Dálniční kočár na příštích deset let
Dálniční kočár na příštích deset let
Zdravím pánové (případně dámy), dovolím si s vámi sdílet svoje úvahy o výběru mého příštího přibližovadla a prosím o vaše názory a postřehy.
Jde mi o auto na dlouhé cesty - očekávaný nájezd kolem 15 až 20 tis. km ročně, z toho 90% buď dálnice, nebo rychlé silnice 1. třídy. Na město a na zábavu na okreskách mám jiná auta, na druhou stranu na té dálnici potřebuji dostatečný výkon, rád a často jezdím rychle - v Německu i dlouhodobě 200+ km/h.
Momentálně v tomto režimu provozuji Fiata Cromu 1.9 JTDm 110 kW / 150 koní, manuál. Skvělé auto, které mi v podstatě perfektně vyhovuje, jezdí, nezlobí, je pohodlné a prostorné, snad jen pár koní navíc by se hodilo. Ale už má 225 tisíc kilometrů a 10 let. Teď jsem prošel technickou a emisemi, ovšem za další dva roky by to už vyžadovalo zřejmě poměrně velkou investici (filtr pevných částic).
O výměně ale uvažuji z jiného důvodu: mám obavu, že teď je posledních pár let, kdy se ještě dají koupit normální auta za normální peníze (teď po krizi dokonce možná dost výhodně?). Za pár let už budou ve všech nových / zánovních autech třeba omezovače rychlosti a „bonzácké“ předávání informací o spotřebě, čemuž bych se rád vyhnul. V horším případě samý hybrid, což v podstatě znamená automatické převodovky, což nechci.
Na druhou stranu mám ještě určitě ty zhruba dva roky (do příští STK) čas a budu hledat auto lehce jeté nebo předváděčku / skladovku. A to auto si budu chtít nechat zase min. deset let.
Takže co se hledá:
- auto na dalších ca. deset let a ca. 200 tis. km.
- prostorný pohodlný a rychlý dálniční kočár, klidně s trochou sportovního nádechu, ale není podmínka
- kombi nebo liftback (ne sedan, ne SUV / crossover), vozím velké krámy
- motor min. 150 koní, raději kolem 170 - 200 koní. Je celkem jedno, jestli nafta nebo benzín, ale potřebuju dlouhodobou spolehlivost a výdrž
- spotřeba je mi úplně jedno, klidně bych akceptoval i 10 litrů na sto
- pokud to jen trochu půjde, tam manuální převodovku, automat jen v nouzi nejvyšší
- rozhodně nic z koncernu VW a žádnou asijskou značku (Japonce ani Korejce)
- pokud možno pohon předních kol (RWD nechci z praktických důvodů, AWD je pro mě zbytečné)
- rozpočet ca. 500 - 550 tis. Kč vč. DPH, nájezd max. tak 40 tis. km, pokud možno méně. Ideálně jahreswagen / skladovka / předváděčka
- dovoz z Německa případně odjinud není problém, spíš výhoda
- nejraději ze všeho bych nějaký pořádný atmosferický benzínový šestiválec kolem 3 až 3,5 litru, ale ty už vymírají a stejně jsou jen s automaty...
Kandidáti zatím podle nadějnosti:
- Opel Insignia, buď 2.0 nafta (170 koní), nebo 1.6 turbo benzín (200 koní). Skvělé auto, líbí se mi, jak vypadá i jak jezdí, oběma motorizacemi jsem se projel, skvělé sedačky, dobré motory. V Německu se dají koupit za nečekaně dobré ceny. Bojím se vyšších cen dílů a servisu Opelu a taky jsem o nové Insi slyšel nějaké nepříjemné zvěsti o problémech se spolehlivostí - viz HondaMan zde. Ale německá fóra o žádných zásadních problémech nemluví...
- počkat, zda bude Fiat Tipo s motorem 1.3 Firefly 150 koní s manuálem. Pokud ano, bylo by to rozumné řešení, Fiatu po zkušenostech věřím ohledně spolehlivosti, bylo by to nové auto v záruce a s levným servisem. Jen se bojím, že na dlouhé dálniční cesty to nebude úplně ono. A kromě toho příchod této verze se po FL sice předpokládá, ale jisté to není.
