Touran vs 5008 vs C4 Grand Spacetourer vs Ford S-max

Poraďte a nechte si poradit s výběrem nového vozu.
Uživatelský avatar
PalaS
Řidič začátečník
Příspěvky: 132
Registrován: pon 04 dub 16:44

Re: Touran vs 5008 vs C4 Grand Spacetourer vs Ford S-max

Příspěvek od PalaS »

Mám 7-miestny S-max a v druhej rade je miesta kráľovsky. V tretej rade je to horšie, ale 175 cm kamoš tam zvládol aj cestu do Tatier. Sedadlá v druhej rade sa dajú posúvať, takže sa dá urobiť miesto na nohy. Zavazadlový priestor za treťou radou zostane cca 30 cm široký, asi na cestovnú tašku.
antarian
Spolujezdec
Příspěvky: 9
Registrován: úte 23 čer 21:03

Re: Touran vs 5008 vs C4 Grand Spacetourer vs Ford S-max

Příspěvek od antarian »

Tak je s-max doma a pokud nekdy bude resit neco podobneho jako jsem resil ja tak prvni dojmy jsou asi následovne.

Asistencni systemy:
Adaptivni tempomat - zatim dobre a funguje slusne i s manualem coz me prekvapilo (necha me radit a nevypina se tim)
Automaticke Brzdeni - rvalo to na me, kdyz predemnou prudce zabrzdilo auto a zahnulo, ale nechalo me to vyhnout aniz by to udelalo nejakou kravinu
Drzeni v pruzich - zde jsou pocity rozporuplne, ale zapnute to necham. V pripade priblizeni k care to koriguje a vraci do stredu a v pripade rychlejsiho pomerne dost razantne.
Hyundai i30 oproti tomu ma tu kontrolu neustalou a drzi pernamentne uprostred pruhu. (V podstate staci polozit ruce na volant a auto ridi v podstate samo a zatacka musi byt pomerne velika aby si s ni vuz neporadil), kazdopadne kdyz uz to nezvladne tak smula protoze pri prejeti piskne a defacto se vypne.
Z pohledu pohodli hyundai, bezpecnost zrejme spis ten ford.

A ted prostor, zde mozna nektere lidi prekvapim.
Mam cybex sedacky (takove ty ultra siroke a je vhodne si pohrat s posouvanim sedacek - jine sedacky by byli zrejme vhodnejsi). Kazdopadne se daji dve sedacky dat vedle sebe a na kraj si sedne zena, eventualne je dat na kraje a zena si sedne uprostred.

Kazdopadne co mi prislo zajimavejsi je fakt, ze ja se 180 cm si za sebe sednu i pri posunuti sedacek na maximum vpred v druhe rade a pohodlne si za sebou sednu i v rade 3. (S kamosem jsme se i shodli na tom, ze se nam v treti rade sedi lepe nez v druhe - sirsi sedadla, nizsi posez nam nevadil a bylo to kupodivu pohodlne a na nohy misto bylo a hlavu jsme si o strop neodirali - kamos je jeste tak o 3 cm vyssi)

Kazdopadne je nutne posouvat sedadla druhe rady temer na max v pred a pokud by byl nekdo vyssi, preferoval vice mista u ridice atd... Tak to nemusi byt dostacujici pro pouziti 3 rady sedadel.

A v tom pripade by byla jasna volba galaxy kde by bylo mista vyrazne vic a nemusel by tim padem clovek resit to posouvani sedadel uplne vpred. Hadam ze je tam i vyssi posez, ale to nevim tak to nemuzu zhodnotit :-)

Jo a jeste jeden postreh (je pekne ze clovek slozi sedadla na cudlik, ale predtim musi rucne zatahnou operku hlavy :-) )

Jinak kufr je i v 7 mistnem provedenim vcelku ok a v pohode se mi tam slozi 2 stafbulici :-)

Kazdopadne nakonec spokojenost...
Ta sire interieru u konkurentu by byla limitujici. Namerena mezera mezi iso fixy krajnimy (zbyvajici misto na prostredni sedacce)

Touran/c4/berlingo = 62cm
5008 = 60cm
galaxy/s-max = 65cm
Sharan/alhambra = bohuzel netusim

Psal jsem to jeste na fordackem foru, ale kdyz uz je to napsane posilam i sem, kdyby se to nekdy nekomu hodilo a resil by podobne dilema co koupit.

