Subaru obecně
- Lachende Bestien
- Letec
- Příspěvky: 1991
- Registrován: sob 18 čer 15:13
Re: Subaru obecně
Já sice nepatřím k cílové skupině potenciálních zákazníků, ale i tak by mě zajímalo, nakolik by přidání turba (nebo kompresoru?) změnilo charakter jízdních zážitků - výkonová špička by vytvářela problémy, nebo nástup kroutícího momentu v pro "závodníky" příliš nízkých otáčkách? Nežádoucí změnu zvuku motoru?
Každopádně za naprosté minimum v oblasti "sportovně" použitelných N/A motorů považuju 4-válec (ještě lépe 6-válec pro hladší chod) - 2-litr s výkonem aspoň 250 pFerdů v co nejlehčím autě.
V běžných civilních verzích aut si ale člověk stejně nikdy neužije jako ve speciálech na okruhu nebo uzavřených tratích obecně, navíc zbytečně riskuje své zdraví a mnohdy i zdraví ostatních.
Nic proti, ale mi osobně MX-5/BRZ díky podprůměrné motorizaci a "sportovnímu" designu kastle připomínají skoro až k zemi ospoilerované a okřídlené oktáfky/golfy vybavené nějakým základním sazometem.
Hore huj,
dole fuj.
Každopádně za naprosté minimum v oblasti "sportovně" použitelných N/A motorů považuju 4-válec (ještě lépe 6-válec pro hladší chod) - 2-litr s výkonem aspoň 250 pFerdů v co nejlehčím autě.
V běžných civilních verzích aut si ale člověk stejně nikdy neužije jako ve speciálech na okruhu nebo uzavřených tratích obecně, navíc zbytečně riskuje své zdraví a mnohdy i zdraví ostatních.
Nic proti, ale mi osobně MX-5/BRZ díky podprůměrné motorizaci a "sportovnímu" designu kastle připomínají skoro až k zemi ospoilerované a okřídlené oktáfky/golfy vybavené nějakým základním sazometem.
Hore huj,
dole fuj.
Re: Subaru obecně
Podle tvé teorie by v 70. a 80. letech tuhle podmínku nesplňovala ani tehdejší ikonická auta. Protože prostě ten výkon 250 PS neměla. A opak byl pravdou.
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Re: Subaru obecně
Na zábavu výkon až tak potřeba není, ale pro volnou cestu je občas potřeba předjet třeba vláček ignorantů nalepených na sebe, oscilující mezi 70-100 km/h za diskotéky brzdových světel .
Jsem vycvičený ze slabých aut, takže s 200 atmosférickýma koňma Hondy se mi polospící účastníky provozu předjíždí jedna radost. Akorát konkrétně u Toyobaru jsem navnímal že jsou ty koně trochu chromé a místy zabité nenavazujícími kvalty.
Jsem vycvičený ze slabých aut, takže s 200 atmosférickýma koňma Hondy se mi polospící účastníky provozu předjíždí jedna radost. Akorát konkrétně u Toyobaru jsem navnímal že jsou ty koně trochu chromé a místy zabité nenavazujícími kvalty.
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
- Lachende Bestien
- Letec
- Příspěvky: 1991
- Registrován: sob 18 čer 15:13
Re: Subaru obecně
S přirovnáním k sazometným tuzerským výtvorům jsem to možná krapet přepísknul a rozhodně jsem neměl v úmyslu kazit radost z užívání těchto hraček jejich majitelům nebo jakkoli kritizovat jejich volbu.
Jen mě prostě zaráží zvolená motorizace, podle mě taková dnešní "obyčejná" malá 4-válcová 1,6 s turbem by byla prostě výrazně odlišná kávička, nemluvě o dvoulitru, a celkové náklady na výrobu by se zvýšily jen naprosto minimálně. U kompresorů si nejsem jistý, třeba dochází k nějakým komplikacím při jejich implementaci do těchto malých objemů; navíc jejich kvílení fakt nemusím, i když se jistě najde celá řada příznivců tohoto "atraktivního" zvuku.
Jak jste @Jerry přišel na srovnání s ikonickými auty 70. a 80. let jsem ovšem moc nepochopil, nejspíš proto, že jako "později narozený" nechovám v mysli sentimentální vzpomínky na události z této časoprostorové výseče.
Mnou zmiňovaný "nedostatek" výkonu je samozřejmě jen velmi povrchní názor, navíc nepodpořený vlastními zkušenostmi s řízením MX5/BRZu.
No a majitel může vždycky na (menší) kola nahodit nějaké levné čínské žiletky, čímž relativní nedostatek výkonu bohatě vykompenzuje.
