BMW Divize
Re: BMW Divize
Jaxem neska brmbrmbrm m4Zlikem (= motokárová přesnost podvozku a řízení), taxemi v hlavě rozležely ty silenbloky zadní nápravnice brambora2 - koupím nové OEM (gumenné) silenbloky a do nich ty vymezovací vložky WhiteLine. Halt Michal zase bude muset rozhodit "půlku" brambora2, ale co už, co bychom pro pořádně jistý pocit z jízdy neudělali, že.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: BMW Divize
Pokud už to chceš rozhodit celé, proč tam nedáš ty silentbloky z M3? To je vůbec nejlepší volba.
Re: BMW Divize
Stejnou radu (silenbloky z M3) jsem dostal i na bmwklubu, asi na nich něco bude. Kuju.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: BMW Divize
Fčíl sem zběžně koukal do ETK a i pro e90 ///M3 je tam u všech silenbloků napsáno "rubber" - v čem jsou teda jiné / lepší než silenbloky pro "obyč" e90?
A kontrolní podotázka: budou silenbloky z e90 ///M3 pasovat do nápravnice "obyč" e90?
A kontrolní podotázka: budou silenbloky z e90 ///M3 pasovat do nápravnice "obyč" e90?
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: BMW Divize
V pevnosti/tuhosti. V non-M je víc vzduchu (volného prostoru) než gumy, jsou velmi měkké a umožňují značný pohyb. M-silentbloky mají mnohem vyšší podíl gumy, jsou podstatně pevnější a omezují chození nápravnice tam a zpátky. M-silentbloky jsou použitelné i na non-M 3er a non-M 1er, tudíž budou bez jakýchkoliv úprav pasovat i do tvého brambora2.
Přečti si popisek například zde, kde za velkou louží prodávají celou sadu, ale není to nic jiného než 2 kusy origo dílu 33312283382 a dva kusy origo dílu 33312283383.
Takže si klasicky objednej 2x 33312283382 a 2x 33312283383 a nech si to tam odborně nalisovat. Pozor při demontáži starých: ty dva přední se musí vytlačit zdola nahoru, ty dva zadní naopak shora dolů. Analogicky pak nalisovat ty nové (přední zhora natlačit dolů dovnitř, zadní nacpat zezdola nahoru).
P.S. Nemohu si odpustit poznámku, že tohle už jsem taky popisoval a vysvětloval, včetně obou možností. Nevím, zda moje příspěvky nějak přeskakuješ/ignoruješ, nebo ses při čtení jen nesoustředil:
Přečti si popisek například zde, kde za velkou louží prodávají celou sadu, ale není to nic jiného než 2 kusy origo dílu 33312283382 a dva kusy origo dílu 33312283383.
Takže si klasicky objednej 2x 33312283382 a 2x 33312283383 a nech si to tam odborně nalisovat. Pozor při demontáži starých: ty dva přední se musí vytlačit zdola nahoru, ty dva zadní naopak shora dolů. Analogicky pak nalisovat ty nové (přední zhora natlačit dolů dovnitř, zadní nacpat zezdola nahoru).
P.S. Nemohu si odpustit poznámku, že tohle už jsem taky popisoval a vysvětloval, včetně obou možností. Nevím, zda moje příspěvky nějak přeskakuješ/ignoruješ, nebo ses při čtení jen nesoustředil:
Spectral píše:Na polyuretany se v tomto konkrétním případě vybodni, to je až třetí volba. Jsou dvě lepší možnosti:
Pokud si chceš ušetřit práci, tak nejjednodušší řešení je vrazit do stávajících OEM silentbloků ty plastové výplně (viz výše), protože se ta nápravnice nemusí sundávat (to je dost práce), stačí povolit a vsunout výplně. Ty výplně vyplní právě ten vnitřní prázdný prostor OEM silentbloku a minimalizují jeho vlastní pohyb, takže ve výsledku se to chová jako tuhý silentblok (viz druhé řešení). Ty výplně mám já pátým rokem a jsem s tím zcela spokojen.