A jeste me napada ze dobre funguje hlasove ovladani a sync3 je prima az na navigaci, to se neda s wazem srovnat (nepozna to uzavirky atd.)
Android auto je fajn kdyz funguje :-) zatim me to teda moc nejde pripojit a musim jeste prijit na to co s tim (zatim musim pred kazdym pripojenim vypnout a zapnout telefon:-) tak uvidim jestli prijdu na to co a tim :-) treba si poridim iphone jestli me nekdo presvedci ze to na nem funguje v pohode)
TomZ
Pan Řidič
Příspěvky: 215
Registrován: pát 16 pro 11:13

Re: Touran vs 5008 vs C4 Grand Spacetourer vs Ford S-max

Příspěvek od TomZ »

Ta šířka vzádu zajímavý údaj.
Když jsem do Tourana dával 2x Britax Römer KIDFIX II XP SICT a 1x Britax Römer Trifix (doprostřed), vše dost šíroké sedačky, tak jsem musel dát nejdřív jednu krajní, pak si vytáhnout prostřední sedačku, dát dětskou sedačku a zasunout dozadu a pak tu krajní. Ale nakonec se to vešlo a bylo tam celkem dost místa na zapínání pásů.
O týden později jsme to stejné dělali s kamarádem v jeho Sharanu (akorát 1x Britax Römer KIDFIX II XP SICT a 2x Cybex Pallas M-fix). Myslel jse, že to bude snažší, ale museli jsme postupovat úplně stejně a nakonec byl ještě problém při zavírání posuvných dveří. Při zavírání je bylo potřeba přitlačit, sami se automaticky kvůli senzoru nechtěli zavřít.

Z toho plyne, že při potřebe 3 sedaček nekupova ty extra široké, zvlášť pokud je potřebuji často nandavat a vyndavat.
antarian
Spolujezdec
Příspěvky: 9
Registrován: úte 23 čer 21:03

Re: Touran vs 5008 vs C4 Grand Spacetourer vs Ford S-max

Příspěvek od antarian »

TomZ: to s tim Sharanem me prekvapuje ...
koukam ze ten britax je stejne siroka potvora jako moje cybex pallas M-fix a ma tedy zrejme take 54 cm na sirku (aspon podle popisku)
Jinak podobna legrace je samozrejme potreba v s-maxu .... defacto to ty krajni sedacky jakoby lehce vykloni do stran v pripade ze je necham na stejne sirce. Dalsi moznost je bud prostredni posunout dozadejc, dopredejc, nebo ji lehce sklopit aby se ta siroka blbina ve vysce ramen dostala dozadu.
nejlepsi moznost je poridit sedacky co budou mit tak 50 cm a pak by nebyl vubec problem. (takze asi Römer KIDFIX 2 R Cosmos Black 2020 nebo Cybex SOLUTION S-FIX GOLD 2020, jen se mi to nechce porizovat kdyz mam ty m-fixy a taky se to nejak vejde :-D)

Touran ma v tomhle vyhodu ze ma hlavne isofixy i ve treti rade, to se mi na nem libilo.

PLUS JESTE DODATEK K ANDROID AUTO. Uz mi to tedy bezproblemu funguje na telefonu (asi to bylo blbe nainstalovane na mobilu)
To hlasove ovladani na android auto mi prijde o uroven az dve nize nez to co ma v sobe zabudovano Ford pro sync 3.

Kazdopadne po laborovani, co android auto pochopi jsem si vytvoril nove kontakty co nejcasteji telefonuju a pojmenoval je tak, aby to android auto pochopil. (prijde mi ze treba neni schopen pochopit č a š ve jmene :-) a hlavne tam nechal jen jedno telefoni cislo, pokud jsou dve tak to vypada, ze se mu z toho zamota hlava a nevi co delat narozdil od sync 3, ktery rekne jake cislo chci zvolit)

plus se cas od casu to hlasove ovladani zaseklo a pak nechtelo delat nic :-D

no kazdopadne me to asi zase tolik neprekvapuje ... stejne radosti zazivam s televizi pri pouziti android tv. (je to vlastne uplne stejny problem s tim kdyz mu tam sazim jeden prikaz zadruhym tak se z toho chudak asi zhrouti :-D Ale holt potreboval jsem trenovat. U android auto aspon stacilo jen vytahnout a pripojit kabel. U te televize to je vetsinou vetsi opruz co vyzaduje restart androidu)

Takze pokud nebudu potrebovat navigaci tak me sync 3 prijde skvelej a pokud ji budu potrebovat tak ten android auto nejak preziju a treba to casem vyupdatujou do nejake lepsi podoby

Vcelku by me zajimalo jak bezi apple car (anglicky prikazy by me ani nevadili) pokud by to fungovalo lepe a waze na to snad taky bude :-)

Edit:
spotreba :-) jsem v tomhle asi extrem ale jezdim zatim pod 6 :-)
cesta z brna do kolina pres hradec asi 5.7 (mimo dalnici a tempo nic moc, furt zastavovani a rozjizdeni se)
Cesta do prace a z prace (20 km trasa taky se semaforama) za 5.8
Cesta do usti nad orlici a zpet z Kolina taky kolem 5.7

Je to asi hodne tim, ze neni skoro mozne poradne zrychlit, protoze se vsude lidi plouzej a jsou kolony. Na druhou stranu kdyz byla moznost rozjet se trochu vic na 6ku tak sla.spotreba spis jeste dolejc :-)

Je to zprevodovany tak ze ta 6ka je k razeni nejnize tak na 80 ale spis az tak 90 az 100.

Ocekavam ze kdyz bude mozne jet trochu svizneji bez kolon tak se ta spotreba dostane trochu vejs o pul litr az litr, mozna 1.5 litru. Bohuzel jsem nemel moznost zatim vyzkouset kolik si to vezme na dalnici pri 130, 150....
Odpovědět