- Peugeot 308 2.0 HDI, nejlépe GT-Line. Prima auto, i když o třídu níž než Croma nebo Insi. Skvělý podvozek. I-cockpit mi vyhovuje, spolehlivost ověřená a dobrá. Jenže 2.0 HDI už se do 308 chvíli nedává, takže už jsou k mání jen asi dva roky staré kusy. Musel bych si pospíšit...
- Opel Astra s motorem 1.6 turbo benzín (200 koní). Vynikající kára, s tím motorem je to střela, jenže už se taky asi dva roky nedělá a dělat nebude. Takže zase by to znamenalo s výměnou spěchat, což se mi nechce...
- nový Peugeot 508 2.0 HDI: krásné auto, jezdí dobře, jenž jednak je celkem nové (může být nevychytané) a hlavně: dvoulitr je jen s automatem, což bych velmi nerad...
- starý Peugeot 508 (minulá generace) 2.0 HDI: vyzkoušené auto, ale taky bych musel spěchat, málo jetých kusů už ubývá. Navíc s motorem 150 koní na hraně požadované dynamiky, silnější byl jen automat.
- Alfa Giulia: kdyby existovalo kombi s manuálem a pohonem AWD, už ho mám doma. Jenže sedan se mi nehodí a RWD (manuál je jen RWD) taky ne. Alfa Stelvio je zase jen automat, SUV a se zbytečným AWD.
- Mondeo 2.0 TDCi: v principu se mi docela líbí, ale mám pocit, že Insignia je nějak ve všem o kousek lepší. I o spolehlivosti Mondea kolují nedobré zvěsti.
- Focus: ST s dvoulitrem (ať nafta nebo benzín) je drahé, běžný ST-line 1.5 EB se mi prostě dost nelíbí zvenku i zevnitř, navíc poměrně nový motor, může skrývat nějakou zradu...
- prémiovek (BMW, Mercedes, Jaguar) se bojím kvůli cenám servisu a dílů
- nebo nacpat peníze do servisu mé Cromy a držet ji, dokud se nerozsype na kusy (což může být ještě velmi dlouho, zatím zlobí jen ten filtr pevných částic)??
Nějaké nápady...?
Jde mi o auto na dlouhé cesty - očekávaný nájezd kolem 15 až 20 tis. km ročně, z toho 90% buď dálnice, nebo rychlé silnice 1. třídy. Na město a na zábavu na okreskách mám jiná auta, na druhou stranu na té dálnici potřebuji dostatečný výkon, rád a často jezdím rychle - v Německu i dlouhodobě 200+ km/h.
Momentálně v tomto režimu provozuji Fiata Cromu 1.9 JTDm 110 kW / 150 koní, manuál. Skvělé auto, které mi v podstatě perfektně vyhovuje, jezdí, nezlobí, je pohodlné a prostorné, snad jen pár koní navíc by se hodilo. Ale už má 225 tisíc kilometrů a 10 let. Teď jsem prošel technickou a emisemi, ovšem za další dva roky by to už vyžadovalo zřejmě poměrně velkou investici (filtr pevných částic).
O výměně ale uvažuji z jiného důvodu: mám obavu, že teď je posledních pár let, kdy se ještě dají koupit normální auta za normální peníze (teď po krizi dokonce možná dost výhodně?). Za pár let už budou ve všech nových / zánovních autech třeba omezovače rychlosti a „bonzácké“ předávání informací o spotřebě, čemuž bych se rád vyhnul. V horším případě samý hybrid, což v podstatě znamená automatické převodovky, což nechci.
Na druhou stranu mám ještě určitě ty zhruba dva roky (do příští STK) čas a budu hledat auto lehce jeté nebo předváděčku / skladovku. A to auto si budu chtít nechat zase min. deset let.
Takže co se hledá:
- auto na dalších ca. deset let a ca. 200 tis. km.
- prostorný pohodlný a rychlý dálniční kočár, klidně s trochou sportovního nádechu, ale není podmínka
- kombi nebo liftback (ne sedan, ne SUV / crossover), vozím velké krámy
- motor min. 150 koní, raději kolem 170 - 200 koní. Je celkem jedno, jestli nafta nebo benzín, ale potřebuju dlouhodobou spolehlivost a výdrž
- spotřeba je mi úplně jedno, klidně bych akceptoval i 10 litrů na sto
- pokud to jen trochu půjde, tam manuální převodovku, automat jen v nouzi nejvyšší
- rozhodně nic z koncernu VW a žádnou asijskou značku (Japonce ani Korejce)
- pokud možno pohon předních kol (RWD nechci z praktických důvodů, AWD je pro mě zbytečné)
- rozpočet ca. 500 - 550 tis. Kč vč. DPH, nájezd max. tak 40 tis. km, pokud možno méně. Ideálně jahreswagen / skladovka / předváděčka
- dovoz z Německa případně odjinud není problém, spíš výhoda
- nejraději ze všeho bych nějaký pořádný atmosferický benzínový šestiválec kolem 3 až 3,5 litru, ale ty už vymírají a stejně jsou jen s automaty...
Kandidáti zatím podle nadějnosti:
- Opel Insignia, buď 2.0 nafta (170 koní), nebo 1.6 turbo benzín (200 koní). Skvělé auto, líbí se mi, jak vypadá i jak jezdí, oběma motorizacemi jsem se projel, skvělé sedačky, dobré motory. V Německu se dají koupit za nečekaně dobré ceny. Bojím se vyšších cen dílů a servisu Opelu a taky jsem o nové Insi slyšel nějaké nepříjemné zvěsti o problémech se spolehlivostí - viz HondaMan zde. Ale německá fóra o žádných zásadních problémech nemluví...
- počkat, zda bude Fiat Tipo s motorem 1.3 Firefly 150 koní s manuálem. Pokud ano, bylo by to rozumné řešení, Fiatu po zkušenostech věřím ohledně spolehlivosti, bylo by to nové auto v záruce a s levným servisem. Jen se bojím, že na dlouhé dálniční cesty to nebude úplně ono. A kromě toho příchod této verze se po FL sice předpokládá, ale jisté to není.
- Peugeot 308 2.0 HDI, nejlépe GT-Line. Prima auto, i když o třídu níž než Croma nebo Insi. Skvělý podvozek. I-cockpit mi vyhovuje, spolehlivost ověřená a dobrá. Jenže 2.0 HDI už se do 308 chvíli nedává, takže už jsou k mání jen asi dva roky staré kusy. Musel bych si pospíšit...
- Opel Astra s motorem 1.6 turbo benzín (200 koní). Vynikající kára, s tím motorem je to střela, jenže už se taky asi dva roky nedělá a dělat nebude. Takže zase by to znamenalo s výměnou spěchat, což se mi nechce...
- nový Peugeot 508 2.0 HDI: krásné auto, jezdí dobře, jenž jednak je celkem nové (může být nevychytané) a hlavně: dvoulitr je jen s automatem, což bych velmi nerad...
- starý Peugeot 508 (minulá generace) 2.0 HDI: vyzkoušené auto, ale taky bych musel spěchat, málo jetých kusů už ubývá. Navíc s motorem 150 koní na hraně požadované dynamiky, silnější byl jen automat.
- Alfa Giulia: kdyby existovalo kombi s manuálem a pohonem AWD, už ho mám doma. Jenže sedan se mi nehodí a RWD (manuál je jen RWD) taky ne. Alfa Stelvio je zase jen automat, SUV a se zbytečným AWD.
- Mondeo 2.0 TDCi: v principu se mi docela líbí, ale mám pocit, že Insignia je nějak ve všem o kousek lepší. I o spolehlivosti Mondea kolují nedobré zvěsti.
- Focus: ST s dvoulitrem (ať nafta nebo benzín) je drahé, běžný ST-line 1.5 EB se mi prostě dost nelíbí zvenku i zevnitř, navíc poměrně nový motor, může skrývat nějakou zradu...
- prémiovek (BMW, Mercedes, Jaguar) se bojím kvůli cenám servisu a dílů
- nebo nacpat peníze do servisu mé Cromy a držet ji, dokud se nerozsype na kusy (což může být ještě velmi dlouho, zatím zlobí jen ten filtr pevných částic)??
Nějaké nápady...?
Italská auta jsou nespolehlivá, KSČM je demokratická strana, člověk způsobuje globální oteplování a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat!
Re: Dálniční kočár na příštích deset let
Insignii B stačí nekupovat s dieselem a bude to fajn, 1.6T se taky už nedělá a dělat nebude stejně jako Astra, vlastně mnohem dřív.
