Cyklistické vlákno
Moderátor: řidičBOB
Re: Cyklistické vlákno
Sice tomu guvno rozumím, ale asi rozumím tomu, proč chceš širší tubeless ráfky - mám fčíl (tubeless) ráfky Mavic 22 mm široké a dostat (nasadit) na ně (nebo z nich dolů) plášť 2,1" je nebetyčný potrat (i se správnýma montpákama) a to i když ten plášť má (měkší) keflarovou) patku. Na širší ráfek to určitě pude líp.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Cyklistické vlákno
Auuuu, sorry, ale ono to je zase jinak.
Na širší se podle mě naopak pláště nasazují hůř. Jak je širší, je větší jde plášť víc do šířky než do výšky a je míň ochotný se nechat znásilnit do ráfku, ale to je celkem nicotný problém, který řeší spíš technika s využitím prohlubně uprostřed než cokoliv.
Výhoda širších ráfků je, že jsou širší Vem to od země, co tě drží na kole:
A) plášť - čím širší, tím stabilnější a o vlivu šířky na odpor v terénu jsem psal
b) pláš je na ráfku - čím širší, tím se plášť víc roztahuje do šířky (při stejné váze) a viz A)
C) ráfek je přes špice chycený do náboje
D) náboji prochází osa (různé šířky)
E) osa je na vidlici
F) k vidlici je chycený představec a řidítka
A celé to funguje jako stání s nohama u sebe a od sebe - kdy máš větší boční stabilitu? S nohama od sebe...
Takže širší řidítka - stabilnější, širší ráfek stabilnější, protože to je poslední "pevná" část popsaného systému, o kterou se opírá plášť, který se už různě deformuje.... takže ráfek je opěrný bod a čím je širší, tím je sám o sobě stabilnější a ještě pomáhá stabilitě pláště... Celé to je umocněno tím, že se dnes vozí nízké tlaky.
Dává to smysl? V autě taky širší pneu drží líp než užší a balóny se deformují, zatímco nízkoprofily jsou přesnější... (na hladkém)
Na širší se podle mě naopak pláště nasazují hůř. Jak je širší, je větší jde plášť víc do šířky než do výšky a je míň ochotný se nechat znásilnit do ráfku, ale to je celkem nicotný problém, který řeší spíš technika s využitím prohlubně uprostřed než cokoliv.
Výhoda širších ráfků je, že jsou širší Vem to od země, co tě drží na kole:
A) plášť - čím širší, tím stabilnější a o vlivu šířky na odpor v terénu jsem psal
b) pláš je na ráfku - čím širší, tím se plášť víc roztahuje do šířky (při stejné váze) a viz A)
C) ráfek je přes špice chycený do náboje
D) náboji prochází osa (různé šířky)
E) osa je na vidlici
F) k vidlici je chycený představec a řidítka
A celé to funguje jako stání s nohama u sebe a od sebe - kdy máš větší boční stabilitu? S nohama od sebe...
Takže širší řidítka - stabilnější, širší ráfek stabilnější, protože to je poslední "pevná" část popsaného systému, o kterou se opírá plášť, který se už různě deformuje.... takže ráfek je opěrný bod a čím je širší, tím je sám o sobě stabilnější a ještě pomáhá stabilitě pláště... Celé to je umocněno tím, že se dnes vozí nízké tlaky.
Dává to smysl? V autě taky širší pneu drží líp než užší a balóny se deformují, zatímco nízkoprofily jsou přesnější... (na hladkém)
Back to basics.
Příčina -> následek
Příčina -> následek
Re: Cyklistické vlákno
Jsem to řešil spíš jen z důvodu, že chci tubless a když už to kupuju tak chci samo to nej v daný ceně. Četl jsem nějaký web o gravel, který jsou pojetím nejblíž tomu mýmu a názory jsou jako vždy různý - ale v zásadě v terénu a nízkých tlacích to asi bude jak píše ex-fun, s tím že zas tak zásadní rozdíl to ale u gravelu není (vše pouze info z netu žádná moje zkušenost). No a pro moje použití - 95% silnice s tlaky kolem 3b, ten rozdíl bude asi minimální. Takže zvolím ty silniční relativně úzký ráfky (jsou za fajn peníze), hlavně aby mi z toho ten plášť nesjel jako z těch mých ne-tubless ráfcích kdy mi prostě přestaly těsnit. Jsem jen teďka po vyjíždce ze zvědavosti zvážil sólo přední kolo a má dost znatelných 1015g - se zadním dohromady to bude určo přes 2.2kg - takže tohle bude pěkných skoro 0,5kg dolů.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).
Re: Cyklistické vlákno
Neska dopoledne sem zase místo práce kroutil nohama proti kopci a.... nemám z toho vůbec dobrý pocit (i dyž sem nakonec objel celou vytýčenou trasu včetně krásného trialového úseku, quli kerému sem tam neska vlastně šlapal těch skoro 700 výškových):
a) neska to vůbec, ale vůbec nechtělo proti kopci šlapat, musel sem sem moc a moc přemlouvat a mockrát sem musel zastavit vydýchat se a (asi proto) mě to nebavilo (a to tam 26/50z bylo zašaltrováno proti kopci furt)
b) za ty tři hodiny trápení asi milion nepřijatých hovorů na služebním čísle (ešče, že sem to ztlumil) a fčíl doháním resty a nedaří se (nejde mito od ruky)
c) byl nějaký divný tlak čico, na kopcu se mi rozduněla palice a nechce přestat, vidím to na polknutí růžového rapid-kamaráda
d) ta sfiňa zadní brzda zase (chvílema - bez logiky) kvičí jak podřezávané prase, chjo no
e) ač sem původně psal něco jiného, před výletem sem upustil tlak v pneu na 2atm a to sem neměl dělat ... bylo to úplně na pikaču, hrozný (valivý) odpor, záběrové vlastnosti stejné neli horší jako při 2,8atm, asi milionkrát sem to (zřejmě jen pocitově) procvak o šutr až na ráfek a vůbec - never, ever more! Tudma (pro mě) cesta určitě nevede, hned zítra to dobuřim z5 na 2,8atm a budu to tam udržovat - a už mě do žádných (s)experimentů nepřesvědčíte!
