Dálniční kočár na příštích deset let
Re: Dálniční kočár na příštích deset let
Možná jsem to nenapsal úplně jasně: těch 20 tkm ročně jsou převážně dálnice a rychlé okresky, ale po Německu a opravdu rychle je z toho jen zlomek, možná desetina. Zbytek je Česko nebo jiné země, čili reálně 160 - 180 km/h jako běžná cestovní rychlost, mnohdy taky 140 km/h (provoz, radary prošpikované Rakousko...).
Není to tak, že bych jezdil denně 50 km, spíš třeba dvakrát třikrát za měsíc pár set kilometrů v kuse, několikrát ročně cesty 1000+ kilometrů.
Těch 200+ (a tím myslím spíš 220, než 250 km/h) bude tudíž spíš občas. Spíš mi jde o to, aby auto i ve 160 km/h nebo 180 km/h ještě slušně akcelerovalo a když pojedu hodinu 200 nebo 220 km/h, tak aby se to netrápilo, nebylo přetočené, šíleně hlučné, nebo nestabilní při troše bočního větru.
Moje současná Croma umí jet 210 km/h a být při tom vcelku pohodlná a stabilní, ale dohrabat se ze 180 na 210 už jí trvá pěknou chvíli a taky v těch 200 - 210 je uvnitř už celkem hluk, spíš aerodynamický a od kol, než od motoru (šestka je dlooooouhá, motor není přetočený ani při těch 210).
Navíc už mi začíná být skoro líto takhle honit desetileté auto.
Co jsem zkoušel Insignii, tak naftová 2.0 i benzín 1.6 turbo ve 160 km/h ještě umí pěkně zrychlit, když se na to šlápne, vyšší tempo jsem bohužel neměl možnost vyzkoušet, ale papírově mají obě o dost lepší akceleraci do 200 km/h, než moje Croma (Insi 1.6 turbo s 200 koňmi dá zrychlení 0-200 asi za poloviční čas (!) než Croma se 150 koňmi, asi nejen kvůli výkonu, ale i aerodynamice).
Spotřeba je mi fakt celkem jedno a když bude auto při 200 km/h v Německu žrát 15 nebo 20 litrů, tak v pohodě. Ano, při běžných 160 - 180 km/h bych se docela rád do těch 10 litrů udržel, ale není to zásadní požadavek.
Focus ST zní jako zajímavá volba, musím se tím někde projet. Snad bude někde v Brně nebo okolí předváděčka.
Ano, mám pár italských hraček (včetně dvou celkem silných V6) + jedno staré BMW s R6 a teď hledám "dělníka".
Není to tak, že bych jezdil denně 50 km, spíš třeba dvakrát třikrát za měsíc pár set kilometrů v kuse, několikrát ročně cesty 1000+ kilometrů.
Těch 200+ (a tím myslím spíš 220, než 250 km/h) bude tudíž spíš občas. Spíš mi jde o to, aby auto i ve 160 km/h nebo 180 km/h ještě slušně akcelerovalo a když pojedu hodinu 200 nebo 220 km/h, tak aby se to netrápilo, nebylo přetočené, šíleně hlučné, nebo nestabilní při troše bočního větru.
Moje současná Croma umí jet 210 km/h a být při tom vcelku pohodlná a stabilní, ale dohrabat se ze 180 na 210 už jí trvá pěknou chvíli a taky v těch 200 - 210 je uvnitř už celkem hluk, spíš aerodynamický a od kol, než od motoru (šestka je dlooooouhá, motor není přetočený ani při těch 210).
Navíc už mi začíná být skoro líto takhle honit desetileté auto.
Co jsem zkoušel Insignii, tak naftová 2.0 i benzín 1.6 turbo ve 160 km/h ještě umí pěkně zrychlit, když se na to šlápne, vyšší tempo jsem bohužel neměl možnost vyzkoušet, ale papírově mají obě o dost lepší akceleraci do 200 km/h, než moje Croma (Insi 1.6 turbo s 200 koňmi dá zrychlení 0-200 asi za poloviční čas (!) než Croma se 150 koňmi, asi nejen kvůli výkonu, ale i aerodynamice).
Spotřeba je mi fakt celkem jedno a když bude auto při 200 km/h v Německu žrát 15 nebo 20 litrů, tak v pohodě. Ano, při běžných 160 - 180 km/h bych se docela rád do těch 10 litrů udržel, ale není to zásadní požadavek.
Focus ST zní jako zajímavá volba, musím se tím někde projet. Snad bude někde v Brně nebo okolí předváděčka.
Ano, mám pár italských hraček (včetně dvou celkem silných V6) + jedno staré BMW s R6 a teď hledám "dělníka".
Italská auta jsou nespolehlivá, KSČM je demokratická strana, člověk způsobuje globální oteplování a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat!
Re: Dálniční kočár na příštích deset let
Jenže o těch jsem slyšel, že se tam rozpadá úplně všechno, např. zde:m.deejay píše:Pro tazatale koupě auta: Zkusil bych projet i nějaké Bmw řady 3, nebo 5, (rok 2016-17), ikdyž se mu do prémie moc nechce. Servis se dá dělat za rozumné peníze, když se ví jak...
https://www.garaz.cz/clanek/test-ojetin ... e-21002944
https://www.youtube.com/watch?v=Ny39CHjEs7A
Pětka je snad lepší, ale v rámci rozpočtu stará a v 99% případů automat. Najít hezký manuál kombi do 25 tis. euro bude hodně složité.
Italská auta jsou nespolehlivá, KSČM je demokratická strana, člověk způsobuje globální oteplování a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat!