2022 BMW 540xdT, 2019 Mazda2 1.5 Skyactiv-G A/T
2022 BMW K 1600 B
WWW.MAZDAKLAN.CZ
2022 BMW K 1600 B
WWW.MAZDAKLAN.CZ
Re: Dálniční kočár na příštích deset let
jasně, Insi 1.6 T už se taky nedělá, ale na rozdíl od Astry je ještě k mání docela dost zánovních, případně zcela nejetých kusů, dokonce i u nás:
https://www.opel-ihned.cz/Opel/Insignia/k0i7nshr/
https://www.opel-ihned.cz/Opel/Insignia/k0i7nshr/
Italská auta jsou nespolehlivá, KSČM je demokratická strana, člověk způsobuje globální oteplování a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat!
- Snowman000
- Letec
- Příspěvky: 5661
- Registrován: čtv 17 bře 09:36
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dálniční kočár na příštích deset let
Ja osobne bych si z toho vyberu zvolil FoFo ST s benzinom.
Ale ano Insignia by asi tiez sla s tou 1.6 Turbo...iked bych osobne radse vacsi pomer velkost auto/motor...
FR auta mi nikdy moc osobne nesedeli a ak je VAG a cely vychod z hry, tak je to asi pre mna jedina zaujimava volba.
Jedine dalsie auto ktore mi napada, ale to je robnaka situacia ako Gulia (sedan, RWD, MT, diesel) je Jag XE...
Ale ano Insignia by asi tiez sla s tou 1.6 Turbo...iked bych osobne radse vacsi pomer velkost auto/motor...
FR auta mi nikdy moc osobne nesedeli a ak je VAG a cely vychod z hry, tak je to asi pre mna jedina zaujimava volba.
Jedine dalsie auto ktore mi napada, ale to je robnaka situacia ako Gulia (sedan, RWD, MT, diesel) je Jag XE...
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Re: Dálniční kočár na příštích deset let
Já se omlouvám za svůj náhled na věc, ale...jak jsem tak četl ten název vlákna, pak viděl todle : "na druhou stranu na té dálnici potřebuji dostatečný výkon, rád a často jezdím rychle - v Německu i dlouhodobě 200+ km/h." a do toho ve výběru auto jako Peugeot 308, tak jsem si řekl, že to jsem teda nečekal...To je dost kontrast ne ?
Jsem tady čekal ve výběru něco těžkýho, širokýho, s dobrou směrovou stabilitou právě proto, aby se dalo jet rychle a motor dostatečně řekněme "bytelný" právě proto, aby bylo možné takové tempo beze škod držet dlouhodobě...Takže jsem čekal něco jako byly dříve Camry (ano, dělal se i kombík - na mobile jich pár je), Omegy, Éčko...(tím nechci říct nutně zadokolka), Volvo S80/V70...
IMHO nízký akustický komfort (či spíše diskomfort) P308 nebo Fiata Tipo by ti při dálkových přesunech ve vysokých rychlostech nevadil ? Ty malé/menší auta, kam 308 a Tipo spadá se teda rozhodně slušným odhlučnením už z principu (cena a +/- určení k jakému provozu jsou určena) chlubit nemůžou.
"nejraději ze všeho bych nějaký pořádný atmosferický benzínový šestiválec kolem 3 až 3,5 litru, ale ty už vymírají a stejně jsou jen s automaty... "
Co takhle Opel Insignia nebo starší Vectra s 2.8i ? To je Holden motor, sice oturbenej, ale kdyby se to sehnal adekvátně zachovalý s malým nájezdem ? V Reichu jich je řekl bych dostatek a servis Opel drahej není. Nebo minimálně při poměřování s konkurencí ne. Jako ta červená je fekál neskutečnej (tomuhle přesně říkám Gypsy Red)...ale jde jen o náhled toho, co mám na mysli...De facto bych skoro řekl, že to splňuje všechno až na to stáří a nájezdem je to mimo relativně kousek : https://auto.bazos.cz/inzerat/120809382 ... ia-opc.php
Pokud by šlo o nové auto, tak bych naopak klidně koupil Korejce. Hnujdaj tam má tuším 5 let záruku ne ? Kia dokonce 7...Takže pokud to chci na 10let, tak pokrývám 50 respektive 70% času zárukou...Srát na image. Například nová i30 vypadá už Evropsky a nechce se mi z ní zvracet. Podle mě to stojí za zamyšlení. Já Korejce hejtil kudy jsem chodil a spousta technický řešní například na podvozku mi přišla jako fakt úlet, ale oni jdou tak rychle dopředu, že to nemá cenu komentovat. Před 5lety ještě to bylo úplně jinak, než dneska.
