Cyklistické vlákno
Moderátor: řidičBOB
Re: Cyklistické vlákno
Kuju za rady.
Za ty tři hodiny po výletě to uteklo o trochu (normálně nafouklý plášť prstama nezmáčknu, po těch třech hodinách sem ho zmáčk ca o cenťák vší silou). A pod kolem byla malá "loužička" mlíka (ca 5-10 cm2). Sem to kolo protočil a pak už to (teda asi, pocitem z mačkání prstama) neutíkalo, dneska je stav stejný - prstama promáčknu ca o centimetr. Zítra ráno uvidím, jaké to bude, buď dofouknu a pojedu na výlet nebo nedofouknu a aspoň vyzkouším jízdu s nižším tlakem.
Za ty tři hodiny po výletě to uteklo o trochu (normálně nafouklý plášť prstama nezmáčknu, po těch třech hodinách sem ho zmáčk ca o cenťák vší silou). A pod kolem byla malá "loužička" mlíka (ca 5-10 cm2). Sem to kolo protočil a pak už to (teda asi, pocitem z mačkání prstama) neutíkalo, dneska je stav stejný - prstama promáčknu ca o centimetr. Zítra ráno uvidím, jaké to bude, buď dofouknu a pojedu na výlet nebo nedofouknu a aspoň vyzkouším jízdu s nižším tlakem.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Cyklistické vlákno
S největší pravděpodobností jsi píchl těsně před dojetím (mohl být trn na plášti a teprve při dojezdu projít skrz). Tmel nejlíp funguje, když se kolo točí. Odstředivá síla ho tam dostane líp. Proto to po protočení přestalo.
chvilku se s tím, musíš zžít, ale vem si, že jsi dojel to, co bys s duší už nesl...
jen ten tvůj ráfek mě zneklidňuje. Pro jistotu stříkni vodu kolem ventilku. Jestli to tam fakt drží, ale ventilek nemůže jít snadno skrz. Taky jsem z mavicu nenašel už ráfek bez děr na nipple
chvilku se s tím, musíš zžít, ale vem si, že jsi dojel to, co bys s duší už nesl...
jen ten tvůj ráfek mě zneklidňuje. Pro jistotu stříkni vodu kolem ventilku. Jestli to tam fakt drží, ale ventilek nemůže jít snadno skrz. Taky jsem z mavicu nenašel už ráfek bez děr na nipple
Back to basics.
Příčina -> následek
Příčina -> následek
Re: Cyklistické vlákno
Kuju za vysvětlení, je to možné, že to začalo ucházet až někde před barákem.
Ventilek drží, teda doufám, nechcu na něj moc šahat, aby....
Koupil jsem celá zapletená kola Mavic CrossmaxPro model 2019 s ořechem pro SRAM a pro 6-ti děrové brzdové kotouče, ve specifikaci tam nikde bližší popis / typ ráfku nebyl. Jsou tam ale zvláštní špajchny (28ks, nemají zahnutý konec) a ten ráfek má v místě každé špajchny takovou malou vybouleninu, prostě je jiný než běžná konfekce.
Ventilek drží, teda doufám, nechcu na něj moc šahat, aby....
Koupil jsem celá zapletená kola Mavic CrossmaxPro model 2019 s ořechem pro SRAM a pro 6-ti děrové brzdové kotouče, ve specifikaci tam nikde bližší popis / typ ráfku nebyl. Jsou tam ale zvláštní špajchny (28ks, nemají zahnutý konec) a ten ráfek má v místě každé špajchny takovou malou vybouleninu, prostě je jiný než běžná konfekce.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Cyklistické vlákno
Tohle k němu píšou na webu těch zapletých kol:
Ráfek
•Materiál Maxtal
•Snížení hmotnosti: ISM 4D
•Použít s Mavic bezdušovou páskou
•bezpatkový ráfek
•Vnitřní šíře: 22 mm
•ETRTO velikost 29″: 622x22TSS
•Spoj: SUP
•Vrtání: Fore
•Průměr díry na ventilek: 6.5 mm
•Obutí: UST bezdušové a klasické s duší
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Cyklistické vlákno
A sme doma, sem zřejmě slepý jak patrona, i když sem na/do toho ráfku čuměl, taxem si teda opravdu nefšim, že má zevnitř nalepenou pásku (a proto vypadá, jako že nemá díry pro špajchny). Ta páska (pokud tam oprvdu je - rozebírat to nebudu) vypadá totiž jak elox chliník...Ráfek
•Použít s Mavic bezdušovou páskou
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Cyklistické vlákno
Spis bych se zameril na to UST. Je to trochu jina technologie, nez klasicke tubeless.
Re: Cyklistické vlákno
Kuju za připomenutí bezesporné výhody tubeless. Ano, tohle si musím vtlouct do hlavy, že bez "mlíka" bych furt lepil, foukal, měnil duše resp. nesl bajka.ExFun píše:chvilku se s tím musíš sžít, ale vem si, že jsi dojel to, co bys s duší už nesl...
@kavis: i jen po dvou výletech a (zřejmě) jednom píchání uznávám, že tubeless má svoje výhody (viz co píšu o řádek výše) a popravdě je mi to jedno, jaxe to či ono jmenuje či jaké to má označení, hlavně že to funguje.
Jen doufám, že časem (výletama s návratem v sedle bajku a ne s bajkem v náručí) si potvrdím že mé pochybnosti o trvanlivosti a spolehlivosti uložení tubeless ventilku v ráfku sou liché .... kéžby.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Cyklistické vlákno
Jo, jo, jo!
Cíl (kopec na který chcu během dovolené na bajku vyšlapat) splněn, může (jako že má dva dny) začít scát.
26z je (z mého úhlu pohledu) malý zázrak - za třicet let co bajkuju sem tuhle trasu dneska poprvé vyjel jen s jedním potlačením bajka (ca 50 délkových/25výškových metrů skrz nesjízdné suťovisko) a jednou se mi ve strmém zvedlo přední kolo, čili sem sebou yebnul. Jinak celé vykroucené nohama odzdola až nahoru (800 výškových) bez jediné zastávky (už nemožu) na vydýchání. Ejchichu!
Jo a bezduše po tom předvčerejším trochu úniku drží i ventilky fungujou (sem to poloušlé přední kolo ráno před výletem dofouk ruční hustilkou a ventilek to kvedlání vydržel) - začínám být s nima spokojen, snad mi ten pocit další dobrodružství nezkazí.
A dobrý pocit mi ani nezkazil sjezd z kopca dolů - strmý hodně kamenitý chodník, co sem dřív (mladší, zdravší) mnohokráte sice s problémy, ale jezdíval na bajku dolů - neska sem pěkně šel s bajkem vedle sebe, stárnu a bojím se (abych sebú neyebnul a něco si nebo bajku neudělal).
Cíl (kopec na který chcu během dovolené na bajku vyšlapat) splněn, může (jako že má dva dny) začít scát.
26z je (z mého úhlu pohledu) malý zázrak - za třicet let co bajkuju sem tuhle trasu dneska poprvé vyjel jen s jedním potlačením bajka (ca 50 délkových/25výškových metrů skrz nesjízdné suťovisko) a jednou se mi ve strmém zvedlo přední kolo, čili sem sebou yebnul. Jinak celé vykroucené nohama odzdola až nahoru (800 výškových) bez jediné zastávky (už nemožu) na vydýchání. Ejchichu!
Jo a bezduše po tom předvčerejším trochu úniku drží i ventilky fungujou (sem to poloušlé přední kolo ráno před výletem dofouk ruční hustilkou a ventilek to kvedlání vydržel) - začínám být s nima spokojen, snad mi ten pocit další dobrodružství nezkazí.
A dobrý pocit mi ani nezkazil sjezd z kopca dolů - strmý hodně kamenitý chodník, co sem dřív (mladší, zdravší) mnohokráte sice s problémy, ale jezdíval na bajku dolů - neska sem pěkně šel s bajkem vedle sebe, stárnu a bojím se (abych sebú neyebnul a něco si nebo bajku neudělal).
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Cyklistické vlákno
Kdyby někdo chtěl nebo potřeboval....
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Cyklistické vlákno
Tak, na dnešek rosničky původně slibovaly tady u nás scanec, fčera to ale změnili na dopoledne bajkovatelno (sic kosno), taxem neska zase kroutil nohama proti kopcu. Dyž sem vyjel na ČHoru (ca 1000mnm), tak tam byl šedivý mrk a kosa, že to vypadalo, že každou chvíli začne sypat to bílé studené, čili výš už sem nejel, i tak byla ve sjezdu kosa na pacinky jaxfiň i přes rukavice.
Pěkný výlet, akurváth dvě pihy na křase: staré opotřebené tělo po středečním výkonu za jeden restday nestihlo vůbec zregenerovat, neska to byl proti kopcu potrat fest. A zadní brzda co dala asi 5 výletů pokoj (nevydávala zvuky), tak už je zase vydává, mně asi yebne.
Pěkný výlet, akurváth dvě pihy na křase: staré opotřebené tělo po středečním výkonu za jeden restday nestihlo vůbec zregenerovat, neska to byl proti kopcu potrat fest. A zadní brzda co dala asi 5 výletů pokoj (nevydávala zvuky), tak už je zase vydává, mně asi yebne.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.