BMW Divize
Re: BMW Divize
Jerry: trh si to žádá, trh to dostane. A S250Cdi je výborné třeba jako hotelové taxi. Je to mercedes, je to velké a prostorné a moc to nežere. Určitě bych se z hotelu na letiště raději vezl v S250Cdi, než v M3
2.9T RWD
Re: BMW Divize
pjanda píše:Jiste, dokonce ani nepochybuji, ze to je krok smerem k zakaznikum, ale je to presne to, co resime v clanku, precti si ho http://www.autoforum.cz/zajimavosti/bmw ... 0-potvrzenExFun píše:Pavle: a není to od BMW průzkum bojem? Pokud teď vypustí M5 jako AWD a na prodejích udělá 80% M5, pak jim nelze vyčítat, že by příští M5 byla jen AWD. Byť mě bude mrzet, že řidiče jako Ty, zase ubude jedno byť potenciální auto.
Pořád chci věřit tomu, že alespoň nějaká korelace s trhem tam je...
Pochybujes o tom, ze kdyz se vyrobi Ferrari 424 Deutschland, tak bude tvorit 99 procent prodeju?Tento krok lze opět vnímat ze dvou pohledů, z nichž každý má něco do sebe. Na jednu stranu je to přece jen možnost navíc, na druhou by ale „jen možností navíc” bylo i Ferrari 458 Italia s motorem 2,0 TDI (v tu chvíli spíše 424 Deutschland). Jsou zkrátka věci, které by nemalá část zákazníků přivítala a přesto se nenabízejí, nějakým způsobem koncipované auto by tím totiž ztratilo svůj původní smysl.
Na vec je zkratka treba hledet trochu komplexneji nez "kolik jsem prodal". Dulezitejsi je "kolik jsem prodal v segmentu kam mirim". Zakaznici BMW M si ctyrkolku nekoupi, zakaznici Ferrari si naftovy sportacek nekoupi atd. Je tedy pak otazkou, jestli jsem dosahl nejakeho uspechu, kdyz jsem prebral zakazniky Audi TT 2,0 TDI a soucasne jsem ztratil ty vlastni...
Presne toto charakterizuje posun BMW v poslednich letech. Vyklidilo jedno pole, aby zabralo jine. A vysledkem neni vetsi uroda, je to jine obili, trebaze ve vetsim objemu...
Podle mě se nemůžete na BMW zlobit, protože se celkem dlouho před zvolením nové strategie potácelo v červených číslech a pracovalo s operační marží v rámci skupiny okolo 2%. Na vývoj nových sportovních modelů nebyly peníze, a proto také e90/e60 vypadají celkem levně.
Další hrozbou byla nutnost snižování emisí pod pohrůžkou vysokých pokut, které kdyby se přičetly k ceně, tak jsou modely s vysokoobjemovými atsmoférami neprodejné. Samozřejmě, že je to všechno škoda, ale pokud se podívá člověk hlouběji, tak nemůže BMW vinit.
Proti starým dobrým modelům mluví vše od EU po současné cený benzínu ... dnes po úsporných opatřeních je BMW pomerně finančně na dobré cestě být opět ziskové.
Z pozice majitele a případně top manažera BMW by zřejmě každý postupoval stejně. A nám staromilcům nezbývá než se s tím smířit nebo si najít mírně zajete poslední atmosféry:)
Re: BMW Divize
Yngwie: Tento pohled absolutne nesdilim. Podle me povede soucasny pristup BMW do pekel z dlouhodobeho hlediska predevsim ekonomicky. Ostatne lecjake nasledky jsou znat jiz nyni, viz nase drivejsi diskuse zde. I k tem trznim regulacim bylo mozne pristoupit jinak nez se k nim hrde prohlasit...
Jinak by me zajimalo, jak jste prisel na to, ze se BMW zvedlo z nejakych cervenych cisel. Takto to vypadalo v roce 2004, kterym pro me zacina konec zlate ery (to jsou jeste casy E46, prvni Z4, 1er pred FL atd.)
Jinak by me zajimalo, jak jste prisel na to, ze se BMW zvedlo z nejakych cervenych cisel. Takto to vypadalo v roce 2004, kterym pro me zacina konec zlate ery (to jsou jeste casy E46, prvni Z4, 1er pred FL atd.)
