Cyklistické vlákno

Zážitky, zkušenosti, srazy, upozornění na nebezpečná místa i dotěrnou policii.

Moderátor: řidičBOB

Odpovědět
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16778
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od pavproch »

Chlopi, mtb pláště nasazuju už asi 30 let, takže vím co a jak udělat. Většina plášťů jde tím popsaným postupem nasadit rukou nebo jen lehce s přistrčením montpákou. Kevlarové 26" i 29", speciálně Ritchey, šly dycky hůř. Tohle ale šlo extra těžko )jak dyby plášť byl o číslo menší než ráfek), zřejmě tím, že ten ráfek je i pro bezdušáky (já tam ale dušu cpu) a tak ten jeho střed není tak prohloubený.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
Brus
Letec
Příspěvky: 2539
Registrován: pon 04 dub 14:05

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od Brus »

bezdušák je skvělá věc a taky ušetříš pár gramů. Já už je teda nevozím, ale to pouze proto, že mám problém sjet plášť za dvě sezony a to mlíko vysychá. Dokud jsem ale sjel dva pláště za sezonu, tak to byla jasná volba.
Pravda vyděsí
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16778
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od pavproch »

Nehodlám do bezdušáků jít, jen zvědavost (vím o nich prd) - tam se musí něco tekutého (něco jako "slimák" na zalepení děr) nalít, aby těsnily?

Esli jo, taxe mi to nelíbí, co si pamatuju zkušenost se slimákem, tak ten vždycky dyž bajk stál, stekl dolů a pak prvních pár km kolo vždycky "házelo"....
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
Lachende Bestien
Letec
Příspěvky: 1995
Registrován: sob 18 čer 15:13

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od Lachende Bestien »

To není pákama, ale rukama... :p
Plastové páčky jsou celkem měkké a nejspíš méně náchylné na zlomení než kovové, takže těžko říct, jestli si člověk nějak pomůže.
Btw. tušíté proč lidi používají galuskové ventilky i na celkem robustních MTBýcích, opět gramážnické šílenství? Abych se při každém nahušťování obával ohnutí nebo zlomení té tenoučké tyčinky mi připadá fakt nepřijatelé ve srovnání s klasikou (auto).
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16778
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od pavproch »

Spíš tím, že ten plast zkřehnul časem - ta montpáka byla možná 10let stará.

Galuskový se líp (jednodušeji) fouká hustilkou než auto ventilek. Aspoň teda mně to jde líp.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
Brus
Letec
Příspěvky: 2539
Registrován: pon 04 dub 14:05

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od Brus »

ano, lije se tam ´mliko ´ . je to zcela tekute, takze tebou popisovany jev nehrozi
Pravda vyděsí
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16778
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od pavproch »

Kuju, to sem nevěděl.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
Brus
Letec
Příspěvky: 2539
Registrován: pon 04 dub 14:05

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od Brus »

a teda jeste doplnim, ze staci trochu, cca 50-100ml podle rozmeru plaste
Pravda vyděsí
jerry
Letec
Příspěvky: 3605
Registrován: čtv 17 bře 17:15

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od jerry »

Lachende Bestien píše:To není pákama, ale rukama... :p
Plastové páčky jsou celkem měkké a nejspíš méně náchylné na zlomení než kovové, takže těžko říct, jestli si člověk nějak pomůže.
Btw. tušíté proč lidi používají galuskové ventilky i na celkem robustních MTBýcích, opět gramážnické šílenství? Abych se při každém nahušťování obával ohnutí nebo zlomení té tenoučké tyčinky mi připadá fakt nepřijatelé ve srovnání s klasikou (auto).
Extra úzké a lehké ráfky by velká díra pro autoventil učinila náchylnějšími k destrukci v místě té díry.
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Uživatelský avatar
Lachende Bestien
Letec
Příspěvky: 1995
Registrován: sob 18 čer 15:13

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od Lachende Bestien »

pavproch píše:Spíš tím, že ten plast zkřehnul časem - ta montpáka byla možná 10let stará.

Galuskový se líp (jednodušeji) fouká hustilkou než auto ventilek. Aspoň teda mně to jde líp.
Pravda, struktura staré páčky mohla být narušená změnami teplot a opotřebením...
Zajímavé, s tím ventilkem to mám přesně opačně, při dofukování mám pocit, že musím furt dávat J.S.Bacha na to, abych ten tenoučký ventilek neohnul nebo nezlomil.
jerry píše:Extra úzké a lehké ráfky by velká díra pro autoventil učinila náchylnějšími k destrukci v místě té díry.
To mě nenapadlo, že se v šílené honbě za úsporou pár gramů ráfky i na mtb vyrábějí tak náchylné ke zničení tím, že se ubere milimetr materiálu... Známý třeba zmiňoval, že si díry musel rozšířit provrtáním, aby mohl používat autoventilky a sníženou pevnost atd. nepozoroval; jezdí na stejných ráfcích už pár let i těžšími terény a kein problem... :-??
Odpovědět