Nicméně na hopsačku, jak zmiňoval pp ve vedlejším vlákně, by to mohlo bejt dobrý. Matka je schopná opakovaně vyjezdit celou nádrž u nás po dědině a musí cíleně dojet do vedlejšího města dotankovat. Ale taková zásuvečka do zdi. MmmmJak přitom bylo naznačeno výše, posledním krokem v tomto úsilí je nové SUV GLE 350de. To dostalo do vínku dvoulitrový turbodiesel, který byl naladěn na 194 koní a 400 Nm točivého momentu. Již to samo o sobě jsou slušná čísla, nicméně spalovací jednotce asistuje ještě elektromotor se 136 koňmi a 440 Nm. Suma sumárum tu tedy máme soustavu, která disponuje 320 koňmi a 700 Nm. Podobnými parametry se ještě nedávno pojily spíše s třílitrovými šestiválci či čtyřlitrovými osmiválci.
Podporu hnacímu ústrojí vytváří lithium-iontové baterie o kapacitě 31,2 kWh, jež mají dle cyklu WLTP vystačit na 90 až 99 km čistě bezemisního dojezdu. Je však třeba počítat s tím, že maximálka je omezena na 160 km/h. Toto tempo, stejně jako ona elektrická porce, jsou ovšem mnohem vyšší než u konkurence. Průměrná spotřeba 1,1 l/100 km je pro změnu nižší, nicméně rovněž nereálná. Vychází z faktu, že elektřina je zdarma a bere se odnikud.
Kromě již zmíněného lze dodat, že nové GLE 350de zvládá sprint na stovku za 6,8 sekundy a jeho rozlet ukončí omezovač ve 210 km/h.
Mercedes - auto pro masy
Re: Mercedes - auto pro masy
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
Re: Mercedes - auto pro masy
Mně to přijde jako dobrý kompromis - na skákání po městě elektrika, na delší cesty pak dehet.
Re: Mercedes - auto pro masy
Daimler v nemecke vetvi dieselgate flastr 870M €
https://www.stern.de/panorama/news--dai ... 19810.html
https://www.stern.de/panorama/news--dai ... 19810.html
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Re: Mercedes - auto pro masy
Pánové a místní znalci. Koukám po Véčku pro pětičlennou aktivní rodinu. 300d, 4 matic, Long.
Má to nějaké zásadní slabiny? Je něco, co bych měl před koupí vědět?
Nájezd čekám ke 40 000 km ročně, práce i zábava. Alpy, moře, po evropě za obchodem. Hledám cca roční kousky, i když by se mi líbilo Včko už s novým infotainmentem - ty jsou od 05/2020.
Má to nějaké zásadní slabiny? Je něco, co bych měl před koupí vědět?
Nájezd čekám ke 40 000 km ročně, práce i zábava. Alpy, moře, po evropě za obchodem. Hledám cca roční kousky, i když by se mi líbilo Včko už s novým infotainmentem - ty jsou od 05/2020.
Re: Mercedes - auto pro masy
Vyhnul bych se elektricky ovládaným bočním posuvným dveřím.
V 300d je jinak skvělý auto, dynamicky znatelný rozdíl od slabších verzí.
Nový infotainment je super, pokud auto nemá MBUX, neumi třeba CarPlay/Android Auto, bez toho už bych nové auto nechtěl. Nicméně první Vcko s MBUX přišlo do ČR právě v květnu letošního roku.
Co se tyče ročních aut, na webu Mercedes na skladě je kompletní nabídka skladových i predvadecich aut, včetně aut přímo od importera (MB Vans).
V 300d je jinak skvělý auto, dynamicky znatelný rozdíl od slabších verzí.
Nový infotainment je super, pokud auto nemá MBUX, neumi třeba CarPlay/Android Auto, bez toho už bych nové auto nechtěl. Nicméně první Vcko s MBUX přišlo do ČR právě v květnu letošního roku.
Co se tyče ročních aut, na webu Mercedes na skladě je kompletní nabídka skladových i predvadecich aut, včetně aut přímo od importera (MB Vans).
Re: Mercedes - auto pro masy
No asi budu vybírat jen z těch s novým MBUX. CarPlay je fakt těžký opustit, když si na to člověk zvykne - teď ho mám. Nejsem ve spěchu, tak se mi snad do podzim nějaký kus v plánovaném cenovém rozmezí objeví. Jinak proč ne elektricky posuvné? Jsou s tím potíže? Nebo je to prostě filosofie typu - když tam není udělátko, tak se tam nemá co rozbít.
Re: Mercedes - auto pro masy
Tak trochu od obojího. Na jedné straně nové kousky, se kterými jsem jezdil, ty fungovaly perfektně i při velkém zatížení (např. dvoudenní shuttle na jedné akci, dveře se otevíraly a zavíraly neustále).
Na druhé straně mám ve svém okolí dvě V 250d, obě cca 80tis najeto. Auta soukromých vlastníků, od nového auta s tím vozili jen rodinu. Obě auta mají se soupackami problémy, dveře se nechtějí otevřít a když už se teda otevřou, odmítají se zavřít. Cca v půlce zavíráni se zastaví a znova se otevřou. Zavřít se je podaří třeba na paty, šestý pokus...
Jinak Vcko tady má momentálně i Bond, ale nevím, jak moc sem chodí a čte to tady.
Na druhé straně mám ve svém okolí dvě V 250d, obě cca 80tis najeto. Auta soukromých vlastníků, od nového auta s tím vozili jen rodinu. Obě auta mají se soupackami problémy, dveře se nechtějí otevřít a když už se teda otevřou, odmítají se zavřít. Cca v půlce zavíráni se zastaví a znova se otevřou. Zavřít se je podaří třeba na paty, šestý pokus...
Jinak Vcko tady má momentálně i Bond, ale nevím, jak moc sem chodí a čte to tady.
Re: Mercedes - auto pro masy
Ty jo. Sem fčíl zabrousil ke konkurenci a tam sem našel testík novinky GLB, ve kterém mě zaujalo, že když (výbavově) dorovnali Kardiaqa na úroveň GLB, tak Schade vyšla dráž. Merc teda nasazuje (pro veřejnost) zajímavou cenovou politiku... mně to ale může být jedno, nikdy mě hvězda nebrala a SUV už vůbec ne.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Mercedes - auto pro masy
Cetl jsem i nejakou srovnavacku s Tarracem od Seatu a z toho zas vylezlo, ze ten Medour je v motorickem srovnani dvoulitrovych dieselu o parnik jinde - jak spotrebou (nizsi), tak dynamikou (lepsi). Kdyz se pak srovnaji ceny, kde ty auta staly hodne podobne, tak ten Mercedes fakt dava smysl. Jedina nevyhoda je vnitrni prostor, tam je Seat vetsi.
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Re: Mercedes - auto pro masy
K CLA 45 AMG dávaj 50l nádrž to tam není možnost volitelné větší? Však to je 45l do hladového oka.. to je tak 450 s lehkou nohou.. 300 když si člověk těch 420 koní trošku vychutná