To se mi nezda tak hrozne... Tohle rohodne neni bitva nadsenectvi s chladnou ekonomickou racionalitou, ale chytrosti s blbosti, bohuzel...BMW AG of Germany posted net profit 2.242 billion Euros in 2004.
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n
Re: BMW Divize
Nesmíte se dívat na net profit (byť jsem se nevyjádřil přesně - BMW bylo snad ve ztrátě pouze několik kvartálů za svou existenci), ale prostudovat jaké v rámci BMW bylo v od roku 2001 cashflow. Meziroční růst revenue a EBIT a následně dostatek volných aktiv pro akvizice je to, co BMW chtělo. Co je kryto z generovaného zisku? Řekl bych, že krom akvizic také dividendy a jiné (asi byste byl rád, kdyby vám podnik vydělával dle očekávání - a zisky byly pokud se nemýlím podstatně nižší než u jiných koncernů), aby nebyl podíl cizích zdrojů tak velký. Díky všem těmto krokům se akcie BMW vyhouply v roce 2005 do rekordních výše a BMW získalo dost prostředků ... poměrně slušně přežilo také krizi v roce 2009.pjanda píše:Yngwie: Tento pohled absolutne nesdilim. Podle me povede soucasny pristup BMW do pekel z dlouhodobeho hlediska predevsim ekonomicky. Ostatne lecjake nasledky jsou znat jiz nyni, viz nase drivejsi diskuse zde. I k tem trznim regulacim bylo mozne pristoupit jinak nez se k nim hrde prohlasit...
Jinak by me zajimalo, jak jste prisel na to, ze se BMW zvedlo z nejakych cervenych cisel. Takto to vypadalo v roce 2004, kterym pro me zacina konec zlate ery (to jsou jeste casy E46, prvni Z4, 1er pred FL atd.)
To se mi nezda tak hrozne... Tohle rohodne neni bitva nadsenectvi s chladnou ekonomickou racionalitou, ale chytrosti s blbosti, bohuzel...BMW AG of Germany posted net profit 2.242 billion Euros in 2004.
Pokud se dívám na poslední létak, tak čistý zisk je zrhuba o 50-60% výše. Navíc mají stabilizované prodeje Mini a Rollse. Tabulka dole dává pohled na prodeje, takže u mě je z ekonomického hlediska jejich kroky jsou ok. Neudělat je, tak zřejmě ziskovost a prodeje spíše stagnují nebo klesají než naopak...a nebyly by ze strany BMW žádné akvizice.
P.S. - Nevidím žádné propady v prodejích BMW spíše naopak ... nevím o jaké negativním vývoji mluvíte. Za vše dle mého může přerod v koncern, který sebou nese negativa i pozitiva.
Worldwide salesVehicles sold in all markets according to BMW's annual reports.
http://en.wikipedia.org/wiki/BMW tabulka je tam pěkná a přehledná
Re: BMW Divize
já bych si to dokonce i mnohem raději koupil. Stejně tak v 5er bych dobrovolně volil 520d resp. jsem v tom nejel, takže možná jestli mají něco jako 525d, každopádně za +-víc než 200k bych nedal ani 1Kč navíc...HondaMan píše:Jerry: trh si to žádá, trh to dostane. A S250Cdi je výborné třeba jako hotelové taxi. Je to mercedes, je to velké a prostorné a moc to nežere. Určitě bych se z hotelu na letiště raději vezl v S250Cdi, než v M3
Back to basics.
