Táhneme na Brusel
Re: Táhneme na Brusel
Honza42: Trh je fajn věc, ale jsou obory, kde jednoduše nefunguje. Stačí se podívat do USA na zdravotní sektor a zdravotní pojištění.
Ekologie je za mě stejný případ. Prospěch celé společnosti a udržitelnost ekosystému je, a za mě musí být, nadřazen individuálním potřebám/koníčkům...
Štěpán: a co by bylo jinak než dnes? Ekonomicky silnější/schopnější subjekty (je jedno zdali jednotlivci, firmy nebo státy) tu budou vždy. Už dnes velká část národa maká ve prospěch jiných zemí... Co se změni? Byrokratický aparát je třeba zredukovat. Dnešní nastavení obce - okresy - kraje - NUTS 0,1,2,3,4 - stát - EU je příšerně složité a neefektivní. Osobně mi v žaludku fest leží obecní zastupitelstva obcí o pár obyvatelích. Nastavení SSE - NUTS2 - obce s pokrytím min 50T obyvatel mi v dnešní době přijde až až...
Ekologie je za mě stejný případ. Prospěch celé společnosti a udržitelnost ekosystému je, a za mě musí být, nadřazen individuálním potřebám/koníčkům...
Štěpán: a co by bylo jinak než dnes? Ekonomicky silnější/schopnější subjekty (je jedno zdali jednotlivci, firmy nebo státy) tu budou vždy. Už dnes velká část národa maká ve prospěch jiných zemí... Co se změni? Byrokratický aparát je třeba zredukovat. Dnešní nastavení obce - okresy - kraje - NUTS 0,1,2,3,4 - stát - EU je příšerně složité a neefektivní. Osobně mi v žaludku fest leží obecní zastupitelstva obcí o pár obyvatelích. Nastavení SSE - NUTS2 - obce s pokrytím min 50T obyvatel mi v dnešní době přijde až až...
2.9T RWD
Re: Táhneme na Brusel
To sice ano ale zájem mít prosperující ekonomiku jejíž nedílnou součástí je rozvinutý (nejen automotive) průmysl není potřeba ani koníček jednotlivců. Ekologii můžeš dělat dokud vše šlape a udržovat to s průmyslem nějak v rovnováze a ne ho ve jménu ekologie likvidovat, jako to dělá EU s automotive. Podívej se na nějakou málo rozvinutou zemi, myslíš že tam lidi řeší, jak třídit odpad nebo jestli si do baráku dají soláry nebo TČ? Jak lidi padnou na hubu, to poslední, co je bude zajímat jsou nějaké elektromobily apod. výmysly.HondaMan píše: Ekologie je za mě stejný případ. Prospěch celé společnosti a udržitelnost ekosystému je, a za mě musí být, nadřazen individuálním potřebám/koníčkům...
3.0 B58 & 2.2 M54 & TSI
Re: Táhneme na Brusel
Jenže jsi tak nějak nepochopil, že se na systém regulace z Bruselu dívám jako na ekologicky škodlivé. Jsou levnější, násobně účinnější a svobodnější tržní metody.HondaMan píše:Honza42: Trh je fajn věc, ale jsou obory, kde jednoduše nefunguje. Stačí se podívat do USA na zdravotní sektor a zdravotní pojištění.
Ekologie je za mě stejný případ. Prospěch celé společnosti a udržitelnost ekosystému je, a za mě musí být, nadřazen individuálním potřebám/koníčkům...
Štěpán: a co by bylo jinak než dnes? Ekonomicky silnější/schopnější subjekty (je jedno zdali jednotlivci, firmy nebo státy) tu budou vždy. Už dnes velká část národa maká ve prospěch jiných zemí... Co se změni? Byrokratický aparát je třeba zredukovat. Dnešní nastavení obce - okresy - kraje - NUTS 0,1,2,3,4 - stát - EU je příšerně složité a neefektivní. Osobně mi v žaludku fest leží obecní zastupitelstva obcí o pár obyvatelích. Nastavení SSE - NUTS2 - obce s pokrytím min 50T obyvatel mi v dnešní době přijde až až...
Re: Táhneme na Brusel
Tu hloupou poznámku o škodlivosti regulace jsem přešel bez povšimnutí...
Jak bys to tedy řešil lépe? Svobodněji? Tržněji? EU dává pouze cíl. Samotné řešení je na automobilkach a jejich svobodnem a trznim pristupu...