Re: Dálniční kočár na příštích deset let
Tohle by ta Insignia mohla umět. Jen budeš muset také asi pospíšit. V manuálu už se koupit nedá. V DE jich je 15 s nájezdem do 50tKm přičemž do 25tEUR asi 5 a ani jedna nemá adapt. podvozek. 1 dokonce ani LEDky.
+ je potřeba pohlídat sedadla. Ta základní jsou příšerná, ale v DE to vypadá že těch základních je málo.
+ je potřeba pohlídat sedadla. Ta základní jsou příšerná, ale v DE to vypadá že těch základních je málo.
2.9T RWD
Re: Dálniční kočár na příštích deset let
Ještě nevím přesně, DPF by mělo být ca. kolem 15 - 20 tisíc kč, Fiat má díly za rozumné ceny a už je i druhovýroba.Jenyk píše:(...) Můj názor je nechat si Cromu a opečovávat ji. Pokud se nerozpadne korozí, je věčná. A cena DPF proti novému autu je jaká? Desetinová?
Croma je momentálně v dobrém stavu, všechno funguje, nic nerezaví kromě předního blatníku, který mi někdo odřel na parkovišti a který pořeším za pár tisíc. Vlastně mě nic nenutí ji měnit. Ale jednou to přijde, třeba za pět nebo šest let. A co pak - budou vůbec ještě k mání nějaká normální auta (s manuálem!) za normální peníze???
Na okraj: kdybych si mohl vybrat nějaké auto z minulosti, ale nově vyrobené, beru úplně jednoznačně Lancii Kappa SW (kombi) s motorem 3.0 V6 (od Alfy) a manuálem. To je přesně auto pro mě, výbava by mi stačila, výkon taky a při dobré údržbě by vydrželo do skonání světa.
Italská auta jsou nespolehlivá, KSČM je demokratická strana, člověk způsobuje globální oteplování a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat!
Re: Dálniční kočár na příštích deset let
Sedadla jasně, ale jak píšeš, v Německu má naprostá většina AGR. Adaptivní podvozek vysloveně nechci, což je dobře, protože 1.6 turbo ho nemívají. Matrix světla by mi nevadila, ale nepotřebuju, naopak bych chtěl tu digitální palubní desku, ne kvůli displeji, ale protože obsahuje voltmetr a teploměr oleje.HondaMan píše:Tohle by ta Insignia mohla umět. Jen budeš muset také asi pospíšit. V manuálu už se koupit nedá. V DE jich je 15 s nájezdem do 50tKm přičemž do 25tEUR asi 5 a ani jedna nemá adapt. podvozek. 1 dokonce ani LEDky.
+ je potřeba pohlídat sedadla. Ta základní jsou příšerná, ale v DE to vypadá že těch základních je málo.
Jedna je v Česku, sice bez digi palubovky, ale jinak moc pěkná:
https://www.opel-ihned.cz/Opel/Insignia/k0i7nshr/
Sice přes limit, ale zase úplně nová nejetá...
Italská auta jsou nespolehlivá, KSČM je demokratická strana, člověk způsobuje globální oteplování a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat!
Re: Dálniční kočár na příštích deset let
Voltmetr, teploměr oleje a mnoho dalšího se dá řešit přes OBD a mobil.
Ken Kesey: "To Vic Lovell for telling me that dragons don't exist, and then leading me to their lair."
Re: Dálniční kočár na příštích deset let
Já se snažím dálnicím vyhýbat jak jen to jde, ale jak vidím slovní spojení "dálniční kočár", taxe mi hned v mysli vybaví SupIII. Proč nevím, v životě sem ftom nejel.....
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
- Snowman000
- Letec
- Příspěvky: 5661
- Registrován: čtv 17 bře 09:36
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dálniční kočár na příštích deset let
Mam taky jeden este napad...neviem sice ako moc je to auto povazovatelne ako kombik, ale skusim...
Co tak Mini Clubman?
Robilo sa to s plnohodnotnymi motormi a manualom a FWD.
https://m.mobile.de/auto-inserat/mini-c ... ml?ref=srp
https://m.mobile.de/auto-inserat/mini-m ... ml?ref=srp
Nikdy som v tom nesiel a neviem ako je to priestorovo...
Co tak Mini Clubman?
Robilo sa to s plnohodnotnymi motormi a manualom a FWD.
https://m.mobile.de/auto-inserat/mini-c ... ml?ref=srp
https://m.mobile.de/auto-inserat/mini-m ... ml?ref=srp
Nikdy som v tom nesiel a neviem ako je to priestorovo...
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Re: Dálniční kočár na příštích deset let
Taky mě to napadlo, prohlížel jsem, ale je to prostě moc malé, hlavně kufr. Škoda, jinak je to sympatický stroj.Snowman000 píše:Co tak Mini Clubman?
Robilo sa to s plnohodnotnymi motormi a manualom a FWD.
Jenyk píše:Voltmetr, teploměr oleje a mnoho dalšího se dá řešit přes OBD a mobil.
Asi ano (ta potřebná čidla zřejmě budou mít všechna auta), ale mít to bez starostí na palubní desce jako hezký budík s rafičkou je prostě lepší. Navíc ta polo-digi palubovka prostě vypadá dobře. Ale jasně, kdyby bylo k mání hezké auto bez ní, ale jinak splňující všechna kritéria, oželel bych.
Italská auta jsou nespolehlivá, KSČM je demokratická strana, člověk způsobuje globální oteplování a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat!
Re: Dálniční kočár na příštích deset let
Tak, tak... napadlo mě naprosto to stejné SupIII TDIpavproch píše:Já se snažím dálnicím vyhýbat jak jen to jde, ale jak vidím slovní spojení "dálniční kočár", taxe mi hned v mysli vybaví SupIII. Proč nevím, v životě sem ftom nejel.....