Táhneme na Brusel

Elektromobily, hybridy, alternativní paliva a vše kolem emisí nebo spotřeby paliva.
Odpovědět
Uživatelský avatar
.Z3
Pan Řidič
Příspěvky: 253
Registrován: úte 16 čer 20:02

Re: Táhneme na Brusel

Příspěvek od .Z3 »

ExFun píše:Pokud chceš polemizovat s vlivem OA na CO2, tak si najdi podkladovou studii a polemizuj s ní.

Schéma je jasné: závazek -> zadání studie-> studie -> směrnice
Dobře, tak abychom se tady nemuseli ohánět studiema, polemizovat a štěkat na měsíc - back to basics.
Má-li se přispět k naplňování cílů Pařížské dohody, je třeba urychlit přeměnu celého odvětví dopravy směrem k nulovým emisím s ohledem na sdělení Komise ze dne 28. listopadu 2018 s názvem „Čistá planeta pro všechny – evropská dlouhodobá strategická vize prosperující, moderní, konkurenceschopné a klimaticky neutrální ekonomiky“, v níž je popsána vize hospodářské a společenské transformace potřebné pro dosažení přechodu na nulové čisté emise skleníkových plynů do roku 2050, do níž budou zapojena všechna odvětví hospodářství a všechny složky společnosti. Neprodleně se musí výrazně snížit i emise látek znečišťujících ovzduší, které pocházejí z odvětví dopravy a závažným způsobem poškozují zdraví lidí a životní prostředí. Emise z vozidel s tradičními spalovacími motory bude třeba po roce 2020 dále snižovat. Bude třeba, aby byla zaváděna vozidla s nulovými a nízkými emisemi a do roku 2030 získala významný tržní podíl. Po roce 2030 bude zapotřebí dalšího snížení emisí CO2 z osobních automobilů a lehkých užitkových vozidel.
Tato směrnice si tedy údajně klade za cíl ochránit zdraví občanů, ale řeší jen sledování spotřeby potažmo CO2 a doufám, že uznáš bez podkladové studie, že CO2 zdraví lidí nepoškozuje. Zatímco pro monitorování skutečně škodlivých emisí už je v každé členské zemi lety zaběhnutý systém monitorování plnění již existujících norem EURO - u nás STK a emise. Sečteno a podtrženo nepřináší tato směrnice pro občany EU vůbec nic, jen riziko sledování a potenciálního zneužití. Vedlejším efektem bude jen to, že auta zdraží a jejich nabídka se bude opět více rozcházet s představami zákazníků.

Dle mého skromného názoru prostě EU neměla mít vůbec pravomoce k nějaké Pařížské dohodě přistupovat a místo toho se zaměřit na již zmiňovené základy volného pohybu zboží a osob a s ním bezprostředně související směrnice (dám ti za pravdu že úplně bez nich to nelze). Jako skutečně přínosné pro spolupráci napříč EU (abych jen nekritizoval) vidím např. tebou zmiňovaná dostupnost zákl. lékařská péče napříč EU, zrušení roamingu a mezinárodní volání mezi členskými státy, sjednoceních základních dopravních předpisů popř. těch dopravních značek atd. Problém je, že pokud za tím není ekoteroristcká loby, kterou je současná EU evidetně prorostlá, nějak není vůle to v reálném čase měnit - jeden příklad za vše: zakázat určitý typ žárovek umíme hned, ale sjednotit již zmiňované zásuvky hned nejde - není vůle.
3.0 B58 & 2.2 M54 & TSI
Honza42
Letec
Příspěvky: 1540
Registrován: pát 27 kvě 11:47

Re: Táhneme na Brusel

Příspěvek od Honza42 »

Také se to dá vyjádřit tak, že pokud jde o buzeraci soukromých subjektů, hýří EU jedním blbým nápadem za druhým.
Pokud je to ovšem úkol pro vlády a jejich úředníky, je impotentní. Takže společné dopravní předpisy sice nemáme, zato přesně víme, čím musí výrobce automobilů auta na své náklady vybavit. Aniž by to výrobce chtěl a aniž by to jeho zákazníci žádali.
A tak konstruktérem už nejsou technici, kteří to umějí. Konstruktérem dnešních aut se stal evropský úředník. A stvořil automobil, který nikdo nechce, kupodivu. Ale nevadí, ta skvělá EU auta se zákazníkům vnutí pod cenou a rozdíl doplatí ten, co si ho nekoupí.
Stojíme na samém začátku této anabáze. Ještě bude veselo.
Nemravné, hnusné, neobhajitelné. A jako volič na to nemám prakticky žádný vliv. Ne, fakt se toho necítím být součástí. Nejsme to MY. Už je to zas jako před 30 lety. Jsme MY a ONI.
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27946
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Táhneme na Brusel

Příspěvek od řidičBOB »

ExFun píše: Když se podíváš na tuto debatu, tak je značná část obyvatel, pro kterou je EU zlo a nebudou chtít, aby EU nahradila "jejich" stát...
Ano - podle toho, co ta banda doposud předvádí, to zlo je. Jak říkám, znám tam pár lidí a docela dost z nich jsou marxisti a zelení pomatenci. Pokud mne ta instituce přesvědčí, že k něčemu je, ok. Opravdu netuším, k čemu je taková drahá nadstavba. Stačil by volný obchod, dle dohod a volný pohyb osob. Myslet si, že budeme jedna velká Evropa, je naivní. Nejsme stejní jako Italové, ti nemají pranic společného s Němci a ti třeba s Holanďany. A snažit se o multikulti velkou společnost, je shit. Tohle nebude nikdy fungovat.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
.Z3
Pan Řidič
Příspěvky: 253
Registrován: úte 16 čer 20:02

