Táhneme na Brusel
Re: Táhneme na Brusel
Pravda je, že ve velkých městech už se pro smrad nedá žít. Ale je šuma fuk či v EU nebo mimo EU.HondaMan píše:Ano, nesere, protože smrdí 30km daleko, kde fouká vítr, komín je 100m vysoko a v okolí 10km bydlí pár lidí. Na nábřeží máš výfuk 2m od nosu a v 10km okolo nábřeží bydlí lidí milion. Z globálního pohledu je efekt zanedbatelný. Když si jdeš ráno v mlze zaběhat kolem Vltavy, tak by ses zeblil.
Ještě je třeba rozlišovat Euro normy a regulaci co2. Euro je jednoznačně správně, protože omezuje právě ty sračky z výfuku. Co2 resp. spotřeba je diskutabilnější.
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Re: Táhneme na Brusel
Tak mi nějak nepřipadá, že sporťáky za dvě mega a víc, u kterých se jako hlavní parametr uvádí akcelerace z nuly na sto by nějak řešily "otrávený" vzduch ve velkoměstech. Rozumný zásobovací auto aby pohledal - s výjimkou rozvozu pizzy teda.HondaMan píše:BOB: to není CZ přístup. Pokud někde na jedné hromadě bydlí 1 mio+ lidí, tak je nechceš pomalu trávit. Pak je řešení právě v elektromobilitě resp. do budoucna spíše efektivním využívání veřejné dopravy ve velkých městech.
Osobní prospěch v tom nehledej. Já bydlím v Beskydech, kde právě elektrárny (z PL) smrdí více než lokální doprava.
Re: Táhneme na Brusel
Jako malá země budeme vždy pod někoho patřit. Rakousko-Uhersko, Třetí Říše, SSSR a teď EU, což je vlastně Německo a v jeho vleku Francie. Krátká epizoda 1.republiky byla také pod vlivem Francie. Z těch vyjmenovaných možností musím se skřípěním zubů považovat poslední možnost za nejpřijatelnější. Vzhledem k faktické propojenosti na Německo, by pro nás bylo nejlepší odevzdat klíče do Berlína a stát se další spolkovou zemí. Problém je, že oni by ty klíče nechtěli, současná situace jim vyhovuje. Nemusí do nás sypat jako do nových východních zemí a makáme pro ně za hubičku. Jde to nějak změnit? Vystoupení z EU by nám dali sežrat. Tak holt musíme jako vždy držet hubu a krok.
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Re: Táhneme na Brusel
Zjednodušeně je smog (který známe v EU) zvýšená koncentrace ozonu. Ozon je skleníkový plyn. Emisní povolenky jsou nástroj na redukci skleníkových plynů, a tedy i ozonu.Honza42 píše:
BTW: Emisní povolenky nemají žádnou souvislost se smogem a .
https://cs.wikipedia.org/wiki/Smog
https://cs.wikipedia.org/wiki/Sklen%C3% ... 3%A9_plyny
https://wiki.rvp.cz/Knihovna/1.Pedagogi ... _povolenky
Pařížská dohoda - cíl "Udržení nárůstu globální průměrné teploty výrazně pod hranicí 2 °C oproti hodnotám před průmyslovou revolucí a úsilí o to, aby nárůst teploty nepřekročil hranici 1,5 °C oproti hodnotám před průmyslovou revolucí, a uznání, že by to výrazně snížilo rizika a dopady změny klimatu;"snižování CO2 není celosvětový závazek
Počet účastníků 195 států, počet účastníků 186 -> celosvětový závazek.
Zvyšování teploty je přičítáno zejména CO2
"Do roku 2100 by měla povrchová teplota na Zemi stoupnout o 0,3 až 1,7 °C pro scénáře s výrazným snižováním produkce CO2, resp. o 2,6 až 4,8 °C pro scénář s dnešním tempem produkce CO2."
