svařování, senzorika). Průmysl 4.0 je krycí název pro čerpání veřejných peněz na věci, které by jinak výrobce postavil úplně stejně, ale za své.
Autonomní řízení do 20 let nebude. Dotáhnou to k 70-90% spolehlivosti a pak zjistí (nebo už zjistili?), že finále nikdy nedotáhnou. A bez toho to nejde mezi lidi pustit. Na autech je vidět, že se vlády ujala palcová generace. Je to (mně) odporné, dětinské a hlavně nebezpečné.
Re: Táhneme na Brusel
No dřív když si chtěl z dotaci cnc, tak sis ho koupil.
Teď si musíš koupit z dotaci ještě IS a na něj to napojit. Jinak seš bez dotace
Teď si musíš koupit z dotaci ještě IS a na něj to napojit. Jinak seš bez dotace
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
Re: Táhneme na Brusel
Hlavně je důležité se být do hrudi, že to ostatní je špatné a dělají to blbě. Pak je třeba najít nepřítele a nezapomenout do toho zatáhnout mezigenerační nevraživost...
Jo, přesně takto se dělá inovativní spokojená společnost A že můžeme dělat pořád to samé stejně, protože to léta funguje a je to léty prověřené? Můžeme, však naši předci taky mohli zůstat v jeskyni, taky jim to léta fungovalo a fungovalo by i dál.
Ono něco nejde, dokud nepřijde nějaký "blbec", který neví, že to nejde a neudělá to.
Jo, přesně takto se dělá inovativní spokojená společnost A že můžeme dělat pořád to samé stejně, protože to léta funguje a je to léty prověřené? Můžeme, však naši předci taky mohli zůstat v jeskyni, taky jim to léta fungovalo a fungovalo by i dál.
Ono něco nejde, dokud nepřijde nějaký "blbec", který neví, že to nejde a neudělá to.
Back to basics.
Příčina -> následek
Příčina -> následek