Realisticky dream car
Re: Realisticky dream car
nepsal pjanda, že komu přijde R8 sterilní, je akorát posera a neumí na to šlápnout?
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
Re: Realisticky dream car
R8 mi taky prijde jako cool kara, navic dle videii na YT je videt ze to je naladeny do pretaciva
Ale myslim tu starou, nova je dle videii nic moc.
Ale myslim tu starou, nova je dle videii nic moc.
Re: Realisticky dream car
To platilo i V10 verzi, ta má neskutečne koule v obou generacich.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Re: Realisticky dream car
Z nějakého důvodu se mi od dětství vžila Delta Integrale HF. Ale byl bych rád za cokoliv blízkého skupině B. Ale samozřejmě ně jako jedinné auto.
- Lachende Bestien
- Letec
- Příspěvky: 1986
- Registrován: sob 18 čer 15:13
Re: Realisticky dream car
Delta HF integrale bude určitě velmi zábavné svezeníčko. Před mnoha lety jsem provozoval Deltu HF 1.6t bohužel jen předokolku, ale i tak to byla parádní raketka, tah vocpodu plus ochota k vytáčení a velmi přesné řízení i řazení, prostě fakt povedený produkt.
Když jsem tehdy třeba řídil od známého relativně ještě zánovní a na silnicích velmi rozšířenou filcku, nechápal jsem, co za šity se tu produkovaly co se výkonu, jízdních vlastností a pocitu z řízení týče.
Když jsem tehdy třeba řídil od známého relativně ještě zánovní a na silnicích velmi rozšířenou filcku, nechápal jsem, co za šity se tu produkovaly co se výkonu, jízdních vlastností a pocitu z řízení týče.
Re: Realisticky dream car
Jakožto fanda rally bych chtěl uvést na pravou míru že Delta Integrale měla blízko spíše následné skupině A.
Béčková Delta S4 byla silueta s motorem uprostřed a závodila dřív než uvedli na trh HF 4WD a později Integrale.
Béčka se homologovala na základě omezených sérií šílených silničních vozů.
Béčková Delta S4 byla silueta s motorem uprostřed a závodila dřív než uvedli na trh HF 4WD a později Integrale.
Béčka se homologovala na základě omezených sérií šílených silničních vozů.
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
Re: Realisticky dream car
GTS 992
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
- Lachende Bestien
- Letec
- Příspěvky: 1986
- Registrován: sob 18 čer 15:13
Re: Realisticky dream car
Pravda, i "ostrá" rallye verze Integrale byla ve srovnání s těmi bestiemi ze skupiny B jako S4, Audi Quattro, Pežó 205, MG Metro apod. úplné neviňátko.
Re: Realisticky dream car
Ještě bych se vrátil k těm Ferrari a Lamborghini. Někteří jste psali, ze jste o tom i uvažovali, ale nakonec do toho nesli. Můžete se o tom víc rozepsat. Zajímaly by mě ty důvody, případně zkušenosti s náklady apod. To je to vážně taková raketa (což se mi u servisu zas až tak nezdá, ale informaci je dost omezené množství a není moc kde zjistit konkrétní zkušenost) nebo ty důvody byly jiné než vysoké náklady? Předem díky za zkušenosti. Kolem, resp. od dvou až tři mio mi ten výběr připadá celkem slušný...
4.4 V8 390 kW, 5.0 V8 338 kW
Re: Realisticky dream car
To ti asi můžu tak nějak popsat. Více méně celý rok 2019 jsem strávil nad tématem "Ferrari" chtěl jsem si koupit prostě Ferrari jako mít pocit že mám doma v garáži jednu z těch ikon automobilismu a auto z plakátu. Pointa bylo koupit yougtimera, tedy jedno z těch ještě klasických Ferrari.