Jak bys to tedy řešil lépe? Svobodněji? Tržněji? EU dává pouze cíl. Samotné řešení je na automobilkach a jejich svobodnem a trznim pristupu...
2.9T RWD
Re: Táhneme na Brusel
Není trošku faul, odkazovat někoho na svobodný, tržní přístup, když mu prvně z pozice síly nadiktuješ co má prodávat, respektive uložíš mu brutální flastr, pokud tak neučiní?
Jsem si to teď schválně hledal. STIčko, Final Edition, má v papírech 252g CO2/hm. To je 157g nad limit roku 2021, 14 915 EUR - cca 395 000 Kč flastr, kdyby ho chtěli v roce 2021 dál prodávat. 120g byl limit v roce 2018, flastr nějakých 330k. Srandy kopec.
Jo, vím že to jde z průměru...
Jsem si to teď schválně hledal. STIčko, Final Edition, má v papírech 252g CO2/hm. To je 157g nad limit roku 2021, 14 915 EUR - cca 395 000 Kč flastr, kdyby ho chtěli v roce 2021 dál prodávat. 120g byl limit v roce 2018, flastr nějakých 330k. Srandy kopec.
Jo, vím že to jde z průměru...
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
Re: Táhneme na Brusel
Absolutní nesmysl. Samotné řešení je na spotřebiteli, tedy motoristech. A jediným opodstatněným regulátorem je spotřební daň na uhlovodíkových palivech, bez ohledu jejich užití. Tedy stejným metrem teplárnám, letadlům, elektrárnám, motoristům, lodím. Daň podle výhřevnosti (nebo CO2, pokud se společnost na tom dohodne jako na státním náboženství). U motoristů by bylo něco málo navíc jako daň za užití silnic.HondaMan píše:Tu hloupou poznámku o škodlivosti regulace jsem přešel bez povšimnutí...
Jak bys to tedy řešil lépe? Svobodněji? Tržněji? EU dává pouze cíl. Samotné řešení je na automobilkách a jejich svobodném a trznim pristupu...
A tím to je pořešeno a zbytek je na trhu.
Re: Táhneme na Brusel
Stepan: když lidem nastavuješ cíle, nastavuješ jim je na stávající hodnoty nebo ambiciozně? Já mám každý rok cíl +20 - 25%. Pokud je cíl snižovat emise, tak postupuješ stejně. Ambiciozní cíle dostaly i automobilky. Pokud bude výsledkem více el. aut ve městech, tak jedině dobře.
2.9T RWD
Re: Táhneme na Brusel
To ale přece není to, na co jsem se ptal. Pokud máš posměšný poznámky o svobodném a tržním přístupu, ptám se, jestli to není v tomhle kontextu trošku faul.
No a co se týče toho, jak s lidma, tak to je trošku jiná situace. Tam to totiž je skutečně tržní, protože spolu jednají dva rovnocenní partneři.
No a co se týče toho, jak s lidma, tak to je trošku jiná situace. Tam to totiž je skutečně tržní, protože spolu jednají dva rovnocenní partneři.
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
Re: Táhneme na Brusel
Kdy a kde je postavení zaměstnanec/zaměstnavatel rovnocené?
Co je faul? To že stát/autority používají jednu z možností jak směřovat "trh"? Zavázali se snížit produkci Co2, tak tak činí.
Co je faul? To že stát/autority používají jednu z možností jak směřovat "trh"? Zavázali se snížit produkci Co2, tak tak činí.
2.9T RWD
Re: Táhneme na Brusel
V tom, že zaměstnanec má právo se na to zaměstnavateli víceméně vysrat, třeba pokud se obchoďákovi neustále zvyšuje cílový objem marže pro dosažení bonusů, a bez dalšího jít dál. A zaměstnavatel s tím neudělá nic, žádný postihy nehrozí.
Automobilka se na to EU vysrat jaksi nemůže. Ačkoliv jde prakticky o zbytnou třetí stranu, kromě zákazníka a automobilky.
A samozřejmě už nějak v debatě zaniklo, jestli zrovna provoz motorových vozidel v EU je to, co zabíjí planetu tak drasticky, že je kolem toho potřeba dělat takový haló.
Automobilka se na to EU vysrat jaksi nemůže. Ačkoliv jde prakticky o zbytnou třetí stranu, kromě zákazníka a automobilky.
A samozřejmě už nějak v debatě zaniklo, jestli zrovna provoz motorových vozidel v EU je to, co zabíjí planetu tak drasticky, že je kolem toho potřeba dělat takový haló.
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))