Cyklistické vlákno
Moderátor: řidičBOB
Re: Cyklistické vlákno
Já ale napsal něco jiného. Staromódní posed na rámu moderní geometrie je nefunkční... Takže jestli sis to nastavil, jak jsi zvyklý, tak to fakt fungovat nemohlo...
U geo rámu se s něčím počítá. Jestli si posunes těžiště dozadu ofsetovou sedlovkou, tak bys musel prodloužit představec+dát níž, abys dostal těžiště zpátky. Jinak začne v kopci jančit a z kopce předek klouzat.. když to neuděláš, a budeš podvědomě vnímat málo grilu vepředu, budeš to kompenzovat tělem a pak bude všechno bolet.
Podle toho co píšeš byl problém ve váze na riditkach, vršek těla toho držel moc. To může mít x příčin od polohy řidítek po polohu sedla. Právě špatný sklon sedla tohle typicky udělá- začneš klouzat a vrch těla to musí držet nebo tlačit...
Btw jsem dnes na dojizdaku nabusil 1,9 a 2,1 a nejde to. Hrozně to skáče a uskakuje a v terénu úplně bez grilu, jak na sněhu...
U geo rámu se s něčím počítá. Jestli si posunes těžiště dozadu ofsetovou sedlovkou, tak bys musel prodloužit představec+dát níž, abys dostal těžiště zpátky. Jinak začne v kopci jančit a z kopce předek klouzat.. když to neuděláš, a budeš podvědomě vnímat málo grilu vepředu, budeš to kompenzovat tělem a pak bude všechno bolet.
Podle toho co píšeš byl problém ve váze na riditkach, vršek těla toho držel moc. To může mít x příčin od polohy řidítek po polohu sedla. Právě špatný sklon sedla tohle typicky udělá- začneš klouzat a vrch těla to musí držet nebo tlačit...
Btw jsem dnes na dojizdaku nabusil 1,9 a 2,1 a nejde to. Hrozně to skáče a uskakuje a v terénu úplně bez grilu, jak na sněhu...
Back to basics.
Příčina -> následek
Příčina -> následek
Re: Cyklistické vlákno
Díky, časem dám finále.honziss píše:2 ExFun: hezkej foxik!
Tady to byl první setup, evidentně blbě otočený řidítka. Takto to být nemá.
Už jsou tam nový brzdy, řazení od Shimana, Gripy, čeká ovál a počkám na oneup s delším teleskopem 150/180 podle toho, co se vleze. Časem asi i nový platformy.
Pak snad už jen provozní výměny
Back to basics.
Příčina -> následek
Příčina -> následek
Re: Cyklistické vlákno
Sem tu sice naspal, že mi je jedno, co si kdo o mojem bajku myslí, ale to podezírání, že neumím vodovážit mi furt vrtalo v palici... taxem vodovážil. Abych vodováhu dostal do roviny, na zadním konci sedla podloženo třema pléškama, každý 0,5mm tlustý.
Uffff. A dál už k tomu reagovat nebudu.
Uffff. A dál už k tomu reagovat nebudu.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Cyklistické vlákno
Tohle mi nikdy nepomohlo. Roztahovani jo.ExFun píše:strč pod kluzák stahovací pásku - mělo by to pšouknout a vyjet nahorupavproch píše:Jo, servis vidle sem opravdu úplně "zazdil", nezastírám. Snad sem nic (zásadního) na ní nezkurwil, no. Vyzkušam ji vytáhnout. A samozřejmě co nejdříve oservisuju.
Jaxem tu už psal mockrát, pro mě je dominantní/zásadní jezdit na bajku proti kopci, ne z kopce, proto ten Zmax vzadu.
ExFun píše:Vodováhou se vertikální nastavení sedla měří blbě, protože prostým položením se vodováha opře o špičku a zadní část sedla, ale zadní část už nemá být v rovině, ale zvedat se. Dobře to je vidět ne mém AM/enduru (mezistav - spousta nastavení je tam viditelně blbě) - kde je předek plochý a pak se zvedá. Kdybych položil vodováhu na sedlo, tak budu mít špičku nahoru
Pekna foxy. Taky jsem ted poridil slack and low 29er
Re: Cyklistické vlákno
Tzn, ze mas zvedlou spici jeste vice, nez si mysleli?pavproch píše:Sem tu sice naspal, že mi je jedno, co si kdo o mojem bajku myslí, ale to podezírání, že neumím vodovážit mi furt vrtalo v palici... taxem vodovážil. Abych vodováhu dostal do roviny, na zadním konci sedla podloženo třema pléškama, každý 0,5mm tlustý.