První fáze bylo si vůbec nějak v hlavně srovnat jaké modely jsou v hledáčku, nakonec jsem se soustředil na
355
512 alias Testarossa
456
550 alias Maranello
355
auto je cenově stále ještě cenově rozumné, průměrný kusy jsou (před Korona) v cenách kolem 1.8mKč a špičkové kousky kolem 2.3. Auto má poměrně zajímavý investiční potencionál, protože se jedná o "nejlépe znějící Ferrari" kdy bylo vyrobeno, alespoň podle některých. Pravda je taková že mix klasické koncepce s motorem uprostřed, 6st manuální převodovky, a nádherného designu z toho auta dělají ikonu a už kvůli kombinaci manuálu a skvělé znějícího motoru z toho z dlouhodobého hlediska dělají investici která si minimálně udrží hodnotu
512
12 válcový boxer, manuální převodovka, klasické plakátové tvary a prvky z kterých srší jasné osmdésátky. Je to poslední V12 GT auto od Ferrari s motorem uprostřed. Už je nyní celkem vysoko a velmi špatně se hledají hezké kusy pod 100 tis euro. Auto je vyhejpovaný i jako ikona 80tkového seriálu Miami Vice kde jezdilo v bílé barvě.
456
Je tak trochu zapomenuté 4 místné Ferrari, které lidi více méně vůbec neznají. Svého času to bylo po uvedení nejdražší, nejluxusnější a nejvýkonnější seriový model Ferrari v nabídce (F40 nepovažuju za úplně sériovou produkci). Má podle mě nádherné nadčasové tvary klasického Ferrari, poslední model co měl vyklápěcí světlomety a kombinace V12 motoru s 6s manuální převodovkou v otevřené kulise řazení z toho dělá nejen asi zajímavou hračku do garáže, ale z pohledu investice i zajímavá příležitost protože aktuální ceny 1.3 až 2 mkč můžou slibovat zvýšení hodnoty až trh přijde na to že ostatní V12 s manuálem už jsou cenově moc vysoko.
550 Maranello
Popravdě se mi to auto vůbec nelíbí, já to auto považuju za ošklivé. Nicméně trh to auto oceňuje jako poslední V12 Ferrari, které šlo koupit s manuální převodovkou (ano i 575 a 612 se taky dala koupit s manuálem, ale jsou to nesehnatelné a nezaplatitelné jednotky kusů v řádech desítek vyrobených) Každopádně cena toho auta šla ze všech asi nejrychleji nahoru a dnes se špatně hledá kus pod 120 kEuro. Takže z pohledu mixu V12+manuál+uchování hodnoty se jedná o poměrně chytrou a bezpečnou koupi. Navíc to bylo nejvýkonnější analogové Ferrari. Pak přišlo už moderní 612 Scaglietti
Takže to byla úvodní úvaha proč se zajímat o který jaký model
Pak nastala doba studium nákladů vs hodnota vs využitelnost s cílem vyselektovat jeden model po kterým půjdu
512 - vysoké servisní náklady, více méně nesehnatelný za rozumnou cenu jako auto se s tím projet je to k ničemu až nepoužitelný. Navíc má dost ošklivý interiér.
550 - Už drahý, plus mě osobně to auto vzhledově nic neříká
355 - Více méně auto po kterém jsem šel ve finální fázi. Auto má ovšem velmi vysoké servisní náklady. Má poměrně dost chronických potíží, které jsou tedy popsány a jsou všechny řešitelný. Každopádně není to vůbec jednoduché a už vůbec ne levné auto na provozování a to ani v rámci kontextu značky Ferrari. Nicméně pokud se s tím počítá, je na to rozpočet tak ten zvuk auta je prostě epický.
456 - auto jsem málem koupil. Objevilo se v požadovaném stavu, barvě i rozumné ceně. Objednal jsem si od českého zastoupení Ferrari předkupní inspekci auta, byl zajištěn mechanik i den kdy se na to pojede podívat s tím když to bude bez vážných nálezů tak to bereme. No a prodalo se dřív než tam dojel. Což je vážně pech, protože ojetý Ferrari se prodávají klidně i rok pokud to není hodně levný, protože to majitel potřebuje rychle prodat.
Takže osud mi řekl že 456 asi není moje cesta. 355 jsem našel hezký, ale začala pak potíž s tím že na to auto už se nedají některé náhradní díly sehnat a druhovýroba na něco je, ale jen na některý spotřební materiál. Takže celý servis je pak alternativních řešení, hledání možností a tak. A na to já prostě nemám čas a poslední co chci když se jedu projet s autem abych celou cestu jen poslouchal jestli se něco neposralo místo toho abych si to užil a to nechci.
Pro představu kolik stojí takový úplně normální servis na 355 ve značkovém servisu
pravidelný velký servis (typicky 3-4 roky) cca 250 tis kč, pokud je to bez nálezu a řeší se jen pravidelná předepsaná údržba
spojka bez práce 105 tis kč a vydrží podle stylu jízdy něco typicky mezi 20-30 tis km. Může být 15 a může být 40
U 456 která byla ze soukromé sbírky v dobrém stavu a tedy moc investic do ní nebylo tak rozpočet na první servis aby se auto dostalo podle servisních záznamů do souladu s předepsaným pravidelným servisem cca 300 tis, pokud tam nebudou nečekané nálezy.
Mohl bych psát i o dalších modelech, nicméně to už by bylo asi fakt hodně na dlouho. Když bude chtít někdo něco koupit tak se spíš ptejte specificky protože obecne je to prostě obecně.
No a jak to celé dopadlo... Ferrari jsou nádherná auta, ale není moc dobré s nima jezdit. Hodnota Ferrari se neodvíjí od stáří jako ostatní auta, ale od najetých km. Takže se vrátíte z hezkého víkendu s pocitem že auto za 500 km ztratilo pár stovek euro v hodnotě. Prostě jízdu bych si neužíval spíš by s tím bylo více trablí a těch pár okamžiků radosti nad klasickým Ferrari to nevyváží.
Takže jsem si koupil. Mercedes SL. Kvalita auta je o vesmír někde jinde, servis na to stojí pakatel, jezdí to skvěle a vůbec je to auto bez starostí.
První fáze bylo si vůbec nějak v hlavně srovnat jaké modely jsou v hledáčku, nakonec jsem se soustředil na
355
512 alias Testarossa
456
550 alias Maranello
355
auto je cenově stále ještě cenově rozumné, průměrný kusy jsou (před Korona) v cenách kolem 1.8mKč a špičkové kousky kolem 2.3. Auto má poměrně zajímavý investiční potencionál, protože se jedná o "nejlépe znějící Ferrari" kdy bylo vyrobeno, alespoň podle některých. Pravda je taková že mix klasické koncepce s motorem uprostřed, 6st manuální převodovky, a nádherného designu z toho auta dělají ikonu a už kvůli kombinaci manuálu a skvělé znějícího motoru z toho z dlouhodobého hlediska dělají investici která si minimálně udrží hodnotu
512
12 válcový boxer, manuální převodovka, klasické plakátové tvary a prvky z kterých srší jasné osmdésátky. Je to poslední V12 GT auto od Ferrari s motorem uprostřed. Už je nyní celkem vysoko a velmi špatně se hledají hezké kusy pod 100 tis euro. Auto je vyhejpovaný i jako ikona 80tkového seriálu Miami Vice kde jezdilo v bílé barvě.
456
Je tak trochu zapomenuté 4 místné Ferrari, které lidi více méně vůbec neznají. Svého času to bylo po uvedení nejdražší, nejluxusnější a nejvýkonnější seriový model Ferrari v nabídce (F40 nepovažuju za úplně sériovou produkci). Má podle mě nádherné nadčasové tvary klasického Ferrari, poslední model co měl vyklápěcí světlomety a kombinace V12 motoru s 6s manuální převodovkou v otevřené kulise řazení z toho dělá nejen asi zajímavou hračku do garáže, ale z pohledu investice i zajímavá příležitost protože aktuální ceny 1.3 až 2 mkč můžou slibovat zvýšení hodnoty až trh přijde na to že ostatní V12 s manuálem už jsou cenově moc vysoko.
550 Maranello
Popravdě se mi to auto vůbec nelíbí, já to auto považuju za ošklivé. Nicméně trh to auto oceňuje jako poslední V12 Ferrari, které šlo koupit s manuální převodovkou (ano i 575 a 612 se taky dala koupit s manuálem, ale jsou to nesehnatelné a nezaplatitelné jednotky kusů v řádech desítek vyrobených) Každopádně cena toho auta šla ze všech asi nejrychleji nahoru a dnes se špatně hledá kus pod 120 kEuro. Takže z pohledu mixu V12+manuál+uchování hodnoty se jedná o poměrně chytrou a bezpečnou koupi. Navíc to bylo nejvýkonnější analogové Ferrari. Pak přišlo už moderní 612 Scaglietti
Takže to byla úvodní úvaha proč se zajímat o který jaký model
Pak nastala doba studium nákladů vs hodnota vs využitelnost s cílem vyselektovat jeden model po kterým půjdu
512 - vysoké servisní náklady, více méně nesehnatelný za rozumnou cenu jako auto se s tím projet je to k ničemu až nepoužitelný. Navíc má dost ošklivý interiér.
550 - Už drahý, plus mě osobně to auto vzhledově nic neříká
355 - Více méně auto po kterém jsem šel ve finální fázi. Auto má ovšem velmi vysoké servisní náklady. Má poměrně dost chronických potíží, které jsou tedy popsány a jsou všechny řešitelný. Každopádně není to vůbec jednoduché a už vůbec ne levné auto na provozování a to ani v rámci kontextu značky Ferrari. Nicméně pokud se s tím počítá, je na to rozpočet tak ten zvuk auta je prostě epický.
456 - auto jsem málem koupil. Objevilo se v požadovaném stavu, barvě i rozumné ceně. Objednal jsem si od českého zastoupení Ferrari předkupní inspekci auta, byl zajištěn mechanik i den kdy se na to pojede podívat s tím když to bude bez vážných nálezů tak to bereme. No a prodalo se dřív než tam dojel. Což je vážně pech, protože ojetý Ferrari se prodávají klidně i rok pokud to není hodně levný, protože to majitel potřebuje rychle prodat.
Takže osud mi řekl že 456 asi není moje cesta. 355 jsem našel hezký, ale začala pak potíž s tím že na to auto už se nedají některé náhradní díly sehnat a druhovýroba na něco je, ale jen na některý spotřební materiál. Takže celý servis je pak alternativních řešení, hledání možností a tak. A na to já prostě nemám čas a poslední co chci když se jedu projet s autem abych celou cestu jen poslouchal jestli se něco neposralo místo toho abych si to užil a to nechci.
Pro představu kolik stojí takový úplně normální servis na 355 ve značkovém servisu
pravidelný velký servis (typicky 3-4 roky) cca 250 tis kč, pokud je to bez nálezu a řeší se jen pravidelná předepsaná údržba
spojka bez práce 105 tis kč a vydrží podle stylu jízdy něco typicky mezi 20-30 tis km. Může být 15 a může být 40
U 456 která byla ze soukromé sbírky v dobrém stavu a tedy moc investic do ní nebylo tak rozpočet na první servis aby se auto dostalo podle servisních záznamů do souladu s předepsaným pravidelným servisem cca 300 tis, pokud tam nebudou nečekané nálezy.
Mohl bych psát i o dalších modelech, nicméně to už by bylo asi fakt hodně na dlouho. Když bude chtít někdo něco koupit tak se spíš ptejte specificky protože obecne je to prostě obecně.
No a jak to celé dopadlo... Ferrari jsou nádherná auta, ale není moc dobré s nima jezdit. Hodnota Ferrari se neodvíjí od stáří jako ostatní auta, ale od najetých km. Takže se vrátíte z hezkého víkendu s pocitem že auto za 500 km ztratilo pár stovek euro v hodnotě. Prostě jízdu bych si neužíval spíš by s tím bylo více trablí a těch pár okamžiků radosti nad klasickým Ferrari to nevyváží.
Takže jsem si koupil. Mercedes SL. Kvalita auta je o vesmír někde jinde, servis na to stojí pakatel, jezdí to skvěle a vůbec je to auto bez starostí.