f) Vidle po odpuštění přetlaku na nesprávné straně sice chodí celých 100mm zdvihu, ale chodí jinak (sem si na to "nesprávné chození" už zvyk), takže mito vlastně vadilo, budu si muset pohrát s tlakem na správné straně, zřejmě ty 4bar co sem zvyklý (při protitlaku) není správně při protitlaku nula. Chjo no, ale díky za podnět, že sem tu widli měl "pokleslou"
a) neska to vůbec, ale vůbec nechtělo proti kopci šlapat, musel sem sem moc a moc přemlouvat a mockrát sem musel zastavit vydýchat se a (asi proto) mě to nebavilo (a to tam 26/50z bylo zašaltrováno proti kopci furt)
b) za ty tři hodiny trápení asi milion nepřijatých hovorů na služebním čísle (ešče, že sem to ztlumil) a fčíl doháním resty a nedaří se (nejde mito od ruky)
c) byl nějaký divný tlak čico, na kopcu se mi rozduněla palice a nechce přestat, vidím to na polknutí růžového rapid-kamaráda
d) ta sfiňa zadní brzda zase (chvílema - bez logiky) kvičí jak podřezávané prase, chjo no
e) ač sem původně psal něco jiného, před výletem sem upustil tlak v pneu na 2atm a to sem neměl dělat ... bylo to úplně na pikaču, hrozný (valivý) odpor, záběrové vlastnosti stejné neli horší jako při 2,8atm, asi milionkrát sem to (zřejmě jen pocitově) procvak o šutr až na ráfek a vůbec - never, ever more! Tudma (pro mě) cesta určitě nevede, hned zítra to dobuřim z5 na 2,8atm a budu to tam udržovat - a už mě do žádných (s)experimentů nepřesvědčíte!
f) Vidle po odpuštění přetlaku na nesprávné straně sice chodí celých 100mm zdvihu, ale chodí jinak (sem si na to "nesprávné chození" už zvyk), takže mito vlastně vadilo, budu si muset pohrát s tlakem na správné straně, zřejmě ty 4bar co sem zvyklý (při protitlaku) není správně při protitlaku nula. Chjo no, ale díky za podnět, že sem tu widli měl "pokleslou"
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Cyklistické vlákno
Tak, v kolech je už zase 2,8bar, ve vidli 5 a.... jezdil sem sice enem okolo chalupy, ale mám mnohem lepší pocit z jízdy než ráno. Ufffff.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Cyklistické vlákno
Jsi si jistý, že ti tlakoměr měří správně?
2,8bar. je přes 40psi, tolik dost plášťů ani nedovoluje. Raději to zkontroluj, aby ti to neexplodovalo pod zadkem.
2,8bar. je přes 40psi, tolik dost plášťů ani nedovoluje. Raději to zkontroluj, aby ti to neexplodovalo pod zadkem.
Back to basics.
Příčina -> následek
Příčina -> následek
Re: Cyklistické vlákno
Že to je 2.8bar je jen vedlejší /viditelný efekt použití kompresoru s budíkem na plnící pistoli, je mi jedno, kolik to ukazuje, správnost nafoukání testuju i nadále pohmatem (stiskem pláště prstama) a když jde vší silou promáčknout stěží o 2-3mm, tak je to správně. A je mi jedno, jací psíci sou napsaní na plášti, doposud všecky co sem kdy měl vydržely.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Cyklistické vlákno
Mě challenge stradale tubeless na mým netubeless ráfku prdla se 7b vedle hlavy (na plášti měla 6b) a moc bych si to teda zopakovat nechtěl (to ale podle mýho bylo těma ráfkama). Ale 2,8b je proti 7b malounko... Mě docela překvapují ty negativní zkušenosti, ale co už - nemůže všechno vyhovovat všem stejně (zas je fajn, že tě to aspoň zvyklalo a zkusil jsi to ). Já taky třeba na gravelu nezkousnu berany, ať si kdo co chce říká a chci jedině rovný řidítka.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).
Re: Cyklistické vlákno
Kuju za pochopení, souhlas, 100 soudruhů, 101 chutí.
Já zase na MTB nezkousnu (jen) rovná řítítka, potřebuju na nich "rohy" (v jakékoli formě - ať už zahnutá řitítka styl Scott AT LF2 nebo to co mám fčíl - gripy s integrovaným parožím)
Já zase na MTB nezkousnu (jen) rovná řítítka, potřebuju na nich "rohy" (v jakékoli formě - ať už zahnutá řitítka styl Scott AT LF2 nebo to co mám fčíl - gripy s integrovaným parožím)
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Cyklistické vlákno
včera na benzince jsem viděl kluka, co foukal nějaké dětské kolo či co a bouchlo mu to, ten byl zralý se jít přebalit
Pravda vyděsí