Jsem tady čekal ve výběru něco těžkýho, širokýho, s dobrou směrovou stabilitou právě proto, aby se dalo jet rychle a motor dostatečně řekněme "bytelný" právě proto, aby bylo možné takové tempo beze škod držet dlouhodobě...Takže jsem čekal něco jako byly dříve Camry (ano, dělal se i kombík - na mobile jich pár je), Omegy, Éčko...(tím nechci říct nutně zadokolka), Volvo S80/V70...
IMHO nízký akustický komfort (či spíše diskomfort) P308 nebo Fiata Tipo by ti při dálkových přesunech ve vysokých rychlostech nevadil ? Ty malé/menší auta, kam 308 a Tipo spadá se teda rozhodně slušným odhlučnením už z principu (cena a +/- určení k jakému provozu jsou určena) chlubit nemůžou.
"nejraději ze všeho bych nějaký pořádný atmosferický benzínový šestiválec kolem 3 až 3,5 litru, ale ty už vymírají a stejně jsou jen s automaty... "
Co takhle Opel Insignia nebo starší Vectra s 2.8i ? To je Holden motor, sice oturbenej, ale kdyby se to sehnal adekvátně zachovalý s malým nájezdem ? V Reichu jich je řekl bych dostatek a servis Opel drahej není. Nebo minimálně při poměřování s konkurencí ne. Jako ta červená je fekál neskutečnej (tomuhle přesně říkám Gypsy Red)...ale jde jen o náhled toho, co mám na mysli...De facto bych skoro řekl, že to splňuje všechno až na to stáří a nájezdem je to mimo relativně kousek : https://auto.bazos.cz/inzerat/120809382 ... ia-opc.php
Pokud by šlo o nové auto, tak bych naopak klidně koupil Korejce. Hnujdaj tam má tuším 5 let záruku ne ? Kia dokonce 7...Takže pokud to chci na 10let, tak pokrývám 50 respektive 70% času zárukou...Srát na image. Například nová i30 vypadá už Evropsky a nechce se mi z ní zvracet. Podle mě to stojí za zamyšlení. Já Korejce hejtil kudy jsem chodil a spousta technický řešní například na podvozku mi přišla jako fakt úlet, ale oni jdou tak rychle dopředu, že to nemá cenu komentovat. Před 5lety ještě to bylo úplně jinak, než dneska.
Re: Dálniční kočár na příštích deset let
Shr3k: Imho to není jen benzin vs. nafta. Umřel mi klíček, plynový pedál, celý infotainment bych označil „It's not a bug, it's a feature“, Sedni do nového Superbu a vše včetně asistenčních systémů funguje přirozeněji a lépe.
Kolega má tu 1.6T v automatu a i jako velmi klidný řidič by si ji znovu nekoupil. Spotřeba pod 10 skoro nikdy, při 200+ klidně 20 resp. 200+ hraničí v 1.6T AT s utopií... To není auto, které beaumont chce.
Navíc kolegova padá do nouzáku ještě častěji než ta má. Zatím nepřišli na to čím to je. Já při poslední návštěvě servisu hlásil asi 5 nahodile se projevujících závad (měl jsem je i vyfocené včetně nájezdu). Odpověď: nic v řídící jednotce zapsáno nebylo.
Ad Insignia vs. Mondeo. Souhlas, Insignia je ve všem trochu lepší.
Když jsem měl půjčenou předokolku s 2.0cdti 125kw a manuálem, tak mě to auto vcelku bavilo. I spotřeba byla okolo 7 při aktivnější jízdě 8/100. Okolo 200 jezdí za cca 12. CT s 4x4 za 14.
Nájezd 20tKm/rok není zas tolik aby to musela být střední třída. Vím, že nechceš koncern, ale GTD nebo OIII RS TDI? Snadno to chipneš na 200Hp+, manuál included, na malých kolech vcelku použitelné i pro delší přejezdy, Za 550 v podstatě nové auto...
