Dobře, tak abychom se tady nemuseli ohánět studiema, polemizovat a štěkat na měsíc - back to basics.ExFun píše:Pokud chceš polemizovat s vlivem OA na CO2, tak si najdi podkladovou studii a polemizuj s ní.
Schéma je jasné: závazek -> zadání studie-> studie -> směrnice
Tato směrnice si tedy údajně klade za cíl ochránit zdraví občanů, ale řeší jen sledování spotřeby potažmo CO2 a doufám, že uznáš bez podkladové studie, že CO2 zdraví lidí nepoškozuje. Zatímco pro monitorování skutečně škodlivých emisí už je v každé členské zemi lety zaběhnutý systém monitorování plnění již existujících norem EURO - u nás STK a emise. Sečteno a podtrženo nepřináší tato směrnice pro občany EU vůbec nic, jen riziko sledování a potenciálního zneužití. Vedlejším efektem bude jen to, že auta zdraží a jejich nabídka se bude opět více rozcházet s představami zákazníků.Má-li se přispět k naplňování cílů Pařížské dohody, je třeba urychlit přeměnu celého odvětví dopravy směrem k nulovým emisím s ohledem na sdělení Komise ze dne 28. listopadu 2018 s názvem „Čistá planeta pro všechny – evropská dlouhodobá strategická vize prosperující, moderní, konkurenceschopné a klimaticky neutrální ekonomiky“, v níž je popsána vize hospodářské a společenské transformace potřebné pro dosažení přechodu na nulové čisté emise skleníkových plynů do roku 2050, do níž budou zapojena všechna odvětví hospodářství a všechny složky společnosti. Neprodleně se musí výrazně snížit i emise látek znečišťujících ovzduší, které pocházejí z odvětví dopravy a závažným způsobem poškozují zdraví lidí a životní prostředí. Emise z vozidel s tradičními spalovacími motory bude třeba po roce 2020 dále snižovat. Bude třeba, aby byla zaváděna vozidla s nulovými a nízkými emisemi a do roku 2030 získala významný tržní podíl. Po roce 2030 bude zapotřebí dalšího snížení emisí CO2 z osobních automobilů a lehkých užitkových vozidel.
Dle mého skromného názoru prostě EU neměla mít vůbec pravomoce k nějaké Pařížské dohodě přistupovat a místo toho se zaměřit na již zmiňovené základy volného pohybu zboží a osob a s ním bezprostředně související směrnice (dám ti za pravdu že úplně bez nich to nelze). Jako skutečně přínosné pro spolupráci napříč EU (abych jen nekritizoval) vidím např. tebou zmiňovaná dostupnost zákl. lékařská péče napříč EU, zrušení roamingu a mezinárodní volání mezi členskými státy, sjednoceních základních dopravních předpisů popř. těch dopravních značek atd. Problém je, že pokud za tím není ekoteroristcká loby, kterou je současná EU evidetně prorostlá, nějak není vůle to v reálném čase měnit - jeden příklad za vše: zakázat určitý typ žárovek umíme hned, ale sjednotit již zmiňované zásuvky hned nejde - není vůle.