Elektromobily a vse kolem nich

Elektromobily, hybridy, alternativní paliva a vše kolem emisí nebo spotřeby paliva.
Odpovědět
Uživatelský avatar
ace2
Řidič začátečník
Příspěvky: 105
Registrován: sob 22 úno 01:53

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od ace2 »

V tom videu říkal, že žena ani veděla že na ní někdo mluvil z telefonu... takže byla úplně mimo. Evidentně ten telefonát proběhl když u toho nebyl. Co se týče síly nárazu tak to může dost mýlit. Auto dostalo ránu od těžší dodávky a ještě na zadek, který je u aut obecně tvrdší. Takže to ve finále mohla být velká rána s velkým přetížením. Nakonec to odpálilo i pyropatrony v bezpečnostních pásech a základě toho se aktivoval eCall. Ne na ránu, ale na ty pyropatrony, což je v pořádku.

Jinak jasně. Auto dobrý, ale když se tomu autu něco stane tak se to řeší dost složitě a na dlouho. Díly nejsou hned k dispozici, málo autorizovaých dílen na opravy. Malé zkušenosti mechaniků. Ale na druhou stranu se to pořád zlepšuje. Na to že ta automobilka existuje pár let tak už má servis i prodejní zastoupení v ČR včetně nabíječek. Nejspíš to nebude o moc větší ojeb než vlastnictví třeba Cadillacu.
PepaSFI
Pan Řidič
Příspěvky: 483
Registrován: ned 29 dub 18:23

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od PepaSFI »

zkusím se na věc podívat neutrálně a technicky, ať už si o elektromobilitě myslím cokoliv.
E-call už je dnes téměř standardem. Jestli ten bezpečnostní systém není příliš citlivý, těžko říct. Rána šla zrovna na nosníky a je vidět že se to zohýbalo až kdoví kam. Je to jen čidlo, má nějaké nastavené parametry a pokud rána byla tvrdým na tvrdý, snadno může naměřené zrychlení dosáhnout šokujících hodnot ikdyž pocitově se to ztratí v čalounění sedadla. Anebo taky někdo může vykrvácet z vnitřního zranění aniž by měl pocit že mu něco vážného je.
Operátor na e.call neví že tam je jen panika, zmatená mamina s dětma, kdo někdy zažil nehodu, ví že to není jednoduchý. Vzpomínám si jak do mě na křížovatce ducla Avia, vlastně to i nárazník přežil a stejně to je úlek a chvíle zmatení. Stojíte na červený, koukáte na semafor a najednou křáp.
Že byla Tesla po nehodě nepojízdná protože se odpojilo skoro všecko? Myslíte že normální auta jsou lepší? Nevím jak jiné ale třeba u Fiatu už staré Punto mělo bezpečnostní odpojovač dodávky paliva který se při nějakém nestandardním pohybu auta, nárazu nebo velkém náklonu vypnul. A teď si představte že vám mamina s dětma někde na parkovišti přeskočí obrubník a zboří popelnici a vypne se jí palivo. Na displeji nějaká cizozemská hláška a auto nejede. Troufám si tvrdit že naprostá většina lidí netuší že tam ta funkce je a kde je na to tlačítko, páč návod nikdo nečte.
A že u Tesly je taková anabáze s opravama? Jeden z našich šéfů má služebák Karoq. Asi po půl roce zjistil že mu někde teče olej a horší se to. Tak to nahlásil při pravidelném servisu. Koukali na to jak na holý skřivánky, že na ten motor ještě vůbec nic nemají a že to budou muset vykomunikovat s Boleslaví a že je možný že si to asi do té fabriky odvezou. Žádná exotická Tesla na baterky, normální benzinový auto tuzemské produkce, jedno z nejběžnějších.
Uživatelský avatar
ctrl_j
Letec
Příspěvky: 3775
Registrován: úte 09 dub 06:33

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od ctrl_j »

To uz je fakt zoufalost. Borec udela komicke video, kdy za volant GT3 posadi 15lete dite, ktere zajede v podstate podobny cas jako dospely chlap v Modelu 3 na pidi okruhu a pseudonovinari ze sektarskeho platku stvori nadpis
„Tesla Model 3 Performance destroys Porsche 911 GT3 in Autocross“ :-@

https://www.teslarati.com/tesla-model-3 ... ross-video
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Uživatelský avatar
ctrl_j
Letec
Příspěvky: 3775
Registrován: úte 09 dub 06:33

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od ctrl_j »

Ze ma teslackej autopilot sebevrazedny sklony a neni to plnohodnotny zastupce ridice se tak nejak vi, ale stejne to furt nekdo pokousi…

„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16736
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od pavproch »

Tenhle článek mi připoměl, že sem nedávno kdesyk zahlíd krátkou zprávu, že (s)hořelo jakési hybridní BMW (myslím, že 7er) a že po požáru ho musí/museli ponořit na týden pod vodu, aby byla jistota, že už znova nechytne... #:-s
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
retron
Letec
Příspěvky: 1412
Registrován: pát 13 dub 10:44

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od retron »

330e v Čestlicích
honziss
Letec
Příspěvky: 3570
Registrován: úte 08 bře 09:08

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od honziss »

Tak jsem prave najel na Xiaomi Scooter 2, za posledni 2 roky, 1000km B-)

Jezdime na tom v 90% ve dvou (takze tech 100kg). Predni guma sjeta na vymenu, 2 upadly zadni blatniky, novej sroub ve sklapecim mechanismu a hromada podlozek rizeni (tiskne mi je kamos na 3d) = cca 500,- Kc + nabijeni.

Co me hreje u srdce, je hlavne tech o 1000km min studenejch startu auta a cest do 5km.
R4...258k
R3...261k
EV...264k
Uživatelský avatar
mmira
Moderátor
Příspěvky: 5088
Registrován: pon 07 úno 22:51

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od mmira »

a presne u tohoto ta baterka dava nejvetsi smysl

ja furt cekam, az nekdo prijde s cenove prijatelnym EV skutrem s vlastnostmi na urovni PCX
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27883
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od řidičBOB »

Já měl tuhle EL Vespu a tedy mohu říct, že tady je to ještě hodně vzdálené...
No pain, no gain.
Vespa time \m/
honziss
Letec
Příspěvky: 3570
Registrován: úte 08 bře 09:08

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od honziss »

Baterka po tech 1000km / 75 nabijenich padla tak o 1/4. Top speed 25km/h to udrzi max prvnich 10-15km dle kopcu, pak uz je lepsi se vratit a nabit. Pravda, trochu za to muzu ja, kdyz jsem nechal prakticky plne nabitou baterku v garazi zmrznout.

Jinak je ten cinskej werk prekvapive kvalitni a stal me asi 8cku bez dane = uz se davno zaplatil.
R4...258k
R3...261k
EV...264k
Odpovědět