Kolega má tu 1.6T v automatu a i jako velmi klidný řidič by si ji znovu nekoupil. Spotřeba pod 10 skoro nikdy, při 200+ klidně 20 resp. 200+ hraničí v 1.6T AT s utopií... To není auto, které beaumont chce.
Navíc kolegova padá do nouzáku ještě častěji než ta má. Zatím nepřišli na to čím to je. Já při poslední návštěvě servisu hlásil asi 5 nahodile se projevujících závad (měl jsem je i vyfocené včetně nájezdu). Odpověď: nic v řídící jednotce zapsáno nebylo.
Ad Insignia vs. Mondeo. Souhlas, Insignia je ve všem trochu lepší.
Když jsem měl půjčenou předokolku s 2.0cdti 125kw a manuálem, tak mě to auto vcelku bavilo. I spotřeba byla okolo 7 při aktivnější jízdě 8/100. Okolo 200 jezdí za cca 12. CT s 4x4 za 14.
Nájezd 20tKm/rok není zas tolik aby to musela být střední třída. Vím, že nechceš koncern, ale GTD nebo OIII RS TDI? Snadno to chipneš na 200Hp+, manuál included, na malých kolech vcelku použitelné i pro delší přejezdy, Za 550 v podstatě nové auto...
2.9T RWD
Re: Dálniční kočár na příštích deset let
To si měl rovnou pořídit dvoulitr se 4x4 a AT.HondaMan píše:Spotřeba pod 10 skoro nikdy, při 200+ klidně 20 resp. 200+ hraničí v 1.6T AT s utopií...
Jinak to asi tak hrozné nebude. https://www.spritmonitor.de/en/overview ... owerunit=2
2022 BMW 540xdT, 2019 Mazda2 1.5 Skyactiv-G A/T
2022 BMW K 1600 B
WWW.MAZDAKLAN.CZ
2022 BMW K 1600 B
WWW.MAZDAKLAN.CZ
Re: Dálniční kočár na příštích deset let
Má tu slabší 170Hp verzi s automatem. https://www.spritmonitor.de/en/overview ... owerunit=2 + je třeba počítat s tím, že malý benzín si budou objednávat spíše klidní řidiči čemuž 200+ neodpovídá.
V Tvé statistice je asi hodně subjektivní pojem "fast". Máš to tam skoro všude a spotřebu nižší než já s naftou při "trochu svižně"
Na silnější nebyl budget ani u něj ani u mě.
V Tvé statistice je asi hodně subjektivní pojem "fast". Máš to tam skoro všude a spotřebu nižší než já s naftou při "trochu svižně"
Na silnější nebyl budget ani u něj ani u mě.
2.9T RWD
Re: Dálniční kočár na příštích deset let
Díky všem za reakce.
A kromě toho se Škodovky dost kradou / vykrádají. Francouzi a Italové výrazně méně.
308 jede s tím 2.0 HDI velmi slušně, sice to má jen 150 koní, ale to auto je zase lehké a celkem aerodynamické. Jasně, odhlučnění nebude jako o třídu výš, to je nevýhoda. U Tipa to asi bude ještě o něco výraznější, uvidíme až ten facelift vyjede. Ale souhlasím, že Tipo není zrovna prototyp dálničního křižníku.
Do současné Insignie se dává 3.6 V6 atmo, ale bohužel jen pro americký a australský trh, čili pod názvy Buick a Holden. Kdyby se to v téhle kombinaci prodávalo v Evropě, nic bych neřešil a okamžitě kupoval, i s tím povinným automatem.
Korejce (a Japonce) nechci ne kvůli technice nebo nedůvěře, ale ze zásady. Prostě nechci, aby moje peníze šly do Asie. Pokud to jen trochu jde, snažím se kupovat evropské nebo americké zboží, nikoliv asijské. Jasně, nejde to vždycky, mobil mám už taky Samsung, ale předtím jsem léta měl Siemensy, Nokie, nebo alespoň SonyEricssony. Elektroniku doma mám Bosch a Philips atd. atd. Do Asie ani necestuju, prostě se té kultuře snažím vyhnout jak můžu. Jediné co, tak si kupuju sushi
Nechci. Octavia RS (klidně benzín, na spotřebu kašlu) by v podstatě velmi dobře plnila to, co od auta chci, ale já zkrátka nevěřím koncernu VW, že je schopen zkonstruovat a vyrobit motor, který něco vydrží. Po té dlouhé řadě motorových průšvihů za posledních ca. 20 let prostě nejsem ochoten vsadit svoje peníze na to, že tentokrát se jim to zrovna náhodou povedlo a že zrovna tyhle motory nebudou trhat rozvody, žrát olej, zadírat se, praskat jim hlavy atd. atd. Ne, díky. Přitom mě to samotného trochu mrzí, Škodovku bych asi uměl pořídit za slušnou cenu a Octa RS nebo současný Sup ani nevypadají zle.HondaMan píše:(...) Vím, že nechceš koncern, ale GTD nebo OIII RS TDI? Snadno to chipneš na 200Hp+, manuál included, na malých kolech vcelku použitelné i pro delší přejezdy, Za 550 v podstatě nové auto...
