Dobrý den, prosím, poraďte mi, pomožte mi. Mám výše zmíněné auto, s malým nájezdem 60 000 km, servisováno v autoriz. servisech, dále popíšu historii problému.
Před cca 3 týdny jsem s ním jel delší trasu, na jejímž konci se motor hodil do nouzového režimu, jel jen na dva válce, velmi pomalu, bez výkonu, cukal sebou. Při tom se rozsvítila kontrolka motoru. Jen jsem s tím dojel pár metrů cesty, co mi zbývalo, kontaktovali jsme místního servisáka (mimo moje bydliště) a další den jsme to k němu odvezli. Za chladna to jelo relativně normálně, bez cukání, na 3 válce, kontrolka nadále svítila. Servisák udělal diagnostiku a vyměnil cívku zapalování. Poté to několik dní jelo úplně normálně, kontrolka zhaslá.
Dále se později znovu rozsvítila kontrolka motoru, a svítila bez přestání, s tím, že auto jelo normálně, jen mělo jakýsi nepravidelný chod na neutrál, když stojí, a celé se takto v klidu klepalo. Jinak mi na něm nic špatného nepřišlo. Odvezl jsem tedy auto do jiného servisu (doporučeného), kde provedli diagnostiku, zresetovali řídící jednotku a pár dní to opět jelo normálně, bez klepání na neutrál a bez kontrolky.
Poté se kontrolka rozsvítila potřetí, již napořád. Odvezl jsem auto do servisu a tam po diagnostice a nějakých testech zastudena a zatepla konstatovali, že problém není v elektronice, ale mechanický. Podle nich jede auto na dva a půl válce, ze třetího válce něco uniká buď špatným ventilem nebo těsněním, to takto nejde určit. A doporučili motor rozebrat, sundat hlavu, rozvody, prohlédnout válce a všecko... Přičemž na tom je drahá hlavně ta práce, opravy mohou být jen malé. Cenu řekli cca 15 tisíc, ale může být i více,podle toho, co se najde. Vypadají solidně a jsou přes dobré známé, a vědí od koho jsem, takže by mě neměli chtít "oškubat". Pokud se závada neopraví, může se zhoršovat, téměř jistě se tak stane.
V nejbližší době jsem chtěl auto prodat, díky zachovalosti a malému nájezdu auta členovi rodiny.
Co byste dělali na mém místě? Cena auta dle inzerátů na obdobná auta na netu cca 55-75 tisíc (nemá rádio ani klimu).
Pokud nechám motor otevřít, můžou tam najít další věci nutné k opravě a může tam zahučet i 25 tisíc, co já vím...jezdit s tím dál nejde a prodat to s touto závadou nepůjde, jedině za pár drobných, takovýchto ojetin je dost i bez vážné závady motoru. No a jediné, co mě ještě napadlo, je vyměnit celý motor, nebylo by to levnější a jistější, např. motor po nějakém havarovaném autě? Nemáte tip na nějaký servis v Praze či blízkém okolí, kde by třeba dělali jen Fabie a dokázali by poradit, co je lepší a co je levnější varianta?
Děkuji
FABIA II - 1,2l 51 kW - 2007 - problém s 3. válcem motoru
-
- Spolujezdec
- Příspěvky: 2
- Registrován: úte 28 dub 10:08
Re: FABIA II - 1,2l 51 kW - 2007 - problém s 3. válcem motor
Reálná tržní prodejní cena takovýho auta je 0 až 29 tisíc Kč dle stavu a výbavy. Cokoliv víc je jen zbožné přání prodávajících v inzerci.
1.2 HTP trpí několika konstrukčními neduhy. Jeden z méně známých je destrukce třetího válce při zátěži. Oprava je v zásadě nemožná. Pouze výměna motoru. Typický příběh je auto s kterým jezdil důchodce 15 let mezi domovem, jednotou, hřbitovem, zdravotním střediskem. Vždy pomalu a krátký trasy. A jemu jezdilo krásně. Pak do takového krásného zachovalého auta skočí nový majitel a jede s tím dálku pod plynem. Načež auto spadne to do nouzáku, jede na tři válce a je vymalováno.
Řešení to nemá, protože i vyměněný motor bude trpět na stejnou věc.
1.2 HTP trpí několika konstrukčními neduhy. Jeden z méně známých je destrukce třetího válce při zátěži. Oprava je v zásadě nemožná. Pouze výměna motoru. Typický příběh je auto s kterým jezdil důchodce 15 let mezi domovem, jednotou, hřbitovem, zdravotním střediskem. Vždy pomalu a krátký trasy. A jemu jezdilo krásně. Pak do takového krásného zachovalého auta skočí nový majitel a jede s tím dálku pod plynem. Načež auto spadne to do nouzáku, jede na tři válce a je vymalováno.
Řešení to nemá, protože i vyměněný motor bude trpět na stejnou věc.
-
- Spolujezdec
- Příspěvky: 2
- Registrován: úte 28 dub 10:08
Re: FABIA II - 1,2l 51 kW - 2007 - problém s 3. válcem motor
Dobrý den, děkuji za odpověď. Mohu se zeptat, kde a jak se dá zjistit reálná tržní cena auta, odkud jste přišel na tato čísla 0-29k? A za druhé, co dál? Různí servisáci říkají, že pravděpodobně půjde o špatné těsnění pod hlavou nebo ventily. Že to se opravit dá, okolo těch 10-15 tisíc. Ale možná i víc, když tam toho bude víc špatně. Výměna motoru že je sázka do loterie, ten nový motor může být ještě horší než ten původní, a to prý nejde dopředu zjistit. Tak nevím...
Co byste dělal Vy na mém místě? Děkuji
Co byste dělal Vy na mém místě? Děkuji
Re: FABIA II - 1,2l 51 kW - 2007 - problém s 3. válcem motor
Tak Fabia bez motoru, 13 let stará, neježděná (čili trpící), bez výbavy opravdu hodnotu 50-70k nemá ani bez vážné poruchy motoru. S ní je prakticky neprodejná, resp. prodejná za pár drobných. Těch 20-30k max. si myslím také, to může být zhruba zbytková hodnota toho, co v autě funguje a dá se použít na díly dál.Arthas.F Ho píše:Dobrý den, děkuji za odpověď. Mohu se zeptat, kde a jak se dá zjistit reálná tržní cena auta, odkud jste přišel na tato čísla 0-29k? A za druhé, co dál? Různí servisáci říkají, že pravděpodobně půjde o špatné těsnění pod hlavou nebo ventily. Že to se opravit dá, okolo těch 10-15 tisíc. Ale možná i víc, když tam toho bude víc špatně. Výměna motoru že je sázka do loterie, ten nový motor může být ještě horší než ten původní, a to prý nejde dopředu zjistit. Tak nevím...
Co byste dělal Vy na mém místě? Děkuji
Na tvém místě bych to zkusil střelit někam do bazaru a doufal, že se při zkušební jízdě nevysere ta kontrolka motoru (i když, tohle období už jsi asi prošvihl, jestli svítí pořád). Do rodiny to je nesmysl a řešit opravu za 15k při prodejní ceně 30k to taky nedává moc smysl. Na kolik přijde výměna motoru z vrakáče? Pokud to bude lacinější než ta avizovaná oprava, vyměnit a šupem prodat s nenadsazenou cenou, aby nebyl čas na další vysrání.
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW