Rychlodotazy
Re: Rychlodotazy
Imho jsou tam hlavně proto, aby se za jízdy ve sračkách nešpinilo (nebo aspoň míň špinilo) zadní sklo (vířením bovdela za autem).
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
- Lachende Bestien
- Letec
- Příspěvky: 1983
- Registrován: sob 18 čer 15:13
Re: Rychlodotazy
Z pohledu laika si myslím, že tovární spoilery by měly vytvářet ve vyšších rychlostech určitý přítlak (v kombinaci s o něco nižší maximálkou a vyšší spotřebou), protože montáže tuzerských nefunkčních napodobenin by výrobcům mezi zákazníky na reputaci nepřidaly.
Na druhou stranu sice na tytrubce aj. publikuje dneska videa o autech každý druhý, ale testy aerodynamiky ve větrných tunelech nejsou zrovna běžným jevem, na což můžou autovýrobci spoléhat a klidně montovat tuzingové imitace funkčních spoilerů.
Možné je všechno. A u sériové produkce asi zázračné přítlačné vlastnosti očekávat nelze.
Na druhou stranu sice na tytrubce aj. publikuje dneska videa o autech každý druhý, ale testy aerodynamiky ve větrných tunelech nejsou zrovna běžným jevem, na což můžou autovýrobci spoléhat a klidně montovat tuzingové imitace funkčních spoilerů.
Možné je všechno. A u sériové produkce asi zázračné přítlačné vlastnosti očekávat nelze.
Re: Rychlodotazy
primárním cílem je dostat tvorbu zpětného víru vzduchu co nejdál od auta. Takže tovární by smysl mít měli. Křídlo typu O RS první generace / druhé generace vypadá spíš jako na generování přítlaku. Ale pochybuji o tom. Např. bmw na sedany dává příplatkovou odtrhovou hranu aby se narušil proud vzduchu a vír se posunul víc od auta. čímž to bude i méně špinit, jak říka pavproch.
Re: Rychlodotazy
NO kdyz uz jsme u tech pravidel, tak pred serizenim svetel by mela probehnout kontrola spravneho nahusteni pneu. A to nedela snad nikdo…Předseda píše:jasně, xeny se pak naklápí dynamicky za jízdy při přejezdu nerovnosti i regulují sklon dle zatížení. Ale smysl mi dáva udělat základní nastavení na regloskopu s řidičem za volantem, protože to auto nepatrně ale přeci jen o trošku sedne níž.
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Re: Rychlodotazy
Naopak. Vždy na STK před seřizováním zkontrolují tlaky v pneu. Ale nemusí být všude tak pečliví.
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Re: Rychlodotazy
Odtrhová hrana je jasná. Ta je hlavně proti ušpinění. Ale při malých rychlostech stejně nefunguje. Ale třeba křídlo O2 RS už by nějaký přítlak při 150 km/h a výš mít mělo.Předseda píše:primárním cílem je dostat tvorbu zpětného víru vzduchu co nejdál od auta. Takže tovární by smysl mít měli. Křídlo typu O RS první generace / druhé generace vypadá spíš jako na generování přítlaku. Ale pochybuji o tom. Např. bmw na sedany dává příplatkovou odtrhovou hranu aby se narušil proud vzduchu a vír se posunul víc od auta. čímž to bude i méně špinit, jak říka pavproch.
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Re: Rychlodotazy
myslím, že mám přístup k největšímu běžně dodávanému křídlu*, a dovolil bych si podotknout, že je to celý takový vachrlatý. Když se třískne s kufrem, tak se to celý klepe. To by asi nemělojerry píše:Dotaz ohledně zadních spoilerů ala křídlo u seriových aut. Myslím ty tovární, ne tuzing. Jsou konstruovány na přítlak nebo je to jen pro parádu? Myslím, že při vyšších rychlostech (přes 150 km/h) by to už nějaký hmatatelný vliv mít mělo. Ale to je jen moje domněnka potvrzená vystrčením ruky ven při rychlé jízdě
*GT3RS není běžný
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
Re: Rychlodotazy
Že se klepe, to neznamená, že není pevně přidělaný a něco nevydrží Ale fakt by mě zajímalo, jak probíhá vývoj tohoto elementu. Vzhledem k tomu, že je ticho po pěšině, tak asi žádné výpočty nebudou. Nicméně i při spoléhání na náhodu to úplně bez vlivu být nemůže.
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Re: Rychlodotazy
Ano, tato křídla přítlak generují. Není to nic co by zvyšovalo grip, ale jde o zvýšení stability ve vysokých rychlostech, zabraňují odlehčování náprav. Aerodynamika sériových aut je celkem slušně vyvíjena a ve větrných tunelech/ simulacích stráví auta hodně času. Primární cíl je zajistit, aby se přední a zadní náprava odlehčovala procentuálně stejně, což samozřejmně tuzerské křídlo co navyrhnul Franta v garáži rozhodí a přidělání takového křídla může být až nebezpečné (pokud enormně zvýším přítlak na zadku u sedanu s dlouhým převisem odlehčí se mi předek). Mimochodem velký vliv na tyto věci mají i kryty podvozku, takže nikdy nevyhazovat žádný kryt.jerry píše:Dotaz ohledně zadních spoilerů ala křídlo u seriových aut. Myslím ty tovární, ne tuzing. Jsou konstruovány na přítlak nebo je to jen pro parádu? Myslím, že při vyšších rychlostech (přes 150 km/h) by to už nějaký hmatatelný vliv mít mělo. Ale to je jen moje domněnka potvrzená vystrčením ruky ven při rychlé jízdě
Samosebou špinění zadní části a aerohluky se při vývoji berou také v potaz.
Nejhezčí pohled na silnici je skrz prorezivělou podlahu na dvojitou plnou čáru.
Re: Rychlodotazy
tak geoška udělaná.. dal jsem to zase k Procházkoj.. podctivé nastavení parametrů auta vč. toho zda má aktivní řízení, M-paket apod. Změření jednotlvé vzdálenosti karoserie od ráfků. Přidání balastu do kufru.. Ale stejně když jedu tak mám pocit že volatn mám kapánek doleva.. asi už jsem slušný pacient.. Nevím proč ale prostě ten volant mám rád rovně