Pokud to naopak chceš udělat zgruntu a nejlépe, tak tu nápravnici sundej, OEM silentbloky vyhoď a místo nich tam dej BMW originál silentbloky z M3 e9x. Jsou podstatně tužší a fungují výborně (lépe i než ty polyuretany).
Re: BMW Divize
ja bych ted, kdyz uz, presne do techto mist dal unibal. mel jsem to tak na M3. snizeny komfort ci zvyseny hluk jsem nezaregistroval, za to pevny zadek ano.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Re: BMW Divize
uniball do ramu neexistuje. Jedine pre niektore ramena. Ja tiez budem musiet menit v rame a koketujem s myslienkou, co ked tam clovek da plne hlinikove silenty. LEnze mam jednohmotu a nechcem velmi vibracie prenasat.
Rozmyslal som aj polyuretan, ale co mam poznatky z netu, ze to dlho nevydrzi a praska to. Guma vraj urcite lepsi variant origo M3.
Bol som sa cez vikend trosku povozit na Dobsinskom kopci, kde sa konaju aj preteky do vrchu a viem, co potrebujem upravit najblizsie Brzdy...ako pri tych bombach dole hore proste uz bolo citit, ze vadnu a ten vykon som nevyuzil, lebo brzdy. Clovek nemohol ist plnou akceleraciou . Ku koncu uz aj piskali a vriace boli take, ze stacilo stat blizko kolesa a opekali ste sa .
Ten AK-Motion displej mam uz doma, snad cez vikend namontujem a pohram sa .
Tie brzdy sa poobzeram,co by bolo vhodne tam nahodit - chcem aj brzdice menit za nieco viacpiestikove. BMW F8X M3,4 je priame OEM prehodenie, ale vraj ani tie vela nevydrzia. Tak uvidime.
Rozmyslal som aj polyuretan, ale co mam poznatky z netu, ze to dlho nevydrzi a praska to. Guma vraj urcite lepsi variant origo M3.
Bol som sa cez vikend trosku povozit na Dobsinskom kopci, kde sa konaju aj preteky do vrchu a viem, co potrebujem upravit najblizsie Brzdy...ako pri tych bombach dole hore proste uz bolo citit, ze vadnu a ten vykon som nevyuzil, lebo brzdy. Clovek nemohol ist plnou akceleraciou . Ku koncu uz aj piskali a vriace boli take, ze stacilo stat blizko kolesa a opekali ste sa .
Ten AK-Motion displej mam uz doma, snad cez vikend namontujem a pohram sa .
Tie brzdy sa poobzeram,co by bolo vhodne tam nahodit - chcem aj brzdice menit za nieco viacpiestikove. BMW F8X M3,4 je priame OEM prehodenie, ale vraj ani tie vela nevydrzia. Tak uvidime.
Re: BMW Divize
aha, ted se na to divam. nejak mi nedosel rozdil v konstrukci zadni napravy e46 a e90.Duke_Luke píše:uniball do ramu neexistuje.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Re: BMW Divize
inak musim povedat,ze som celkom milo prekvapeny nad teplotnou stabilitou motora , ako som mu dve hodiny s mensimi prestavkami nakladal po kopcoch v otackach poslednej tretiny spektra. Vonku bolo sice len 22 stupnov, nie 30-35 ako uplne v lete, ale olej nad 120C nesiel nikdy v zatazi. Mam aj "nachipovanu" mapu vodnej pumpy a elektronickeho termostatu, ze to otvara skor, cirkuluje rychlejsie a sahara zopina skor, co urcite pomohlo plus vacsi olejovy chladic. Takze auto malo cely cas plny vykon a nesklamalo ani raz okrem tych vadnucich brzd. ALe tie boli tak rozpalene, ze ste sa nemohli ani hlinikovych diskov kolies chytit . Po pol hodine po dochladzovani ked dal clovek ruku na elektron, tak mali este aspon 60 stupnov ako horuca voda z vodovodu.