"Hlavními skleníkovými plyny jsou vodní pára, která způsobuje 36–70 % skleníkového jevu, oxid uhličitý, který může za 9–26 % skleníkového efektu, methan může za 4–9 % a ozon, kterému je přičítáno 3–7 % skleníkového efektu"
Takže si to spojíme - celosvětový závazek k ovlivnění zvyšování teploty znamená snižovat produkci CO2
https://cs.wikipedia.org/wiki/Pa%C5%99% ... %A1_dohoda
https://cs.wikipedia.org/wiki/Glob%C3%A ... ben%C3%AD)
Back to basics.
Příčina -> následek
Příčina -> následek
Re: Táhneme na Brusel
co je - spolek pomatených marxistů a aktivistůExFun píše:Mně přijde, že největší chybou EU je, že nedokázala vysvětlit, co je, jak funguje, co může a co nemůže.
Minimálně z tato diskuze, je zřejmé, že její kritici ji vlastně neznají, a to ani v základech, obrázek si dělají podle předžvýkaných lokálních zpráv.
jak funguje - nedemokraticky
co může a nemůže - záleží podle toho, co se zrovna hodí, nedodržuje vlastní pravidla
Re: Táhneme na Brusel
Do kamene tesat! Jenže bolševici (a je jedno, jestli v A2larmu, ČSSD nebo u Pirátů) žijí pořád v představě "poručíme větru dešti". Staví si na tom živobytí.Honza42 píše:Nechápu co pořád máte s tím "trávením lidí zplodinami". Ten problém byl vyřešen třícestným katalyzátorem před 40 lety.
Dnes se řeší drobnosti, dle mne nevýznamné. Koneckonců při první vlně korony byla města pustá a žádný ráj se nedostavil.
Zabetonované plochy - polétavý prach, horko, vítr....zůstávají.
Stačí ve městě navštívit nějaký park a člověk ani neví, že je ve městě. Vysoká koncentrace NOx,CnHn je jen v těsné blízkosti dopravních tepen.
A hlavně je to off topic. EU řeší zcela lidskému zdraví neškodný CO2. Je úplně lhostejno z kterého komína a kde je vypuštěn.
https://www.auto.cz/doprava-neni-zasadn ... die-135940
A to není jediný případ. Někteří vědci to tvrdí již dávno.
Kdo vaří na plynu nebo si večer zapálí svíčku má doma podstatně horší prostředí než je venku. Kupodivu zákaz svíček a plynových sporáků EU neprosazuje.
Re: Táhneme na Brusel
Já teda o ekologii nic nevím a jde mimo mě, ale i ke mně se dostalo, že už i Vašek Klaus uznal, že významný podíl na globálním oteplování má člověk, přičemž zahřívání planety se děje hlavně díky skleníkovým plynům, z nichž největší vliv má vodní pára (ovšem jednak omezit odpařování neumíme a druhak je to začarovaný kruh, když s vyšší teplotou se bude víc odpařovat), ale 2. v pořadí je CO2 (cca. 25%).
CO2 je to nejvíc, co umíme ovlivnit, abychom planetu naší činností nezahřívali ještě víc.
Zjednodušeně řečeno - CO2 je pro člověka přímo neškodné, ale přispívá ke zrychlujícímu se oteplování Země -> klimatické změny, které zahubí část rostlin a zvěře, omezí plochu úrodné půdy -> omezí výnosy -> zdraží a omezí se přístup k potravě -> jižní národy budou migrovat na sever....
Možná CZ na tom vydělá, třeba se u nás začnou místo řepky pěstovat melouny ve velkém, ale produkce na jihu se sníží a třeba NL přijde o území, když se rozpustí určitá masa ledovců a zvedne se hladina moří.
Takže proto si myslím, že se s CO2 tak bojuje, všude, kde to jde. Tohle taky není dostatečně vysvětlováno.
a úplně jednoduše- s CO2 se nebojuje kvůli CO2, ale aby se nezvyšovala tak rychle průměrná teplota na Zemi.
CO2 je to nejvíc, co umíme ovlivnit, abychom planetu naší činností nezahřívali ještě víc.
Zjednodušeně řečeno - CO2 je pro člověka přímo neškodné, ale přispívá ke zrychlujícímu se oteplování Země -> klimatické změny, které zahubí část rostlin a zvěře, omezí plochu úrodné půdy -> omezí výnosy -> zdraží a omezí se přístup k potravě -> jižní národy budou migrovat na sever....
Možná CZ na tom vydělá, třeba se u nás začnou místo řepky pěstovat melouny ve velkém, ale produkce na jihu se sníží a třeba NL přijde o území, když se rozpustí určitá masa ledovců a zvedne se hladina moří.
Takže proto si myslím, že se s CO2 tak bojuje, všude, kde to jde. Tohle taky není dostatečně vysvětlováno.
a úplně jednoduše- s CO2 se nebojuje kvůli CO2, ale aby se nezvyšovala tak rychle průměrná teplota na Zemi.
Back to basics.
Příčina -> následek
Příčina -> následek
Re: Táhneme na Brusel
No výborně. Tak na chvíli připustíme, že CO2 opravdu vadí (pořád jen hypotéza) a konečně soudruzi poručí větru dešti. Celé mládí jsem o tom snil a slýchal, akorát z druhé světové strany (Mám neblahé tušení, že to ale řídí tatáž parta z mokré čtvrti, jen změnila bydliště)
Teď ještě nějak vysvětlit, proč se začalo s tím, kde je to absolutně nejdražší, technicky na hraně proveditelnosti s přínosem nejmenším až zanedbatelným. (mobilní zařízení, boj s prostorem a hmotností.....)
Zatím zřejmý výsledkem je, že malá levná lehká ekologická auta na benzín budou ztrestána jako první.
A zatím si k tomu vesele stavíme už druhý plynovod z Ruska, teplárny pojedou dál na uhlí, Německo postavilo/staví nové uhelky, samozřejmě dočasně (to my Češi máme rádi tenhle termín ) A v této chvíli jedou z 82% na klasické fosilní zdroje. https://www.energy-charts.de/power.htm? ... 20&week=37
Letadla neplatí spotřební daň z paliv, lodě jedou na mazut....
A k tomu jsme si prozíravě zakázali jadernou energii, jediný stabilní bezemisní zdroj. Nebo ji alespoň hážem klacky pod nohy......
Jestli mne nějak dokážeš přenést přes tento oslí můstek, vezmu si volno a pojedu se poklonit Bůžkům do Bruseli.
Zatím jsem přesvědčen, že to je jen obyčejná parta grázlů.
Teď ještě nějak vysvětlit, proč se začalo s tím, kde je to absolutně nejdražší, technicky na hraně proveditelnosti s přínosem nejmenším až zanedbatelným. (mobilní zařízení, boj s prostorem a hmotností.....)
Zatím zřejmý výsledkem je, že malá levná lehká ekologická auta na benzín budou ztrestána jako první.
A zatím si k tomu vesele stavíme už druhý plynovod z Ruska, teplárny pojedou dál na uhlí, Německo postavilo/staví nové uhelky, samozřejmě dočasně (to my Češi máme rádi tenhle termín ) A v této chvíli jedou z 82% na klasické fosilní zdroje. https://www.energy-charts.de/power.htm? ... 20&week=37
Letadla neplatí spotřební daň z paliv, lodě jedou na mazut....
A k tomu jsme si prozíravě zakázali jadernou energii, jediný stabilní bezemisní zdroj. Nebo ji alespoň hážem klacky pod nohy......
Jestli mne nějak dokážeš přenést přes tento oslí můstek, vezmu si volno a pojedu se poklonit Bůžkům do Bruseli.
Zatím jsem přesvědčen, že to je jen obyčejná parta grázlů.
Re: Táhneme na Brusel
Hledáš v tom moc vědu:-) V reálu jde hlavně o zisky autoprůmyslu, který je absolutně propojen s politickými špičkami. Nucenou a subvencovanou obměnou vozového parku budou zajištěny patřičné zisky. Daňový poplatník to zaplatí 2x, jednou v ceně drahého auta, podruhé v daních, ze kterých půjdou subvence. Jen se k tomu musí sehrát ten patřičný tyátr, že jde o životní prostředí. Lid si přeje být klamán.
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.