Příčina -> následek
Příčina -> následek
Re: BMW Divize
jednak nevím, proč by to musel být nesmysl. Ale podstata je IMHO jinde. Mezi I4 a V6 je rozdíl jak v pořizovací ceně, tak spotřebě (pravděpodobně i servisu). A hodně lidí prostě nechápe (včetně mě) proč dávat víc peněz za výkon, který nepotřebuje. Co mám možnost sledovat, tak hodně lidí jezdí v režimech 50/90-110/130-150. Tihle lidé nemají problém ani s tím, že je pojede rozzuřená Fábie. Ten výkon jim za ten příplatek prostě nestojí. Sko si taky nekupují proto, aby s tím předjížděli na okreskách...jerry píše:pjanda: bohuzel dnes jde v prumyslu a ekonomice jen o ten objem, na nic jineho se nekouka, zkratka klanení se "zlatemu teleti". Casem bude mit vetsina lidi skoro vsechno, ale v jake kvalite? Treba ted Mercedes S250CDI se ctyrvalcem Prece u auta za 2 mil. usetrite litr nafty. Ze je to nesmysl, to uz dnes chape malo lidi
Navíc v době současných restrikcí u nás i v zahraničí je výkon i na průser. Z mého pohledu je S250CDI zcela přiměřená motorizace dnešní době. A kdo není petrolhead, stejně ani nebude vědět kolik válců má jeho motor..
Back to basics.
Příčina -> následek
Příčina -> následek
Re: BMW Divize
Yngwie:
když se na to koukám tak vidím růst prodejů do roku 2007 a pak stagnaci...
druhá věc, rád bych se podíval na prodeje modelů samostatně. aby to nebylo jen tím, že se krásně rozrostl počet modelových řád, to by klidně mohlo znamenat, že jim v jednotlivých segmentech zákazníků spíš ubývá. A taky to, že růst do roku 2007 byl způsoben dobrým jménem a dostupnějšími modely, což samozřejmě spoustu klientely pošle časem pryč.
btw. neříkám, že to tak je, jen bych to neviděl tak černo-bíle.
když se na to koukám tak vidím růst prodejů do roku 2007 a pak stagnaci...
druhá věc, rád bych se podíval na prodeje modelů samostatně. aby to nebylo jen tím, že se krásně rozrostl počet modelových řád, to by klidně mohlo znamenat, že jim v jednotlivých segmentech zákazníků spíš ubývá. A taky to, že růst do roku 2007 byl způsoben dobrým jménem a dostupnějšími modely, což samozřejmě spoustu klientely pošle časem pryč.
btw. neříkám, že to tak je, jen bych to neviděl tak černo-bíle.
Slow and serious
Re: BMW Divize
Yngwie: Jsem tu jen z mobilu, tak budu jen strucny a neuplny, ale zkuste si nalistovat diskusi, kterou jsme tu vedli prave s ExFunem nejaky cas zpatky. Realitu nelze vycist jen z cisel, chce se to pobavit treba i s dealery a zjistit, jak se k nim BMW chova dnes a jak se chovalo drive. Bude Vam pak naprosto jasne, ze takto jednajici firma neni tou, ktera miri k vyssim marzim na svych obvyklych cinnostech, ale prave naopak.
Mnohem blize skutecnosti je vnimani KoPPa a zivot z minule image pri pozdejsi nakladove realite, hnani portfolia do sirky apod.
Jinak ja jsem vzdelanim a povolanim ekonom, a tak k tomuto vnimani nemam daleko
Mnohem blize skutecnosti je vnimani KoPPa a zivot z minule image pri pozdejsi nakladove realite, hnani portfolia do sirky apod.
Jinak ja jsem vzdelanim a povolanim ekonom, a tak k tomuto vnimani nemam daleko
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n
Re: BMW Divize
ty pracujes? to bych nechtěl zažít...pjanda píše:Yngwie: Jsem tu jen z mobilu, tak budu jen strucny a neuplny, ale zkuste si nalistovat diskusi, kterou jsme tu vedli prave s ExFunem nejaky cas zpatky. Realitu nelze vycist jen z cisel, chce se to pobavit treba i s dealery a zjistit, jak se k nim BMW chova dnes a jak se chovalo drive. Bude Vam pak naprosto jasne, ze takto jednajici firma neni tou, ktera miri k vyssim marzim na svych obvyklych cinnostech, ale prave naopak.
Mnohem blize skutecnosti je vnimani KoPPa a zivot z minule image pri pozdejsi nakladove realite, hnani portfolia do sirky apod.
Jinak ja jsem vzdelanim a povolanim ekonom, a tak k tomuto vnimani nemam daleko
BMW ///M3 competition
Mini Cooper JCW
Mini Cooper JCW