Cyklistické vlákno
Moderátor: řidičBOB
Re: Cyklistické vlákno
Chlopi, mtb pláště nasazuju už asi 30 let, takže vím co a jak udělat. Většina plášťů jde tím popsaným postupem nasadit rukou nebo jen lehce s přistrčením montpákou. Kevlarové 26" i 29", speciálně Ritchey, šly dycky hůř. Tohle ale šlo extra těžko )jak dyby plášť byl o číslo menší než ráfek), zřejmě tím, že ten ráfek je i pro bezdušáky (já tam ale dušu cpu) a tak ten jeho střed není tak prohloubený.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Cyklistické vlákno
bezdušák je skvělá věc a taky ušetříš pár gramů. Já už je teda nevozím, ale to pouze proto, že mám problém sjet plášť za dvě sezony a to mlíko vysychá. Dokud jsem ale sjel dva pláště za sezonu, tak to byla jasná volba.
Pravda vyděsí
Re: Cyklistické vlákno
Nehodlám do bezdušáků jít, jen zvědavost (vím o nich prd) - tam se musí něco tekutého (něco jako "slimák" na zalepení děr) nalít, aby těsnily?
Esli jo, taxe mi to nelíbí, co si pamatuju zkušenost se slimákem, tak ten vždycky dyž bajk stál, stekl dolů a pak prvních pár km kolo vždycky "házelo"....
Esli jo, taxe mi to nelíbí, co si pamatuju zkušenost se slimákem, tak ten vždycky dyž bajk stál, stekl dolů a pak prvních pár km kolo vždycky "házelo"....
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
- Lachende Bestien
- Letec
- Příspěvky: 1995
- Registrován: sob 18 čer 15:13
Re: Cyklistické vlákno
To není pákama, ale rukama...
Plastové páčky jsou celkem měkké a nejspíš méně náchylné na zlomení než kovové, takže těžko říct, jestli si člověk nějak pomůže.
Btw. tušíté proč lidi používají galuskové ventilky i na celkem robustních MTBýcích, opět gramážnické šílenství? Abych se při každém nahušťování obával ohnutí nebo zlomení té tenoučké tyčinky mi připadá fakt nepřijatelé ve srovnání s klasikou (auto).
Plastové páčky jsou celkem měkké a nejspíš méně náchylné na zlomení než kovové, takže těžko říct, jestli si člověk nějak pomůže.
Btw. tušíté proč lidi používají galuskové ventilky i na celkem robustních MTBýcích, opět gramážnické šílenství? Abych se při každém nahušťování obával ohnutí nebo zlomení té tenoučké tyčinky mi připadá fakt nepřijatelé ve srovnání s klasikou (auto).
Re: Cyklistické vlákno
Spíš tím, že ten plast zkřehnul časem - ta montpáka byla možná 10let stará.
Galuskový se líp (jednodušeji) fouká hustilkou než auto ventilek. Aspoň teda mně to jde líp.
Galuskový se líp (jednodušeji) fouká hustilkou než auto ventilek. Aspoň teda mně to jde líp.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Cyklistické vlákno
ano, lije se tam ´mliko ´ . je to zcela tekute, takze tebou popisovany jev nehrozi
Pravda vyděsí
Re: Cyklistické vlákno
a teda jeste doplnim, ze staci trochu, cca 50-100ml podle rozmeru plaste
Pravda vyděsí
Re: Cyklistické vlákno
Extra úzké a lehké ráfky by velká díra pro autoventil učinila náchylnějšími k destrukci v místě té díry.Lachende Bestien píše:To není pákama, ale rukama...
Plastové páčky jsou celkem měkké a nejspíš méně náchylné na zlomení než kovové, takže těžko říct, jestli si člověk nějak pomůže.
Btw. tušíté proč lidi používají galuskové ventilky i na celkem robustních MTBýcích, opět gramážnické šílenství? Abych se při každém nahušťování obával ohnutí nebo zlomení té tenoučké tyčinky mi připadá fakt nepřijatelé ve srovnání s klasikou (auto).
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
- Lachende Bestien
- Letec
- Příspěvky: 1995
- Registrován: sob 18 čer 15:13
Re: Cyklistické vlákno
Pravda, struktura staré páčky mohla být narušená změnami teplot a opotřebením...pavproch píše:Spíš tím, že ten plast zkřehnul časem - ta montpáka byla možná 10let stará.
Galuskový se líp (jednodušeji) fouká hustilkou než auto ventilek. Aspoň teda mně to jde líp.
Zajímavé, s tím ventilkem to mám přesně opačně, při dofukování mám pocit, že musím furt dávat J.S.Bacha na to, abych ten tenoučký ventilek neohnul nebo nezlomil.
To mě nenapadlo, že se v šílené honbě za úsporou pár gramů ráfky i na mtb vyrábějí tak náchylné ke zničení tím, že se ubere milimetr materiálu... Známý třeba zmiňoval, že si díry musel rozšířit provrtáním, aby mohl používat autoventilky a sníženou pevnost atd. nepozoroval; jezdí na stejných ráfcích už pár let i těžšími terény a kein problem...jerry píše:Extra úzké a lehké ráfky by velká díra pro autoventil učinila náchylnějšími k destrukci v místě té díry.