BMW Divize
Re: BMW Divize
vlni sa to, lebo zadok a pripevnenie ramu ku kastli. Preto davaju niektory namiesto gumenych silentov plne hlinikove custom. Napr .F8x rada M ma uz zadny ram priamo kov na kov pripevneny bez silentov.
Otazka, ci si vymenil tie silenty ramu za M3 gumovy variant. Klasiky maju v sebe dutiny a preto to viac posobi plavne gumeno. M3 su plna guma a tuhsie.
Taktiez otazka,ci geometriu ti nastavili podla specifikacii M3, nie podla toho, co si mal od vyroby seriove hodnoty. Kedze si vymenil ramena, uz sa ti to da v pohode nastavit podla M3 setupu. A ako hovorim, na zadok vhodnejsie mat -1,50 stupna odklon. M3 ma -1,45 stredovu hodnotu.
Otazka, ci si vymenil tie silenty ramu za M3 gumovy variant. Klasiky maju v sebe dutiny a preto to viac posobi plavne gumeno. M3 su plna guma a tuhsie.
Taktiez otazka,ci geometriu ti nastavili podla specifikacii M3, nie podla toho, co si mal od vyroby seriove hodnoty. Kedze si vymenil ramena, uz sa ti to da v pohode nastavit podla M3 setupu. A ako hovorim, na zadok vhodnejsie mat -1,50 stupna odklon. M3 ma -1,45 stredovu hodnotu.
Re: BMW Divize
Už jsem mu to psal v úterý večer. Třeba když si to přečte od třech různých lidí, tak pochopí.
Re: BMW Divize
Četl a už na tom pracuju - cosyk už objednávám a vymýšlím. Odklony už díky ramenům z ///M3 mám pořešené.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
- Snowman000
- Letec
- Příspěvky: 5661
- Registrován: čtv 17 bře 09:36
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: BMW Divize
Clovek da Audinu do servisu a co zase nedostane
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Re: BMW Divize
ref. vlnění - na bmwklubu mi doporučili vyměnit silenbloky nápravnice (zadní, asi) za PU - nemáte někdo doporučení po čem a kde se podívat? OEM gumenné sou prý moč měkké
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: BMW Divize
Tak ale už hernajs!
Na polyuretany se v tomto konkrétním případě vybodni, to je až třetí volba. Jsou dvě lepší možnosti:
Pokud si chceš ušetřit práci, tak nejjednodušší řešení je vrazit do stávajících OEM silentbloků ty plastové výplně (viz výše), protože se ta nápravnice nemusí sundávat (to je dost práce), stačí povolit a vsunout výplně. Ty výplně vyplní právě ten vnitřní prázdný prostor OEM silentbloku a minimalizují jeho vlastní pohyb, takže ve výsledku se to chová jako tuhý silentblok (viz druhé řešení). Ty výplně mám já pátým rokem a jsem s tím zcela spokojen.
Pokud to naopak chceš udělat zgruntu a nejlépe, tak tu nápravnici sundej, OEM silentbloky vyhoď a místo nich tam dej BMW originál silentbloky z M3 e9x. Jsou podstatně tužší a fungují výborně (lépe i než ty polyuretany).
Spectral píše:Zvlášť velkou pozornost pak věnuj silentblokům mezi kastlí a zadní nápravnicí (rear subframe); sériové silentbloky jsou měkké a řeší se to buď výměnou za M3 silentbloky, nebo se ty sériové (jsou-li v dobrém stavu) vyztuží vsunutím takových plastových "inserts" (na tvoji bramboru jsem v rychlosti vygooglil třeba tohle vlákno, určitě najdeš lepší: https://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=1182372; vypadá to takto, vygoogli si ty správné pro tvůj vůz: https://www.fcpeuro.com/products/bmw-su ... ame-kdt918).
Na polyuretany se v tomto konkrétním případě vybodni, to je až třetí volba. Jsou dvě lepší možnosti:
Pokud si chceš ušetřit práci, tak nejjednodušší řešení je vrazit do stávajících OEM silentbloků ty plastové výplně (viz výše), protože se ta nápravnice nemusí sundávat (to je dost práce), stačí povolit a vsunout výplně. Ty výplně vyplní právě ten vnitřní prázdný prostor OEM silentbloku a minimalizují jeho vlastní pohyb, takže ve výsledku se to chová jako tuhý silentblok (viz druhé řešení). Ty výplně mám já pátým rokem a jsem s tím zcela spokojen.
