Táhneme na Brusel

Elektromobily, hybridy, alternativní paliva a vše kolem emisí nebo spotřeby paliva.
Odpovědět
Uživatelský avatar
HondaMan
Letec
Příspěvky: 4061
Registrován: čtv 17 úno 14:08

Re: Táhneme na Brusel

Příspěvek od HondaMan »

Honza42: Trh je fajn věc, ale jsou obory, kde jednoduše nefunguje. Stačí se podívat do USA na zdravotní sektor a zdravotní pojištění.
Ekologie je za mě stejný případ. Prospěch celé společnosti a udržitelnost ekosystému je, a za mě musí být, nadřazen individuálním potřebám/koníčkům...

Štěpán: a co by bylo jinak než dnes? Ekonomicky silnější/schopnější subjekty (je jedno zdali jednotlivci, firmy nebo státy) tu budou vždy. Už dnes velká část národa maká ve prospěch jiných zemí... Co se změni? Byrokratický aparát je třeba zredukovat. Dnešní nastavení obce - okresy - kraje - NUTS 0,1,2,3,4 - stát - EU je příšerně složité a neefektivní. Osobně mi v žaludku fest leží obecní zastupitelstva obcí o pár obyvatelích. Nastavení SSE - NUTS2 - obce s pokrytím min 50T obyvatel mi v dnešní době přijde až až...
2.9T RWD
Uživatelský avatar
.Z3
Pan Řidič
Příspěvky: 253
Registrován: úte 16 čer 20:02

Re: Táhneme na Brusel

Příspěvek od .Z3 »

HondaMan píše: Ekologie je za mě stejný případ. Prospěch celé společnosti a udržitelnost ekosystému je, a za mě musí být, nadřazen individuálním potřebám/koníčkům...
To sice ano ale zájem mít prosperující ekonomiku jejíž nedílnou součástí je rozvinutý (nejen automotive) průmysl není potřeba ani koníček jednotlivců. Ekologii můžeš dělat dokud vše šlape a udržovat to s průmyslem nějak v rovnováze a ne ho ve jménu ekologie likvidovat, jako to dělá EU s automotive. Podívej se na nějakou málo rozvinutou zemi, myslíš že tam lidi řeší, jak třídit odpad nebo jestli si do baráku dají soláry nebo TČ? Jak lidi padnou na hubu, to poslední, co je bude zajímat jsou nějaké elektromobily apod. výmysly.
3.0 B58 & 2.2 M54 & TSI
Honza42
Letec
Příspěvky: 1540
Registrován: pát 27 kvě 11:47

Re: Táhneme na Brusel

Příspěvek od Honza42 »

HondaMan píše:Honza42: Trh je fajn věc, ale jsou obory, kde jednoduše nefunguje. Stačí se podívat do USA na zdravotní sektor a zdravotní pojištění.
Ekologie je za mě stejný případ. Prospěch celé společnosti a udržitelnost ekosystému je, a za mě musí být, nadřazen individuálním potřebám/koníčkům...

Štěpán: a co by bylo jinak než dnes? Ekonomicky silnější/schopnější subjekty (je jedno zdali jednotlivci, firmy nebo státy) tu budou vždy. Už dnes velká část národa maká ve prospěch jiných zemí... Co se změni? Byrokratický aparát je třeba zredukovat. Dnešní nastavení obce - okresy - kraje - NUTS 0,1,2,3,4 - stát - EU je příšerně složité a neefektivní. Osobně mi v žaludku fest leží obecní zastupitelstva obcí o pár obyvatelích. Nastavení SSE - NUTS2 - obce s pokrytím min 50T obyvatel mi v dnešní době přijde až až...
Jenže jsi tak nějak nepochopil, že se na systém regulace z Bruselu dívám jako na ekologicky škodlivé. Jsou levnější, násobně účinnější a svobodnější tržní metody.
Uživatelský avatar
HondaMan
Letec
Příspěvky: 4061
Registrován: čtv 17 úno 14:08

Re: Táhneme na Brusel

Příspěvek od HondaMan »

Tu hloupou poznámku o škodlivosti regulace jsem přešel bez povšimnutí...

