pjanda píše:Yngwie: Jsem tu jen z mobilu, tak budu jen strucny a neuplny, ale zkuste si nalistovat diskusi, kterou jsme tu vedli prave s ExFunem nejaky cas zpatky. Realitu nelze vycist jen z cisel, chce se to pobavit treba i s dealery a zjistit, jak se k nim BMW chova dnes a jak se chovalo drive. Bude Vam pak naprosto jasne, ze takto jednajici firma neni tou, ktera miri k vyssim marzim na svych obvyklych cinnostech, ale prave naopak.
Mnohem blize skutecnosti je vnimani KoPPa a zivot z minule image pri pozdejsi nakladove realite, hnani portfolia do sirky apod.
Jinak ja jsem vzdelanim a povolanim ekonom, a tak k tomuto vnimani nemam daleko
Samozřejmě, že moje zhodnocení tady by každý lepší analytik rozmetal na prach. Jen to je to pár úvah, co je k tomu mohlo vést. Nemám zkušenosti z první ruky pokud se týká dealerů a podobně ... ale tohle diskutování je myslím od toho, abych si ty obzory rozšířili ... ja si vždy rád dozvím něco nového:).
jerry píše:pjanda: bohuzel dnes jde v prumyslu a ekonomice jen o ten objem, na nic jineho se nekouka, zkratka klanení se "zlatemu teleti". Casem bude mit vetsina lidi skoro vsechno, ale v jake kvalite? Treba ted Mercedes S250CDI se ctyrvalcem Prece u auta za 2 mil. usetrite litr nafty. Ze je to nesmysl, to uz dnes chape malo lidi
jednak nevím, proč by to musel být nesmysl. Ale podstata je IMHO jinde. Mezi I4 a V6 je rozdíl jak v pořizovací ceně, tak spotřebě (pravděpodobně i servisu). A hodně lidí prostě nechápe (včetně mě) proč dávat víc peněz za výkon, který nepotřebuje. Co mám možnost sledovat, tak hodně lidí jezdí v režimech 50/90-110/130-150. Tihle lidé nemají problém ani s tím, že je pojede rozzuřená Fábie. Ten výkon jim za ten příplatek prostě nestojí. Sko si taky nekupují proto, aby s tím předjížděli na okreskách...
Navíc v době současných restrikcí u nás i v zahraničí je výkon i na průser. Z mého pohledu je S250CDI zcela přiměřená motorizace dnešní době. A kdo není petrolhead, stejně ani nebude vědět kolik válců má jeho motor..
Jasně, to je ale přece o tom, co jsem psal, masová spotřeba pro každého. Lidi zajímá, aby se co nejlevněji dostali z bodu A do bodu B, aby koupili co nejlevněji v supermarketu, co nejlevněji si zasportovali. Prostě skoro všichni mají skoro všechno, ale kvalita spadá čím dál víc do všeobjímajícího průměru, byť solidního. A tímto směrem se vydalo i bmw. A to může být pro něj nakonec sebezničující. Protože proč si ho kupovat, když v podstatě ostatní jedou stejně. Minuly týden jsem jezdil s naftou 330d, pak přesedl do svojí O2 RS a jaký byl rozdíl? Rozhodně ne takový, jaký bych od bmw čekal. Tak proč bych měl platit 2x tolik? A na tohle nakonec dojedou, pustili se do souboje o průměr a ten taky nemusí vyhrát. Být jimi, držím se své komparativní výhody, a tou byli vždy sportovně jezdící auta. Ale akcionáři tlačí na zisky a hrdost na značku a výrobek je pryč. To je znamení dneška.
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
d1.8t píše:Pár dní zpět tady byl dotaz jestli tahle 130i není za 340tis. Kč nějaká levná, ale zřejmě není zájem, protože za tuhle cenu už je to docela masakr.
Bond007 píše:tak kdo by si dnes kupoval BMW bez ED, že? myslim že jedina chyba toho auta je ten najezd, z cehoz muze pramenit opotrebeni podvozku atd...
Zrovna z tohodle strach vůbec nemám a naopak mi to vyhovuje, neb bych auto vybavil komponentama podle svojí chuti.
Jinak má recenzi na auto.cz a zřejmě se staral.
130i za cenu 270tis nemoze byt v top stave alebo je to nejaky zufalec co potrebuje rychlo peniaze ale tomu moc neverim auto bolo burane co viem ja na zadok