Pokud to naopak chceš udělat zgruntu a nejlépe, tak tu nápravnici sundej, OEM silentbloky vyhoď a místo nich tam dej BMW originál silentbloky z M3 e9x. Jsou podstatně tužší a fungují výborně (lépe i než ty polyuretany).
Re: BMW Divize
Stejně tam pak nabuší 3bary za studena (pp: sorry, ale musel jsem si rejpnout ).
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).
- Snowman000
- Letec
- Příspěvky: 5661
- Registrován: čtv 17 bře 09:36
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: BMW Divize
Tak sa mi zase vynoruju spomienky a to preco toto auto milujem, a zaroven som z neho zmateny...Snowman000 píše:Clovek da Audinu do servisu a co zase nedostane
Image: Ano na jednu stranu je fajn vidiet, ze kto zna ten zna a obdivuje, na druhu stranu ma moc nebavi ked kazde druhe 20rocne bmw ma potrebu si to so mnou "rozdat" na semaforoch.
Zvuk: Fajny to chraplak a pri akcnej jazde sa da si toho zvuku uzit do sytosti. Len skoda ze predosli majitel asi kuchol tlmic a potom pri obyc jazde po dialnici ma clovek po 50km uz pomaly bolehlav. A to prdenie do vyfuku je sice pekna show prvych 5 minut, ale po chvili uz aj to zacne vadit, alebo skor to ze je to fakt umele.
Podvozok: Po meste je to pohodlnejsie nez A4 a neni to taky festival nedotacavosti, je citit tu hravost v podvozku. Ale zatial co A4 je relativne tupy nastroj na akcnu jazdu, posobi ako celok pevne a predvidatelne. Z 1ky mam pocit ze predok a zadok si hraju kazdy tu svoju. Predok ide ostro kam ho nasmerujem, ale zadok ide akoby na 2x a to urcite prave kvoli tomu co sa tu vsetci teraz bavite, silentbloky na zadnej napravnici, ktore pomahaju pri nerovnostiach maju v sebe gumovost, ktoru napr obyc A4 (so sportovym podvozkom) nema (a to nehovorim o Pande, ta posobi jak keby zadna naprava bola napriamo privarena ku kasni).
Riadenie: Aktivne riadenie je proste zlo! To uz aj ta Panda ho ma snad lepsie
Motor: Najlepsia cast auta. To auto posobi ze ma tak minimalne o 100k viac nez A4, ta nenucenost s akou nabera rychlost, spotreba ktora v niektorych rezimoch prekona A4, zvuk...proste nieco co bych do A4 bral hned No tu (rozumej HH) mi je stale tak nejako proti srsti turbo efekt a to ze ten zaber proste nie je konstantny, tak jak s volantom idem v prvom momente na slepo, tak aj s plynom, iked tu bych si na to snad aj zvykol (aj tak sa mi to raz nevyhne uz...)
Trakcia: Boze preco to nema svor? To by malo byt pre BMW to iste ako pre Audi quattro. Ano vyuzitie je tiez v jednotkach % za rok, ale uz ten pocit istoty by bol fajn
Kvalita: Interier aj ked cena novej A4 vs M135i bola mozno rovnaka, je neporovnatelna a BMW z tohoto obdobia je trosku pruser (ano mal bych to porovnat s A3 a ten mi rozhodne neprisiel o tolko horsi v porovnani s A4). A ten posed je tiez divny, furt mi chyba tak este 5 cm nizsie spustit sedacku...
Aj napriek vsetkym mojim pindom, je to skvele auto a fun factor je uplne niekde inde nez v A4, je s tym radost jazdit, len aby som si to vedel u seba obhajit, preco mat 20tisic € topenych v aute, muselo by to bud byt viac hardcore, alebo viac dialy friendly. Ale to je hlavne sposobene mojimi potrebami a aktualnou zivotnou situaciou...
Ked tak nad tym uvazujem tak by mi celkom krasne pasova 335xi Touring
PS: je stale/znovu na predaj (iked som si vedomi ze takto by sa inzerat pisat nemal , ale co nesadne mne, moze sadnut niekomu inemu a staci par drobnych zmien a bude to hned o niecom inom )
Naposledy upravil(a) Snowman000 dne sob 09 kvě 15:53, celkem upraveno 2 x.
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Re: BMW Divize
@spectral: sorry, to to opravdu přehlíd a to dokonce 2x
Už ty vložky študuju. Kuju za tip
Už ty vložky študuju. Kuju za tip
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.