Jen mě prostě zaráží zvolená motorizace, podle mě taková dnešní "obyčejná" malá 4-válcová 1,6 s turbem by byla prostě výrazně odlišná kávička, nemluvě o dvoulitru, a celkové náklady na výrobu by se zvýšily jen naprosto minimálně. U kompresorů si nejsem jistý, třeba dochází k nějakým komplikacím při jejich implementaci do těchto malých objemů; navíc jejich kvílení fakt nemusím, i když se jistě najde celá řada příznivců tohoto "atraktivního" zvuku.
Jak jste @Jerry přišel na srovnání s ikonickými auty 70. a 80. let jsem ovšem moc nepochopil, nejspíš proto, že jako "později narozený" nechovám v mysli sentimentální vzpomínky na události z této časoprostorové výseče.
Mnou zmiňovaný "nedostatek" výkonu je samozřejmě jen velmi povrchní názor, navíc nepodpořený vlastními zkušenostmi s řízením MX5/BRZu.
No a majitel může vždycky na (menší) kola nahodit nějaké levné čínské žiletky, čímž relativní nedostatek výkonu bohatě vykompenzuje.
Re: Subaru obecně
Problém porovnání s 70s a 80s je v tom, že tehdejší "běžná" auta neuměla 200km/h na počkání, provoz byl předpokládám obecně pomalejší a tak jakýkoliv "ikonický" sporťák prostě stačil.
Prostě nechci dát 800 litrů, sedět na zemi, mít absolutně nepraktický auto a pak mít problém předjet "z vláčku" 2 auta najednou, nedejbože když mi trouba v octavce přidá...
Na druhou stranu BRZ je prostě přesně to, co má být. Budget na pořízení a hlavně na provoz sporťák. Oproti tomu, co se dá koupit za stejný prachy nový, budou provozní náklady výsměch. S nějakým 2.0T a 300k už by to tak levný na provoz prostě nebylo. Ale zase by se to aspoň prodávalo. Uvidíme, co bude říkat honziss na GT86 2.0T. Supra, nebo tak nějak se tomu říká
Prostě nechci dát 800 litrů, sedět na zemi, mít absolutně nepraktický auto a pak mít problém předjet "z vláčku" 2 auta najednou, nedejbože když mi trouba v octavce přidá...
Na druhou stranu BRZ je prostě přesně to, co má být. Budget na pořízení a hlavně na provoz sporťák. Oproti tomu, co se dá koupit za stejný prachy nový, budou provozní náklady výsměch. S nějakým 2.0T a 300k už by to tak levný na provoz prostě nebylo. Ale zase by se to aspoň prodávalo. Uvidíme, co bude říkat honziss na GT86 2.0T. Supra, nebo tak nějak se tomu říká
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
- Snowman000
- Letec
- Příspěvky: 5661
- Registrován: čtv 17 bře 09:36
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Subaru obecně
Aaaaah skoda ze uz nemam to XVcko...
https://www.autoforum.cz/predstaveni/fo ... sne-jmeno/
https://www.autoforum.cz/predstaveni/fo ... sne-jmeno/
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Re: Subaru obecně
souhlasím s výše zmíněným. BRZ/MX-5 by stačilo v případě že jsem na silnici sám a můžu jet pořád na limitu, ale je spousta zatáček do kterých nevidím/neznám,mohlo by něco vyjet nebo potřebuju rychle předjet, abych si užil svůj oblíbený úsek a to s podmotorovaným autem nejde.
Paradoxně zastávám názor, že na okresku je potřeba silnější auto než na okruh, protože na okruhu jsem si užil hodně zábavy i se Scalou 1.0 TSI, ale na okresce mi MX-5 NB 10AE k zábavě nestačilo...
Paradoxně zastávám názor, že na okresku je potřeba silnější auto než na okruh, protože na okruhu jsem si užil hodně zábavy i se Scalou 1.0 TSI, ale na okresce mi MX-5 NB 10AE k zábavě nestačilo...
Nejhezčí pohled na silnici je skrz prorezivělou podlahu na dvojitou plnou čáru.
Re: Subaru obecně
Subaru USA píše:The 2022 BRZ features an all-new, larger, 2.4-liter direct-injection SUBARU BOXER engine producing 228 horsepower and 15% more torque – at 184 pound-feet (250 Nm)
Limited-slip rear differential is standard for all
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Re: Subaru obecně
já se těšil, jak už budu moc do konce života všem vykládat, jak prostě hele STI legenda, poslední svého druhu, ta nová produkce to už mě vůbec nebere, no koupil bych něco novýho viď, ale ono prostě nic novýho není...
A ty svině prostě představí novou generaci. Která navíc nabídne výrazný zlepší ve výkonu. To není fér
https://www.autoforum.cz/predstaveni/su ... -opustilo/
Doufám, že tam dají povinej automat, abych se měl na co vymlouvat
A ty svině prostě představí novou generaci. Která navíc nabídne výrazný zlepší ve výkonu. To není fér
https://www.autoforum.cz/predstaveni/su ... -opustilo/
Doufám, že tam dají povinej automat, abych se měl na co vymlouvat
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))