Jak bys to tedy řešil lépe? Svobodněji? Tržněji? EU dává pouze cíl. Samotné řešení je na automobilkach a jejich svobodnem a trznim pristupu...
2.9T RWD
Uživatelský avatar
Stepan
Letec
Příspěvky: 5699
Registrován: sob 05 bře 01:27

Re: Táhneme na Brusel

Příspěvek od Stepan »

Není trošku faul, odkazovat někoho na svobodný, tržní přístup, když mu prvně z pozice síly nadiktuješ co má prodávat, respektive uložíš mu brutální flastr, pokud tak neučiní? ;;)


Jsem si to teď schválně hledal. STIčko, Final Edition, má v papírech 252g CO2/hm. To je 157g nad limit roku 2021, 14 915 EUR - cca 395 000 Kč flastr, kdyby ho chtěli v roce 2021 dál prodávat. 120g byl limit v roce 2018, flastr nějakých 330k. Srandy kopec.
Jo, vím že to jde z průměru...
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
Honza42
Letec
Příspěvky: 1540
Registrován: pát 27 kvě 11:47

Re: Táhneme na Brusel

Příspěvek od Honza42 »

HondaMan píše:Tu hloupou poznámku o škodlivosti regulace jsem přešel bez povšimnutí...

Jak bys to tedy řešil lépe? Svobodněji? Tržněji? EU dává pouze cíl. Samotné řešení je na automobilkách a jejich svobodném a trznim pristupu...
Absolutní nesmysl. Samotné řešení je na spotřebiteli, tedy motoristech. A jediným opodstatněným regulátorem je spotřební daň na uhlovodíkových palivech, bez ohledu jejich užití. Tedy stejným metrem teplárnám, letadlům, elektrárnám, motoristům, lodím. Daň podle výhřevnosti (nebo CO2, pokud se společnost na tom dohodne jako na státním náboženství). U motoristů by bylo něco málo navíc jako daň za užití silnic.
A tím to je pořešeno a zbytek je na trhu.
Uživatelský avatar
HondaMan
Letec
Příspěvky: 4061
Registrován: čtv 17 úno 14:08

Re: Táhneme na Brusel

Příspěvek od HondaMan »

Stepan: když lidem nastavuješ cíle, nastavuješ jim je na stávající hodnoty nebo ambiciozně? Já mám každý rok cíl +20 - 25%. Pokud je cíl snižovat emise, tak postupuješ stejně. Ambiciozní cíle dostaly i automobilky. Pokud bude výsledkem více el. aut ve městech, tak jedině dobře.
2.9T RWD
Uživatelský avatar
Stepan
Letec
Příspěvky: 5699
Registrován: sob 05 bře 01:27

Re: Táhneme na Brusel

Příspěvek od Stepan »

To ale přece není to, na co jsem se ptal. Pokud máš posměšný poznámky o svobodném a tržním přístupu, ptám se, jestli to není v tomhle kontextu trošku faul.

No a co se týče toho, jak s lidma, tak to je trošku jiná situace. Tam to totiž je skutečně tržní, protože spolu jednají dva rovnocenní partneři.
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
Uživatelský avatar
HondaMan
Letec
Příspěvky: 4061
Registrován: čtv 17 úno 14:08

Re: Táhneme na Brusel

Příspěvek od HondaMan »

Kdy a kde je postavení zaměstnanec/zaměstnavatel rovnocené?

Co je faul? To že stát/autority používají jednu z možností jak směřovat "trh"? Zavázali se snížit produkci Co2, tak tak činí.
2.9T RWD
Uživatelský avatar
Stepan
Letec
Příspěvky: 5699
Registrován: sob 05 bře 01:27

Re: Táhneme na Brusel

Příspěvek od Stepan »

V tom, že zaměstnanec má právo se na to zaměstnavateli víceméně vysrat, třeba pokud se obchoďákovi neustále zvyšuje cílový objem marže pro dosažení bonusů, a bez dalšího jít dál. A zaměstnavatel s tím neudělá nic, žádný postihy nehrozí.
Automobilka se na to EU vysrat jaksi nemůže. Ačkoliv jde prakticky o zbytnou třetí stranu, kromě zákazníka a automobilky.

A samozřejmě už nějak v debatě zaniklo, jestli zrovna provoz motorových vozidel v EU je to, co zabíjí planetu tak drasticky, že je kolem toho potřeba dělat takový haló.
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
Odpovědět