Ojetina do 150.000,-

Poraďte a nechte si poradit s výběrem nového vozu.
Odpovědět
gant
Dítě v autě
Příspěvky: 1
Registrován: stř 24 čer 08:26

Ojetina do 150.000,-

Příspěvek od gant »

Ahoj,
potřeboval bych poradit s výběrem ojetého vozu. Potřebuji víkendové přepravovadlo na delší cesty, městský provoz bude minimální. Cena do cca 150 tisíc.

Volba karoserie padla na vůz nižší střední třídy v neprodloužené verzi - hatchback, liftback.

Co se týče pohonné hmoty, zřejmě bychom preferovali benzín. Po přečtení všech možných článků, mi z toho vyšlo jen jediné, na čem se všechny názory shodují - je celkem jedno jaký mám motor, nejdůležitější je, jestli je o něj pečováno a/nebo má malý nájezd. Možná je to jen můj laický pohled, ale ojeté auto bude vždy tak trochu loterie, jelikož jak bylo o vůz pečováno a kolik má skutečně najeto se určuje poměrně těžko.


Postup pro výběr jsem tedy stanovil:

1) Auta od roku 2011
2) Co nejnižší nájezd
3) Kontrola servisní knížky
4) Stav vozu z mé strany - opotřebení pedálů, volantu, řadící páky, pantů, čalounění
5) Pokud je interiér ok, autorizovaný servis by měl zkontrolovat technický stav vozu

Pohonnou jednotku spíše neřeším a budu se řídit konkrétním kusem - např. nebudu zatracovat přeplňovaný motor oproti jednodušší konstrukci pokud bude mít méně najeto a auto bude v dobrém stavu.

Výběr vozu dle modelu a priority:

1) Peugeot 308 II
2) Citroen C4 II
3) Hyunduai i30/ Kia Ceed
4) Ford Focus III


Budu vděčný za rady či dotazy.

Díky.
Lard
Spolujezdec
Příspěvky: 5
Registrován: stř 05 srp 15:52

Re: Ojetina do 150.000,-

Příspěvek od Lard »

Ford Focus je nejlépe optimalizovanou a nejúčinnější volbou. Zábavné vozy Kia / Hyundai, ale mají určité problémy se spolehlivostí. Nejste fanouškem francouzských automobilů, takže o těchto automobilech toho moc říct nemůžu.
jirka87
Mistr volantu
Příspěvky: 710
Registrován: čtv 02 lis 12:55

Re: Ojetina do 150.000,-

Příspěvek od jirka87 »

Za mě Francouze ne až možná na Renault Megane III s 1.6i 74kw. Focus III už se nedělá s atmo motorem pokud je mi známo a ten 1.0 ecoboost se nedávno při testu AutoBildu ve Fiestě zadřel při 100 000Km na selhání pohonu olejového čerpadla. Nebude to četná závada, ale dává to tušit, že pohon řemenem v olejové mlze asi není dobrej nápad.

bod 4) je téměř irelevantní. Znám auta se 700 000Km a vypadjí na 200. Důvod ? Jezdilo to s jedním člověkem dlouhé trasy. Takže i to ošlapání pedálů tam není a pokud to bylo garážovaný, tak ani nic moc nenajdeš na autě zvenčí. Tady bych se řídil tím, že auto musí mít CZ původ. Ikdyž to je také zavádějící, protože v extrému lze mít například před první STK (4roky od nového) najeto 500 000Km - kámoš takhel koupil Tourana s DSG. Prodal to do áček, tam to stočili na 190 nebo kolik a pak provedli první stk. Serviska záhadně zmizela.

Já jsem donedávna žil v bludu, že za 150 je možné koupit solidní ojetinu, která při rozumné výběru pro mé potřeby (atmo, benzín, nepřímý vstřik, bez el.ruční brzdy atd...) bude sloužit bez větších investic. Bavím se o kombíku. Malé auto klidně s nájezdem 70 000Km za 150 koupit lze. A asi bude i pěkné.

Pravda...Trochu jsem vybíral, až jsem přebral. Nicméně přeju už teď brutálně pevné nervy. V Čechách je naprostým koloritem následující :

- slibem nezarmoutíš
- všechno jsem měnil, dělal, doklad ale nemám, dělal to kámoš
- tady to jen trochu pídí, ale tak to mám už celou dobu a v pohodě
- jo, svítí tam kontrolka motoru, ale to je lambda sonda a nemá to na provoz vliv
- u novějších aut nikdo neřeší longlife intervaly a karbon. Typicky 1.6hdi s nájezdem 90 000Km, servise provedenej 2x... :)) Na olejovou náplň okolo 3L slušnej kalibr...Karbon všude, vstřiky v hajzlu, ale kola se točí a nájezd je poctivý že jo...

apod..

Poučen z předchozích nezdarů na své vlastní blbsoti mohu špičkově ilustrovat kam vede přístup - "proč by mi lhal?". Vede do prdele. Přesně tam.

Takže platí následující a na tom si trvám (ale nemusí to platit pro všechny, znám lidi co koupili auto v AAA a měli ho 10let bez větších obtíží)

- nekupovat auto v bazaru. Vůbec. V žádném
- trvat na doložitelné historii
- konkrétní kus, který už už skoro kupuju prověřit alespoň přes dostupné portály (cebia, carvertical apod..), prostě cokoliv co pomůže
- nikdy bych už nejel koupit auto bez měřáku tloušťky laku. NIKDY
- diagnostiku s sebou - klidně zaplatit mechanikovi 2..3000kč ať se mnou prostě ten jeden den objezdí na 3..5 vybraných aut
- preferovat auta od dealera (=někdo mu tam nechal starší model a kupuje si nový=Renaulta kupuju u Renaulta, Opela u Opela apod..)
- pokud bazos.cz/sbazar.cz apod, pak jedině od majitele, který má za opravy faktury apod. a vystupuje solidně. Jakmiel je v inzerátu poznámka například : kokoti nevolat, experti na stav vozu zůstaňte doma apod. (častý jev) víš přesně, že tam nemá cenu jezdit, protože ikdyby to auto mělo zadní nápravu ohnutou do banánu, tak kokot jsi ty a ne prodávající, protože sis toho všimnul.

A dalo by se pokračovat. 150 000Kč je pro mě osobně docela dost peněz a nehodlám je házet oknem. Pokud někdo ano, prosím...Takže dočasně jsem to vyřešil jinak, nicméně u další ojetiny vzhledem k tristním zkušenostem na x autech budu postupovat viz výše. A přijde mi to jediná možná cesta, pokud člověk nevěří v boha a z prdele kliku, nebo nepraktikuje věštění z křišťálové koule a šamanismus s hlavou kohouta.

Závěrem doporučuji si nechat 30 000Kč na ponákupní servis. Můžeme se o tom hádat, můžeme si vzájemně nadávat, ale pravdu neohneš ani přes koleno. Pojistka, gumy, dálniční známka, rozvody, oleje, filtrace. A zpravidla nefunkční, nebo blbě funkční klima. 30 jsem ještě optimista.

P.S : pokud je to auto s víceprvkovým zavěšením vzadu, tak bez provedení kontroly geometrie bych ho už taky nekoupil = celý proces nákupu se tím dramaticky zesložiťuje a prodávající dá přednost tomu, kdo dělá menší ofrky. Logicky.
Odpovědět