Re: Táhneme na Brusel

Příspěvek od .Z3 »

pavproch píše: (... a tím pádem můžu veřejně přiznat, že sem šilhal po kajmanovi 4.0 GT, už sem byl před jeho objednáním, dyž přišel Covid a i $ by na něj byly, ale .... Bruseli, NASRAT!)
Uff, tak takovou lahůdku bych si dopřál bruselu navzdory a překousnul tam i to potenciální sledovátko. Žijeme jen jednou...
3.0 B58 & 2.2 M54 & TSI
Uživatelský avatar
ExFun
Letec
Příspěvky: 2117
Registrován: stř 02 bře 15:36

Re: Táhneme na Brusel

Příspěvek od ExFun »

Mně přijde, že největší chybou EU je, že nedokázala vysvětlit, co je, jak funguje, co může a co nemůže.
Minimálně z tato diskuze, je zřejmé, že její kritici ji vlastně neznají, a to ani v základech, obrázek si dělají podle předžvýkaných lokálních zpráv.
Back to basics.
Příčina -> následek
Uživatelský avatar
Lachende Bestien
Letec
Příspěvky: 1986
Registrován: sob 18 čer 15:13

Re: Táhneme na Brusel

Příspěvek od Lachende Bestien »

Tak třeba já jsem si udělal před pár lety fskutku sqostný obrázek o íí jůů byrokradech, když se ráno po cestě na letiště a do svých domovů stavili na pár minut na místo svého pracoviště jen proto, aby jim vznikl nárok na dietu v hodnotě cca týdenní (40h) čisté mzdy většiny zdejších mzdových nevolníků. :-*
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27946
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Táhneme na Brusel

Příspěvek od řidičBOB »

Ex: kdepak. Většina lidí přece hodnotí EU podle toho, co dělá. A fakt, že jsou to povětšinou byrokratické kraviny od stolu, je vcelku neoddiskutovatelný.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
ExFun
Letec
Příspěvky: 2117
Registrován: stř 02 bře 15:36

Re: Táhneme na Brusel

Příspěvek od ExFun »

Jenže to co vidíte, že dělá není nutně a řekl bych až netradičně často to, co skutečně dělá. V tom je problém.
Viz odkaz na vysvětlení Euro-mýtů
Viz uprchlíci, kdy EU chtěla, aby ČR vedla imigrační řízení s 20 nebo kolik žadateli o azyl a v ČR to bylo prezentováno jako že chce, abychom 20 uprchlíků přijali
Viz počátek této debaty, kdy EU chce souhrnná anonymizovaná reálná data o spotřebě od výrobců protože výrobci podváděli v testech spotřeby a bylo to podáno jako příprava na sledování nájezdu a spotřeby každého auta pro zdanění...

Takže je to co vidíš skutečné?
Back to basics.
Příčina -> následek
Uživatelský avatar
Stepan
Letec
Příspěvky: 5699
Registrován: sob 05 bře 01:27

Re: Táhneme na Brusel

Příspěvek od Stepan »

ExFun píše:Mně přijde, že největší chybou EU je, že nedokázala vysvětlit, co je, jak funguje, co může a co nemůže.
Minimálně z tato diskuze, je zřejmé, že její kritici ji vlastně neznají, a to ani v základech, obrázek si dělají podle předžvýkaných lokálních zpráv.
Jenže EU je špatně z principu. Jak správně říkáš, Češi nejsou Italové, Španělé nejsou Němci. Jde o příliš heterogenní skupinu na to, aby ji mohla řídit banda nějakých, dokonce ani ne přímo zvolených, úředníků od stolu z Bruselu.
Jde o zbytečnou byrokratickou nadstavbu lokálních vlád.
A samozřejmě s přídavkem toho, že pokud se Vám s HM splní Váš sen o Spojených státech vropských, budeme paběrkovat pod Němci, Francouzi a jiným, ekonomicky silnějšími zeměmi. Protože to silové zastoupení v praxi nebude rovnoprávné že \m/

A mimochodem, ten společnej dluh bude ještě sranda. Slyšeli jste jak Jourová vyjmenovala, kolik daní bude potřeba zavést, abychom na to vydělali? A když se jí moderátorka zeptala, jestli to vlastně stojí za to, tak se skoro rozbrečela? ;))
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
Honza42
Letec
Příspěvky: 1540
Registrován: pát 27 kvě 11:47

Re: Táhneme na Brusel

Příspěvek od Honza42 »

ExFun píše:Jenže to co vidíte, že dělá není nutně a řekl bych až netradičně často to, co skutečně dělá. V tom je problém.
Viz odkaz na vysvětlení Euro-mýtů
Viz uprchlíci, kdy EU chtěla, aby ČR vedla imigrační řízení s 20 nebo kolik žadateli o azyl a v ČR to bylo prezentováno jako že chce, abychom 20 uprchlíků přijali
Viz počátek této debaty, kdy EU chce souhrnná anonymizovaná reálná data o spotřebě od výrobců protože výrobci podváděli v testech spotřeby a bylo to podáno jako příprava na sledování nájezdu a spotřeby každého auta pro zdanění...

Takže je to co vidíš skutečné?
Jenže to už jsi v zajetí toho, že se EU, potažmo stát má zajímat o to, jakou má které auto spotřebu.
Krok proti trhu a lidské svobodě s ekologicky a ekonomicky záporným výsledkem.
Odpovědět