Uffff. A dál už k tomu reagovat nebudu.
Re: Cyklistické vlákno
Ano, o půl mm - psal sem milimetr a on je to ve skutečnosti milimetr a půl. Hluboce se kaju a omlouvám se, že sem vás všechny uváděl v omyl.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Cyklistické vlákno
Jenže měříš blbost.
Tohle není sedlo rovně, ale špičkou nahoru
Sedlo má část rovně a zvednutí vzadu. Rovná část je rovnoběžná s ližinami. Sedlo vodorovně znamená, že rovná část je vodorovně. Zvednutí je vždycky výš...
Tohle není sedlo rovně, ale špičkou nahoru
Sedlo má část rovně a zvednutí vzadu. Rovná část je rovnoběžná s ližinami. Sedlo vodorovně znamená, že rovná část je vodorovně. Zvednutí je vždycky výš...
Back to basics.
Příčina -> následek
Příčina -> následek
Re: Cyklistické vlákno
Ať v tom protivětru chcaní není pavproch sám - zvažuju koupení nových zapletených opravdových tubless kol na mýho fitness bika a když tak čtu rozumy na netu tak dnes se hodně protěžují široký ráfky. Jezdím pneu Maxxis Velocita AR 700x40C EXO TR gravel - takový macatý slicky (a nechci měnit, vyhovují mi pro moje použití) a mám dva kandidáty na kola: Fulcrum a pak vlastně úplně divný MTB Remerx (šířka 27mm). A teď dotaz (asi na exfuna, protože dle toho co psal tak se asi dost vyzná), byly by ty remerxy ok??? Jsou mi tak nějak sympatický, český výrobce, TBL a na netu dle tabulek výrobců jsou pro 40mm pláště hodně nahraně (např. dle DT Swiss), dle jiných zdrojů ok (co jsem četl, tak ráfek minimálně o 20% užší než guma - což by splňovaly).
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).
Re: Cyklistické vlákno
Já řešil vždy jen MTB. Všechno ostatní jde mimo mě a nic o tom nevím.
Čistě náhodou jsem měl Remerx RX 2027 na minulém fullu. Jsou to enduro ráfky. Nabídl mi je jako alternativu k ZTR. Prý lepší zpracování než DT Swiss. Žádný problém jsem s nimi neměl. Ale pokud porovnám současné 28 špic DT Swiss s 32 špic Remerxy, tak mi přijdou DT Swiss tužší. Remerxy mi zaplital vyhlášený borec, ale zase moje chcaní proti větru je, že tam kde existuje sériová výroba bez nutnosti individualizace, preferuji stroj před ručním dokurvenim. Což se mi zase potvrdilo. Každopádně na ráfek nic špatného říct nemůžu.
Celý zaplet jsem od Remerx nevzal a bych nevzal, protože dříve měli tragický přístup k reklamacím a hlavně lidí strašně nadávali na jejich náboje, že praskaly...možná se zlepšili, ale chceš to testovat na sobě?
Fulcrum (Campagnola pokud se nepletu) by měl být ok. Někde používají min a tužší atypické špice, což je problém pokud praskne, ale na fitness kole to nemusí být takový problém.
Takže za mě :
Ráfek Remerx ano
Zaplet Remerx ne
Fulcrum ano
Sazka na jistotu a benchmark je DT Swiss.
Čistě náhodou jsem měl Remerx RX 2027 na minulém fullu. Jsou to enduro ráfky. Nabídl mi je jako alternativu k ZTR. Prý lepší zpracování než DT Swiss. Žádný problém jsem s nimi neměl. Ale pokud porovnám současné 28 špic DT Swiss s 32 špic Remerxy, tak mi přijdou DT Swiss tužší. Remerxy mi zaplital vyhlášený borec, ale zase moje chcaní proti větru je, že tam kde existuje sériová výroba bez nutnosti individualizace, preferuji stroj před ručním dokurvenim. Což se mi zase potvrdilo. Každopádně na ráfek nic špatného říct nemůžu.
Celý zaplet jsem od Remerx nevzal a bych nevzal, protože dříve měli tragický přístup k reklamacím a hlavně lidí strašně nadávali na jejich náboje, že praskaly...možná se zlepšili, ale chceš to testovat na sobě?
Fulcrum (Campagnola pokud se nepletu) by měl být ok. Někde používají min a tužší atypické špice, což je problém pokud praskne, ale na fitness kole to nemusí být takový problém.
Takže za mě :
Ráfek Remerx ano
Zaplet Remerx ne
Fulcrum ano
Sazka na jistotu a benchmark je DT Swiss.
Back to basics.
Příčina -> následek
Příčina -> následek