A kromě toho se Škodovky dost kradou / vykrádají. Francouzi a Italové výrazně méně.
jirka87 píše:Já se omlouvám za svůj náhled na věc, ale...jak jsem tak četl ten název vlákna, pak viděl todle : "na druhou stranu na té dálnici potřebuji dostatečný výkon, rád a často jezdím rychle - v Německu i dlouhodobě 200+ km/h." a do toho ve výběru auto jako Peugeot 308, tak jsem si řekl, že to jsem teda nečekal...To je dost kontrast ne ?
308 jede s tím 2.0 HDI velmi slušně, sice to má jen 150 koní, ale to auto je zase lehké a celkem aerodynamické. Jasně, odhlučnění nebude jako o třídu výš, to je nevýhoda. U Tipa to asi bude ještě o něco výraznější, uvidíme až ten facelift vyjede. Ale souhlasím, že Tipo není zrovna prototyp dálničního křižníku.
Nee. Jednak jsou to už moc stará auta a hlavně ten 2.8 V6 turbo v OPC se hodně kazil, je to vysloveně problémový motor.jirka87 píše:Co takhle Opel Insignia nebo starší Vectra s 2.8i ? To je Holden motor, sice oturbenej, ale kdyby se to sehnal adekvátně zachovalý s malým nájezdem ? V Reichu jich je řekl bych dostatek a servis Opel drahej není. Nebo minimálně při poměřování s konkurencí ne. Jako ta červená je fekál neskutečnej (tomuhle přesně říkám Gypsy Red)...ale jde jen o náhled toho, co mám na mysli...De facto bych skoro řekl, že to splňuje všechno až na to stáří a nájezdem je to mimo relativně kousek : https://auto.bazos.cz/inzerat/120809382 ... ia-opc.php
Do současné Insignie se dává 3.6 V6 atmo, ale bohužel jen pro americký a australský trh, čili pod názvy Buick a Holden. Kdyby se to v téhle kombinaci prodávalo v Evropě, nic bych neřešil a okamžitě kupoval, i s tím povinným automatem.
Korejce (a Japonce) nechci ne kvůli technice nebo nedůvěře, ale ze zásady. Prostě nechci, aby moje peníze šly do Asie. Pokud to jen trochu jde, snažím se kupovat evropské nebo americké zboží, nikoliv asijské. Jasně, nejde to vždycky, mobil mám už taky Samsung, ale předtím jsem léta měl Siemensy, Nokie, nebo alespoň SonyEricssony. Elektroniku doma mám Bosch a Philips atd. atd. Do Asie ani necestuju, prostě se té kultuře snažím vyhnout jak můžu. Jediné co, tak si kupuju sushi
Italská auta jsou nespolehlivá, KSČM je demokratická strana, člověk způsobuje globální oteplování a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat!
Re: Dálniční kočár na příštích deset let
Ale ta 1.6 turbo s 200 koňmi je o dost dynamičtější, než 2.0 diesel se 170 koňmi - zkoušel jsem oboje jako předokolky s manuálem a ten benzín jede mnohem líp. Je to úplně jiná liga než základní slabý benzín 1.5, ten fakt nejede.HondaMan píše:Má tu slabší 170Hp verzi s automatem. https://www.spritmonitor.de/en/overview ... owerunit=2 + je třeba počítat s tím, že malý benzín si budou objednávat spíše klidní řidiči čemuž 200+ neodpovídá.
Italská auta jsou nespolehlivá, KSČM je demokratická strana, člověk způsobuje globální oteplování a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat!