Politický koutek
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27960
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Politický koutek
Když jsou rovní a ti rovnější:
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/reak ... paign=null
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/reak ... paign=null
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Politický koutek
Von uz to ma promakany, pod rousku nacpe cokoliv
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Re: Politický koutek
https://www.echo24.cz/a/ShSB8/schillero ... -aerolonie
No jasně, Luftjarda nemá co dělat, liga se nehraje a jednou už ČSA položil. Tak proč to za státní prachy nezopakovat
No jasně, Luftjarda nemá co dělat, liga se nehraje a jednou už ČSA položil. Tak proč to za státní prachy nezopakovat
Re: Politický koutek
Tady spíš jde o několik věcí. SWG - Smartwings Group (ČSA a Smartwings) dělá nejvíce pohybu na pražském letišti, které je ziskové a odvádí státu část zisku. Pokud přestanou létat tak se propadne letiště Praha dolů co se týče pohybů = poplatků. To je poměrně pragmatická úvaha.
Co je z mého pohledu problém že SWG nemá žádnou konkurenční výhodu, kterou by mělo cenu zachovat. Lowcostových firem je v EU více jak dost a fungují efektivněji než Smartwings. Na dálkové lety nemá SWG flotilu a ani mít nebude, a krátké lety po EU jsou zkrátka už dávno rozebrané. Z nějakého pohledu by ještě dával jako smysl držet chartery, jenom přeci při dobré ekonomice to bylo miliony lidí ročně z většiny letišt po ČR. Otázkou je jak dlouho a zvláště nyní by byl tento model udržitelný.
Když krachnul Malev v Maďarsku jako národní dopravce, tak se stalo vůbec nic. Za pár týdnů byl trh saturován plynule konkurencí.
Pro strategické zabezpečení státu mají smysl spíše nákladní a více účelová letadla než si vydržovat komereční aerolinku. I ted při repatriacích bylo jasně vidět že není žádný problém sehnat zahraničního přepravce co rád lidi za přimeřenou úplatu doveze.
A pak je tu samozřejmě konflikt zájmů kdy kamarádství pana Šimáněho, Vika a Babiše je více jak známo. Podle mě už to mají stejně vymyšlený, tak jen asi přemýšlí nad formou jaká bude nejstravitelnější pro vládu a veřejnost.
Co je z mého pohledu problém že SWG nemá žádnou konkurenční výhodu, kterou by mělo cenu zachovat. Lowcostových firem je v EU více jak dost a fungují efektivněji než Smartwings. Na dálkové lety nemá SWG flotilu a ani mít nebude, a krátké lety po EU jsou zkrátka už dávno rozebrané. Z nějakého pohledu by ještě dával jako smysl držet chartery, jenom přeci při dobré ekonomice to bylo miliony lidí ročně z většiny letišt po ČR. Otázkou je jak dlouho a zvláště nyní by byl tento model udržitelný.
Když krachnul Malev v Maďarsku jako národní dopravce, tak se stalo vůbec nic. Za pár týdnů byl trh saturován plynule konkurencí.
Pro strategické zabezpečení státu mají smysl spíše nákladní a více účelová letadla než si vydržovat komereční aerolinku. I ted při repatriacích bylo jasně vidět že není žádný problém sehnat zahraničního přepravce co rád lidi za přimeřenou úplatu doveze.
A pak je tu samozřejmě konflikt zájmů kdy kamarádství pana Šimáněho, Vika a Babiše je více jak známo. Podle mě už to mají stejně vymyšlený, tak jen asi přemýšlí nad formou jaká bude nejstravitelnější pro vládu a veřejnost.
Re: Politický koutek
poslední odstavec stačí. zbytek je nuda.
dneska schillerka natvrdo řekla, že je to potřeba udělat. už sondujou vodu.
dneska schillerka natvrdo řekla, že je to potřeba udělat. už sondujou vodu.
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
Re: Politický koutek
Ma to potencial.
Na trestni oznameni.
Na trestni oznameni.
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27960
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Politický koutek
Dělá to pro lidi, aby mohli jezdit na tu dovolenou k moři. To na TO neprojde...
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Politický koutek
Smartwings neni zadna strategicka firma, je to lokalni hrac nevalneho vyznamu. V momente kdy skonci, jeji misto naprosto plynule zaplni rada dalsich. Predstava, ze by najednou nemel cecha kdo prepravit k mori, je smesna. Ovsem pokud nekdo rad lita z Recka do PRG na jeden motor, SW bude jiste chybet…
Pamatuju jak kdysi jeden dominantni autobusovy prepravce prohral tendr a razem mel zbytecnych tricet ridicu a hafo autobusu. A nestalo se vubec nic - vitez prevzal ridice, par busu v dobrem stavu a jelo se dal.
Letadla jsou beztak v pronajmu, 737M i tak sedelo na zemi, piloti prejdou kam bude treba a Dufkova zas muze na Nove hlasit pocasi nebo co tam delala.
Pamatuju jak kdysi jeden dominantni autobusovy prepravce prohral tendr a razem mel zbytecnych tricet ridicu a hafo autobusu. A nestalo se vubec nic - vitez prevzal ridice, par busu v dobrem stavu a jelo se dal.
Letadla jsou beztak v pronajmu, 737M i tak sedelo na zemi, piloti prejdou kam bude treba a Dufkova zas muze na Nove hlasit pocasi nebo co tam delala.
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/